![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat ik aan facebook geef dient binnen facebook te blijven? | |||
Inderdaad, ik ben ingeschreven bij facebook, maar deactiveer mijn account onmiddellijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,27% |
Och, ik ben ingeschreven bij facebook, maar kijk voorlopig de kat uit de boom |
![]() ![]() ![]() |
14 | 31,82% |
Neen, dit is een buitenkansje om mijn volledige ID over te dragen aan onbekenden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,09% |
Juist, ik ben niet ingeschreven bij facebook, en dat hou ik zo |
![]() ![]() ![]() |
25 | 56,82% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De bakker zijn eerste zorg is ook: winst maken - niet de kwaliteit van uw brood. Of nog: wie aan een psychologisch onderzoek deelneemt geeft ook informatie vrij die gebruikt wordt om 'winst' te maken (lees: om betaald te worden door de onderzoeksinstelling). Op welke concrete manier worden mijn gegevens eigenlijk aangewend? Want daar ligt het 'm uiteindelijk, denk ik. Waarom wil deze of gene firma weten wat mijn favoriete film is, waar ik woon en naar welke school ik ga? Houden ze daarbij rekening met de verschillende individuen of gaat het om de geaggregeerde gegevens? En in het eerste geval: heeft dat een ander doel dan louter gepersonaliseerde advertenties op te stellen? Kan u iets uitvoeriger antwoorden? Ik probeer hier niet het punt te maken dat het allemaal geen kwaad kan om informatie op facebook te zetten: daarvoor weet ik daar simpelweg te weinig over. Ik wil er graag meer over weten. Ik wil gerust geloven dat dat voor niet al te koosjere doeleinden gebruikt wordt en dat ik me zorgen moet maken - alleen heb ik daarvoor nog geen redenen gezien (toegegeven: ik heb lang niet op elke link geklikt). Ik sta in ieder geval open om mijn mening te wijzigen, indien daartoe valabele argumenten naar voren geschoven worden.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 16 februari 2010 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zie het probleem niet.
Niemand verplicht u facebook te gebruiken. En t'is niet dat ze u niet verwittigen over privacy-concerns als je uw persoonlijke gegevens publiceert.
![]() |
#83 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Straks weten de inlichtingendiensten nog dat ik op café ga, en spelletjes speel op de pc. Zonder facebook hadden ze dit ook wel kunnen raden denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#85 |
Partijlid
|
![]() Ik had een facebook, maar na paar maand al gedeactiveerd.
Feitelijk een dwaas virtueel netwerk als je het mij vraagt, met al die bagatellen die er de hele tijd worden gemeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Virtueel zelfmoord programma. De Standaard: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=RB2MDO49
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder: Citaat:
Noteer: Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarnaast gebruiken bedrijven deze informatie wellicht ook om matrixstructuren mbt reclame en interesses op te zetten: bvb door na te gaan hoe groot de correlaties zijn tussen interesse in domein A en interesse in domein B. Zoiets kan reclame efficiënter maken (je plaats bvb op pagina's in domein A reclame over producten A en B), en dus een meerkost betekenen voor gebruikers.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niet enkel de inlichtingendiensten blijkbaar. Uit het nieuwsblad: PleaseRobMe.com zegt wanneer je niet thuis bent http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...20100218112969 "Door de aanhoudende groei en populariteit van sociale netwerken zoals Twitter en Facebook, schuiven ook de geldende privacynormen op. Tot enkele jaren geleden wilden doorsnee internetgebruikers hun echte naam niet eens online zetten, terwijl ze nu in realtime hun locatie de wijde wereld insturen."
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeker weet dat ik het hele weekend thuis zal blijven, kan ik 'voor de lol' of 'bij wijze van experiment' via Facebook of Twitter laten weten dat ik aan het shoppen ben in London of Parijs, en dan achter de deur klaarstaan met een baseball-knuppel en de GSM in aanslag ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 19 februari 2010 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De inwoners van Bahrein zijn opgehouden te posten op Facebook en Twitter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Inlichtingendiensten hebben speciale Facebooktoegang"
3 mei 2011 Volgens Julian Assange, de oprichter van lekkensite Wikileaks, hebben de Amerikaanse inlichtendiensten een speciale toegang tot sociaalnetwerksite Facebook. Op deze manier kunnen ze alle data bekijken die ze willen. Assange deed deze uitspraak in een interview met Russia Today. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maak u geen zorgen, de rommel die daarop staat van mij, is Suckerberg straal niets mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NSA en FBI hebben toegang tot de servers van google, facebook, microsoft, yahoo, ...
(Belga) De Amerikaanse inlichtingendienst NSA en de FBI hebben rechtstreeks toegang tot de servers van negen Amerikaanse internetgiganten - waaronder Microsoft, Yahoo!, Google en Facebook - om er toe te zien op de activiteiten van buitenlanders. Dat onthullen de kranten The Washington Post en The Guardian donderdag. BRON
Mensen die niet op het grondgebied van de VS verblijven, worden door de regeling niet beschermd.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 juni 2013 om 03:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie post hierboven. Voor amerikanen hebben ze nog een gerechtelijk bevel nodig. Mensen die niet op het grondgebied van de VS verblijven zijn compleet vogelvrij. Je geeft dus niet alleen je data af aan een privé-speler die daar eender wat mee doet. Als buitenlander ligt al die data nog eens open voor de amerikaanse overheid ook. Zonder de minste bescherming ligt al je persoonlijke data open.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 juni 2013 om 06:20. |
![]() |
![]() |