Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2009, 06:35   #81
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eisie Bekijk bericht
Ik vind het allemaal erg zielig dat gedoe met dat Halal -eten .
Je kan met deze mensen ook niet echt een band krijgen .
Hierbij vertel ik het volgende : een moslim echtpaar met twee kinderen werd door ons uitgenodigd op een trouwfeest . Er was warm en koud buffet ,dus iedereen kon zijn gading vinden . Per persoon betaalden we 150 euro voor onze gasten .

Blijkbaar waren ze te laf om ons in ons gezicht te zeggen dat dit eetfestijn hun te min was ,zij kwamen op de receptie en zijn er voor het eetmaal er vanonder gemuist .

Later kwam ik de vrouw tegen en vroeg om het waarom van dit gedrag .Haar man vertrouwde de zaak niet en gedroeg zich liever onbeschoft dan dat hij
Allah zou mishagen .

Deze reikende hand om dit koppel met hun twee kinderen onze gastvrijheid te tonen heeft ons 600 € gekost . Opdracht mislukt en wie denkt dat het ooit nog lukt om hen te intergeren is een naieve oen
Ik denk dat ze gewoon uit beleefdheid zijn gekomen en geen flauw benul hadden van hoeveel dat eten kost. Ik heb het er moeilijk mee te geloven dat je 600euro hebt uitgegeven aan wat koud buffet voor 4...maar soit, de rest kon daar gemakkelijk ook van hebben gegeten.
Ik vind het zelfs heel attent van hen om langs te komen. En als je hier van anderen leest hoe ze gewoon varkensvlees bij het eten gooien en liegen erover zonder schaamte, denk ik dat ik kan begrijpen waarom die mensen het moeilijk hebben nog anderen hun eten te vertrouwen. Vooral Joden hebben het daar erg moeilijk mee, kan je het hen kwalijk nemen?

Persoonlijk ben ik liever niet aanwezig op zo'n trouwfeest waar het allemaal niet chique genoeg kan zijn...jouw neusje zit meer in de lucht lijkt me (jeetje 600 euro koud buffet voor 2 volwasenen en 2 kindjes, in een sterrenrestaurant betaal je zoveel niet) , waardoor je je op je teentje getrapt voelt dat zij je eten niet hebben willen eten. Reflecteer je eigen gedrag niet op hen door te denken dat zij met hun neus in de lucht zitten...dat is enkel wat jij zou hebben gevoeld mocht je zo hebben gereageerd ergens.

verwachtte je mss die "arme moslimmekes" op hun knietjes "dank u dat we hier mogen zijn" gingen zeggen? Nogmaals, ik vind het erg attent van hen om toch langs te komen en jammer dat ze niet weten hoe hypocriet jij wel niet tegenover hen bent. Je zegt vast nog steeds gewoon vriendelijk met grote lach gedag, terwijl je hen eigenlijk verafschuwt.

bah ik kan zo'n mensen niet luchten dus he = 2-gezichten. Zowel bij gelovigne als niet-gelovigen. Het ergst soort van ons menselijk ras

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 9 oktober 2009 om 06:45.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 07:30   #82
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Volgens de Koran is de aarde plat.
Ah ja, gelijk wij in de Middelleeuwen. Als we nu die discussie met de geestelijke overheid nog eens moeten overdoen...Pfff.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 07:33   #83
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borrelia Bekijk bericht
Het eerste gebod zegt immers "bovenal bemin één God." En is het eten van vlees geslacht ter meerdere glorie van Allah dan niet als een zonde te zien?
Zeker en vast.
Oud 9 oktober 2009, 07:35   #84
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Dus, als ik het goed begrijp: moslims foefelen zelf met hun vlees!!
En niet sinds gisteren. In Frankrijk zijn al meerdere malen schandaaltjes geweest daaromtrent.
Oud 9 oktober 2009, 07:38   #85
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Toch wel, in het OT staan voedselvoorschriften.

Zo mag men geen insecten eten, behalve de sprinkhaan. Uilen en reigers mogen ook niet opgegeten worden, wat uit de zee komt en geen schubben heeft mag ook niet enz...

Alleen sommige joden respecteren deze voorschriften nog, waarom christenen dit niet meer doen is mij een raadsel.
De christenen hebben de voedselvoorschriften laten vallen, want volgens hen was het niet belangrijk wat " in je mond ging, maar wél wat eruit kwam ( welke woorden )".
Oud 9 oktober 2009, 07:44   #86
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Dus ze erkennen een ideologische waarde?
In die mate dat ze in geen geval met gelijk welke godsdienstige poppenkast willen meespelen. Dus ook geen halal-vlees eten.
Oud 9 oktober 2009, 07:46   #87
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Omdat Christenen de leer van Jezus volgen. En waar die het Oude Testament heeft tegengesproken/genuanceerd, wordt dus de nieuwe weg van Jezus gevolgd, en niet meer op de oude gefocust.

Zo vervallen de eetvoorschriften door:
“Niet wat de mond binnengaat, bezoedelt de mens; de mens wordt bezoedeld door wat de mond uitgaat” (Mt 15,11).
Het word tijd dat de moslims ook eens zo een soort " Jezus " krijgen, die de koran tegenspreekt/nuanceert.
Oud 9 oktober 2009, 07:50   #88
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Kunnen we de moslims niet aanklagen wegens rascisme op basis van geloof?
Als ik als katholiek het dier niet mag doden......
Afblijven gij ! Anders is dat vlees ontreinigt, en ongeschikt voor consumptie !
Oud 9 oktober 2009, 07:57   #89
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eisie Bekijk bericht
Ik vind het allemaal erg zielig dat gedoe met dat Halal -eten .
Je kan met deze mensen ook niet echt een band krijgen .
Hierbij vertel ik het volgende : een moslim echtpaar met twee kinderen werd door ons uitgenodigd op een trouwfeest . Er was warm en koud buffet ,dus iedereen kon zijn gading vinden . Per persoon betaalden we 150 euro voor onze gasten .

Blijkbaar waren ze te laf om ons in ons gezicht te zeggen dat dit eetfestijn hun te min was ,zij kwamen op de receptie en zijn er voor het eetmaal er vanonder gemuist .

Later kwam ik de vrouw tegen en vroeg om het waarom van dit gedrag .Haar man vertrouwde de zaak niet en gedroeg zich liever onbeschoft dan dat hij
Allah zou mishagen .

Deze reikende hand om dit koppel met hun twee kinderen onze gastvrijheid te tonen heeft ons 600 € gekost . Opdracht mislukt en wie denkt dat het ooit nog lukt om hen te intergeren is een naieve oen
Waarom hebde dat vreten niet zelf in je kloten geslagen ? Of ingepakt voor later ? Toch zonde om dat weg te gooien ? Op zulke feesten kom ik steeds met enkele flinke plastieken zakken opgeplooid in mijn vestzak, en nadat ik mij zo vol als mogelijk geboefft heb, vul ik discreet mijn plastiekzakken , en dan heb ik nog voor minstens drie dagen eten voor ons, de hond en de katten !!
Oud 9 oktober 2009, 12:16   #90
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Technisch gezien is de god van de Joden, Christenen en Moslims dezelfde.
Zolang we nog geen Jahwe, God of Allah gevangen hebben en er geen proeven op hebben kunnen doen, kunnen we daar geen uitspraken over doen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 00:31   #91
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webzwerver Bekijk bericht
In die mate dat ze in geen geval met gelijk welke godsdienstige poppenkast willen meespelen. Dus ook geen halal-vlees eten.
Dan zijn ze net zoals moslims en erkennen ze een enorm belangrijke waarde in de slachtwijze en niet in de eigenlijke smaak van de biefstuk. En weet u, ik gun hen dat, net zoals ik moslims hun helal vlees gun. En als ik pitta haal, dan eet ik naar hartelust die "helal"-pitta

en mag ik weten waar staat dat de aarde plat is in de Koran? in tegenstelling tot de meeste ordinaire racisten, heb ik hem wel gelezen en vond niet enkel dat de Aarde rond was, maar zelfs de eigenschappen van de planeten in hun banen, de reflecterende eigenschap van de maan en de eigen baan van de zon en spirale bewegingen. De wetenschappelijke details welke de Koran levert wordt trouwens niet onterecht een van diens mirakelen genoemd.

Wetenschap, astronomie, geografie, wiskunde, geneeskunde, architectuur, zijn grootendeels gebaseerd op arabisch/islamitische wetenschappen. Uiteraard rijken de meesten hun kennis zo ver niet en herinneren ze enkel wat VTM vandaag vertelde.

Die Islamitische wereld is bezet na WO1 en herleidt naar schroot...wat je nu hebt is het resultaat na 1400 een prachtige wereld te zijn, waar wetenschappen bloeiden en in Europa men nog heksenverbrandingen uitvoerde als iemand ietswat te veel aan alchemie deed.
Oud 10 oktober 2009, 08:51   #92
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Die Islamitische wereld is bezet na WO1 en herleidt naar schroot...wat je nu hebt is het resultaat na 1400 een prachtige wereld te zijn, waar wetenschappen bloeiden en in Europa men nog heksenverbrandingen uitvoerde als iemand ietswat te veel aan alchemie deed.
Wat is dat "die Islamitische wereld"?

En door wie is die "bezet"?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 08:53   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Zolang we nog geen Jahwe, God of Allah gevangen hebben en er geen proeven op hebben kunnen doen, kunnen we daar geen uitspraken over doen.
Niet alleen dat maar het is verder toch ook duidelijk dat onze Satan niet dezelfde "grote Satan" is dan die van de moslims.

Allez, ik heb vroeger mijn godsdienstleraar nooit horen beweren dat Satan Bush was.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 oktober 2009 om 08:54.
Oud 10 oktober 2009, 15:48   #94
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is dat "die Islamitische wereld"?

En door wie is die "bezet"?
Ik denk dat u dringend eens de geschiedenisboeken moet openslaan beste man. Kijk wat volgde tijdens en na WO1.

Citaat:
Niet alleen dat maar het is verder toch ook duidelijk dat onze Satan niet dezelfde "grote Satan" is dan die van de moslims.

Allez, ik heb vroeger mijn godsdienstleraar nooit horen beweren dat Satan Bush was.
moslims beweren dat Bush = de "Grote satan is" (wat of wie dat ook moge zijn) ??

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 10 oktober 2009 om 15:49.
Oud 10 oktober 2009, 15:52   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borrelia Bekijk bericht
Het eerste gebod zegt immers "bovenal bemin één God." En is het eten van vlees geslacht ter meerdere glorie van Allah dan niet als een zonde te zien?
1. Ik ben geen christene.
2. het is dezelfde god.
Nog iets?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 15:59   #96
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Volgens de Koran is de aarde plat.
En volgens de bijbel beweegt de aarde niet:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door God, in de bijbel:
30 Schrikt voor Zijn aangezicht, gij, gehele aarde! Ook zal de wereld bevestigd worden, dat zij niet bewogen worde.
1Kronieken16:30
Indien d�*t niet gelooft zul je branden in de hel!

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2009 om 15:59.
Oud 10 oktober 2009, 16:04   #97
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan me voorstellen dat echte vrijzinnigen zulk een vlees niet willen eten.
Dikke onzin.
Citaat:
Dat doen ze zeker. Om dezelfde reden zal een echte vrijzinnige ook niet naar de kerk gaan, zelfs niet om een familielid plezier te doen. Een echte vrijzinnige verafschuwt alles wat met godsdienst te maken heeft, en weigert er aan deel te nemen. Dat onderscheidt hem van een gewone atheïst.
Nog dikkere onzin.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2009 om 16:06.
Oud 10 oktober 2009, 16:09   #98
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan wel zijn, maar ik denk niet dat de moslims het daar eens mee zijn, als je hen vertelt dat ze dezelfde god hebben als de Joden...
Onzin:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohammed, in de koran:
[Ankabut 29:46] And O Muslims, do not argue with the People given the Book(s) except in the best manner – except (with) those among them who oppress, and say, “We believe in what has been sent down towards us and what has been sent towards you – and ours and your God is One, and we have submitted ourselves to Him.”
http://www.ahlesunnat.biz/holyquran/holyquran029.htm
http://www.portail-religion.com/FR/d...ourate_029.php
the People given the Book(s)= moslims, joden en christenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mohammed, in de koran:
46. En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."
http://www.koranonline.nl/koran/nl/?...=&ucat=2&go=NL

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2009 om 16:20.
Oud 10 oktober 2009, 16:25   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
1. Ik ben geen christene.
2. het is dezelfde god.
Nog iets?
3. God bestaat niet.
Oud 10 oktober 2009, 16:51   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
3. God bestaat niet.
Mag ik je uitnodigen deze tempel te bezoeken om overtuigd te worden?
Hier ben je ook welkom. Anders hier.

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2009 om 16:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be