![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de doostraf pijnloos uitgevoerd worden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 57,89% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 26,32% |
ja met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
neen met enkele uitzonderingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een straf heeft meerdere functies: - afschrik effect om de wetten laten te respecteren - bescherming van de maatschappij tegen gevaarlijke individus - maar ook: wraak. Een deel van de bestaansreden van een straf is het bevredigen van een wraakgevoel, namelijk het "betaald zetten" van de schuldige, hem laten ondergaan wat hij zelf heeft aangedaan aan anderen, een "oog om oog" principe. Het is in dit aspect dat foltering als strafmaat eventueel een rol zou kunnen spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dus het uitvoeren van de doodstraf bij criminelen die vermoord en verkracht hebben is in mijn ogen rechtvaardigheid en beschaafd. zelfs al is dit niet pijnloos ik vind dat de rechter deze straf moet kunnen uitspreken en dat levenslang effectief levenslang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet het pijnloos zijn.
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 november 2009 om 14:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Stikstof doodt door gebrek aan zuurstof. Ik twijfel eraan dat dat pijnloos is. Ik ben eerder voor CO. Je merkt het niet, raakt bewusteloos, in coma en bye-bye.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 2 november 2009 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijft uw inhoudelijke bijdrage? Tot nu toe bleef uw bijdrage aan dit topic alweer beperkt tot persoonlijke aanvallen. Niet dat we daar nog verbaasd om zijn natuurlijk...
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
(trouwens laat de mensen hier op dit forum u eigen reactie eens onder de loep nemen ivm taalfouten, dus aan iedereen zoek de fouten in raf zijn reactie) Wat u precies draagt weet ik niet maar wat ik wel weet is dat er genoeg zaken in uw huis staan of dingen die u gebruikt die gefrabiceerd zijn door mensen die in erbarmelijke omstandigheden werken. uitbuiting is inderdaad niet hetzelfde als dood, het is alleen maar erger als de dood, een moordenaar zal zijn slachtoffer uiteindelijk uit zijn lijden helpen u blijft als consument ervoor zorgen dat mensen blijven lijden en uitgebuit worden wat van u de meeste onbeschaafde mens maakt. En het is niet omdat u niet met de stok zelf slaat dat u niet mede verantwoordelijk bent voor de ellende in een ver land! het enige wat ik wil verduidelijken is dat wij westerse landen niet moeten doen alsof wij rechtvaardig zijn, alsof wij beschaafd zijn want de grootste miserie in de wereld is dankzij onze schuld er gekomen en nog steeds zorgt die grote miserie ervoor dat wij relatief in grote weelde kunnen leven. Dit is dus noppes beschaafd zijn maar eigenlijk gewoon de rol van slavenmeester verder spelen maar in plaats van de beul ook de spelen laten we dit werk nu doen door hun eigen soort. Wij zorgen wel voor voldoende betaling bij de juiste personen hé voor onze goedkope grondstoffen en half fabrikaten en dan terug over de doodstraf, een moordenaar of verkrachter de doodstraf geven is helemaal gerechtvaardigd. We hebben het hier niet om een jongeren die ene appel pikt of zo hé maar koelbloedige monsters die geen geweten meer hebben en geen respect voor leven. Dat u er nog maar aan denkt om deze personen als mens te zien tart alle logica. Sorry maar als u dutroux nog ziet als een persoon die een 2de kans verdient dan bent u geen haar beter als hem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We. Maak je geen zorgen. Jij hoort daar niet bij.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat weet u helemaal niet. U gist.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voila, de doodstraf heeft 0,0 waarde als afschrikkingsmiddel.
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Juist daarom, om zeker te zijn dat ze geen onschuldige levens meer zouden kunnen vewoesten.