![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat waar zou zijn, dan zou ik zoiets beweren dat er geen chirurgen zouden zijn. Lijkt me wat raar.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Discussies over staatsinvesteringen zijn dan ook maar relevant met een contextuele methode, vermits de staat zoals alle andere instituten een sociaal gegeven is, en geen "ding".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Bij jou moeten we al meer dan 2 eeuwen wachten op de platoonse beloften. Dan toch wel liever Morales.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een boer die een mooie opbrengst wil hebben, zal ook zijn land eerst moeten bewerken. Dat is een investering. Hij kan ook beginnen zaaien tussen het onkruid, maar hij heeft ondervonden dat het nuttig is om zo een mooie opbrengst te verkrijgen, en zelfs nodig is om zo zijn boterhem te kunnen verdienen. Citaat:
Citaat:
Je kan misschien wel een uitzondering bedenken van een hoogbegaafd kind met extreem-gemotiveerde ouders, maar dan zit je opnieuw in dezelfde situatie. Alleen wordt dat onderwijs dan niet georganiseerd door de overheid, maar door het gezin. Citaat:
Citaat:
Jij poneert een stelling. En het bewijs daarvoor is: het tegendeel aantonen is een uiterst moeilijke oefening. ![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Goed verwoord. Gewoonlijk doet ge die moeite niet tov AH
![]()
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ok: je punt is dat al dat geld nodig is om iedereen op te leiden opdat ze misschien wel eens in staat zouden kunnen zijn - als ze geïnteresseerd zijndan nog eens en plus - om te gaan studeren. Uitgaven in onderwijs zijn dus hoofdzakelijk consumptieuitgaven dus.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 9 december 2009 om 01:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgt daaruit dat 12 jaar publiek ondewijs nodig is? Integendeel: als het enige doel was van onderwijsuitgaven om deze klaar te stomen tot eerste jaar bioingenieur, dan zou je dat aan een fractie van de uitgaven kunnen. (Neen; daaruit volgt niet dat 'ie dat op zijn 7 kan.)
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Los van het feit dat ik nooit in jouw reductionistisch wereldje zou willen leven, Bildung is jou blijkbaar compleet vreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Je slaat de bal totaal mis. Het punt van Jaani heb je duidelijk niet gevat. Bovendien zeg jij dat Jaani niet in staat is om een opdeling te maken tussen wat wel en niet nodig is, terwijl jij net degene bent die die opdeling maakte, namelijk nodig (kapitaalsgoed)/niet nodig (consumptiegoed).
Met andere woorden: stelling kapot gerelativeerd.
![]() |
#96 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben hier niet de voorstander van diplomafabrieken. (Je weet toch van wélke politieke strekking Humboldt was, he?)
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je mag in vreugde juichen van mij dat ik mijn stelling kapot heb gerelativeerd en ik zal wel beseffen dat er geen tegenstelling is tussen die 2 zaken. Oke?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens volledig ter zijde: ben je iet of wat vertrouwd met Luhmann?
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Humboldt was een emancipatorisch denker, geen reactionair zoals jij. Klein verschil, ondanks dat je uit dezelfde ideologie komt. Ik ga je ook nooit stoppen bij Rousseau of Diderot. |
|
![]() |
![]() |