![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn veel beroepen waar men "stand-by" moet zijn, dus altijd bereikbaar. Geef die sporters dan een blackberry zodat ze op elk moment opgeroepen kunnen worden. Aangezien het een internationale regelgeving is, stuur je dan een Noorse agent als ze in Noorwegen zijn, of een Zwitserse als ze in Zwitserland zijn . De administratie heeft m.i. als doel om de procedures ten dienste van de mensen te maken, niet om het de mensen moeilijk te maken. Al vind ik ook (OT) dat flagrante fouten in de administratie evenzeer bestraft zouden moeten worden. Laatst gewijzigd door Zucht : 7 november 2009 om 23:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We leven in een moderne tijd waarin top sporters de grenzen van het menselijk lichaam verleggen. niet alleen top sporters hebben baat om hun grenzen te leggen ook de wetenschap leert veel van top sport. en top sport kun je niet zonder doping. je rijd geen tour de france volledig uit op een spaghetti s'avonds en een boke met choco s'morgens! ![]() een zuurstof cabine is toegelaten maar epo niet terwijl beide eigenlijk hetzelfde doel hebben. ik pleit om doping toe te laten, de top sporters moeten zelf maar beslissen wat ze willen doen met hun lichaam! als winnen belangrijker is en hun eigen leven op het spel hiervoor willen zetten is dit hun eigen keuze. ik pleit voor openheid en eerlijkheid bij top sport. wees eerlijk over wat je gebruikt en laat je begeleiden of informeren door meerdere dokters. ik denk dat top sporters volwassen genoeg kunnen zijn om wat ze met hun lichaam kunnen bereiken en met welke middelen. openheid zou er ook zeker voor zorgen dat men onderling mekander gek verklaart als men gevaarlijke middelen willen gebruiken maar om de eerlijkheid te garanderen worden er wel geen geldprijzen meer uitgereikt voor de winnaars want anders moedig je doping financieel aan maar ik peit er voor om het geld dat een organisatie krijgt bij een evenement om dit gelijk te verdelen onder de topsporters. van mij mogen ze ook de medailles afschaffen want top sporters strijden niet met gelijke wapens want als de ene niks gebruikt en de andere wel is de strijd niet gelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nochtans, als iedereen ze zou aannemen, dan zou het hier op het forum maar een dooie (zij het wellicht kwalitatief hoogstaandere) bedoening zijn ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 8 november 2009 om 12:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() Ik snap de reacties niet goed.
1. Vanwaar die plotselinge boezemvriendschap met die twee tennisfiguren? Men heeft het nu al over "Xavier en Yanina", alsof ze wekelijks over de vloer komen. Terwijl dat volk echt wel andere dingen te doen heeft. Ik ken ze niet en ik voel niet meer of minder met hen mee dan met Frank Bomans of Balthazar Boma. 2. Om dopinggebruik te bestrijden zal men toch niet mogen zwichten voor 'ah ja, maar wij wisten niet goed dat wij onze gegevens moesten doorgeven'. Wat is het volgende? Jamaar, ik heb een briefje van mijn moeder? Of heb ik een belangrijk detail in de zaak gemist? (best mogelijk hoor) 3. De case doortrekken naar 'geen wonder dat er verzuring optreedt bij de mensen' vind ik wel héél erg kort door de bocht. Die link is er buiten alle proporties bijgesleurd. De tennissers hebben een lastige dag op kantoor, een foutje op hun werk dat misschien het einde van hun carrière betekent. Zoiets gebeurt wel vaker bij mensen.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 8 november 2009 om 23:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat betreft het geval Wickmayer ligt de hond gebonden bij Pa W. die in een jarenlange poging om aan zijn schuldeisers te ontsnappen van het ene fictieve adres in het buitenland "verhuist" naar het andere. In gewone-mensen-taal heet zoiets oplichterij. En zo iemand komt klagen dat hem onrecht werd aangedaan. Laat me niet lachen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||
Minister
|
![]() Er is ondertussen – ook hier – veel kritiek op het Vlaams Doping Tribunaal en op de regelgeving en op de whereaboutsverplichting, dat dit laatste systeem niet “marcheert”. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om het Decreet van 13 juli 2007 inzake medisch en ethisch verantwoorde sportbeoefening en uit uitvoeringsbesluit van 20 juni 2008... dus reeds lang voor de inwerkingtreding van die verplichting in januari 2009 wist men wat de regels waren… Nu wat zijn die regels?
Wat is nu volgens dat decreet een elitesporter? Artikel 2, 10° stelt de volgende definitie vast voor dit begrip Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Artikel 47 en 48 bepalen de sancties. Artikel 47, §1 stelt het volgende: Citaat:
De Vlaamse Regering heeft dit gedaan door middel van het artikel 70 van het reeds vermelde Besluit van de Vlaamse Regering van 20 juni 2008 houdende uitvoering van het decreet van 13 juli 2007 inzake medisch en ethisch verantwoorde sportbeoefening. Artikel 70, §4, derde lid bepaalt welke sanctie er dient te worden gegeven als tot uitsluiting moet worden overgegaan wegens vaststelling van miskenning van de whereabouts verplichting: Voor overtredingen als vermeld in artikel 3, 4°, van het decreet, is de periode van uitsluiting minimaal één jaar en maximaal twee jaar. Er wordt dus niet gesproken over boetes of waarschuwingen of eventuele voorwaardelijke sancties. Juridisch gezien kon het Vlaams Doping Tribunaal dan ook niet anders beslissen dan wat ze besliste. Zij heeft dan ook juridisch gezien de enige correcte beslissing genomen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Er bestaat ook nog zoiets als redelijkheid en menselijkheid. Het is niet serieus dat een cokesnuiver �* la Richard Gasquet na drie maanden terug een raket mag vastnemen, maar dat administratieve slordigaards als Malisse en Wickmayer een jaar moeten wachten. Deze sanctie is en blijft buiten proportie ! Maar ik ben er vrij gerust in dat het TAS brandhout van deze uitspraak zal maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt wel gelijk, wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 november 2009 om 00:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wickmayer: $ 820.192 Flipkens (nooit in de top 100 geraakt): $ 444.648 Darcis (hoogste ranking 44ste): $ 815.521 Rochus (hoogste ranking 38ste): $ 2.406.717 Prijzengeld, he, exclusief de hopen poen die ze krijgen van allerlei sponsors. Niets mis mee, maar dan kunnen ze hun administratie toch wel een beetje bijhouden, zeker als ze weten dat daar zoveel van afhangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Regels zijn regels. Iedereen gelijk voor de wet! Ze hebben voor die controle trouwens vooraf 3 aangetekende brieven en waarschuwingen ontvangen, dus de spelers zijn in fout!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen wordt duidelijk dat de atleten maar halve waarheden op hun persconferenties hebben gegeven. Hoe meer ik er nu over verneem, des te dieper dalen ze in mijn achting.
|
![]() |
![]() |