Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2009, 20:04   #81
Fatalistische fakir
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hoog tijd dus om die vrije markt wat aan banden te leggen.
Niet dat ik geloof in iets als de vrije markt, maar de vrijheid van economisch handelen ligt al serieus aan banden.
Ik moet toch niet de jaargang 2009 van het Belgisch Staatsblad of het EU-publicatieblad citeren, hoop ik. Anders word ik geband.
Fatalistische fakir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 20:07   #82
Fatalistische fakir
Lokaal Raadslid

Standaard

En voor de rest: het ABVV betoogt vrijdag om snel iets geregeld te krijgen waarover het zelf al vijftig jaar uit eigenbelang moeilijk doet.
Oud 2 december 2009, 20:26   #83
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
-------------------------------------------------

u heeft gelijk, het was me een genoegen mijn beperkte kennis en ook visie te hebben kunnen bijstellen na uw prachtige bijdrage.
Dank u
Het zou trouwens heel vreemd zijn moest die quote van Julius Caesar gekomen zijn. Julius Caesar heeft namelijk de Romeinse Republiek ten val gebracht en de senaat herleid tot een praatbarak. Iets wat de senatoren, gezien de geschiedenis, blijkbaar niet zo fijn vonden.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 20:31   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fatalistische fakir Bekijk bericht
Niet dat ik geloof in iets als de vrije markt, maar de vrijheid van economisch handelen ligt al serieus aan banden.
Ik moet toch niet de jaargang 2009 van het Belgisch Staatsblad of het EU-publicatieblad citeren, hoop ik. Anders word ik geband.
Compleet vrij, is de markt niet. Maar zo serieus aan banden ligt het economisch handelen niet.

Het Belgisch Staatsblad is bij mijn weten niet erg gevuld met restricties voor de economie. De grootste kritiek op Europa is dat ze te liberaal economisch is; en geen oog heeft voor de bescherming van de werknemer.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2009, 20:45   #85
Fatalistische fakir
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Compleet vrij, is de markt niet. Maar zo serieus aan banden ligt het economisch handelen niet.

Het Belgisch Staatsblad is bij mijn weten niet erg gevuld met restricties voor de economie. De grootste kritiek op Europa is dat ze te liberaal economisch is; en geen oog heeft voor de bescherming van de werknemer.
Dat is uw grootste kritiek, niet de mijne.

Voor het overige raad ik u aan om het Belgisch Staatsblad en het EU-publicatieblad te lezen. Elke dag. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat er geen betere remedie bestaat tegen etatistisch bijgeloof.
Oud 2 december 2009, 20:54   #86
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Het zou trouwens heel vreemd zijn moest die quote van Julius Caesar gekomen zijn. Julius Caesar heeft namelijk de Romeinse Republiek ten val gebracht en de senaat herleid tot een praatbarak. Iets wat de senatoren, gezien de geschiedenis, blijkbaar niet zo fijn vonden.
ik meen toch te weten dat de uitspraak van hem komt. Maar meer bedoeld op zijn lijfwachten die zijn leven moesten bewaken. Maar blijkbaar kwam het mes van "ook hij Brutus".
Zoals ik zeg, ik meen te weten.

Uitkijkend naar uw volgende bijdrage en aanvulling
aub
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 06:55   #87
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Reden: ofwel zijn die rechtselingen dommer ofwel medeplichtig, of beide.
50% van het BNP wordt opgeeist door de overheid.

Als de linkselingen daarmee niet genoeg hebben om de scherpe kantjes van het "ongebreidelde kapitalisme" af te ronden zullen ze nooit toekomen.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 06:58   #88
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar blijkbaar kwam het mes van "ook hij Brutus".
Hetgeen van Brutus dus een held maakte: Zijn trouw voor de Republiek was groter dan die voor de Dictator-stiefvader.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 08:28   #89
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoog tijd dus om die vrije markt wat aan banden te leggen.
Jij bent dus voorstander dat de overheid buitenlandse ketens zeer strenge voorwaarden en hogere belasting zou opleggen om de werkzekerheid van de plaatselijke handelaar te beschermen? Ongeacht dat jij daardoor aan de kassa een hogere prijs zou moeten betalen.

IK wil maar zeggen: het kan toch niet dat belastinggeld wordt aangewend om uitsluitend een select deel van de bevolking werkzekerheid te bieden.
Daarom vind ik het beter dat de politiek de randvoorwaarden (o.a. brutoloonkostverlaging door de uitgaven te beperken) verbetert, zodat dit land economisch aantrekkelijker wordt. Dat heeft een gunstige invloed voor de ganse bevolking, zonder onderscheid.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 10:32   #90
frank1234
Gouverneur

Standaard

die bruto loonkost moet zowiezo serieus omlaag
reken maar es uit wat het kost om iemand een netto maandloon van 1500€ te betalen. zal toch in de buurt van 50000e liggen
Die mens die die 1500€ krijgt moet misschien ook nog belastingen betalen, in ieder geval btw en/of accijnzen op alles wat hij koopt

misschien zoals vivant indertijd voorstelde, btw omhoog , loonkost omlaag
maar of dat zo simpel weer is ...
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 21:33   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jij bent dus voorstander dat de overheid buitenlandse ketens zeer strenge voorwaarden en hogere belasting zou opleggen om de werkzekerheid van de plaatselijke handelaar te beschermen? Ongeacht dat jij daardoor aan de kassa een hogere prijs zou moeten betalen.

IK wil maar zeggen: het kan toch niet dat belastinggeld wordt aangewend om uitsluitend een select deel van de bevolking werkzekerheid te bieden.
Daarom vind ik het beter dat de politiek de randvoorwaarden (o.a. brutoloonkostverlaging door de uitgaven te beperken) verbetert, zodat dit land economisch aantrekkelijker wordt. Dat heeft een gunstige invloed voor de ganse bevolking, zonder onderscheid.
Ik ben voorstander van sociale rechten en - zekerheid voor iedereen. Indien nodig mogen die aan de grens geheven worden.

Ik ben geen voorstander om een concurrentieslag te voeren; met als inzet het loon en de verworvenheden van de arbeiders.
Ik ben geen voorstander van zo'n afbod.
Oud 3 december 2009, 21:41   #92
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben voorstander van sociale rechten en - zekerheid voor iedereen. Indien nodig mogen die aan de grens geheven worden.

Ik ben geen voorstander om een concurrentieslag te voeren; met als inzet het loon en de verworvenheden van de arbeiders.
Ik ben geen voorstander van zo'n afbod.
Wie is daar nu tegenstander van. Alleen werkt het systeem slechts bij permanente groei. En denk eraan, ondertussen kan men in de ontwikkelingslanden ook lezen en schrijven. Gaan wij onze grenzen volledig afsluiten ?
Trouwens belastingen en rsz zijn ook een aanslag op het loon van de arbeider.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 21:55   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wie is daar nu tegenstander van. Alleen werkt het systeem slechts bij permanente groei. En denk eraan, ondertussen kan men in de ontwikkelingslanden ook lezen en schrijven. Gaan wij onze grenzen volledig afsluiten ?
Ik heb niet gesproken over de grenzen sluiten. Ik schreef "Ik ben voorstander van sociale rechten en - zekerheid voor iedereen. Indien nodig mogen die aan de grens geheven worden." We kunnen die geheven sociale rechten ook gebruiken voor onderwijs in de landen vanwaar de goederen/diensten afkomstig zijn; want in sommige landen is het analfabetisme veel te hoog.

Citaat:
Trouwens belastingen en rsz zijn ook een aanslag op het loon van de arbeider.
Ik zie dit niet als een aanslag; alhoewel ik niet altijd akkoord ga met de wijze waarop belastingen aangewend worden.
Ik weet dat met de belastingen de "openbare diensten" wordt betaald.
Ik zie de RSZ als een verzekering.
Oud 3 december 2009, 22:08   #94
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik meen toch te weten dat de uitspraak van hem komt. Maar meer bedoeld op zijn lijfwachten die zijn leven moesten bewaken. Maar blijkbaar kwam het mes van "ook hij Brutus".
Zoals ik zeg, ik meen te weten.

Uitkijkend naar uw volgende bijdrage en aanvulling
aub
Julius Caesar is die van Alea iacta est. Ik kan mij niet herinneren of hij ooit zoiets gezegd zou hebben over zijn wacht. Die speciale lijfwacht of praetoriaanse garde is pas opgericht door zijn opvolger en stichter van het keizerrijk: Octavianus/Augustus.
Een groot deel dat ik hier zeg kan je denk ik ook via wikipedia vinden.
Ik heb latijnse gedaan en een deel daarvan is blijven hangen vandaar.....

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 december 2009 om 22:15.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2009, 23:27   #95
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gesproken over de grenzen sluiten. Ik schreef "Ik ben voorstander van sociale rechten en - zekerheid voor iedereen. Indien nodig mogen die aan de grens geheven worden." We kunnen die geheven sociale rechten ook gebruiken voor onderwijs in de landen vanwaar de goederen/diensten afkomstig zijn; want in sommige landen is het analfabetisme veel te hoog.
Nu, het verschil tussen grenzen sluiten, en hoge invoerrechten is niet zo heel groot. Gaat Belgie hier als winnaar uitkomen ? Betwijfel dit.
Citaat:
Ik zie dit niet als een aanslag; alhoewel ik niet altijd akkoord ga met de wijze waarop belastingen aangewend worden.
Ik weet dat met de belastingen de "openbare diensten" wordt betaald.
Ik zie de RSZ als een verzekering.
Nochtans zijn de hoge belastingen/rsz het probleem. Uiteindelijk gaat meer dan de helft van de loonkosten hieraan op. We zijn hiermee zowat "wereldleider" (en ondanks dat zijn de arbeiders/bediendenpensioenen te laag).
Oud 3 december 2009, 23:38   #96
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
die bruto loonkost moet zowiezo serieus omlaag
reken maar es uit wat het kost om iemand een netto maandloon van 1500€ te betalen. zal toch in de buurt van 50000e liggen
Die mens die die 1500€ krijgt moet misschien ook nog belastingen betalen, in ieder geval btw en/of accijnzen op alles wat hij koopt

misschien zoals vivant indertijd voorstelde, btw omhoog , loonkost omlaag
maar of dat zo simpel weer is ...
Btw betalen om de rsz te betalen. Gebeurt nu al voor een stuk. Maar of het zo simpel is, weet ik niet. De gebuurlanden zullen moeten meedoen, en de kans bestaat dat men het als een soort "invoerrechten" zal aanzien, en tegenmaatregelen nemen. Ook zullen de producten opslaan, waardoor dan via de index, weer loonopslag. Maw moest het zo simpel zijn, dan had men het al lang gedaan.
Oud 4 december 2009, 00:17   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk als de vakbonden een europese niveau van afsrpeken en regelmenteren willen, waar de som van de sociale afspraken naar een europese eenheidsworst evolueren, dat ze dat inderdaad wel zelf gaan moeten aan werken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 00:22   #98
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Btw betalen om de rsz te betalen. Gebeurt nu al voor een stuk. Maar of het zo simpel is, weet ik niet. De gebuurlanden zullen moeten meedoen, en de kans bestaat dat men het als een soort "invoerrechten" zal aanzien, en tegenmaatregelen nemen. Ook zullen de producten opslaan, waardoor dan via de index, weer loonopslag. Maw moest het zo simpel zijn, dan had men het al lang gedaan.

Stel dat een Europese TV 1500euro kost met 500euro Sociale Btw,
dan komt een Koreaanse TV van 1000euro hier binnen en krijgt het diezelfde sociale BTW opgelegd. Gezien er dus geen discriminatie is tussen de Europese en de Koreanse TV is het geen invoerrecht, want elk produkt krijgt dezelfde sociale btw

Het gevolg moet zijn dat die europese TV dan met minder sociale lasten ingebakken in zijn kostprijs zakt naar 1200Euro bvb en 500euro Sociale BTW en de Koreanse TV stijgt naar 1000euro + 500Euro sociale btw. Dus het verschil tussen geoutsourcte productie in lageloonlanden wordt kleiner.

Het tweede gevolg moet zijn dat de export van die europese TV dan niet onderhevig aan die sociale lasten goedkoper wordt. daar wordt echter elke sector die zich volledig toelegt op export van producten, dan een firma die niet meer bijdraagt aan de sociale zekerheid.... Nu ook daar verbetert het de concurrentiepositie zonder een vervalsing van concurrentie te zijn of als een subsidie bekeken te worden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 00:27   #99
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

wat is er eigenlijk mis met vervalsing van concurrentie?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2009, 01:36   #100
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
De groene doen niet mee, enkel de blauwe en de rode.....oeps Antoon was iets te vlug met zijn "De vakbonden" en zijn "conclusie".
Pas op, staat te lezen op de site van de Standaard sedert deze middag 13h00.....maar ja de Standaard dat zijn toch de communisten zekers....

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091201_025
Hallo Antoon ?
Heb je nu al een bron betreffende je openingspost op deze draad ?
Mag ik nog een "eerlijke" reactie verwachten ? of ga je je gemakshalve verschuilen achter een "dooddoenertje" zoals "beeldenstorm je zal toch beter moeten doen " (zie je draad betreffende de moslims die elkander uitmoorden.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be