![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het dorp Doel is gaat niet verdwijnen wegens het "gevaar" van de Kerncentrale daar, maar vanwege debiele politieke beslissingen.
De enige goeie plek voor een kerncentrale is daar waar er voldoende koelwater voorradig is, en bij voorkeur zoet water, want met zeewater zit je met enorme corrosieproblemen, in de tertiare koelkring, of met een installatie die een stuk duurder is dan zou moeten. En neen, het kanaal Brussel Willebroek is geen goeie optie. Omdat dat in essensie stilstaand water is. Maar er mag gerust een kerncentrale hier aan de overkant van't straat gebouwd worden. Mag ik in 1 keer wat warmtekrachtkoppeling doen? Ik zie dat wel zitten zo'n paar megawatt aan afvalwarmte om de wijk mee te verwarmen.
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wohooow. Kunnen we ons allemaal gezamelijk blauw betalen aan de electriciteitsprijzen.
10 miljoen euro per megawatt capaciteit voor de bouw alleen al is nu niet meteen goedkoop.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 oktober 2009 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je doe dat eens op zijn chinees: als de energie in een bepaalde richting stroomt moet je dat niet tegen vechten, maar surf je op die energie vooruit. Dus als ze Doel willenopofferen, moet je daar niettegen vechten, je profiteert gewoon van die beslissing en grijpt de kans om eens elders te gaan wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Djimi , ik vind Doel een heel leuk dorp, ben er verschillende keren geweest, maar toen ik daar als 6 jarige doorreed wist mijn grootvader me al te vertellen dat de reden waarom die pylonen daar op betonpoten stonden te maken had met het feit dat heel de zooi onder het zand ging komen te zitten.
ik vond dat toen heel jammer, vind dat nog jammer, maar het is nu eenmaal de realiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag ik uit bovenstaande bijdragen dan het besluit trekken dat elke vorm van oppositie tegen wie of wat dan ook eigenlijk belachelijk is?
Mag ik uit bovenstaande bijdragen dan concluderen dat ik hier in Bruxelles ter mijner eer, glorie en portemonnee voortaan maar beter altijd en overal le français kan praten en een lidmaatschap van het FDF, de MR of de PS ambiëren om een graantje, een gemeentje of een corridortje mee te pikken? Zo neen, waarom niet? Waar zit het fundamentele verschil?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 5 oktober 2009 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De onzekerheid v.e. politiekertje staat hier in dit apeland boven de zekerheid v.d. ingenieur. Jammer, doodjammer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enige is dat nu een optie is gekozen die al voorspeld was door technische mensen, op't moment paars de optie inbakte in de kernuitstap "alleen als het kan".
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vereeuwigd op vlak van taalfouten vermoed ik dan toch wel Andy?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ze de haven moeten uitbreiden, zal Doel dus sneuvelen. of ze die haven moeten uitbreiden is natuurlijk de belangrijkste vraag van allemaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zucht, en wat als het stormt? Allemaal een kaars aansteken, want de windmolens leveren weeral eens geen stroom.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je oogst in augustus uw graan, en dan heb je met de wind in de herfstperiode, voldoende energie om het graan te malen. Opgelet je werkt alleen als het waait. Weet u ook toevallig welke fabrieken deze evolutie overleefd hebben of het meeste cash hadden om te evolueren naar nog modernere fabrieken..: meestal diegene die aan het water stonden, wonder o wonder... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Detail waar ik nu pas aan denk. De voorstanders van intelligente elektrische apparaten die alleen stroom pakken indien vrijgegeven.
Wat met de centrale verwarming?
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maddox: als het waait, hebben gebouwen meer energieverlies, ergens is dat complementair
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal toch ten koste gaan van comfort, en daar ben ik niet toe bereid.
Onze voorvaderen hebben niet al die moeite in ontwikkeling gestoken om het levencomfort terug naar dat van "Bokrijk" te sturen.
![]() |
#98 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
TOT........Er weer zoiets gebeurd. Daar wordt niet meer over gesproken. Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 6 oktober 2009 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
1: Het stormt niet in heel Europa. Een Europees elektriciteitsnet zou al heel nuttig zijn. 2: Er bestaan methoden om electriciteit op te slaan. Vooral deze optie is interessant voor België omwille van de leegstaande mijnen. http://en.wikipedia.org/wiki/Compres...energy_storage Citaat:
Veel landen gaan zelfs een veelvoud van hun behoefte hebben als ze alle economisch rendabel potentieel aan hernieuwbare energie gaan benutten. Hernieuwbare energie is trouwens de enige optie die de mensheid op lange termijn zal hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_sphere
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 6 oktober 2009 om 19:31. |
|||
![]() |
![]() |