Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2009, 17:14   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Had België niet bestaan dan hadden Limburgers en Brabanders zich nooit Vlamingen genoemd en was de meerderheid wat zich vandaag Vlaming noemt geen Vlaming. Hadden de Franstalige bourgeoisie in België na 1830 een andere taalpolitiek gevoerd dan spraken we vandaag wellicht ook niet over Vlamingen maar Nederlandstalige Belgen onderverdeeld in Vlamingen, Brabanders en Limburgers en Franstalige Belgen onverdeeld in Brabanders, Henegouwers, Luikenaars en Luxemburgers. De Vlaamse natievorming is immers een reactie tegen de taalpolitiek van de Franstalige heersende klasse in België. In die zin zou een onafhankelijk Vlaanderen een erfenis zijn van de Franstalige bourgeoisie.
net zoals de arbeidersklasse de erfenis is van het kapitalisme.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 18:20   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb reeds vele malen gesteld dat de Vlaamse politiek dringend volwassener moet worden.
Nu wordt het stilaan al te gek.

De Vlaamse politiek moet volwassener worden.
Volgens mij impliceert U hier dat de Vlaamse politiek dom is.
Of vergis ik me ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 18:47   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Had België niet bestaan dan hadden Limburgers en Brabanders zich nooit Vlamingen genoemd en was de meerderheid wat zich vandaag Vlaming noemt geen Vlaming. Hadden de Franstalige bourgeoisie in België na 1830 een andere taalpolitiek gevoerd dan spraken we vandaag wellicht ook niet over Vlamingen maar Nederlandstalige Belgen onderverdeeld in Vlamingen, Brabanders en Limburgers en Franstalige Belgen onverdeeld in Brabanders, Henegouwers, Luikenaars en Luxemburgers. De Vlaamse natievorming is immers een reactie tegen de taalpolitiek van de Franstalige heersende klasse in België. In die zin zou een onafhankelijk Vlaanderen een erfenis zijn van de Franstalige bourgeoisie.
U vergeet een klein, maar niet onbelangrijk detail.
Indien Onwijze Willem zich wat wijzer had gedragen, dan was er nooit een België geweest.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 19:43   #84
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Of vergis ik me ?

Wat visie voor de (directe) toekomst betreft wel ja. Ik benoem de zaken dus gewoon bij hun naam en draai niet eromheen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 19:58   #85
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of vergis ik me ?
Impliceert wat? Hoezo?

Sommige volwassenen kunnen heel erg dom zijn.

U vindt hier op het Forum genoeg bewijs.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 19:59   #86
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook zo genoten van de sexy kleedjes in het HLN van de Minister van Binnenlandse Zaken van Belgie?
Oud 30 september 2009, 20:00   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Wat visie voor de (directe) toekomst betreft wel ja. Ik benoem de zaken dus gewoon bij hun naam en draai niet eromheen.
U bedoelt dus dat u niet rond de pot draait.

Laatst gewijzigd door system : 30 september 2009 om 20:00.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 22:42   #88
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
We wisten al dat het de Belgicisten waren die altijd gewaarschuwd hebben voor het gevaar in Joegoslavische toestanden terecht te komen indien Vlaanderen zich zou willen afscheuren van België. Nu weten we echter ook wié er wellicht de lont in het kruitvat zal steken wanneer het moment zich zal aandienen...
Ik heb niet gezegd dat de Belgischgezinden de lont aan het kruitvat zullen steken. Ik ben een vredelievend persoon. Maar de verdediging van 's lands eenheid is een burgerplicht.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2009, 22:54   #89
Cisalpina
Gouverneur

Cisalpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"Belgica una, grande y indivisible!"
Verschoning voor de verbetering, maar het is zeker en vast "Belgica una, grande e indivisible".

Voor een "i' wordt de "y" een "e" in het Castiliaans.
Oud 30 september 2009, 22:58   #90
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Fout! Het Front National is een Belgicistische unitaristische partij en helemaal geen Wallingantische partij.

"Terwijl het etnoregionalisme centraal staat bij het Vlaams Belang, is het FN zeer unitair Belgisch. Na een nep-uitzending over Vlaamse Onafhankelijkheid op de RTBF diende de partij klacht in tegen de Franstalige staatszender wegens "het aanzetten tot rassenhaat tussen twee gemeenschappen in ons land"[1]. Ook het symbool van de partij, een vlam in de drie kleuren van de Belgische vlag wijst op een sterk belgicisme."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Front_N...Belgi%C3%AB%29

Afbeelding : Belgicistisch-nationalistische en racistische affiche van het Front National
Ja,, wikipedia, d�*t is een goede bron

Ik citeer nu uit het programma van het FN:

Notre loyauté fédérale a toujours été sans faille. Le souci de la pérennité de l’essentiel de nos institutions et de leur nouvelle efficacité nous impose d’accepter et de proposer une réforme fondamentale de celles-ci.

Comme proposé par nos députés wallons et communautaires depuis plusieurs années, nous nous prononçons pour la fusion Communauté française – Régions ; les régions wallonne et bruxelloise doivent recevoir les compétences de la Communauté française sur leur territoire.
Nous acceptons sans crainte de nouvelles et importantes compétences et responsabilités pour la Région
. Bruxelles, doit constituer une région quasiment �* part entière. Son statut de capitale fédérale et européenne impose au pouvoir fédéral.[/i]

D�*t is bepaald geen unitarisme, nietwaar?

http://www.fn.be/les-institutions-du-pays.html
Oud 30 september 2009, 23:17   #91
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat de Belgischgezinden de lont aan het kruitvat zullen steken. Ik ben een vredelievend persoon. Maar de verdediging van 's lands eenheid is een burgerplicht.
Als dat zo is: Waarom is de scheiding van Tjechie en Slowakije bloedeloos verlopen?
Oud 30 september 2009, 23:23   #92
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in dat geval beschouw ik dan ook alle strijd tegen dat land als een moreel verantwoorde daad.
Oud 30 september 2009, 23:32   #93
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee. Quebec is een Franstalige minderheid van een paar miljoen omringd door honderden miljoenen Engelstaligen daar waar de Nederlandstaligen een meerderheid uitmaken in België om nog maar te zwijgen van Vlaanderen. Het idee dat die paar tienduizenden Franstaligen een bedreiging vormen voor de culturele identiteit van de Vlamingen (zeker anno 2009) is gewoon absurd.
Als u in het voorbeeld van Québec ook de Amerikanen uit de VS in rekening brengt (anders kan u nooit aan "honderden miljoenen Engelstaligen" komen aangezien Canada maar 33 miljoen inwoners telt), waarom telt u de Franstaligen uit Frankrijk dan niet mee in uw voorbeeldje over Vlaanderen? Omdat het toevallig niet past in jouw FDF-praat?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 00:07   #94
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als dat zo is: Waarom is de scheiding van Tjechie en Slowakije bloedeloos verlopen?
Ik begrijp uw vraag niet, ik had het over een burgerplicht.
Oud 1 oktober 2009, 00:08   #95
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
in dat geval beschouw ik dan ook alle strijd tegen dat land als een moreel verantwoorde daad.
Doen ! Des te sneller is het gedaan met uw fossiele beweging.
Oud 1 oktober 2009, 00:10   #96
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw vraag niet, ik had het over een burgerplicht.
Waarom hebben de Tjechen en Slowaken bij het uiteenvallen van hun land, de burgerplicht niet vervuld, en dus niet de wapens opgenomen tegen diegenen die deze splitsing hebben mogelijk gemaakt?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 1 oktober 2009 om 00:10.
Oud 1 oktober 2009, 00:16   #97
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doen ! Des te sneller is het gedaan met uw fossiele beweging.
Ik wacht eigenlijk vooral op de dag dat de belgicisten eindelijk hun dreigementen eens gaan waarmaken. Uw probleem is dat die fossiele beweging alsmaar groeit en op den duur zal er voor jou en het regime wiens gat jij likt maar één ding meer op zitten en dat is de fysieke repressie. Zoals je zelf al begint te suggereren.

http://www.landdag.org/www2/2009/Vla...it_2009_11.pdf

Indien de Vlaamse Beweging oprecht emancipatorisch en democratisch is, dan maakt die beweging zich geen vijanden. Neen, het zijn onze tegenstrevers, die, omdat ze door de uitbreiding van onze collectieve rechten aan persoonlijke privilegies moeten inboeten, ons tot hun vijanden maken. En het besef, knagend diep in hun binnenste, dat hun doordringend, steeds meer opgevoerde belgicistisch offensief, ondanks hun monopolie op opiniemakende personen en kanalen, slechts een uitstel van executie zal betekenen, maakt hen nijdiger met de dag.

Daarom, beste lezer, wil ik eindigen met te voorspellen dat het establishment, aangekomen op het moment dat de brainwashing niet meer werkt, niet zal terugdeinzen voor erger en een brutalere soort macht tegen ons zal aanwenden.
Oud 1 oktober 2009, 00:49   #98
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht eigenlijk vooral op de dag dat de belgicisten eindelijk hun dreigementen eens gaan waarmaken. Uw probleem is dat die fossiele beweging alsmaar groeit en op den duur zal er voor jou en het regime wiens gat jij likt maar één ding meer op zitten en dat is de fysieke repressie. Zoals je zelf al begint te suggereren.

http://www.landdag.org/www2/2009/Vla...it_2009_11.pdf

Indien de Vlaamse Beweging oprecht emancipatorisch en democratisch is, dan maakt die beweging zich geen vijanden. Neen, het zijn onze tegenstrevers, die, omdat ze door de uitbreiding van onze collectieve rechten aan persoonlijke privilegies moeten inboeten, ons tot hun vijanden maken. En het besef, knagend diep in hun binnenste, dat hun doordringend, steeds meer opgevoerde belgicistisch offensief, ondanks hun monopolie op opiniemakende personen en kanalen, slechts een uitstel van executie zal betekenen, maakt hen nijdiger met de dag.

Daarom, beste lezer, wil ik eindigen met te voorspellen dat het establishment, aangekomen op het moment dat de brainwashing niet meer werkt, niet zal terugdeinzen voor erger en een brutalere soort macht tegen ons zal aanwenden.
In hetzelfde artikel lees ik :

(ik citeer)

Het Belgisch regime geraakt daardoor met de dag meer verstrikt in zijn eigen contradicties, zodat de instellingen dreigen spaak te lopen. Er blijft de Belgische klasse maar één middel meer over om de consequenties daarvan voor zich uit te schuiven (vooraleer over te gaan tot repressie): het opdrijven van de ordinaire en subtiele belgicistische propaganda tot een toerental dat men tevoren nooit gehaald heeft.”

Mijn commentaar, in één woord samengevat : juist.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2009, 01:07   #99
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom hebben de Tjechen en Slowaken bij het uiteenvallen van hun land, de burgerplicht niet vervuld, en dus niet de wapens opgenomen tegen diegenen die deze splitsing hebben mogelijk gemaakt?
Dat interesseert me niet.
Oud 1 oktober 2009, 01:08   #100
BWarrior

Standaard

Citaat:

[/b][/i]
Vlaamse onafhankelijkheid staat inderdaad gelijk aan een burgeroorlog.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be