![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Zonder enige twijfel is mijns inziens Pakistan, volgende in de rij, al is de oorlog eigenlijk al bezig.
Obama maakt u lichtjes warm : Of course, this burden is not ours alone to bear. This is not just America’s war. Since 9/11, al Qaeda’s safe-havens have been the source of attacks against London and Amman and Bali. The people and governments of both Afghanistan and Pakistan are endangered. And the stakes are even higher within a nuclear-armed Pakistan, because we know that al Qaeda and other extremists seek nuclear weapons, and we have every reason to believe that they would use them. Weer vechten tegen "al qaida" en de taliban, die ze zelf financieren om Pakistan nu te destabiliseren. Beide kanten van de oorlog financieren. En natuurlijk, niet onbelangrijk, de gasleiding te voorzien en onder hun leiding krijgen. En tegelijk nucleair te ontarmen. Wilde gok ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Aan de hand van deze draad ben ik vannacht in het Blackwater verhaal gedoken.
Inmiddels heb ik een half schoolschrift bronnen en bronvermeldingen. Kortom,je mag alle Europese politici naar huis sturen die troepen in Iraq en Afghanistan hebben gestationneerd. Blackwater is de overtreffende trap van wat omscherven kan worden als criminele organisatie. Dat wordt inmiddels ook publiekelijk erkend. Blackwater kan zo uit de Waffen SS gestapt zijn. Een organisatie die illegaler is dan illegaal. En dat werkt officiëel voor een zogenaamd democratisch land. Ik ben al geen vriend van de VS politiek, maar na het lezen van wat over deze misdadigersorganisatie bekend is, vliegen alle damdeuren open. Inmiddels hebben ze hun naam verander in Xi. Ras schooiers, ras Amerikanen.
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Blackwater heeft haar naam verandert naar ''XE'' sedert een paar maanden.
Edit: excuus D'Artois, ik zie dat je dit al vermeld had. Laatst gewijzigd door straddle : 15 december 2009 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
a)Karzai, Unocal en pijpleidingpolitiek: zal u begrijpen wat de VS nu eigenlijk nog steeds in Afghanistan zitten te doen en waarom Karzai president is. b) Halliburton en Enron: c) Saddam's beslissing z'n olie in Euro's ipv Dollars te gaan verhandelen: b en c gaan u een wat klaardere kijk geven op waarom ze perse naar Irak moesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zou eerder zeggen: hou uw ogen open en kijk vooral NIET naar het nieuws maar zoek zelf info.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'T is raar. Sinds ik niet meer naar het 'nieuws' kijk ben ik beter geïnformeerd. Ik mis een journalistiek die de twee zijden aan het woord laat op TV (zeker mbt internationaal nieuws). Ik mis vooral diepgang in de berichtgeving. Ik dacht dat dat vroeger nog enigszins anders was.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 december 2009 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een journalist die "de andere zijde" wil belichten pleegt carrierezelfmoord. Dit is al gaande in de VS sinds 9/11. Of denk je werkelijk dat er geen journalisten waren die vòòr de oorlog in Irak wisten dat Saddam helemaal geen bedreiging was. Tuurlijk waren die er, maar uiteraard hebben we die niet gehoord in de aanloop naar de oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De werkelijkheid zal nog wel factor 2 zijn. CIA nog niet ontbonden? XE en GS4? Obama zet de oude Bush-politiek keihard door. Zouden ze precies weten hoe weinig olie er nog is?
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Pakistan veroordeeld India, Israel en de Vs. Een complot tegen Pakistan, zo luid het. Vooral Indie dan, zo heeft Pakistan naar verluid bewijs van staatsgesponsorde terreur tegen Pakistan.
Hoe zit het nu met de ISI in feite? En Blackwater? Wat klopt en wat klopt niet? mms://217.218.67.244/presstv/20091216/OUTPUT_19-42-00-FTP-ADDIEL-ISLAMABAD.wmv |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Staatssecretaris
|
![]() Er was er eentje, Lou Dobbs als ik me niet vergis, en die hebben ze (het netwerk) een brief gestuurd met de melding dat z'n berichtgeving niet past in een pre-oorlog tijdperk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() American special forces have conducted multiple clandestine raids into Pakistan's tribal areas as part of a secret war in the border region where Washington is pressing to expand its drone assassination programme.
A former Nato officer said the incursions, only one of which has been previously reported, occurred between 2003 and 2008, involved helicopter-borne elite soldiers stealing across the border at night, and were never declared to the Pakistani government. US Gestapo can do whatever they want http://www.guardian.co.uk/world/2009...pakistan-raids ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ABC News
December 18, 2009 http://abcnews.go.com/Blotter/cruise...ke-yemen/story Citaat:
Con Obama o Sin Obama el imerio es el imperio
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De VS spelt een gevaarlijk spel in Pakistan.
Interessant is om van de annalist 'Sprengler' (een Bushbewonderaar die Obama een landsverader vindt, en duidelijk een voorstander van de VS hegemonie over andere naties) te horen dat de pogingen van de VS om het Pakistaans leger te gebruiken in de strijd tegen de Taliban het land op de afgrond van een 'failed state' aan het brengen is, en dat dit enkel Pakistan als Islamitische staat dichterbij brengt. Citaat:
Sommigen denken met oorlog hegemonie te bereiken en via hegemonie 'vrede'. Democratie is goed als een vorm van crowd control in deze visie op 'vrede'. Over rechtvaardigheid zwijgen we ook liever. Maar Sprengler geeft inzicht in de geachten van degenen die denken dat de wereld noodzakelijkerwijze beter af is met een VS hegemonie (in de eerste plaats de VS zelf natuurlijk, maar dat zeg je niet openlijk). Citaat:
Citaat:
Life and premature death of Pax Obamicana Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 december 2009 om 16:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oostenrijk en Rusland verklaarden elkaar de oorlog. ~ Zuid en Centraal Azië 2009 (met de Amerikanen als hegemon) De auteur vermoedt China in de positie van Oostenrijk ...
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |