![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Of met andere woorden, je kan niets inschatten en je zit hier maar wat slappe koek neer te pennen die niet gebaseerd is op enige realiteit. 't Is geen schande dat toe te geven hoor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Staatssecretaris
|
![]() Communisme is al getest in het verleden. Het werkt niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zou gans het systeem moeten omgedraaid worden.
Jonge mensen hebben het geld het meest nodig; kinderen, huis, afbetalingen, etc.. Laat jonge mensen minder afhoudingen op hun loon hebben zodat ze meer netto ontvangen. Naarmate de jaren verstrijken, meer afhoudingen en iets minder netto. Met dat verschil dat die afhoudingen daadwerkelijk in ons eigen pensioenkas verdwijnen en niet budgettair in de begrotingen sneuvelen telkens (waar ze al meer dan 50 jaar tekorten in hebben telkens opnieuw ) En dat ons opgebouwd pensioentje niet moet dienen om een paar honderduizend nieuwe belgen die nooit werken van te betalen. Dat moet een kas afzonderlijk worden waar die zelf in bijdragen.
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat je waard bent, als je in loonarbeid wilt. Duh.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik mag me daar zoveel mee moeien als ik goesting heb. Citaat:
Ik vertelde je eerder al dat ik informaticus ben, en dus een relatief hoge wedde. Ik geef die kritiek dus niet "omdat ik het niet kan hebben dat"... Verder mag je het draaien en keren zoals je wil, aan het loon van een kuisvrouw/man is niets rechtvaardig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom zou een vastbenoemde leerkracht aan de provincie zoveel meer pensioen moeten krijgen als een leerkracht aan een andere school bijvoorbeeld. Ze doen toch hetzelfde werk? Een opvoeder in Heynsdale (vastbenoemde ambtenaar aan de provincie) heeft gewoon een dubbel pensioen als een opvoeder die zichzelf geen ambtenaar mag noemen. Hun wedde is nochtans ook hetzelfde en de publieksgroep is dikwijls zelfs een pak moeilijker om mee om te gaan ... ![]() Eén grote larie die ambtenarenkwestie. Eigenlijk een excuus om zichzelf een dik vet pensioen te geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ambtenaren kunnen zichzelf niets geven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 6 oktober 2009 om 20:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Heel dat ambtenarenpensioengedoe is trouwens een grote oplichting. Het is zogezegd "achtergesteld" loon dat ze niet hebben ontvangen tijdens het werk? Wil dat dan zeggen dat dat achtergesteld loon tijdens de werkperiode van een ambtenaar in de pensioenkas wordt gedropt? Of niet? Indien niet dan wil dat toch zeggen dat alle anderen mee betalen voor dat hoog pensioen en niet de werkgever eigenlijk. Eigenlijk wil dat dus zeggen dat anderen daardoor minder hebben vermits er een grote brok eerst naar de ambtenaren moet gaan en er dus minder over is om te verdelen onder de niet ambtenaren. Gemakkelijke manier om de begrotingen te manipuleren hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Heeft dat beestje ook een Nederlandse naam?
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Krijgen ook niet die "ziektedagen" die ze jaar na jaar mogen opsparen om een drietal jaren vroeger met volle wedde in pensioen te gaan (pensionitis noemen ze dat in ambtenarentaal) Citaat:
Van mij zal het een "doodgewoon" bediendenpensioentje worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan je de ambtenaren moeilijk verwijten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele ambtenaar die een lager startloon krijgt dan een vergelijkbare functie in de privé.
Dat pensioen blijft echter wel aan hun ribben plakken. Profiteurs bij het leven zijn het !