Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2009, 07:18   #81
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Heeft daar echt niks mee te zien.
Anders wel leuk geprobeerd.
Heeft er alles mee te zien. Alles moet gehaast zijn, in gelijke brokken, klaar voor de veedieren die de massaconsumenten zijn.

Wil je echt eten, dan neem je daar de tijd voor. In Italië zeggen: "Aan tafel wordt men niet ouder." Een maaltijd, daar geniet je van. Dat schrok je niet naar binnen tenzij de omstandigheden dat vereisten.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 07:22   #82
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Heeft er alles mee te zien. Alles moet gehaast zijn, in gelijke brokken, klaar voor de veedieren die de massaconsumenten zijn.

Wil je echt eten, dan neem je daar de tijd voor. In Italië zeggen: "Aan tafel wordt men niet ouder." Een maaltijd, daar geniet je van. Dat schrok je niet naar binnen tenzij de omstandigheden dat vereisten.
Is wel waar.
Maar toch is fastfood niet per se junkfood. Ook niet omdat ge er op neerkijkt...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 07:24   #83
Metternich

Standaard

Citaat:
Is wel waar.
Maar toch is fastfood niet per se junkfood. Ook niet omdat ge er op neerkijkt...
Zodra fastfood losgekoppeld wordt van heel de consumptiemaatschappij, zal ik je gelijk geven. Maar momenteel moet alles, inclusief de culinaire rijkdom, ondergeschikt worden gemaakt aan de massaconsumptie.

Oud 18 oktober 2009, 07:26   #84
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Gij vind toch altijd een excuus om dingen over dezelfde kam te scheren. Is dat een manier om orde te scheppen in deze chaotische wereld?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 07:28   #85
Metternich

Standaard

Citaat:
Gij vind toch altijd een excuus om dingen over dezelfde kam te scheren. Is dat een manier om orde te scheppen in deze chaotische wereld?
Yeppa. Ik ben zo het type dat graag orde heeft en met evenveel plezier de orde omverwerpt. Gewoon om moeilijk te kunnen doen.

Oud 18 oktober 2009, 07:28   #86
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het probleem van "overgewicht" duikt ook in India en in Zuid-Amerika steeds spectaculairder op naarmate de levensstijl gejaagder wordt,de eigen beweging vermindert en het eten.....inderdaad.....gejaagder en vettiger...

Homo Sapiens is nog steeds verslaafd aan vetten en suikers zodra hij de kans krijgt ze te verwerven..net zoals onze illustere voorvaders, ergens in godvergeten wildernissen ,waar je die moest pakken zodra de gelegenheid zich voordeed...

Het is niet persé het "bestrijden" van fast-food die aarde aan de dijk zal brengen,maar het aanmoedigen van beweging!

We eten als een "dijkendelver" van indertijd,maar we doen geen inspanningen meer...

Laatst gewijzigd door kelt : 18 oktober 2009 om 07:30.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 13:43   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

De fast in fastfood slaat toch op de bereidingstijd.
Fastfood zijn maaltijden die rap klaar is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 13:58   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het probleem van "overgewicht" duikt ook in India en in Zuid-Amerika steeds spectaculairder op naarmate de levensstijl gejaagder wordt,de eigen beweging vermindert en het eten.....inderdaad.....gejaagder en vettiger...

Homo Sapiens is nog steeds verslaafd aan vetten en suikers zodra hij de kans krijgt ze te verwerven..net zoals onze illustere voorvaders, ergens in godvergeten wildernissen ,waar je die moest pakken zodra de gelegenheid zich voordeed...

Het is niet persé het "bestrijden" van fast-food die aarde aan de dijk zal brengen,maar het aanmoedigen van beweging!

We eten als een "dijkendelver" van indertijd,maar we doen geen inspanningen meer...
Wij eten tegenwoordig vooral meer bewerkt voedsel en meer vlees. In bewerkt voedsel zitten meer vetten en suikers. Vlees is een produkt dat iedereen (of bijna) zich nu in overvloed kan veroorloven.
Oud 18 oktober 2009, 14:33   #89
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nu komen wij bij de belangrijke vraag: wat vooroorzaakt ongelukkigheid in onze samenleving? Is de hoeveelheid ongelukkige mensen even groot in alle samenlevingen, of is ze groter nu?
Dit vind ik zo'n belangrijke vraag dat je er beter een aparte draad over begint.

Zou het kunnen dat de voedingswijze een invloed heeft op onze psyche en mate van gelukkig zijn?

Ironchef haalt hier een belangrijke reden aan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
......

Ik denk wel dat het aantal ongelukkigen tegenwoordig groter is dan vroeger. Men heeft nu de luxe om ongelukkig te zijn.
Ik denk dat het zomeruur er ook nog altijd voor iets tussen zit.
Oud 18 oktober 2009, 14:56   #90
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Grappig. Vervang "papzak" in deze draad door "vreemdeling" of "werkloze" en de Flanelle Kapoot zou de eerste zijn om te janken.
Oud 18 oktober 2009, 15:03   #91
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Papzakkerij, oftewel vrijwillige overgewicht (ik tracht hier op geen enkele manier mensen die omwille van medische redenen overgewichtig zijn te beledigen, en zij komen op geen enkele manier in aanmerking voor de behandelingen van deze draad) is een groot probleem in het Westen.

De vraag is kort en simpel: hoe pakken wij papzakkerij aan?
1/ Gemakkellijk. Opsluiten en juist genoeg eten geven als een mens nodig heeft om gezond te blijven. Acht uur per dag lichamelijke arbeid verrichten ( landbouw, metserswerk enz ), en s'avonds en in de week-end fittness.
Alle zoete en vettige rommel, junkfood, chips, ijsjes, cola enz streng verboden.
2/ Mac Donalds en vettige pitta- en kebab -zaken verbieden.

Laatst gewijzigd door webzwerver : 18 oktober 2009 om 15:04.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 15:08   #92
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Homo Sapiens is nog steeds verslaafd aan vetten en suikers zodra hij de kans krijgt ze te verwerven..net zoals onze illustere voorvaders, ergens in godvergeten wildernissen ,waar je die moest pakken zodra de gelegenheid zich voordeed...Het is niet persé het "bestrijden" van fast-food die aarde aan de dijk zal brengen,maar het aanmoedigen van beweging!

Allemaal volledig juist ! Biologisch zijn wij nog steeds dezelfden als 10.000 jaar terug , maar onze omgeving en levenswijze is totaal veranderd. De meeste ziekte's komen daaruit voort. Obesiteit, maar ook zenuwziekte's, depressie's en ergere mentale ziekte's.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 15:16   #93
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Eerste vraag wat verstaan jullie er onder ???

Ik kamp met overgewicht, ik moet daar altijd tegen vechten.
Ben dan ook een stress eter...echter je zou het mij misschien niet aangeven maar ik sport 3 keer per week, mijn conditie is goed.

Maar steek je kop maar eens op straat... overal fast food..frituren eet gelegenheden.. 5 kookprogramma's per avond op tv.

Een film met een sigaret... kan niet meer... reclame voor tabak ten strengste verboden!
Als ik wil stoppen met roken kan ik kiezen uit 45 methode's die nog worden terugbetaald.
Een fatsoenlijk medische eetlustremmer kost 120 euro voor 3 maanden en daar komt de ziekenkas niet tussen.

Roken is toch erg he' we bieden hulp, alcohol verslaafden moeten we helpen want hebben wellicht een slechte jeugd of een scheiding achter de rug.
Drugverslaafden moeten we helpen met afkicken en een surrogaat middel geven in hun moeilijke weg.
Overgewicht ligt aan jezelf he' ga maar een dieet volgen en toon wat karakter he'...en trek vooral je plan.

Laatst gewijzigd door Lampedeir : 18 oktober 2009 om 15:16.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 15:20   #94
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat het zomeruur er ook nog altijd voor iets tussen zit.
Kan je daar iets meer over zeggen?
Oud 18 oktober 2009, 15:27   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allé, na de homo nu de dikkere medemens!
Volgens mij is er in Vlaanderen op dit gebied niet echt een probleem, wel in Engeland en Amerika bijvoorbeeld. En bovendien is dik zijn soms gerelateerd aan armoede, gezond eten is ook duur! ( goed brood, verse groenten en fruit, mager vlees,broodbeleg, volkoren pasta en rijst zijn duurder dan ongezonde producten)

Aanleg speelt ook een rol, depressie werkt dik zijn ook in de hand, echt, langzamerhand mag niets meer zeker? Wie ook maar enigszins afwijkt moet maar betalen? Waar stopt dit eigenlijk? En nee, ik ben zelf niet dik!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 15:31   #96
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Allé, na de homo nu de dikkere medemens!
Volgens mij is er in Vlaanderen op dit gebied niet echt een probleem, wel in Engeland en Amerika bijvoorbeeld. En bovendien is dik zijn soms gerelateerd aan armoede, gezond eten is ook duur! ( goed brood, verse groenten en fruit, mager vlees,broodbeleg, volkoren pasta en rijst zijn duurder dan ongezonde producten)

Aanleg speelt ook een rol, depressie werkt dik zijn ook in de hand, echt, langzamerhand mag niets meer zeker? Wie ook maar enigszins afwijkt moet maar betalen? Waar stopt dit eigenlijk? En nee, ik ben zelf niet dik!
Klopt...we moeten maar beginnen met cylons aan te maken!!
Oud 18 oktober 2009, 15:39   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Kan je daar iets meer over zeggen?
Door het zomeruur slapen we minder, het is veel te lang klaar en warm om op tijd te slapen en 's anderdaags moeten we voor dag en dauw opstaan.
Vooral kinderen ondervinden schade, omdat ze door te weinig slaap, een of andere stof, waarvan ik de naam moet opzoeken, te weinig aanmaken. Tot deze conclusie kwam een kinderarts uit Bordeaux.

Twee maal per jaar met je bioritme sollen is ook niet gezond en het aantal ingenomen slaappillen stijgt enorm.
http://www.senat.fr/rap/r96-13/r96-13_mono.html#toc10
Oud 18 oktober 2009, 15:41   #98
Ambiorix

Standaard

geraak gewoon af van uw chocola- en vetverslaving. Met een beetje karakter lukt dat zeker.

En dat mag gerust met wat dwang.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2009, 15:42   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Eerste vraag wat verstaan jullie er onder ???

Ik kamp met overgewicht, ik moet daar altijd tegen vechten.
Ben dan ook een stress eter...echter je zou het mij misschien niet aangeven maar ik sport 3 keer per week, mijn conditie is goed.

Maar steek je kop maar eens op straat... overal fast food..frituren eet gelegenheden.. 5 kookprogramma's per avond op tv.

Een film met een sigaret... kan niet meer... reclame voor tabak ten strengste verboden!
Als ik wil stoppen met roken kan ik kiezen uit 45 methode's die nog worden terugbetaald.
Een fatsoenlijk medische eetlustremmer kost 120 euro voor 3 maanden en daar komt de ziekenkas niet tussen.

Roken is toch erg he' we bieden hulp, alcohol verslaafden moeten we helpen want hebben wellicht een slechte jeugd of een scheiding achter de rug.
Drugverslaafden moeten we helpen met afkicken en een surrogaat middel geven in hun moeilijke weg.
Overgewicht ligt aan jezelf he' ga maar een dieet volgen en toon wat karakter he'...en trek vooral je plan.
Als je een stress eter bent, moet je dan niet in de eerste plaats proberen iets aan die stress te doen?
Oud 18 oktober 2009, 15:44   #100
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
En beelden van Uruk Hai in de reportage! Dat het er niets mee te maken heeft, doet er blijkbaar toch niet toe. Aanschouw hoe de papzakken kinderen eten!
Ik vind het wat te licht. Kunnen we echt video's tonen van hoe we kinderen vreten? Ik behoef geen raar stemmetje of blur voor de ogen... ze gaan toch meteen weten dat ik het ben die daar een baby naar binnen slurpt eens ze mijn slangentong hebben gezien.

Citaat:
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be