![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anarchie is de enige oplossing.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(1) je zou stoppen met de stropoppen te gebruiken om de oostenrijkers te bekritiseren (2) de intellectuele moed zou hebben om te erkennen dat je fout zat (3) de intellectuele moed zou hebben om u daarin te verdiepen (4) uw haat jegens de vrije markt economie eens objectief zou bekijken Dat vereist nogal moed en ik weet niet of je dat kan.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of dacht je soms dat dit citaat hierboven geen voorbeeld is van maximaliserend gedrag? Maximaliserend gedrag is gewoon het willen bereiken van een doel. Laatst gewijzigd door Lysander : 1 november 2009 om 23:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Dat is idd ook maximaliserend gedrag ja. Sterker nog: je kan ook zulke dingen in een model incorporeren dat zoekt naar 'optimale' prijzen. Maar: de prijsvorming zelf ziet er geheel anders uit. Je kan immers niet langer alle parameters die je wenst te maximaliseren makkelijk met elkaar vergelijken omdat niet alles nog in geld uit te drukken valt. Ik vermoed dat Kallikles dat wilde benadrukken: je verliest als manager (en eigenlijk ook als consument) de objectieve maatstaven om je product te vergelijken daar je consumentensurplus niet enkel uit te drukken is in geld, maar ook in macht, zekerheid, sociale status,... geëvalueerd moet worden. De vergelijkbaarheid van prijzen komt daar danig mee op de helling te staan, en dus ook de idee van een markt die zichzelf geheel uitzuivert van 'onvolmaaktheden'. Mensen kunnen immers niet zonder enige moeite tientallen parameters vergelijken en er dan de 'beste' uithalen, ook al beweert een of ander model dat ze dat per definitie doen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 2 november 2009 om 05:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze weten maar al te goed dat hun kaartenhuisje nu in elkaar stuikt, het verzet hiertegen is dan ook overduidelijk. Het is als spartelende kalveren die verworden tot ratten en naar de keel springen omdat ze zich bedreigd voelen in hun trots. Beetje zielig, op het andere schap in FNAC kunnen we gewoon lezen waarom dat zo is maar dat wordt even traditioneel dat ze zijn ontkend en genegeerd. Laatst gewijzigd door MIS : 2 november 2009 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een consumenten beslissing is in feite niet veel anders. Stel bvb 100 mensen die overwegen een ipod te kopen. Als de minimumprijs van een ipod €500, dan mag je wel redelijk aannemen dat dan minder mensen een ipod willen dan wanneer deze €100. Zelfs al hebben ze geen objectieve maatstaf van hoeveel plezier ze van deze ipod zullen hebben. Citaat:
Citaat:
Ik kan u in ieder geval zeggen, dat ik verwacht dat mensen de beste oplossing er uit halen. Ik verwacht enkel dat zij doen wat ze denken dat het beste is. Maar ze kunnen er volledig naast zitten. Van mij mogen die managers gerust een heleboel informatie negeren. Dat wil niet zeggen dat ze niet maximaliserend aan het werken zijn. Immers als ze de moeite van meer informatie te analyseren te groot vinden, dan zijn ze nog altijd aan het maximaliseren wanneer ze deze informatie negeren. Daarom heb ik er in de meeste van mijn posts (niet alle, soms liet ik het weg uit luiheid) dat de manager doet wat hij verwacht dat het beste is voor hem. Ik heb nergens gezegd dat de manager doet wat een externe optimale, volledige informatieregel hem oplegt. Laatst gewijzigd door Lysander : 2 november 2009 om 11:26. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tis eigenlijk tegen mijn principes om op u posts te reageren maar hier ga ik toch maar op antwoorden.
Ik hoef geen objectief meetbare informatie te hebben om te weten of ik bij mijn vriendin wil blijven of niet. Het wordt mij verweten dat ik verwacht dat dit wel zo is, maar je kan evengoed beslissingen nemen op basis van subjectieve gevoelens. Zoiets is mss moeilijker te evalueren voor de toeschouwer, maar das mijn probleem niet he. Hopelijk is daarmee deze stropop uit de weg geruimd namelijk dat ik: eis dat alle evaluaties objectief zijn en met monetair meetbare termen worden uitgedrukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |