Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2009, 22:44   #81
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

OK. Zonet ook even de beelden gezien.
Zwaar geshoqueerd en echt stil.

https://www.gaia.be/secure/ned/lid-button.php
Ik denk dat wij als burger nu toch ook eens achter Gaia mogen staan en duidelijk aantonen aan dien industrie dat het veel beter moet!
Oud 25 november 2009, 22:45   #82

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En, stopt gij nu met vlees eten?
Eerlijk gezegd ben ik er niet uit wat ik hier mee moet doen. Ik ben niet tegen vlees eten maar wel tegen deze toestanden. Ik denk dat het maar een kleine aanpassing van de wet moet zijn om af te stappen van deze barbaarsheid.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 22:47   #83
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Juist, ja. Bewustzijn is er wel, maar uiteindelijk schuift iedereen 's avonds gewoon aan tafel voor een idioot grote portie vlees uit de verderfelijke bio-industrie.^
Ik begin met lid worden en zie wel hoe de bal verder rolt van daar.
20 euro per jaar kan er wel af. Maar ik ga meer doen dan dat. Ik begin alleszins met een evenwichtige voeding te onderzoeken waarin ik het vlees kan laten.

Geloof me, ik moet mezelf inhouden om geen traan te pinken na die beelden. Holy fucking shit gewoon! Dit kan niet!
Citaat:
Die stock is er al. De producten worden gekenmerkt met een bio-label.
Daar ga ik niet met akkoord en we zijn ons allen bewust dat "bio" niet is wat het hoort te zijn.

Citaat:
Schoon hoor, die boodschap de wereld insturen maar er u zelf geen fluit van aantrekken:
Zie bovenstaand.

Citaat:
Begin bij je zelf. Daarna met de rest. Je kan onmogelijk ijveren voor dit en dat, mensen aansporen om ethisch te consumeren, maar als puntje bij paaltje komt het toch maar aan de rest overlaten.
En wat doet gij dan om hem te verbeteren? Mister big shot?
Oud 25 november 2009, 22:48   #84
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Eerlijk gezegd ben ik er niet uit wat ik hier mee moet doen. Ik ben niet tegen vlees eten maar wel tegen deze toestanden. Ik denk dat het maar een kleine aanpassing van de wet moet zijn om af te stappen van deze barbaarsheid.
Hoe je het ook draait of keert, ook al verandert de wet, dieren zullen altijd onvriendelijk behandeld worden als de huidige vleesconsumptie niet vermindert en als mensen niet bereid zijn meer geld op tafel te leggen.

De alternatieven zijn al voorhanden. De keuze is aan de consument.

Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2009 om 22:49.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 22:50   #85
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik volg u mijn beste man!
Time for action.
Oud 25 november 2009, 22:53   #86
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin met lid worden en zie wel hoe de bal verder rolt van daar.
20 euro per jaar kan er wel af. Maar ik ga meer doen dan dat. Ik begin alleszins met een evenwichtige voeding te onderzoeken waarin ik het vlees kan laten.
Dat is een eerste stap. Ik wens je van harte succes en goede moed toe. Veel moed zou er eigenlijk niet vereist moeten zijn, maar daar vlees eten zo vanzelfsprekend is, is het niet even gemakkelijk om te weten wat en hoe je juist moet handelen.

Citaat:
Daar ga ik niet met akkoord en we zijn ons allen bewust dat "bio" niet is wat het hoort te zijn.
In ieder geval een beter alternatief dan de producten van de bio-industrie. Het kan altijd beter, natuurlijk. Het verschil tussen beide is toch groot hoor.

Citaat:
En wat doet gij dan om hem te verbeteren? Mister big shot?
Ik eet geen vlees, noch vis. Gewoonlijk ook enkel eieren van mensen die kippen in hun tuin houden, of bio-eieren.

Bedankt voor de titel overigens.

Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2009 om 22:55.
Oud 25 november 2009, 22:54   #87
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ja, ik ben er echt even niet goed van. Volledig van mijn melk.
Oud 25 november 2009, 22:58   #88
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij denkt dat de bio-industrie haar dieren goed behandelt ben je niet goed wijs. Van een lotje getikt. Op je hoofd gevallen. Een slag van de molen gekregen.

't Is niet omdat ze haar dieren verdoofd slacht (wat trouwens niet gebeurt, zoals iemand eerder in deze thread postte), dat ze diervriendelijk is. Duidelijk nog geen documentaires gezien over hoe het eraan toe gaat in de bio-industrie.
En waar heb ik nu ergens beweerd dat die dieren dierenvriendelijk geslacht worden? Graag een quote.

Citaat:
Ik reageerde hierop:

Het citaat toont aan dat dat geloof zulks helemaal niet verlangt van haar volgelingen. Wel integendeel.
Waarom gebeuren deze sadistische slachtpartijen dan weer op (enkel en alleen) vraag van moslims
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 23:00   #89

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, ook al verandert de wet, dieren zullen altijd onvriendelijk behandeld worden als de huidige vleesconsumptie niet vermindert en als mensen niet bereid zijn meer geld op tafel te leggen.

De alternatieven zijn al voorhanden. De keuze is aan de consument.
Ja ... een dier dat de dood tegemoet gaat .. daar kan men niet van vertellen dat het "vriendelijk" behandeld wordt hé.

Toen mijn kat op haar zeventiende aan het eind van haar leven was gekomen heb ik haar vredig laten inslapen. Dat was zowat één van de wreedste dingen dat me persoonlijk is overkomen maar eerlijk gezegd heb ik er nadien spijt van gehad dat ik dat met mijn andere kat (die ouder was) niet heb laten doen (bij haar kreeg ik het niet over mijn hart).

Ik heb wel gezien hoe vredig het kan zijn om in te slapen. Da beest heeft daar echt niets van gevoeld denk ik. Ze zag meer af om te leven.

Als ze dit met mijn kat kunnen doen kunnen ze dat ook met andere dieren ... ook al zijn die voor consumptie en daar ijver ik voor. Voor zoiets zou ik me laten aansluiten bij GAIA.
Oud 25 november 2009, 23:00   #90
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een eerste stap. Ik wens je van harte succes en goede moed toe. Veel moed zou er eigenlijk niet vereist moeten zijn, maar daar vlees eten zo vanzelfsprekend is, is het niet even gemakkelijk om te weten wat en hoe je juist moet handelen.
Ja vegetariër... tzal wennen zijn. Geheelonthouder weet ik niet. Maar ik denk dat de beelden van Gaia me wel degelijk richting geheelonthouder geduwd hebben. Dat wordt morgen dus een smos kaas ipv prepare.
Citaat:
In ieder geval een beter alternatief dan de producten van de bio-industrie. Het kan altijd beter, natuurlijk. Het verschil tussen beide is toch groot hoor.
Ja, ook in prijs
Citaat:
Ik eet geen vlees, noch vis. Gewoonlijk ook enkel eieren van mensen die kippen in hun tuin houden, of bio-eieren.
Ja eieren en mijn chocomelk zal ik hoogtwss wel behouden. Vis en krab hoogtwss ook. Dat laten zal een brug te ver zijn.

Citaat:
Bedankt voor de titel overigens.

hehe
Oud 25 november 2009, 23:12   #91
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En waar heb ik nu ergens beweerd dat die dieren dierenvriendelijk geslacht worden? Graag een quote.
Wat bedoel je hier dan mee?

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=67

Ikzelf doelde trouwens niet op de slachting, maar op het hele proces, van bij inseminatie tot slachting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom gebeuren deze sadistische slachtpartijen dan weer op (enkel en alleen) vraag van moslims
Dat gebeurt niet enkel en alleen op vraag van moslims. Er worden veel meer dieren 'halal' geslacht dan moslims ze kunnen verorberen (zoals iemand eerder in deze thread postte). Merk ook de aanhalingstekens op: vlees waarbij het onverdoofde dier onnodig lijdt is niet halal. Het dient snel te gebeuren, met een scherp mes. Dat is kennelijk niet het geval. Check de post van artisjok.

Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2009 om 23:13.
Oud 25 november 2009, 23:16   #92
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ja ik lees hier net:

Onverdoofd slachten is verboden volgens Koninklijk Besluit van 16/01/98 aangaande het dierenwelzijn tijdens het slachten, met uitzondering van ritueel slachten.

Idd, wat Artisjok aanhaalde was een goed punt en ook ik was te voorbarig met conclussies trekken. Iets dat ik beter niet gedaan had!
Oud 25 november 2009, 23:21   #93
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat is een verdoving? Een klop met een houten bolhamer op hun kop?

Tja.
Oud 25 november 2009, 23:22   #94
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze dit met mijn kat kunnen doen kunnen ze dat ook met andere dieren ... ook al zijn die voor consumptie en daar ijver ik voor. Voor zoiets zou ik me laten aansluiten bij GAIA.
Dat is waar, maar het probleem is fundamenteler dan dat. Van bij de inseminatie tot de slachting worden de dieren - zo goed als altijd - als objecten behandeld. Er is té veel vraag naar vlees en te weinig betaalbereidheid om dieren een waardig bestaan te gunnen. Doe me een lol en zoek eens wat beeldmateriaal op over de gewone gang van zaken.

Overigens kan ik de documentaire We feed the world ten zeerste aanraden, hoewel de vleesproductie daar maar even aan bod komt.
Oud 25 november 2009, 23:24   #95
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ook in prijs
Dat zei ik eerder: er zal niks veranderen zolang de consument niet meer geld op tafel legt of zijn vleesconsumptie mindert. Liefst gebeuren beide natuurlijk .
Oud 25 november 2009, 23:25   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ik lees hier net:

Onverdoofd slachten is verboden volgens Koninklijk Besluit van 16/01/98 aangaande het dierenwelzijn tijdens het slachten, met uitzondering van ritueel slachten.
En vindt ge het normaal dat een wet niet moet nageleefd worden om godsdienstige redenen, zelfs niet mag aangeklaagd worden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2009, 23:30   #97
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En vindt ge het normaal dat een wet niet moet nageleefd worden om godsdienstige redenen, zelfs niet mag aangeklaagd worden ?
Na deze beelden gezien te hebben weet ik niet meer wat te denken.
Ik ben letterlijk van mijn melk en heb al lidmaatschap aangemaakt bij GAIA.
En al die beesten kijken er zo op toe, de geitjes staan daar zo angstig op een hoopke op één, niemand ontkomt.
Kvind het ronduit barbaars dat we in de 21e eeuw daar nog niet voorbij zijn.
We kunnen als mens echt beter.
Oud 25 november 2009, 23:32   #98
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zei ik eerder: er zal niks veranderen zolang de consument niet meer geld op tafel legt of zijn vleesconsumptie mindert. Liefst gebeuren beide natuurlijk .
Of we gaan als burger eens de vleesindustrie aan de kraag trekken en beter eisen.
Oud 25 november 2009, 23:38   #99
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Dat is geen optie als beide zaken niet veranderen.

Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2009 om 23:38.
Oud 25 november 2009, 23:41   #100

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar, maar het probleem is fundamenteler dan dat. Van bij de inseminatie tot de slachting worden de dieren - zo goed als altijd - als objecten behandeld. Er is té veel vraag naar vlees en te weinig betaalbereidheid om dieren een waardig bestaan te gunnen. Doe me een lol en zoek eens wat beeldmateriaal op over de gewone gang van zaken.

Overigens kan ik de documentaire We feed the world ten zeerste aanraden, hoewel de vleesproductie daar maar even aan bod komt.
'k Heb het eigenlijk wel een beetje moeilijk met wat je hier zegt. Er bestaat inderdaad wel nogal veel concurrentie als het hier op aankomt veronderstel ik maar als de wet zou zeggen dat die dieren moeten verdoofd worden vooraleer te worden geslacht dan moet die wet gewoon worden toegepast en dan is de concurrentie voor ieder gelijk. De vleesprijs zal dan misschien wel licht stijgen maar dan is dat voor alle vlees dus concurentieel verandert er dan niets. Overtreders zouden gewoon de bak moeten invliegen wegens dierenmishandeling ... 't zou vlug gedaan zijn.

Die documentaire zal ik bij gelegenheid zeker nog eens opvragen want dat interesseert me wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be