Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2009, 18:01   #81
bozoboko
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
da's niet werken hé
OK, 96 dan.
bozoboko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 00:24   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wizeet�* Bekijk bericht
En dan hoeft men ook niet elk jaar een miljoen immigranten in Europa te importeren waar Mark Eyskens voor vreest als we niet langer gaan werken.
De hypocriete zak!!

Een tijdje geleden werden de dotaties van het koningshuis besproken en men besloot de dotatie van Laurent te behouden want en ik citeer: ''We kunnen toch moeilijk iemand op die leeftijd nog verplichten van te gaan werken''.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 09:47   #83
edelachtbare
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Zolang we met een leger werklozen zitten, vind ik het inderdaad ook belachelijk om te zeggen dat "we" langer zullen moeten werken.

Veel werklozen = er is momenteel blijkbaar niet genoeg werk voor iedereen.

Waarom zouden die die werk hebben, dan nog eens zoveel jaar meer moeten werken? Er is nu al niet genoeg werk (hoe verklaart men anders dat er zoveel werklozen zijn?)!

Iedereen (alle werkenden+al diegenen die werkzoekende zijn) evenveel werken = "we" kunnen met z'n allen minder werken. Ja toch?

Of is dat te simplistisch?

Kan iemand (bij voorkeur iemand die weet dat 35+72=107) mij uitleggen wat de fout in mijn redenering is? En als mijn redenering niet fout is, kan iemand mij dan uitleggen waarom "we" langer zouden moeten werken?
Er is geen geld genoeg in de pensioenkassen, omdat er te weinig mensen werken en dus afdragen. Het enige waar " ze " dan aan gedacht hebben, is het aantal gepensioneerden zoveel mogelijk beperken = langer blijven werken.
Vroeger was de pensioenkas een spaarpot, een reserve geld , maar onze heren politici hebben die vrolijk opgesoupeerd, en nu moeten de pensioenen betaald worden met hetgeen de werkende klasse maandelijks afdraagt. Vandaar al hun problemen, en hun wens oude mensen zo lang mogelijk te laten doorwerken.
edelachtbare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 09:49   #84
edelachtbare
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het probleem is dat die langdurig werklozen, of chronisch werklozen, gewoon nutteloos zijn. Ik kan me echt niet inbeelden dat iemand die wilt werken en toegevoegde waarde kan leveren langer als een jaar of 2 maximaal zal moeten thuiszitten. Een crisis eindigt ook ooit.

Uitkeringen afschaffen na verloop van tijd is een goeie zaak. Dan dwing je ze om werk te zoeken.
Of om een misdadige carrière te beginnen, indien er geen werk gevonden word. Vraag is dan wat het goedkoopst uitkomt voor de regering, een gevangene onderhouden, of een uitkering uitbetalen aan iemand ?
edelachtbare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 11:10   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edelachtbare Bekijk bericht
Of om een misdadige carrière te beginnen, indien er geen werk gevonden word. Vraag is dan wat het goedkoopst uitkomt voor de regering, een gevangene onderhouden, of een uitkering uitbetalen aan iemand ?
Beginnen te werken is gemakkellijker dan crimineel te worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2009, 12:57   #86
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edelachtbare Bekijk bericht
Er is geen geld genoeg in de pensioenkassen, omdat er te weinig mensen werken en dus afdragen. Het enige waar " ze " dan aan gedacht hebben, is het aantal gepensioneerden zoveel mogelijk beperken = langer blijven werken.
Vroeger was de pensioenkas een spaarpot, een reserve geld , maar onze heren politici hebben die vrolijk opgesoupeerd, en nu moeten de pensioenen betaald worden met hetgeen de werkende klasse maandelijks afdraagt. Vandaar al hun problemen, en hun wens oude mensen zo lang mogelijk te laten doorwerken.
Informeer je wat beter over de geschiedenis van de pensioenen, aub.

https://www.socialsecurity.be/CMS/nl...BOUT_1_4_2.xml

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 november 2009 om 12:59.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 18:52   #87
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat die langdurig werklozen, of chronisch werklozen, gewoon nutteloos zijn.
Toch niet, ze pakken geen jobs meer af van langdurig of chronisch werkenden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2009, 19:10   #88
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

De regering, houdt ze wel rekening met hard werkende arbeiders?
Tis wel gemakkelijk vanuit een functie waaraan veel priveleges verbonden zijn zomaar even te zeggen hoe het gaat moeten.

Echtig waar, hoe meer het systeem zich manifesteert, hoe meer ik er het schijt aan krijg!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be