![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() 't Is niet dat dat bloed niet getest wordt he.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2009 om 01:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we zeggen dat er in de Belgische bevolking 250.000 homo's zijn, met daarvan 1/20 HIV-positief komen we op 12.500 sero-positieve homo's. Totaal aantal HIV-positieven is dus 13.000 op een bevolking van 10.250.000. (of 1 op 788 inwoner)(0,12% van de bevolking) De verhouding tussen hetero's en homo's: 500 tov 12.500: 96% van de seropositieven is homo! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Dan is het toch wel een mode die zeer lang duurt, veel langer dan gelijk welke monotheïstisch gezwam.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 25 november 2009 om 02:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De meeste homo's die ik ken hebben een vaste relatie, heel wat koppels zijn zelf getrouwd. Getrouwd zijn wil wel nog niet zeggen dat die relatie monogaam is, maar hetzelfde geldt voor getrouwe heterokoppels. By the way, heel wat homo's doen niet aan anale seks (ongeveer de helft) en bijna de helft van de hetero's doen wel aan anale seks... De promiscue hetero's neuken bij mijn weten ook voor hun plezier...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() In jouw dorpje zal er ook wel nooit vreemdgegaan zijn, en was de inwonende meid van de pastoor nog maagd zeker ook. Je zou nooit kunnen leven in de ziek makende steden, maar blijkbaar heb je toch een onweerstaanbare drang om steeds terug te keren naar het verderfelijke internet... ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() EErlijk ?? Dat homo's doen hoeze willen !! Nethetzelfde geldt voorhetero's !! Vreemdgaan , oplossing , omdat toch gebeurt: Condoom !! Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Maar vraag is in hoeverre die tests uitsluitsel brengen. HIV is een lastig beestje wat dat betreft. Pas na 3 maanden in het lichaam kan je met 95-99% zekerheid zeggen dat je het ook kan aflezen uit het bloed. Voor bijna 100% zekerheid moet het virus reeds 6 maanden in het lichaam zijn geweest. Ik begrijp wel dat homoseksuelen zich wat geschoffeerd voelen als ze uit goede wil bloed willen doneren, maar ik begrijp evengoed dat ze als risicogroep geweerd worden voor donaties. Het risico proberen beperken op basis van statistische gegevens is niet bepaald verkeerd.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 november 2009 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht (schiet me niet dood als ik er naast zit) dat er geavanceerde tests bestonden waardoor homo's perfect bloed konden geven, maar dat deze (nog) te duur zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vrees het ergste voor onze planeet. Het toppunt van de evolutie, zoals iemand het hier op het forum noemde, is aan het verzieken.
Nu ga ik wel van uit dat de groep homo mannen kleiner is dan die van de hetero mannen. Met andere woorden: evenveel besmettingen bij homo's of bij hetero's geeft een ander cijfer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan je jezelf ook de vraag stellen hoe eerlijk men de vragenlijst invult. Ik heb ooit iemand geweten, een meisje met wisselende contacten in onveilige omstandigheden, die elk kwartaal bloed ging geven. Ze zweeg er over, maar deed het voor de gratis AIDS test ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout , en zeker wanneer hetero's , want ....
Bij hetero's mannen altijd eenvrouw , of vrouwen eenman , dus .... Bij lesbiënnes , hetzelfde (logisch ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#97 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik zou hier toch een paar opmerkingen op willen geven.
Eerst en vooral is het "hokjesdenken" in bepaalde gevallen de aangewezen manier om problemen hanteerbaar te maken. Er is een probleem met de verspreiding van het HIV virus, specifiek binnen het homomilieu. De cijfers zijn daarover meer dan duidelijk. Als je weigert om binnen de context van deze problematiek een onderscheid te maken tussen hetero's en homo's, dan komen die cijfers nooit tevoorschijn, en blijft het probleem onzichtbaar. Ik denk dus dat het relevant, juist en nodig is om in zoveel woorden te stellen dat het probleem zich vooral stelt bij homo's. Een tweede punt is dat ik het gevoel krijg dat je wilt zeggen dat de maatschappij vroeger op relationeel en seksueel vlak veel beter was, en dat de opflakkering van HIV in de homogemeenschap, net als het veelvuldig scheiden van koppels, tekenen zijn van een soort van moreel maatschappelijk verval. Ik ben het daar niet mee eens. Vroeger was veel gedrag waar het hier over gaat onzichtbaar voor de buitenwereld, omdat de katholieke moraal als een dwangbuis functioneerde. Huwelijken liepen wel op de klippen, maar de koppels bleven samen. Homo's en hetero's neukten er vlijtig op los, maar ze deden dat in het grootste geheim. Mensen hebben vandaag de dag veel meer vrijheid om te doen wat ze willen, en sommigen hebben het moeilijk om met die vrijheid om te gaan, maar ik geloof niet in het "vroeger was alles beter" verhaal. Tenslotte geef ik graag mijn eigen mening over de post. Als homo kom ik regelmatig met andere homo's van allerlei slag in contact. Als ik zie hoe het er in het homo-uitgaansmilieu soms aan toegaat, dan verbazen de cijfers van Sensoa me helemaal niet. Een aantal homo's wisselt continu van partner en neemt het niet zo nauw meer met de veiligheid. Men is HIV niet vergeten, maar men heeft er minder schrik van dan een tijd geleden. Dat komt deels omdat de eerste slachtoffers van AIDS er niet meer zijn om ons aan het gevaar te herinneren. Het probleem stelt zich helemaal niet voor de homo's die monogaam zijn, en zo zijn er ook heel veel. Eigenlijk zou Sensoa dus het probleem nog specifieker moeten stellen en zeggen dat die 1/20 voornamelijk slaat op de homomannen die frequent van partner wisselen. Hierboven wordt door iemand gezegd dat het probleem eigenlijk geldt voor alle mannen, en dat het typisch mannelijk is om links en rechts te neuken zonder bescherming. Dat heeft denk ik een grond van waarheid, in die zin dat mannen genetisch geprogrammeerd zijn om ontrouw te zijn, aangezien dit gedrag de kans op nakomelingen statistisch vergroot (bij homoseksueel contact natuurlijk niet). Dat is de aard van het beestje, en die aard zit er heel diep in. Maar natuurlijk hebben maatschappij en cultuur de veruiterlijking van die aard wel enigszins afgezwakt en gekanaliseerd. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 1 op 19 gebruikt een condoom. De rest niet. Laten we het zo stellen. Laatst gewijzigd door bgf324 : 26 november 2009 om 00:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een holebiforum las ik het volgende van een user:
Citaat:
|
|
![]() |