Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2009, 09:55   #81
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
En een paar gloeilampen zijn wèl relevant op gebied van klimaat terwijl er duizenden overbodige straatlantaarns langs de autostrades staan?
straatlantaarns uitdoen
Goed zo?

het zijn vele kleine beetjes die samen veel uitmaken. Als we allemaal spaarlampen hebben daalt elektriciteitsverbruik toch al met een paar procent. En als we nog andere dingen doen, kunnen we in totaal veel besparen...
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 09:56   #82
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Met dat halftijdse kom ik ruimschoots toe om in mijn basisbehoeften te voorzien (zoals gezegd: ik leef erg sober en heb helemaal niet veel nodig).
Hoe komt het dat jij door halftijds te werken in je levensonderhoud kan voorzien denk je ? Omdat er vele keren meer zijn die WEL voltijds werken en zwaar afdragen om jouw werkduurverkorting te sponsoren.

Maar doe gerust verder hoor. Ik zal jou niet zeggen hoe je je leven moet leiden, maar blijf dan met je fikken ook van MIJN leven af.

Mensen als jij zijn namelijk heel vlug om alles te willen verbieden dat je "immoreel" vindt.

Wil jij in een grot gaan wonen met een zero carbon footprint, doe gerust. Maar laat mij leven op de manier waar IK voor kies.
Oud 24 oktober 2009, 10:03   #83
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Hoe komt het dat jij door halftijds te werken in je levensonderhoud kan voorzien denk je ? Omdat er vele keren meer zijn die WEL voltijds werken en zwaar afdragen om jouw werkduurverkorting te sponsoren.
1) ik doe veel vrijwilligerswerk, dus ik help heel veel anderen en wordt daar niet voor vergoed
2) ik schenk veel geld weg, dus als anderen mij sponseren, is dat goed, want uiteindelijk geef ik dat geld aan een goed doel en sponseren ze dus een goed doel.
3) in hoeverre sponseren anderen mij eigenlijk? Ik verdien toch minder dan iemand die voltijds werkt?

Citaat:
Maar doe gerust verder hoor. Ik zal jou niet zeggen hoe je je leven moet leiden, maar blijf dan met je fikken ook van MIJN leven af.

Mensen als jij zijn namelijk heel vlug om alles te willen verbieden dat je "immoreel" vindt.

Wil jij in een grot gaan wonen met een zero carbon footprint, doe gerust. Maar laat mij leven op de manier waar IK voor kies
Een belangrijk punt is wel dat ik niet zomaar iets wil verbieden voor mijn plezier. Ik beleef er zelf geen lol aan. Zelfs gewoon heel deze discussie maakt me verdrietig, want ik zeg niet graag dat iets moet verboden worden. Maar ja, ik doe het niet voor mezelf; ik kom op voor de rechten van onderdrukten: arme mensen, dieren,...
Oud 24 oktober 2009, 10:04   #84
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

ik ga deze discussie hier afronden. Ik heb genoeg gezegd denk ik. De rest is aan jullie. Ik zou jullie willen verzoeken om het eigenbelang opzij te zetten en onvoorwaardelijk en met liefde te strijden voor alle kwetsbare leven.
Zegt het voort.
Oud 24 oktober 2009, 10:07   #85
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Een belangrijk punt is wel dat ik niet zomaar iets wil verbieden voor mijn plezier. Ik beleef er zelf geen lol aan. Zelfs gewoon heel deze discussie maakt me verdrietig, want ik zeg niet graag dat iets moet verboden worden. Maar ja, ik doe het niet voor mezelf; ik kom op voor de rechten van onderdrukten: arme mensen, dieren,...
Je verdient minder, maar je draagt ook bijna niets af om mee de hele zooi hier te sponsoren. Je wordt uit fiscale hoek ook gesponsord zodat je netto relatief gezien veel overhoudt voor het werk dat je doet.

En ik kom op voor de rechten van de WERKENDE mens hier in dit land. De armen en de derde wereld kunnen me eigenlijk een reet roesten. Ze moeten maar wat meer moeite doen of creperen. See if I care.

Het "iedereen gelijk" idee is een utopie. Er zullen armen zijn en er zullen rijken zijn. Suckt voor de armen maar dat is hun probleem.
Oud 24 oktober 2009, 10:47   #86
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alvast datgene wat niet overeenstemt met diep ecologische waarden (links biocentrisme enzo)
hoe staat een biocentrische partij tegenover het tekort aan gevangenissen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 11:48   #87
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik ga deze discussie hier afronden. Ik heb genoeg gezegd denk ik. De rest is aan jullie. Ik zou jullie willen verzoeken om het eigenbelang opzij te zetten en onvoorwaardelijk en met liefde te strijden voor alle kwetsbare leven.
Zegt het voort.
biodiversiteit is er gekomen door een bepaalde dynamiek van wetmatigheden die gelden in de natuur, als ge die gaat veranderen gaat dat uiteindelijk ook ten koste van de biodiversiteit.
bvb. door een gewond dier op te vangen en te verzorgen ontneem je mischien een noodzakelijke prooi voor een (zeldzaam)roofdier.
De mens centraal als bewaker van alle levende processen is een moeilijke opgave omdat hij er zelf slechts een onderdeel van is.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 11:55   #88
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
biodiversiteit is er gekomen door een bepaalde dynamiek van wetmatigheden die gelden in de natuur, als ge die gaat veranderen gaat dat uiteindelijk ook ten koste van de biodiversiteit.
bvb. door een gewond dier op te vangen en te verzorgen ontneem je mischien een noodzakelijke prooi voor een (zeldzaam)roofdier.
De mens centraal als bewaker van alle levende processen is een moeilijke opgave omdat hij er zelf slechts een onderdeel van is.
OK, toch nog efkes antwoorden hierop...
1) Het is een tegen van medeleven om dieren te verzorgen;
2) we hebben zelfs de plicht om slachtoffers te helpen, zeker indien ze door ons slachtoffer werden (bv omdat wij een boom hebben gekapt met eekhoorntjes in, omdat een vogel tegen onze ruit is gevlogen,...).
3) we verzorgen ook roofdieren
4) voor zeldzame dieren doen we iets meer moeite
Oud 24 oktober 2009, 12:06   #89
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hoe staat een biocentrische partij tegenover het tekort aan gevangenissen ?
-alternatieve "straffen"
-meer geweldloze communicatie

De oorzaken van het probleem aanpakken, niet de symptomen: als er meer criminaliteit is, is er iets mis in onze samenleving. Ik beschouw delinquenten als slachtoffers die niet meer in contact staan met hun eigen behoeften en die van anderen. Ze hebben geen "verbinding" (de-linquentie). Bij het biocentrisme voelen we ons meer verbonden met anderen, met de natuur, onze naaste,... Biocentrisch altruisme is een bepaalde spirituele religiositeit (zie andere thread http://forum.politics.be/showthread.php?t=130122)
Re-ligare: stevig binden.
Zie het werk van Anouk Depuydt en Johan Deklerck
http://users.skynet.be/kern/zinloos%20geweld.pdf
Oud 24 oktober 2009, 12:17   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien in dat opzicht dan beter de voltallige VB fraktie in het Parlement bannen ?

Kijk eens hoeveel CO2 uitstoot dat zo kan vermeden worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 12:23   #91
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Misschien in dat opzicht dan beter de voltallige VB fraktie in het Parlement bannen ?

Kijk eens hoeveel CO2 uitstoot dat zo kan vermeden worden.
Daar word jij ook helemaal wild van he, meningen die jou niet aanstaan verbieden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 12:48   #92
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
De oorzaken van het probleem aanpakken, niet de symptomen: als er meer criminaliteit is, is er iets mis in onze samenleving. Ik beschouw delinquenten als slachtoffers die niet meer in contact staan met hun eigen behoeften en die van anderen.
Zever. Als iemand jouw dochter verkracht en vermoordt is *HIJ* het slachtoffer en zal je hoofdzakelijk bekommerd zijn om HEM te helpen ?

Neen - dan zal je je mening snel herzien. Ben je ooit al het slachtoffer van een misdrijf geweest ?
Oud 24 oktober 2009, 12:56   #93
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Zever. Als iemand jouw dochter verkracht en vermoordt is *HIJ* het slachtoffer en zal je hoofdzakelijk bekommerd zijn om HEM te helpen ?

Neen - dan zal je je mening snel herzien. Ben je ooit al het slachtoffer van een misdrijf geweest ?
Je moet zijn draad over straffen of beschermen maar eens lezen: hij wordt er ongemakkelijk van als mensen rechtvaardigheid eisen wanneer hun vriendin verkracht wordt, maar vindt het wel nodig dat tonijnvissers gestraft worden. Faut le faire.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 13:23   #94
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je moet zijn draad over straffen of beschermen maar eens lezen: hij wordt er ongemakkelijk van als mensen rechtvaardigheid eisen wanneer hun vriendin verkracht wordt, maar vindt het wel nodig dat tonijnvissers gestraft worden. Faut le faire.
Inderdaad. Surreeel.
Oud 24 oktober 2009, 13:41   #95
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ik begin het een beetje te begrijpen: het is een soort 'neanderthaler' concept. Back to basics
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 13:42   #96
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar een lampentikker. Die man gaat goud verdienen binnenkort.
Ik heb alvast een goede voorraad aangelegd. Genoeg voor een jaar of 5.
Oud 24 oktober 2009, 14:55   #97
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we het eens simpel houden: ik vind dat er een verbod moet komen op alle partijen die niet de waarden van de diepe ecologie, het links biocentrisch altruisme en de ecologische rechtvaardigheid delen (welke waarden dat zijn: zie www.biocentrisme.net). partijen mogen nog wel blijven bestaan als ze die waarden overnemen. Als alle partijen die waarden overnemen, dan zijn heel veel grote problemen meteen opgelost.
Geen fucking hippiegedoe hé! In de natuur geldt het recht van de sterkste en de meest aangepaste.
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 21:07   #98
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1) Het is een tegen van medeleven om dieren te verzorgen;
ok , dat is des mensens maar niet de beste houding om de biodiversiteit te behouden, ik denk maar aan het probleem van exoten...
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 21:11   #99
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ALs een partij vindt, dat de aardkloot beter de dieperik ingaat, is dat toch haar volste recht?
Neen.
Oud 24 oktober 2009, 23:09   #100
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ok , dat is des mensens maar niet de beste houding om de biodiversiteit te behouden, ik denk maar aan het probleem van exoten...
ja, moeilijkere kwestie. valt veel over te zeggen. Maar eerste en vooral: stoppen met het invoeren van exoten die potentiele dreiging vormen. Dus geen verkoop meer van reptielen in winkels (ik denk aan probleem roodwangschildpadden), geen verkoop van exotische tuinplanten of vogels (ik denk aan de halsbandparkiet) of...

Laatst gewijzigd door Deepeco : 24 oktober 2009 om 23:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be