Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2009, 15:57   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Voor zover ik dat kan beoordelen zie ik N-SA niet als een totalitaire beweging.
Maar ze dweept wel met een fascistische dictator als Benito Mussolini. (zie mijn onderschrift)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 16:06   #82
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
...het zijn altijd dezelfde twintig marginalen die achter hun spandoek lopen...

hier twee onschuldige kerels die onder de sodomiewet van Iran vallen omdat ze homo zijn... aldus het NSA is dit soort praktijken afkeuren voor de "domme mensenrechtendwepers."

oh en dat ze soms handen of vingers afkappen in geval van een kruimeldiestaf is ook allemaal onder het tapijt te vegen zeker? en dan tegelijkertijd durven opkomen voor de "kleine man".

ajuus!
Van marginalen zou ik maar zwijgen Sarah, ik was vroeger bij momenten ronduit beschaamd om op te stappen bij je vriendjes.

Iemand is schuldig als hij een inbreuk pleegt tegen de gangbare wetten in het land. Als Iran een sodomiewet heeft en men pleegt daar inbreuk tegen begaat men een misdaad. Men kent bovendien de straf die er aan vasthangt. Als men er zich dan toch aan bezondigd dan moet er achteraf niet gehuild worden. Idem voor de straf voor diefstal. Het is toch raar dat er ons nog nooit berichten bereikt hebben dat de criminaliteit in Iran ronduit de pan uit swingt. Met andere woorden, dergelijke "onhumane" repressie tov criminelen werpt blijkbaar zijn vruchten af. Geef nu zelf toe: als je nu weet dat het ergste wat je kan overkomen is levenslang opgesloten te zitten met een nog immer tamelijk niveau van luxe OF je weet dat als je die of die misdaad begaat dat je wordt opgeknoopt. Het maakt toch wel eventjes verschil dacht ik zo.
Oud 25 september 2009, 16:18   #83
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odoric Bekijk bericht

Iemand is schuldig als hij een inbreuk pleegt tegen de gangbare wetten in het land. Als Iran een sodomiewet heeft en men pleegt daar inbreuk tegen begaat men een misdaad. Men kent bovendien de straf die er aan vasthangt. Als men er zich dan toch aan bezondigd dan moet er achteraf niet gehuild worden. Idem voor de straf voor diefstal. Het is toch raar dat er ons nog nooit berichten bereikt hebben dat de criminaliteit in Iran ronduit de pan uit swingt. Met andere woorden, dergelijke "onhumane" repressie tov criminelen werpt blijkbaar zijn vruchten af. Geef nu zelf toe: als je nu weet dat het ergste wat je kan overkomen is levenslang opgesloten te zitten met een nog immer tamelijk niveau van luxe OF je weet dat als je die of die misdaad begaat dat je wordt opgeknoopt. Het maakt toch wel eventjes verschil dacht ik zo.
Juridisch juist, maar neemt niet weg dat ik het recht in het Midden-Oosten vanuit mijn visie barbaars mag vinden ?
Ik ben persoonlijk ook pro doodstraf in bepaalde gevallen, maar dan niet voor homo's (is niet strafrechtelijks aan), wel voor de ergste psychopatische misdadigers. Pedofielen, weet ik niet, is toch wel op het randje van het recht op leven balanceren vind ik. Toch wel een paar tientallen erge misdadigers die nu in belgische gevangenissen zitten verdienen eerder een spuitje naar het hiernamaals. Pedofielen, weet ik niet, is toch wel op het randje van het recht op leven balanceren vind ik.
En verder zou hardere aanpak van misdaad, betere berechting, wat strengere straffen en afschaffing van de wet Lejeune voor mij al volstaan hoor. Als het gevoel van rechtvaardigheid, recht en orde maar in ere hersteld wordt. Publieke handenafhakking op de grote markt is niet iets wat me een kick zou bezorgen of waarnaar ik zou gaan kijken en applaudiseren. Nogmaals : een kwestie van beschaving.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 25 september 2009 om 16:22.
Blauwzwart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 16:36   #84
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odoric Bekijk bericht
Van marginalen zou ik maar zwijgen Sarah, ik was vroeger bij momenten ronduit beschaamd om op te stappen bij je vriendjes.

om je mening samen te vatten:

ik vind het ophangen van homosexuelen en politieke tegenstanders normaal in Iran
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 17:17   #85
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Maar ze dweept wel met een fascistische dictator als Benito Mussolini. (zie mijn onderschrift)
Nog altijd beter dat dan te dwepen met Berlusconi, Wilders, Verhofstadt, Dedecker,.........;
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 17:32   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Nog altijd beter dat dan te dwepen met Berlusconi, Wilders, Verhofstadt, Dedecker,.........;
Ik dweep met geen enkel van die mannen. Maar wat vind je zo leuk aan een fascistische dictatuur ???
Oud 25 september 2009, 17:37   #87
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dweep met geen enkel van die mannen. Maar wat vind je zo leuk aan een fascistische dictatuur ???
Ik, niks! Maar het is nog altijd beter dan de dictatuur van klootzakken zoals dewelke ik heb opgesomd!
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 17:49   #88
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Ik, niks! Maar het is nog altijd beter dan de dictatuur van klootzakken zoals dewelke ik heb opgesomd!
Ik vind niet dat we gebukt gaan onder een dictatuur, ik leef zoals ik wil, ga en sta waar en wanneer ik wil. Jij weet blijkbaar niet eens wat een echte dictatuur betekent, anders zou je zo geen onzin uitkramen.
Oud 25 september 2009, 20:49   #89
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:

ik vind het ophangen van homosexuelen en politieke tegenstanders normaal in Iran
Veel mot gehad mss vroeger thuis?
http://www.hln.be/hln/nl/38/Je-Kinde...n-dommer.dhtml
Oud 25 september 2009, 21:01   #90
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

grappig dat je het durft te hebben over "marginalen". je zou eens moeten lezen wat je denkt over deze barbaarse gewoonten in Iran. je hebt het zelf geschreven, dus hup, aan het lezen man!
Oud 25 september 2009, 21:06   #91
Odoric
Partijlid

Standaard

Citaat:
grappig dat je het durft te hebben over "marginalen". je zou eens moeten lezen wat je denkt over deze barbaarse gewoonten in Iran. je hebt het zelf geschreven, dus hup, aan het lezen man!
Ik noteer: Sarah gelooft niet in de rechtsstaat.
Oud 25 september 2009, 21:25   #92
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij bent overduidelijk een forumtrol, maar ik gun je het laatste woord niet. Ik wil nog twee dingen kwijt:

1) Als je een discussie over de doodstraf wilt, spreek dan ook over de VS en bondgenoten:

Citaat:
Meeste executies uitgevoerd in 2007

Land Aantal

China 470+ (andere bronnen spreken van tenminste 5000)¹
Iran 317+
Saoedi-Arabië 143+
Pakistan 135+
Verenigde Staten 42
Irak 33+

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf
2) Iran heeft altijd formeel ontkend dat het homoseksuelen ophangt omwille van hun geaardheid.

Einde discussie, trol.

Laatst gewijzigd door N-SA : 25 september 2009 om 21:25.
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 21:28   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-SA Bekijk bericht
Iran heeft altijd formeel ontkend dat het homoseksuelen ophangt omwille van hun geaardheid.
Nu ben ik direct overtuigd, zie. Wie zou ooit durven denken dat dat leugens zijn ?
Oud 25 september 2009, 22:05   #94
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht

Nationalisme is niet alleen theorie en ideologie, maar vertrekt ook vanuit een gevoel. Waarom zouden we anders met vlaggen zwaaien als de emo geen plaats mag hebben ?
Met een boutade wordt dikwijls gezegd dat het nationalisme hier nog niet helemaal uitgeroeid is, omdat het sportevenementen beter doet verkopen. Dat is echter geen nationalisme, maar chauvinisme, folklore of gewoon commercie.

Een discussie over het Westen als beschaving zou ons te ver voeren, maar de melting pot zou voor nationalisten reeds genoeg moeten zijn om het heilloze Westerse pad te verlaten. Het 'Westen' als geopolitiek begrip betekent de as Washington-Londen-Tel Aviv (aangevuld met de Frans-Duitse as die we EU noemen). Het betekent voor ons bijgevolg vreemde overheersing en trans-Atlantische integratie, wat per definitie een bovenstatelijke en anti-volkse belangengemeenschap is.

Er kan voor ons geen streven naar politieke onafhankelijkheid bestaan zonder een streven naar economische, monetaire, militaire onafhankelijkheid. De formele onafhankelijkheid van burgerlijke nationalisten is een juridische fictie.

Geopolitiek is belangrijk om de internationale voorwaarden vorm te geven die onze binnenlandse onafhankelijkheid en volkse eigenheid maximaliseren. Als onze geopolitieke keuzes dus "anti-Westers" (of beter gezegd: antikapitalistisch, anti-imperialistisch, antiglobalistisch) lijken, is dat alleen omdat het Westen precies onze onafhankelijkheid en eigenheid bedreigt.

Laatst gewijzigd door N-SA : 25 september 2009 om 22:18.
Oud 25 september 2009, 22:16   #95
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ben ik direct overtuigd, zie. Wie zou ooit durven denken dat dat leugens zijn ?
Wie bepaalt wat voor jou de 'waarheid' is? Bepaal jij waaraan de massamedia aandacht besteden en waaraan niet?
Oud 25 september 2009, 22:19   #96
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie bepaalt wat voor jou de 'waarheid' is?
Ik, rekening houdend met de eventuele geloofwaardigheid.
Oud 25 september 2009, 22:50   #97
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

hoe goedgelovig kan je zijn?

bij deze ontken ik formeel dat het NSA kritisch kan denken.

nu je toch afkomt met wiki's , hierzie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Iran

Laatst gewijzigd door Tamam : 25 september 2009 om 22:52.
Oud 25 september 2009, 22:59   #98
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hoe goedgelovig kan je zijn?

bij deze ontken ik formeel dat het NSA kritisch kan denken.

nu je toch afkomt met wiki's , hierzie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Iran
Zwijg gewoon, trol.
Oud 25 september 2009, 23:06   #99
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwijg gewoon, trol.
''Vrijheid van meningsuiting'' volgens N-SA...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 01:19   #100
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
''Vrijheid van meningsuiting'' volgens N-SA...
Voor een mening ja, voor stalking nee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be