Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2009, 12:42   #81
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
een manifeste leugen van een zoveelste joodse dubbelnick vermits christelijke en islamitische Palestijnen en joden relatief vredig samenleefden vooraleer de (voornamelijk immigrerende) joodse extremisten hun zionistisch venijn begonnen te spuwen dat tot op de dag van vandaag vele slachtoffers blijft maken voor hun joodse,terroristische en gestolen staat.

niet dat een zionist iets geeft om een niet-joods slachtoffer.
Dat kan hen geen bal schelen. integendeel.
Een klein vraagje: geven Palestijnen wat om Joodse slachtoffers?
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 13:27   #82
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Onzin. "De wereld" heeft de situatie meermaals aangekaart bij de VN.
Dat komt me meer en meer over als het wassen van de handen in onschuld.

Kijk bv. Turkije (dat zelf niet vrij is van mensenrechtenschendingen tegen de Koerden) dat deze vrijdag bij monde van haar minister van buitenlandse zaken Ahmet Davutoglu verklaringen over Gaza aflegde.

Hij zei dat De Israëlische aanval op Gaza het vredesproces in het midden Oosten afremt, dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen, terwijl nu de kinderen zelfs niet naar school kunnen gaan en mensen geen dak boven hun hoofd hebben.

Turkije laste gezamelijke militaire oefeningen met Israël af 'omdat het de wil is van de bevolking' volgens Erdogan. Op de Turkse TV werden dan ook beelden getoond van door Israël gedode Palestijnse kinderen. Israël protesteerde tegen het tonen van die beelden. Als antwoord op het Israëlische protest reageerde Davutoglu dat de publieke televisie een autonoom organisme is en dat Turkije geen land van censuur is. (een overstatement ?).

Maar wat verandert er in Gaza?...niets.

Is België een land van censuur? Dat kan men zich ook afvragen naar aanleiding van dit verhaal. Heeft België 'ongewenste' beelden van de gruwel van die oorlog getoont?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2009 om 13:55.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 13:30   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Een klein vraagje: geven Palestijnen wat om Joodse slachtoffers?
Nóg een vraagje; Geven Arabische landen een zier om de Palestijnen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 14:09   #84
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen anti-zionisme & anti-semitisme lijkt me vrij duidelijk.
Goed voor u.

Ik kwam vandaag een referentie tegen naar dit Artikel dat mogelijkerwijze een licht werpt op het verschil tussen antizionisme en antisemitisme.
Inconvenient Truths about ‘Real Existing’ Zionism

Eerste paragraaf
Citaat:
The celebrations on the occasion of the sixtieth anniversary of the founding of the state of Israel brought forth mixed feelings for those of us who survived the Holocaust. The reason for this ambivalence is that, while the survivors of the Nazi genocide celebrated the creation of a Jewish state in 1948, few were aware at the time of the human costs and injustices that had been, were being, and would be perpetrated against Palestinian Arabs in our name.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2009 om 14:10.
Oud 17 oktober 2009, 14:49   #85
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Hij zei dat De Israëlische aanval op Gaza het vredesproces in het midden Oosten afremt, dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen, terwijl nu de kinderen zelfs niet naar school kunnen gaan en mensen geen dak boven hun hoofd hebben.
Hebben de Turken dat bij monde van een minister echt gezegd? Of hebt u dat net uit uw duim gezogen.
Zit u hier te beweren dat in de acht maanden die aan die aanval vooraf
gingen geen rakket werd afgevuurd door de Palestijnen?

Laatst gewijzigd door Francientje : 17 oktober 2009 om 14:53.
Oud 17 oktober 2009, 15:42   #86
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben de Turken dat bij monde van een minister echt gezegd?
Dat las ik op een spaanstalige site.

Citaat:
La guerra en Gaza mató la perspectiva de paz. Miren, durante los ocho meses anteriores a la guerra ni un sólo cohete fue disparado desde Gaza a Israel (...), ahora los niños palestinos no pueden ir a la escuela, la gente ni siquiera tiene un techo con el que protegerse
Hij zou ook een trip naar Israël hebben afgelast vorige maand omdat hij Gaza niet mocht bezoeken. Blijkbaar kan Israël beslissen wie er Gaza mag bezoeken.

Dat is nieuws dat vooral in de Arabische wereld verspreid wordt vermoed ik. De 'westerse' media zullen hier niet veel aandacht aan besteden.

In het engels vindt ik het volgende citaat terug:
Citaat:
Although no single rocket has been fired on Israel from Gaza over the past eight months, children in Gaza have no schools to go to, people have no homes to take shelter in
Ik ben niet zeker of het over dezelfde uitpraak gaat. In het engels vind ik de betreffende uitspraak niet terug op dit moment. Mischien gaat het om een verkeerde vertaling want de datum is identiek.

wel volgende uitspraken van de Turkse minister van Buitenlandse zaken
http://www.daylife.com/quote/0dP5c9RaMebR1?q=Israel

artikel in westerse pers in het engels
http://news.yahoo.com/s/afp/20091016...deastdiplomacy

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 oktober 2009 om 16:00.
Oud 17 oktober 2009, 16:48   #87
Francientje
Minister

Standaard

Ja, zeg, da's vreemd want zelfs in de Arabische pers vind ik NERGENS dit terug:
'dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen.
Hoe komt u eigenlijk aan dit merkwaardig stukje nieuws?
Oud 17 oktober 2009, 17:04   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet een thema waar ik mezelf echt in thuis acht qua historische kennis. In de buurt van een video over mensenrechtenschendingen kwam ik deze video tegen die me overtuigd heeft dat er een groot verschil is tussen antisemitisme en antizionisme.

diffrence between a jew and a zionist
In theorie is het verschil natuurlijk groot, maar in de praktijk gaan ze vaak samen (vnl. omdat antisemitisme altijd antizionisme impliceert, maar niet andersom).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 17:06   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Andere video met onze zelfde gestoorde rabbijn: http://www.youtube.com/watch?v=L6e8oBdoV7o
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 18:29   #90
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zeg, da's vreemd want zelfs in de Arabische pers vind ik NERGENS dit terug:
'dat er in de 8 maanden voor de aanval geen raketten werden afgevuurd door de Palestijnen.
Hoe komt u eigenlijk aan dit merkwaardig stukje nieuws?
We zouden al naar het Turkse origineel moeten gaan denk ik om zeker te zijn wat de man precies zei. Ik denk echter dat het logischer is dat hij zou gezegd of geïmpliceerd hebben de 8 maanden na de aanval in Gaza dan dat hij bedoeld zou hebben de 8 maanden voor de aanval. Wat hij impliceert is uiteindelijk dat het er blijkbaar niet veel toe doet of de Palestijnen nu raketten over de muur schieten of niet. Het is niet dat Iraël de Palestijnen zou 'toelaten' om een luchthaven, een haven, import en export enz... te hebben. Zelfs het onderwijs in Gaza wordt door Israël geboycot op dit moment.

Zoekrobot de Spaanse tekst en je komt op talrijke websites.
Oud 17 oktober 2009, 18:57   #91
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs het onderwijs in Gaza wordt door Israël geboycot op dit moment.
Daar kan ik ze niet al te hard op vallen. Schoolboeken die bv. vol met joden-haat staan en historische vervalsingen. Wat voor sympatie kan men hebben voor onderwijs gekidnapped door een extremistische sekte die wat graag indoctrineert?
En wat betreft Gaza: daar is prima onderwijs via Hamas TV. Dankzij subsidie van de EU.
Hamas kiddie television calls for murdering Jews

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 17 oktober 2009 om 18:58. Reden: typo
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2009, 19:09   #92
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
We zouden al naar het Turkse origineel moeten gaan denk ik om zeker te zijn wat de man precies zei. Ik denk echter dat het logischer is dat hij zou gezegd of geïmpliceerd hebben de 8 maanden na de aanval in Gaza dan dat hij bedoeld zou hebben de 8 maanden voor de aanval. Wat hij impliceert is uiteindelijk dat het er blijkbaar niet veel toe doet of de Palestijnen nu raketten over de muur schieten of niet. Het is niet dat Iraël de Palestijnen zou 'toelaten' om een luchthaven, een haven, import en export enz... te hebben. Zelfs het onderwijs in Gaza wordt door Israël geboycot op dit moment.

Hoe kan Israel het onderwijs daar eigenlijk boycotten??? In tegenstelling met
wat ze tegenwoordig proberen de mensen wijs te maken heb je dus noch
computers, noch rekenmachientjes, noch boekentas, noch radio en televisie nodig om te leren
lezen, schrijven en rekenen. Een bord, krijt, een schrift, een potlood en
een een toegelegde onderwijzer volstaan.Schoolboeken? Ja, wat is er eigenlijk met de schoolboeken van de vorige generaties gebeurd? Perso
heb ik nooit een splinternieuw schoolboek in handen gekregen toen ik nog in
het lager onderwijs zat. Wij deden het gewoon met de boeken van de
leerlingen van het vorige jaar. En vaak was het dan één boek per twee leer
lingen.

Laatst gewijzigd door Francientje : 17 oktober 2009 om 19:11.
Oud 17 oktober 2009, 19:17   #93
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:

O in de Spaanse tekst staat precies wat u zegt. En het is dus een grote,
zwarte leugen. Kijk, het kan Israel geen barst schelen of Gaza een luchthaven, een haven, import en export heeft. Op voorwaarde dat Gaza Israel met rust laat. Punt.
En dat...zie ik nog niet zo gauw gebeuren.
Oud 17 oktober 2009, 20:31   #94
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elk volk beschikt over gekken, verraders, misdadigers, geillumineerden, sadisten en
masochisten. Om niet te spreken over dommerikken en opportunisten. Het Joodse volk
is daar geen uitzondering op.
Het filmpje zou best weleens van een aanhanger zijn van één van de tientallen Joodse zeer orthodoxe sektes in Israel.
De ene sekte streeft naar een Israel zo groot totaan Turkijke, de andere sekte verwerpt juist de Joodse staat.
Hun aanhangers zijn vrijgesteld van de dienstplicht.
Religieuze gekken heb je overal, dus ook in Israel.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 05:40   #95
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt me meer en meer over als het wassen van de handen in onschuld.

Kijk bv. Turkije (dat zelf niet vrij is van mensenrechtenschendingen tegen de Koerden) dat deze vrijdag bij monde van haar minister van buitenlandse zaken Ahmet Davutoglu verklaringen over Gaza aflegde.
Dat er nog landen in de VN zitten die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten van de minderheden op "hun" grondgebied is toch geen belemmering? De VN werd ooit opgericht zodat ook "the bad guys" aan wereldvrede kunnen werken.
Soit, het doel blijft nog steeds een oplossing vinden voor Israel & Palestina.

Mijn inziens heeft het Israëlisch regime geen enkele baat bij een rechtvaardige oplossing voor de Palestijnen & zal het bijgevolg
doorgaan om elk VN-voorstel te laten afschieten door de USA.

Je kan op zijn minst zeggen dat "de wereld" een zeker doorzettingsvermogen heeft getoond in vredesvoorstellen te schrijven voor dat gebied...
Na 40 jaar veto's van de-vrienden-aan-de-andere-kant-van-de-plas,
zou je toch enige terughoudendheid kunnen verwachten, niet?

Ik was alvast mijn handen in onschuld.
Oud 18 oktober 2009, 08:52   #96
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:

Dat er nog landen in de VN zitten die het niet zo nauw nemen met de mensenrechten van de minderheden op "hun" grondgebied is toch geen belemmering? De VN werd ooit opgericht zodat ook "the bad guys" aan wereldvrede kunnen werken.
Soit, het doel blijft nog steeds een oplossing vinden voor Israel & Palestina.

Mijn inziens heeft het Israëlisch regime geen enkele baat bij een rechtvaardige oplossing voor de Palestijnen & zal het bijgevolg
doorgaan om elk VN-voorstel te laten afschieten door de USA.

Je kan op zijn minst zeggen dat "de wereld" een zeker doorzettingsvermogen heeft getoond in vredesvoorstellen te schrijven voor dat gebied...
Na 40 jaar veto's van de-vrienden-aan-de-andere-kant-van-de-plas,
zou je toch enige terughoudendheid kunnen verwachten, niet?

Ik was alvast mijn handen in onschuld.
Als een zogenaamde 'rechtvaardige' oplossing erin bestaat Israels grenzen te
openen voor zeven miljoen personen die beweren af te stammen van
de 600000 en zo vluchtelingelingen van 1948, dan heeft Israel daar inderdaad geen enkele baat bij.
Ik denk dat de Palestijnen én de Arabieren dringend hun begrip van wat
'rechtvaardig' is horen bij te sturen. Of anders recht hebben op niets meer dan een schop onder hun bips .
Oud 18 oktober 2009, 10:15   #97
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als een zogenaamde 'rechtvaardige' oplossing erin bestaat Israels grenzen te
openen voor zeven miljoen personen die beweren af te stammen van
de 600000 en zo vluchtelingelingen van 1948, dan heeft Israel daar inderdaad geen enkele baat bij..

uiteraard dat een terreurstaat als Israel daar geen baat bij heeft, zij is immers diegene die dat onrecht en misdaad jegens het Palestijnse volk heeft en blijft begaan.

Citaat:
Ik denk dat de Palestijnen én de Arabieren dringend hun begrip van wat
'rechtvaardig' is horen bij te sturen. Of anders recht hebben op niets meer dan een schop onder hun bips
zo kennen we ze....de zionist die vindt dat hij uitverkoren is boven alle andere volkeren en bijgevolg ze mag bestelen, verdrijven en vermoorden. Inclusief honderden Palestijnse vrouwen en kinderen afslachten met fosforwapens.

Het tij is echter fameus een het keren. De aanklachten worden steeds luider en meer gedragen. Het zionisme kan zijn perverse, misdadige en oorlogstokende intrinsieke aard niet meer verhullen , ondanks alle AIPAC en andere lobbies. en dat is een goede zaak !
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 10:37   #98
Francientje
Minister

Standaard

Ja, alle neonazi's staan te juichen.Samen met de clowns van extreem links en het uitschot van de Arabische wereld. Maar ik zou me toch niet teveel illusies maken als
ik jou was. Want normale mensen beginnen zich ergens toch vragen te stellen over het
steun verlenen aan een stuk of wat achterlijke clans met véél pretentie en weinig anders.
Ik vraag me soms af wat de gewone Arabische mens serieus denkt over die Palestijnen
die leven van andermans almoezen en niet eens bekwaam lijken te zijn om hun kinderen te leren lezen, schrijven en tellen op de ouwerwetse manier, geen vroedvrouwen hebben opgeleid om hun vrouwen te helpen bevallen zodat ze dat
alleen moeten doen aan een of ander checkpoint en hun snotapen niet onder controle
kunnen houden.
Oud 18 oktober 2009, 13:35   #99
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In theorie is het verschil natuurlijk groot, maar in de praktijk gaan ze vaak samen (vnl. omdat antisemitisme altijd antizionisme impliceert, maar niet andersom).
Ik denk dat u zich vergist. Er zijn antisemieten die erg voorstander van zionisme zijn, op voorwaarde dat �*lle joden naar Israël verhuizen zodat zij er 'van af' zijn.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 13:53   #100
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik ben in ieder geval geen jood, doch een overtuigde zionist.

Een aantal forumleden schelden mij soms uit met echte antisemitische leuzen. Het zijn zij die het anti-zionisme en het antisemitisme hebben vermengd tot eenzelfde fenomeen.

Eigenlijk hebben zij er voor gezorgd dat het anti-zionisme even vewerpelijk is geworden als het antisemitisme.

De zionisten zouden de anti-zionisten hiervoor dankbaar moeten zijn ....

Laatst gewijzigd door Antoon : 18 oktober 2009 om 13:54.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be