Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2009, 15:18   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Een investering die weinig lijkt nu het nog beperkt is voor 1 stad, maar als het systeem landelijk wordt gebruikt zal het in de honderden miljoenen lopen.
Het is een investering die zichzelf terug verdient nietwaar. Niemand die nog onverzekerd kan rondrijden, inbrekersbendes die snel gevat worden, misdadigers die hun gezicht niet meer kunnen laten zien. Wildplassers, vandalen en soortgelijk straattuig dat snel en efficient kan gevat worden.Verkeersovertredingen die nu niet gezien en/of beboet worden-inhaalverbod ,eenrichtingsverkeer, bumperkleven etc etc... En dan nog eens alle fraudeurs die door de mand vallen, alle overspeligen die weten dat ze gezien worden.
Kortom, zowel de staat alswel de verzekeringsmaatschappijen zouden nogal jubelen.

Citaat:
Wat u beschrijft is de de uiterste grens van bewaring : na maximum een jaar en waarschijnlijk minder wordt alles vernietigd.
Wat ik beschrijf is met de opslagmedia van nu. Dataopslag gaat steeds goedkoper per capaciteit worden. 10 jaar geleden was een harde schijf van een 40 gigabyte een top of the bill instrument. Nu kan je ze gewoon niet
meer vinden, te klein, of peperduur wegens solid state en/of bliksemsnel.

Citaat:
Bovendien is dit een nogal minimalistische rekensom: de diensturen voor degenen die de camerabeelden bekijken worden niet meegeteld.
De beelden hoeven niet bekeken te worden. Falen Angels youtube link geeft een programma aan dat een jaar geleden al goed werkte, geef dat programma een extraatje, wat de bewegingen kan linken aan bepaalde criminele gedragingen, en een vlaggetje gaat op.

Citaat:
En verder: als je in die tijd niets misdoet, worden die beelden toch nooit bekeken.
Tja, wat bedoel je met niks misdoen? Wetten veranderen, alswel de mores van een samenleving. Morgen zouden onze wetgevers gerust kunnen beslissen, in naam van het welzijn van iedereen dat roken niet meer mag in bijzijn van niet rokers, ergo, niet meer op de openbare weg. Maar binnen een paar jaar mogen geen juwelen meer, want dat is uitlokking, en dan geen dure kleren meer, want da's uitlokking, en uiteindelijk moet ieder maar de staatsgoedgekeurde kledij dragen als men op't straat wil komen. Anders lok je toch alleen maar uit.

Citaat:
Ja, met de juiste software kan men dan volgen wat iemand doet. In Mechelen wonen 80,000 mensen. Niemand zal zich bezighouden met een gedetailleerd archief over iedereen, men zal dit enkel aanleggen om criminelen te volgen. Anders zou dat een enorme geldverspilling betekenen.
Momenteel heeft elke geregistreerde belg een dik dossier bij een paar ministeries. Nu is het nog een warboel, maar elk jaar komen we dichterbij een meer gestructureerde situatie, en dat koppelen aan zo'n systeem van camera's, in de handen van onze "leiders" ik wil nog niet eens weten welke vetzakkerij ze nog kunnen bedenken. Voetgangerstaks misschien?

Citaat:
En euh, V for Vendetta? Hebt u wilde toekomstplannen misschien?
Ik hoop van niet.
Oud 6 december 2009, 20:34   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u een vergunning nodig om op een station rond te lopen? Daar hangen ook camera's, en dat is dan geen probleem?

Tja in het voormalig oost duitsland waren er ook mensen die gelukkig waren.
Ik veronderstel dat u één van die soort bent?
Oud 7 december 2009, 11:56   #83
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is een investering die zichzelf terug verdient nietwaar. Niemand die nog onverzekerd kan rondrijden, inbrekersbendes die snel gevat worden, misdadigers die hun gezicht niet meer kunnen laten zien. Wildplassers, vandalen en soortgelijk straattuig dat snel en efficient kan gevat worden.Verkeersovertredingen die nu niet gezien en/of beboet worden-inhaalverbod ,eenrichtingsverkeer, bumperkleven etc etc... En dan nog eens alle fraudeurs die door de mand vallen, alle overspeligen die weten dat ze gezien worden.
Kortom, zowel de staat alswel de verzekeringsmaatschappijen zouden nogal jubelen.
U helpt uzelf niet echt door de voordelen van het camera systeem op te sommen. U lijkt het wel erg te vinden dat a) de bestaande criminaliteit beter opgespoord kan worden en b) er verdoken criminaliteit kan ontdekt worden.

Citaat:
Wat ik beschrijf is met de opslagmedia van nu. Dataopslag gaat steeds goedkoper per capaciteit worden. 10 jaar geleden was een harde schijf van een 40 gigabyte een top of the bill instrument. Nu kan je ze gewoon niet
meer vinden, te klein, of peperduur wegens solid state en/of bliksemsnel.
De beelden hoeven niet bekeken te worden. Falen Angels youtube link geeft een programma aan dat een jaar geleden al goed werkte, geef dat programma een extraatje, wat de bewegingen kan linken aan bepaalde criminele gedragingen, en een vlaggetje gaat op.
Oké, toegegeven: daarin ben ik dan verkeerd. Dan nog zullen er hoogstwaarschijnlijk meer kosten zijn dan alleen het opslaan. Bovendien is de overheid niets met beelden die jaren teruggaan, die worden dus verwijderd. Ik heb er trouwens geen problemen als er beelden bewaard zijn van ik die gewoon over straat loop (want dat was het beginpunt).

Citaat:
Tja, wat bedoel je met niks misdoen? Wetten veranderen, alswel de mores van een samenleving. Morgen zouden onze wetgevers gerust kunnen beslissen, in naam van het welzijn van iedereen dat roken niet meer mag in bijzijn van niet rokers, ergo, niet meer op de openbare weg. Maar binnen een paar jaar mogen geen juwelen meer, want dat is uitlokking, en dan geen dure kleren meer, want da's uitlokking, en uiteindelijk moet ieder maar de staatsgoedgekeurde kledij dragen als men op't straat wil komen. Anders lok je toch alleen maar uit.
Zwaar overdreven en dat besef je zelf ook wel. Zo ver komt het nooit in België. Niet alleen omdat we genoeg mechanismen hebben om zoiets tegen te houden, maar ook omdat het simpelweg niet in onze cultuur ligt.

Citaat:
Momenteel heeft elke geregistreerde belg een dik dossier bij een paar ministeries. Nu is het nog een warboel, maar elk jaar komen we dichterbij een meer gestructureerde situatie, en dat koppelen aan zo'n systeem van camera's, in de handen van onze "leiders" ik wil nog niet eens weten welke vetzakkerij ze nog kunnen bedenken. Voetgangerstaks misschien?

En wat staat er dan in die dossiers? "Koopt elke dag een pakje sigaretten in het buurtwinkeltje"? "Heeft vorig jaar zijn roerende voorheffing niet aangegeven"? Komaan zeg. Dit is de DDR niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja in het voormalig oost duitsland waren er ook mensen die gelukkig waren.
Ik veronderstel dat u één van die soort bent?
Jaja, ik ben een onderdrukker. Ook dat heeft nog lang geduurd: het zwaaien met beledigingen die schokkend klinken maar belachelijk zijn. Als deze discussie nog langer voortduurt ben ik nog een fascist ook.

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 7 december 2009 om 11:58.
Pantoffeldiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 18:34   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, ik ben een onderdrukker. Ook dat heeft nog lang geduurd: het zwaaien met beledigingen die schokkend klinken maar belachelijk zijn. Als deze discussie nog langer voortduurt ben ik nog een fascist ook.
Geen onderdrukker, een onderdrukte!
Geef toe dat het u wel ligt, zo een leidende hand boven u.

Somers wil u graag als volgeling en u wil Somers als leider....het begin van iets moois?
Ik denk wel dat jullie samen in de maat kunnen marcheren.

Laatst gewijzigd door Mambo : 7 december 2009 om 18:36.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2009, 21:46   #85
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Privacy commissie tikt somers een beetje op de vingers, "enkel het hoogstnodige filmen"
Somers; " alleen alle strafbare nr platen, meer niet"

Dat is een al wat minder een vettige leugen dan eerst toen hij zei "t' is voor de inbrekers te pakken"

Toch ben ik tegen zulk gespioneer.
Oud 7 december 2009, 22:59   #86

Karma's schermafbeelding

Standaard

Ik liep vandaag wat rond in Terneuzen ... overal staat er onder de naambordjes van de straten ... camera bewaking ... Of 't waar is of enkel een afschrikking ... 'k zou het niet weten.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 00:29   #87
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Privacy commissie tikt somers een beetje op de vingers, "enkel het hoogstnodige filmen"
Somers; " alleen alle strafbare nr platen, meer niet"

Dat is een al wat minder een vettige leugen dan eerst toen hij zei "t' is voor de inbrekers te pakken"

Toch ben ik tegen zulk gespioneer.
Ik ben ook tegen Big Brother toestanden maar ik zou ook liever in elke stad in Belgie terug veilig over 't straat willen lopen zoals 40 jaar geleden.
Camera's zijn een lapmiddel maar zolang er geen politieke moed is om het probleem met de wortel uit te roeien, verkies ik camera's.
Oud 8 december 2009, 05:53   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U helpt uzelf niet echt door de voordelen van het camera systeem op te sommen. U lijkt het wel erg te vinden dat a) de bestaande criminaliteit beter opgespoord kan worden en b) er verdoken criminaliteit kan ontdekt worden.
Op zichzelf niet nee, maar wat helpt het van de criminaliteit te zien, en er geen drol aan te doen? Of de situatie in't belachelijke te trekken.

Citaat:
Oké, toegegeven: daarin ben ik dan verkeerd. Dan nog zullen er hoogstwaarschijnlijk meer kosten zijn dan alleen het opslaan. Bovendien is de overheid niets met beelden die jaren teruggaan, die worden dus verwijderd. Ik heb er trouwens geen problemen als er beelden bewaard zijn van ik die gewoon over straat loop (want dat was het beginpunt).
Ik heb er wel problemen mee dat er ten alle tijden iemand over mijn schouder mee kan kijken. Niet dat ik van plan ben iets te misdoen, maar ik houd rekening met het feit dat een camera een hoop dingen niet kan weergeven. En daardoor zijn menselijke acties gemakkelijk mis te begrijpen.

Citaat:
Zwaar overdreven en dat besef je zelf ook wel. Zo ver komt het nooit in België. Niet alleen omdat we genoeg mechanismen hebben om zoiets tegen te houden, maar ook omdat het simpelweg niet in onze cultuur ligt.
Oh, hoe denk jij dat tegen te houden? En onze "cultuur", bepaal maar eerst wat "onze cultuur" is. En je zal mogen toegeven, uitwassen zoals in de DDR zijn op korte termijn gegroeid nietwaar. Op een paar jaar tijd was de Stasi even machtig als de voorganger, de Gestapo. Nu nog is men bezig de dosiers uit te pluizen om na te gaan wie onder het huidige systeem niet "schuldig was" 20 jaar na de val van de muur en het opheffen van dat systeem.

Citaat:
En wat staat er dan in die dossiers? "Koopt elke dag een pakje sigaretten in het buurtwinkeltje"?
Nog niet, maar die gegevens worden ook opgeslagen hoor. Betaal maar "zonder cash".
Citaat:
"Heeft vorig jaar zijn roerende voorheffing niet aangegeven"?
Aangezien je ontroerende voorheffing niet aan moet geven, maar dat het "Robin Hood huisfactuur" gewoon in je bus dwarreld als grond/huiseigenaar staat het gegarandeerd wel in je dosier dat je in jaren X/Y/Z te laat betaald hebt, want betalen zal je, onder dwang van je spullen/huis/grond kwijt te geraken.

Citaat:
Komaan zeg. Dit is de DDR niet.
Nog niet, maar mensen zoals U geeft de staat, het schoolvoorbeeld van inefficiencie, de middelen ervoor, en U bedankt ze er nog voor ook.
Oud 8 december 2009, 06:07   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik ben ook tegen Big Brother toestanden maar ik zou ook liever in elke stad in Belgie terug veilig over 't straat willen lopen zoals 40 jaar geleden.
Je gaat je een pak veiliger voelen als men alle bestuurders met een vervallen schouwingsbewijs, uitstaande verkeersboetes, voorgaande veroordelingen of niet betaalde verzekering ervan tussen kan pikken.
Ik neem even het voorbeeld van Mechelen. 80 000 inwoners. Dwz ongeveer 15000 auto's die in de omgeving thuishoren. We doen er nog eens 20 000 auto's bij die dagelijks in de buurt van het stadscentrum passeren. 1% van die wagens is in een situatie dat onmiddelijke controle "noodzakelijk is". Da's 350 auto's per dag, aan minstens 15 minuten per controle=87.5 uur per dag. Hoeveel patrouilles heeft de politie van Mechelen?

Citaat:
Camera's zijn een lapmiddel maar zolang er geen politieke moed is om het probleem met de wortel uit te roeien, verkies ik camera's.
Politieke moed om in de vetpotten te grabbelen is er genoeg, maar om maatschappelijke problemen ten gronde aan te pakken zijn het stuk voor stuk "wegkijkers". Het is ingebakken in het huidige systeem, je komt gewoon niet op posten hoog genoeg zonder mee te draaien in systeem, ergo "ons kent ons".
Oud 8 december 2009, 12:10   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

[quote=Karma;4478128]Het is begonnen met die chip in de identiteitskaart die binnenkort ook zal dienen als sis-kaart zodat je ze wel moet gebruiken en die chip er in niet kan kapot slaan.
Op die manier kunnen ze al je gegevens scannen, waar ook ter wereld dat je bent.

Tja ... hebben die conspiracy verkondigers dan toch gelijk?[/QUOTE

die chip gaat toch stuk met een frigomagneetje erop wrijven ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2009, 12:32   #91
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

lol, de angst is al zo ingeburgerd dat mensen overtuigd zijn dat je 40 jaar geleden veiliger over straat liep... Triest dat de angstpsychose mensen zo in het verdomhoekje kan duwen.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be