Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2009, 23:21   #81
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nationaliseren die kernkoppen!
België is daar te onbehept voor. Europa kan dat mits wat 'ballen'.

'Vrede' trouwens

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 oktober 2009 om 23:22.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 23:24   #82
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Jullie begrijpen er allemaal niets van.
Ik veronderstel dat je tenminste de draad gelezen hebt vooraleer tot die conclusie te komen, en verder je medeforummers waardig acht je inzichten te delen.
Oud 9 oktober 2009, 23:41   #83
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik veronderstel dat je tenminste de draad gelezen hebt vooraleer tot die conclusie te komen, en verder je medeforummers waardig acht je inzichten te delen.
Ja hoor.

Ten eerste is de vredesprijs juist heel vaak als aanmoediging gebruikt;
Ten tweede zegt een aantal achtenswaardige medeforummers het niet te begrijpen. Dat is natuurlijk onzin; ze begrijpen het wel maar zijn het er niet mee eens;
Ten derde is er geen enkele Amerikaanse president geweest die aan het begin van zijn tour of duty zoveel heeft geinitieerd op internationaal vlak. En allemaal zaken die wereldwijd als positief worden gezien. Alleen al zijn aantreden - met bijbehorende visie - heeft al een frisse wind over de wereld doen waaien.

En laten we eerlijk zijn: Ik ben geen anti-Amerikaan, integendeel, maar 8 jaar Bush heeft heel veel kapotgemaakt. Ik begrijp het wel.
Persoonlijk vind ik dat Obama deze prijs wel heel vroeg krijgt, een jaartje later had ook gekund. Aan de andere kant kan deze prijs hem helpen de weg te effenen naar het uiteindelijke doel. Hij kan met (nog) meer gezag spreken als de wereld hem als ''vredesduif'' accepteert.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 23:44   #84
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor.

Ten tweede zegt een aantal achtenswaardige medeforummers het niet te begrijpen. Dat is natuurlijk onzin; ze begrijpen het wel maar zijn het er niet mee eens;
Ten derde is er geen enkele Amerikaanse president geweest die aan het begin van zijn tour of duty zoveel heeft geinitieerd op internationaal vlak. En allemaal zaken die wereldwijd als positief worden gezien. Alleen al zijn aantreden - met bijbehorende visie - heeft al een frisse wind over de wereld doen waaien.

En laten we eerlijk zijn: Ik ben geen anti-Amerikaan, integendeel, maar 8 jaar Bush heeft heel veel kapotgemaakt. Ik begrijp het wel.
Persoonlijk vind ik dat Obama deze prijs wel heel vroeg krijgt, een jaartje later had ook gekund. Aan de andere kant kan deze prijs hem helpen de weg te effenen naar het uiteindelijke doel. Hij kan met (nog) meer gezag spreken als de wereld hem als ''vredesduif'' accepteert.
Vlak na de tweede wereldoorlog kregen de Quakers de nobelprijs voor de vrede. Dát was verdiend. Ge hebt niks aan prijzen voor stimulansen. Ge geeft ook geen nobelprijs van de literatuur aan een debutantje die goed verkoopt.

Over verdienen is nu geen discussie: Obama zelf vindt dat-ie 'em niet verdient namelijk...

Ergo, een blamage.
Oud 9 oktober 2009, 23:46   #85
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
België is daar te onbehept voor. Europa kan dat mits wat 'ballen'.

'Vrede' trouwens
Nationalisatie van kernarsenalen moet een absolute prioriteit zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2009, 23:47   #86
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nationalisatie van kernarsenalen moet een absolute prioriteit zijn.
Verdammte kernwapens moeten zo ver mogelijk uit de buurt blijven van geciviliseerde landen.
Oud 9 oktober 2009, 23:48   #87
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Vlak na de tweede wereldoorlog kregen de Quakers de nobelprijs voor de vrede. Dát was verdiend. Ge hebt niks aan prijzen voor stimulansen. Ge geeft ook geen nobelprijs van de literatuur aan een debutantje die goed verkoopt.
De nobelprijs voor de vrede is altijd al een politieke prijs geweest. Zo ook nu.

Citaat:
Over verdienen is nu geen discussie: Obama zelf vindt dat-ie 'em niet verdient namelijk...

Ergo, een blamage.
Dat is op zich geen argument. Veel winnaars vonden (zeiden) dat ze 'm niet verdienden.
Oud 9 oktober 2009, 23:50   #88
willem1940NLD

Standaard

Nee; ik begrijp het niet en daarmee bedoel ik vooral dat ik geen inzicht heb in een groot deel van de "politiek". Het zal nog moeten blijken of en waaraan Hr O zulke onderscheiding gaat hebben verdiend.
Oud 9 oktober 2009, 23:51   #89
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdammte kernwapens moeten zo ver mogelijk uit de buurt blijven van geciviliseerde landen.
Met alle respect voor jou, maar hier krijg je een welgemeende .

Als je gelooft dat vodden papier met melige teksten de vrede bewaren...
Oud 9 oktober 2009, 23:51   #90
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nee; ik begrijp het niet en daarmee bedoel ik vooral dat ik geen inzicht heb in een groot deel van de "politiek". Het zal nog moeten blijken of en waaraan Hr O zulke onderscheiding gaat hebben verdiend.
Hij heeft 'm eigenlijk al verdiend. Het is alleen nog iets te vroeg om 'm ook daadwerkelijk te winnen.
Oud 9 oktober 2009, 23:53   #91
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nobelprijs voor de vrede is altijd al een politieke prijs geweest. Zo ook nu.
Quakers? Huh?

Citaat:
Dat is op zich geen argument. Veel winnaars vonden (zeiden) dat ze 'm niet verdienden.
Valse bescheidenheid siert weinig mensen, maar dat is bij Obama niet het geval.

Ge zult toch moeten toegeven dat er een duidelijk verschil is met mensen als Ahtisaari, Ebadi, Maathai, en Artsen zonder Grenzen...
Oud 9 oktober 2009, 23:54   #92
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En zo dicht mogelijk in de buurt van ongeciviliseerde landen?
Je kunt ze niet meer wegdenken, lombas, ze bestaan nu eenmaal. Dan kun je er beter naar streven ze zo goed mogelijk te beheren en te beheersen dan een ''gebroken geweertje, versie 20.09'' voor te stellen.
Oud 9 oktober 2009, 23:55   #93
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle respect voor jou, maar hier krijg je een welgemeende .

Als je gelooft dat vodden papier met melige teksten de vrede bewaren...
Kernwapens horen niet thuis in de wereld, sorry. Ze bewaren ook niet de vrede. Ge krijgt een welgemeende terug als ge zegt te geloven in MAD &c.
Oud 9 oktober 2009, 23:55   #94
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zo dicht mogelijk in de buurt van ongeciviliseerde landen?
Die kunnen ze niet betalen.

Citaat:
Je kunt ze niet meer wegdenken, lombas, ze bestaan nu eenmaal. Dan kun je er beter naar streven ze zo goed mogelijk te beheren en te beheersen dan een ''gebroken geweertje, versie 20.09'' voor te stellen.
Ik streef er helemaal niet naar ze goed te beheren en te beheersen. Ze dienen te worden ontmanteld, allemaal.
Oud 9 oktober 2009, 23:58   #95
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Kernwapens horen niet thuis in de wereld, sorry. Ze bewaren ook niet de vrede. Ge krijgt een welgemeende terug als ge zegt te geloven in MAD &c.
Ze zijn er. En een land die ze heeft wordt niet aangevallen. Als dat land een kernwapencultuur heeft, is alles in orde.

Als ze weg zijn, is de drempel om elkaar aan te vallen lager. Ik geloof niet zozeer in MAD als in de religieuze waarde van kernwapens. Toen de mens het Licht voortbracht, zag hij dat hij iets heeft geschapen wat groter is dan hemzelf. Vredesverdragen en unies enzo, da's allemaal theologie, heilige geschriften om de macht van het Licht te kanaliseren.
Oud 10 oktober 2009, 00:02   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn er. En een land die ze heeft wordt niet aangevallen. Als dat land een kernwapencultuur heeft, is alles in orde.
Falkland-eilanden? Pakistan-India conflicten?

Citaat:
Als ze weg zijn, is de drempel om elkaar aan te vallen lager. Ik geloof niet zozeer in MAD als in de religieuze waarde van kernwapens. Toen de mens het Licht voortbracht, zag hij dat hij iets heeft geschapen wat groter is dan hemzelf. Vredesverdragen en unies enzo, da's allemaal theologie, heilige geschriften om de macht van het Licht te kanaliseren.
Das een studentenbrolgeschrift. Heerlijk ook - ik doe dat ook nog allemaal en zo, maar nu even te veel sushi, sake en pints op bij pool om dat te verteren.
Oud 10 oktober 2009, 00:02   #97
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Wss wegens gebrek aan beter.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2009, 00:04   #98
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja hoor.

Ik dacht dat je een opinie had die nog niet aan bod gekomen was zoals deze
Citaat:
If Obama and his people try to act like the Nobel peace prize was really deserved, he could damage himself politically
Wie weet denken sommigen dat Obama de prijs kreeg om hem belachelijk te maken.

De prijs is toegekend op basis van beloften en verwachtingen maar niet zozeer processen die in gang zijn of resultaten, zoals dat van de Nobelprijs kan verwacht worden. De toekenning is bedoeld om aan te moedigen veranderingen in de politiek van de VS die onder Bush zover is afgegleden naar een mensenrechtenschendend beleid dat elke stap die Obama neemt die afwijkt van zijn voorganger al als een stap in de richting van vrede gezien kan worden. Gaan we op deze wijze niet voorbij aan waar Obama zelf voor staat is de vraag. Uiteindelijk is de VS nog steeds niet afgestapt van zijn politiek om geen macht naast zich te dulden. Als Obama echt een multilateralisme zou omhelzen zouden zijn woorden en acties verder gaan dan wat inhaalbewegingen voor processen waar heel de wereld reeds over akkoord is.

Je kan de bad boy van de klas belonen als ie belooft zich niet meer te misdragen, maar ik zou hem liever belonen als duidelijk is dat ie zich niet meer wil misdragen en dat ook toont. Obama zei op de laatste algemene vergadering geen woord over Honduras, terwijl voor zowat heel de rest van Amerika het thema van het moment is. Ondertussen is duidelijk dat de VS ook deze staatgreep steunt ook al doen ze het niet openlijk, maar wel door middel van financiële steun en via de media. Zelfs de Bush administatie maakte het niet zo bully-bond in Latijns Amerika (niet dat ze het niet geprobeerd hebben daar niet van).

Ik ben geneigd akkoord te gaan met deze statements
Citaat:
absurd decision on Obama makes a mockery of the Nobel peace prize
Citaat:
...the prize risks looking preposterous in its claims, patronising in its intentions and demeaning in its attempt to build up a man who has barely begun his period in office, let alone achieved any tangible outcome for peace
Te veel en te vroeg voor Obama vanwege een zich te gewichtig achtend Nobelprijscomitee.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 oktober 2009 om 00:17.
Oud 10 oktober 2009, 00:06   #99
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Falkland-eilanden? Pakistan-India conflicten?
Brazilia heeft geen kernwapens. Wel een vliegdekschip, maar die hebben ze for teh lulz. Die vliegtuigen vliegen al een tijdje niet.

India-Pakistan, dat is niet meer echt bezig, toch?

Citaat:
Das een studentenbrolgeschrift. Heerlijk ook - ik doe dat ook nog allemaal en zo, maar nu even te veel sushi, sake en pints op bij pool om dat te verteren.
Ga ik ooit ook opgroeien en gematigd worden?
Oud 10 oktober 2009, 00:07   #100
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Quakers? Huh?
Quakers, het Rode Kruis, de VN. Natuurlijk worden er ook ''echte'' vredesprijzen uitgereikt.

Citaat:
Valse bescheidenheid siert weinig mensen, maar dat is bij Obama niet het geval.

Ge zult toch moeten toegeven dat er een duidelijk verschil is met mensen als Ahtisaari, Ebadi, Maathai, en Artsen zonder Grenzen...
Eigenlijk niet. De waan van de dag (noem het de ''tijdgeest'') heeft altijd een rol gespeeld (Al Gore????). Velen op dit forum onderschatten de impact van Obama's uitstraling en daden. Zoals ik op pagina 1 van deze draad al zei: Met deze uitreiking heeft ''de hoop'' een prijs gekregen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be