Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: akkoord of niet ?
Akkoord, dan zijn we eindelijk van België af 46 67,65%
Niet akkoord, dan modderen we liever nog wat verder met België 22 32,35%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2009, 17:55   #81
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zal wel. En daarom komen de Nederlanders massaal zich laten opnemen en opereren in België.
dat zal wel....meneer de neutrale onderzoeker. Je laat je danig kennen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:09   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
dat zal wel....meneer de neutrale onderzoeker. Je laat je danig kennen.
Trouw 28 10 2009:

"Nederlanders laten zich massaal behandelen in Belgische ziekenhuizen. Sterker nog, van alle buitenlanders die in Belgische ziekenhuizen verblijven is het merendeel Nederlander. De Belgische minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx heeft dit aangegeven toen zij vragen kreeg uit het parlement. Zo werden er twee jaar geleden bijna 30.000 Nederlanders opgenomen in een Belgisch ziekenhuis. Ter vergelijking: het aantal Fransen dat werd gehospitaliseerd was in 2007 iets meer dan 12.000 en de Duitsers waren amper te vinden in de hospitalen: nog geen 3.000. Nederlanders werden voornamelijk behandeld voor nek- en rugklachten en obesitas."

Ik denk dat u eerder diegene bent die vooringenomen is.
En dat betekent dus: u bent allesbehalve neutraal.
Meer nog: volgens mij onderzoekt u niet eens.

___

Laatst gewijzigd door system : 12 december 2009 om 18:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:12   #83
Hollander

Standaard

Citaat:
Trouw 28 10 2009:

Nederlanders laten zich massaal behandelen in Belgische ziekenhuizen. Sterker nog, van alle buitenlanders die in Belgische ziekenhuizen verblijven is het merendeel Nederlander. De Belgische minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx heeft dit aangegeven toen zij vragen kreeg uit het parlement. Zo werden er twee jaar geleden bijna 30.000 Nederlanders opgenomen in een Belgisch ziekenhuis. Ter vergelijking: het aantal Fransen dat werd gehospitaliseerd was in 2007 iets meer dan 12.000 en de Duitsers waren amper te vinden in de hospitalen: nog geen 3.000. Nederlanders werden voornamelijk behandeld voor nek- en rugklachten en obesitas.

Ik denk dat u eerder diegene bent die vooringenomen is. En dat betekent dus: allesbehalve neutraal.
en u concludeert hier uit dat.....? De Belgische gezondheidszorg beter is dan de Nederlandse?
Op basis daarvan kan je concluderen dat in 2007 bijna 30.000 Nederlanders in Belgische ziekenhuizen zijn opgenomen geweest. Niets meer niets minder.
Oud 12 december 2009, 18:14   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
en u concludeert hier uit dat.....? De Belgische gezondheidszorg beter is dan de Nederlandse?
Op basis daarvan kan je concluderen dat in 2007 bijna 30.000 Nederlanders in Belgische ziekenhuizen zijn opgenomen geweest. Niets meer niets minder.
Slechter dan bij u zal het in ieder geval niet zijn.

Laatst gewijzigd door system : 12 december 2009 om 18:14.
Oud 12 december 2009, 18:16   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar 30.000 Belgen zie ik nog niet naar de Nederlandse ziekenhuizen lopen.

Brandt er nu eindelijk een lichtje in uw geest? Gemakkelijker kunnen we het niet maken.

Laatst gewijzigd door system : 12 december 2009 om 18:17.
Oud 12 december 2009, 18:20   #86
Hollander

Standaard

Citaat:
Ja, maar 30.000 Belgen zie ik nog niet naar de Nederlandse ziekenhuizen lopen.

Brandt er nu eindelijk een lichtje in uw geest? Gemakkelijker kunnen we het niet maken.
In ogenschouw nemende dat Nederlanders van hun verzekering mogen kiezen waar ze zich laten behandelen, en Belgen vooralsnog niet (volgens mijn informatie) ligt dat een beetje in de lijn der verwachtingen nietwaar?

Oost-duitsers bleven ook allemaal braaf in hun land, net als Cubanen. Wat zegt dat u?
Oud 12 december 2009, 18:24   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
In ogenschouw nemende dat Nederlanders van hun verzekering mogen kiezen waar ze zich laten behandelen, en Belgen vooralsnog niet (volgens mijn informatie) ligt dat een beetje in de lijn der verwachtingen nietwaar?

Oost-duitsers bleven ook allemaal braaf in hun land, net als Cubanen. Wat zegt dat u?
U slaat de bal volkomen mis en wat erger is, u ondergraaft uzelf. Want indien de Nederlanders mogen kiezen zoals u zegt, en ze kiezen massaal voor België, dan zal het zeker zijn omdat de geneeskunde bij ons beter is. Anders zouden ze rustig in Nederland blijven.
Oud 12 december 2009, 18:29   #88
Hollander

Standaard

Citaat:
U slaat de bal volkomen mis en wat erger is, u ondergraaft uzelf. Want indien de Nederlanders mogen kiezen zoals u zegt, en ze kiezen massaal voor België, dan zal het zeker zijn omdat de geneeskunde bij ons beter is. Anders zouden ze rustig in Nederland blijven.
Als u een aantal aspecten kunt elimineren, zoals jaarlijks 3 miljoen Nederlandse toeristen in België, het feit dat voor een aantal Nederlanders een Belgisch ziekenhuis dichterbij is en het feit dat voor een aantal behandelingen de wachtlijsten in België korter zijn dan in Nederland en mogelijk nog een aantal aspecten kunt u wellicht iets zeggen over de kwaliteit.

Maar nu suggereert u slechts iets. En het enige vergelijkende onderzoek ter tafel, welke ik heb ingebracht, kunt u niet weerspreken.
Oud 12 december 2009, 18:33   #89
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ook zou de redenering kunnen zijn dat ge de huidige kansen om iets beters te realiseren te gunstig zijn en daarom een onmiddelijke annexatie van Vlaanderen met Nederland afwijst.

(In die zin geeft dit dilemma ook een beetje de mate van ongeduld weer...)

wanhoop is hier een beter woord
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:54   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u een aantal aspecten kunt elimineren, zoals jaarlijks 3 miljoen Nederlandse toeristen in België, het feit dat voor een aantal Nederlanders een Belgisch ziekenhuis dichterbij is en het feit dat voor een aantal behandelingen de wachtlijsten in België korter zijn dan in Nederland en mogelijk nog een aantal aspecten kunt u wellicht iets zeggen over de kwaliteit.

Maar nu suggereert u slechts iets. En het enige vergelijkende onderzoek ter tafel, welke ik heb ingebracht, kunt u niet weerspreken.
U komt altijd af met het 'argument' van de wachtlijsten. Ook hier rijdt u zichzelf in de vernieling. Het feit dat er in België minder en vooral minder lange wachtelijsten bestaan, maakt ook deel uit van een algemeen structureel betere geneeskundige aanpak in België dan in Nederland. Ook dat is een betere geneeskunde!

___

Laatst gewijzigd door system : 12 december 2009 om 18:57.
Oud 12 december 2009, 18:55   #91
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Vlaanderen raakt weer verder af van de onafhankelijkheid.
De oude garde , de Belgicisten ,hebben de VLD weer onder controle gekregen.

Belgie kiest steeds weer voor oubolligheid, dat hebben we met de voorzitter gezien van SP-A ,van de CD&V en nu weer van de VLD.
Blijkbaar is voor Belgen het verleden belangrijker dan de toekomst.
Welteruste Belgie ,standvastige rust ,rust in vrede.

Gelukkig ben ik een Nederlander ,System.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 12 december 2009 om 18:57.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 18:57   #92
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Vlaanderen raakt weer verder af van de onafhhankelijkheid.
De oude garde en de Belgicisten hebben de VLD weer onder controle gekregen.

Belgie kiest steeds weer voor Oubolligheid dat hebben we met de voorzitter gezien van SP-A ,van de CD&V en nu weer van de VLD.
Blijkbaar is voor Belgen het verleden belangrijker dan de toekomst.
Gelukkig ben ik een Nederlander.
aangezien dat het 50/50 is, zal er naar de Vlaamsgezinden binnen de VLD ook moeten geluisterd worden of de partij zal uiteen spatten.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 19:07   #93
Hollander

Standaard

Citaat:
Ook dat is een betere geneeskunde!
het is een aspect, maar in tegenstelling tot u pak ik niet slechts één aspect dat ik vervolgens projecteer op de gehele gezondheidszorg. Daarom haal ik ook vergelijkende onderzoeken aan, wat ik u nog immer niet zie doen. Zelfs niet na herhaaldelijke adviezen van mijn kant. Maar vermoedelijk is dit uw enig soelaas.
Oud 12 december 2009, 19:20   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
aangezien dat het 50/50 is, zal er naar de Vlaamsgezinden binnen de VLD ook moeten geluisterd worden of de partij zal uiteen spatten.
U maakt telkens weer dezelfde denkfout. U doet precies of elke vlaamsgezinde ook anti-belgisch is. Vergis u niet: ik ben ook vlaamsgezind. Maar dat wil niet zeggen dat ik België wil doen uiteenspatten. En zo zijn er, met mij, velen. Zéér velen. Wellicht meer dan u zich kunt voorstellen.

Laatst gewijzigd door system : 12 december 2009 om 19:21.
Oud 12 december 2009, 19:26   #95
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Dat laatste zal volgens mij gebeuren ,want die jongen De Croo ,heeft geen ervaring voor wijs bestuur.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:00   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Ik denk dat de buitenwereld ons zal dwingen om kleur te bekennen: ofwel worden Nederland en Vlaanderen echt één land in, een confederatie, en krijgen we de geopolitieke macht die daar bij hoort of wanneer je zou willen kiezen voor 'souvereiniteit' voor beide landen, maar supra-nationaal één, dan zal de buitenwereld ons als aparte, zwakkere eenheden blijven behandelen.
Persoonlijk zou ik niet liever willen dan onmiddellijk een confederatie Nederland-Vlaanderen. Hoe vlugger hoe beter. We hebben er alleen het raden naar hoeveel Vlamingen nog rondlopen met 19e eeuws gedachtengoed zoals Zijne Droogkuysheyt. Vandaar dat ik even de mogelijkheid opperde van een soort "gewenningsperiode".
Oud 12 december 2009, 20:04   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Stel de mogelijkheid doet zich voor van om snel van België af te geraken
Liever een republiek, maar goed. Vlaanderen zou dit natuurlijk moeten aanmoedigen, anders komen we nooit van die poppenkast af.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:05   #98
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Persoonlijk zou ik niet liever willen dan onmiddellijk een confederatie Nederland-Vlaanderen. Hoe vlugger hoe beter. We hebben er alleen het raden naar hoeveel Vlamingen nog rondlopen met 19e eeuws gedachtengoed zoals Zijne Droogkuysheyt. Vandaar dat ik even de mogelijkheid opperde van een soort "gewenningsperiode".
die gewenningsperiode kan ook binnen een confederatie
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2009, 20:50   #99
Hollander

Standaard

Citaat:
die gewenningsperiode kan ook binnen een confederatie
Welnee, want de weerstand is gebaseerd op emotionele argumenten, niet op rationele inhoudelijke. Men is dus bang voor de noemer confederatie, fusie of wat dan ook, maar niet voor de feitelijke inhoudelijke samenwerking.
Oud 12 december 2009, 20:57   #100
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een nonsens. De VLD heeft 8 jaar Verhofstadt geslikt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be