![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat is toch de reden waarom ik nooit op café ga (tenzij naar jeugdhuizen, waar wel een rookverbod geldt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar zijn ze dan, al die rookvrije cafés? Als ik dat hier zo lees, is dat toch echt wel een gat in de markt. Een beetje ondernemer zou pakken poen kunnen verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Er zijn er plenty in Nederland, maar minder dan enige maanden geleden.
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Geen dank
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om maar aan te tonen dat er iets niet klopt in uw redenering hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burgemeester
|
![]() Binnenkort dragen we hier allen een hoofddoek omdat mensen aanstoot nemen aan andermans gezicht. Niet meer drinken op cafe want dat is ook slecht, geen wagens meer dat is vervuilend, niet meer gaan werken omdat het stress brengt en mensen hartkwalen krijgen.
Schaf het roken af en er komt iets anders in de plaats om de cijfertjes te staven. Triestige wereld. Arm Vlaanderen. Bekrompen mensen. Live and let live of let die. Wat maakt het nog uit.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 19 oktober 2009 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt ge al een belangengroep opgericht om die verboden te kounteren, en zo ja, krijg je meer dan drie leden bijeen, zonder die van de psichiatrie mee te tellen? Wat bedoelt ge eigenlijk met arm Vlaanderen? Waarom Vlaanderen? Waarom begint ge geen opsomming van alle landen waar al langer een rookverbod is in kaffees, na dat woorde "arm" ? Zijt ge stilaan aan het beseffen dat we je willen behoeden om elders ook zo belachelijk over te komen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Rook wat je wil, maar val er niemand mee lastig. Dat is toch niet moeilijk ? De hoofdreden waarom de rokers nu terecht geviseerd worden, is omdat ze jarenlang alle regels van hoffelijkheid vierkant aan hun laars gelapt hebben, met alle gevolgen vandien. Met je "Arm Vlaanderen"-gedoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burgemeester
|
![]() Als ik thuis rook en mijn ruit staat open, zijn er binnenkort mensen die daar ook over gaan klagen als ik de opmerkingen hier lees. Want ze kunnen voorbij lopen en de straat is van iedereen. Het is jammer dat voor alles regeltjes in het leven geroepen worden. Als het over werkelijke problemen gaat, duurt het jaren alvorens er maar iets in beweging komt. Regelneukerij tegen roken gaat zeer snel. En als alles rookvrij is, wordt er over een ander 'maatschappelijk probleem' een hele 'discussie' opgetrokken. Hou u bezig met echte problemen.
“You cannot teach a man anything; you can only help him discover it in himself.” Galileo Galilei "Fear is the path of the dark side" Yoda Laatst gewijzigd door farak : 19 oktober 2009 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Burgemeester
|
![]() o jee, bescherm de mensen. Ze weten niet wat goed is voor hun, we moeten het hen aanleren. Onzin.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
hopelijk blijft gij dan bespaart van dit fait-divers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() een beetje zoals uw commentaren in deze draad dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Ik merk trouwens dat je argumenten aan het verzwakken zijn. Misschien nog een sigaretje opsteken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() Live and let die. Natuurlijk, en dat meen ik ook. Voor mijn part mag iedereen zich te pletter roken, snuiven, spuiten of zuipen, zo lang ik er maar geen last van heb. En dat is met rokers nu net wél het geval als ik er naast sta in een bushokje, of op een festivalwei of in mijn stamcafé. Daar moet het dus overal streng verboden worden.
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
soit, laten we al maar beginnen met dat verbod op de werkvloer in te stellen. Of is ober zijn geen beroep meer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Er zal meer vraag naar (nog niet verboden) wierook komen.
http://www.metaseek.nl/search/nl/1/wierook+kanker
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik me niet vergis zijn bedrijfsfeestjes volledig aftrekbaar. Goed gezien van u. Nu nog de fiscus overtuigen. ![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil een volledig eet- en drinkverbod in de horeca
![]() |
![]() |
![]() |