![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dusja, das vrij normaal vermits de verhuurder zich er feitelijk toe verbind de huurder een minstens een jaar lang in zijn huis te laten wonen, zelfs als deze niet betaald. Laatst gewijzigd door Lysander : 1 november 2009 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat lezen we in een snelbericht om 6 u 's de zondagavond in de standaard ?
Dit: Kraker bekent 500 winkeldiefstallen Geloof je het niet ? Link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091101_018 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat houdt het in als een bejaarde wordt gepakt voor meerde diefstallen? Dat alle bejaarden dieven zijn?
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Als die stelende bejaarde dan ook nog een inbreker is, zoals krakers dat zijn, dan is het in ieder geval een zware crimineel.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Veel verschil zal het voor die winkel inderdaad niet maken, gezien alles wat ze daar dagelijks in de vuilbak zwieren ( = honderden kilos voedsel per supermarkt ). Laatst gewijzigd door Lastverkoper : 1 november 2009 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Als het een bouwwerf is, vol arbeiders, kan je daar natuurlijk moeilijk gaan wonen, dat is nogal duidelijk.
Als daar echter gewoon een paar potten verf neergepoot zijn, en wat materiaal, zonder iemand dat dat komt gebruiken weken, maanden, jaren lang, en dat dat daar staat enkel om precies te doen alsof er verbouwingen of gelijk wat bezig is, dan zetten we dat gewoon in een hoekske, en installeren ons rustig. Dat materiaal kan zelfs nog dienen als we eens wat willen knutselen, waarvoor dank. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() [quote=Jukes;4419025]Als die stelende bejaarde dan ook nog een inbreker is, zoals krakers dat zijn, dan is het in ieder geval een zware crimineel.[/QUOTE]
Even zware gast als Lippens and Co ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() Je kunt natuurlijk ook gewoon gaan werken als je honger hebt en zonder centen zit. Bij diegenen die vinden dat ze dan maar bij anderen moet gaan 'pakken' wat ze nodig hebben, is er tijdens hun opvoeding toch iets misgelopen bij het aanleren van normbesef, vrees ik.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 1 november 2009 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() [quote=Lastverkoper;4419081]Tot nader order is geen van beide broers Lippens veroordeeld als crimineel. Neen, dus.
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Naar de sociale hulp lopen , om iets te eten te vragen kan ik niet, geen tijd voor want ik moet gaan werken ! Maar s'avonds na mijn werk is de supermarkt nog open...Kan ik daar iets gaan " eten- kraken " , tot als ik mijn pree trek. Zo zie je maar, je komt van tijd mensen tegen die werk hebben , maar toch verplicht zijn om te bedelen en/of te stelen, om iets in hun maag te krijgen ! Er zijn ook massa's mensen die te weinig verdienen om aan de vereisten van een huizenverhuurder te voldoen. Moeten die in een kartonnen doos gaan wonen ? Onder een brug ? Er staan immers ik weet niet hoeveel huizen leeg, keuze zat. Snap je ? De zaken zijn minder simpel als ze er uitzien bekeken van in de luie zetel in het goed verwarmd huizekke, met een lekker glas bier of wijn voor de TV, na een overvloedige maaltijd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu zou het kunnen dat als deze wet er door komt, de krakers uit wraak alle leegstaande huizen gewoon afbrandden... In het begin zullen de eigenaars dan van de verzekeringen geld ontvangen, maar als dat te dikwijls gebeurt zullen de verzekeringspremies onhoudbaar hoog oplopen, of zal men weigeren te verzekeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Lastverkoper jouw redenering is te stom om te geloven. Als de drugsverkopers morgen overal knokploegen inzetten en drugs uitdelen moeten we drugs dan ook toelaten? Inbraak en diefstal MOET strafbaar zijn. Kraken toelaten is geen goede oplossing voor de huisvestigingsproblematiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als je op straat staat, en kou hebt, dan stel je jezelf al die vragen niet : heb je de mogelijkheid om in een huis binnen te dringen, en uit de regen en de wind te slapen, dan doe je dat gewoon. En dat vind ik helemaal niet stom. Overlevingsinstinct noem ik dat. De huisvestingsproblematiek oplossen is het werk van onze vetbetaalde politici. Maar als je daar moet op wachten, heb je tienmaal tijd dood te vriezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dergelijke reacties tonen niet alleen aan hoe zwak je in je schoenen staat, het bevestigt gewoon het uitschot-gehalte van krakers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Jukes;4419089]
Citaat:
Maar je moet dan wel 't een en 't ander "hard" kunnen maken .... Afijn, wat die krakers betreft, ook de hongerigen en koulijders onder hen: je moet je leven een beetje organizeren; dat betekent sommige dingen wat voorzien, bijvoorbeeld door te gaan werken voor je inkomsten ... en niet te wachten tot je helemaal niks meer hebt om dan maar te gaan gebouw-kraken of voedsel-kraken. en als het allemaal tegelijk zo tegenslaagt, dan ga je naar de ocmw en je laat je daar helpen. Natuurlijk is het leven dan niet zo plezant meer als je het zou kunnen maken met kraken, stelen en bedriegen .... maar we weten het: werken is vaak niet plezant, toch niet voor iemand die liever lui dan moe is. Mag ik herhalen, dat een maatschappelijke organizasie waar dingen als kraken van gebouwen en voedsel getolereerd worden, binnen de kortste keren gaat leiden tot heel ongewenste situasies.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]() Juist: uitschot en criminelen, met een vervormd beeld van de werkelijkheid. Zero tolerance dus, zoals ik al eerder schreef.