![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...zin-quot.dhtml In de bibliotheek hebben ze boekjes voor kleine kinderen. Ze zal zelf wel afkomen als ze iets wil leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Merci
![]() Ik trek het mij eigenlijk gene zak aan. Het is u dat er een verkeerd beeld bij boven haalt. Ik ga dat allemaal vrij van stress en druk laten manifesteren. Spontaan en subtiel "in the moment" iets naar voren schuiven. Het is toch ook belangrijk dat ze haar tekeningen kan aftekenen met haar naam en datum @ age of 3 bv? Enfin, dat is mijn mening. Al wie denkt dat ik daar druk op ga leggen, you are wrong.
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Haar naam is een vier letter woord en tot tien tellen is zo geleerd. Als ze beginnen te praten, dan is het toch teken dat ze rijp zijn om er iets in vast te leggen. Het artikel zegt dat muziek en creatief bezig zijn meer aandacht verdienen. Maar zou niet begrijpen wat er verkeerd aan is ze hun naam of appel te laten schrijven of vormen via scrabble.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem haar mee naar de bibliotheek; en ontleen boeken voor haar leeftijd. Of maak zelf een prentenboek (met foto's en prenten uit tijdschriften, 1 prent per bladzijde in van die plastiek mapjes is onverslijtbaar) Lees voor, en lees zelf (onderschat de voorbeeldfunctie niet) Onderschat niet hoe moeilijk het is om tot 10 te tellen. Koop speelgoed waarmee ze creatief kan zijn en haar denkvermogen uitbouwt (blokken, lego, puzzels, teken en knutselgerief,...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Stel die kleine niet te veel bloot aan tv, maar geef ze speelgoed, boekjes, tekenmateriaal, muziekinstrumentjes, duplo, etc...
Beter, nog, smijt de tv buiten van zodra ge een kind hebt. Die kijkkast is erg nefast. Laat ze terug fantaseren en creatief zijn ipv hersenloos naar crap films te kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom dat niet stimuleren? Ik zeg geen parabels teksten. Wel simpele woorden via een spel zoals scrabble. Ik denk dat tot tien tellen door middel van een liedje nog leuk aangeleerd kan worden. Ik neem ze mee op een reis van ontdekkingen waarop ze haar eigen identiteit en realiteit mag kleven. Ze is zoals ze is, en ik zal dat nooit verhinderen. Wel zal ik haar in de best mogelijke omstandigheden proberen groot te brengen. Een zorgenloos bestaan waarin ze mij later niets kan verwijten.
![]() |
![]() |
#87 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() TV is een prachtig instrument. Er is zelfs een uit-knop aan bevestigd, waarmee je de TV kunt uitzetten als het je niet aanstaat, ja ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het mooie van speelgoed is dat ze hun fantasie moeten gebruiken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Je mag dus ervan uit gaan dat hier en daar de leugen zelfs helemaal regeert (en wij Christenen weten waar... Laatst gewijzigd door Bertie : 31 december 2009 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En er is een zendertje bij waarmeen je kan zappen.
![]() |
#94 |
|
![]() Kwestie van opvoeding en afspraken.
Kinderen mogen perfect TV kijken, daar is niets mis mee. Het is echter de taak van de ouder om een oogje in het zeil te houden zowel qua programma's die ze bekijken als qua aantal uren dat ze TV kijken, en bijgevolg zo nodig op te treden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niets zo gemakkelijk als de TV om ze kalm te krijgen. En dan nog, om terug te komen tot het uitgangspunt: TV is het meest passieve van alle media, en door de beelden is er ook geen enkele vorm van creativiteit mee gemoeid. Een boek lezen, wat ook passief is, laat het kind wel nog ruimte voor creativiteit omdat het zelf zijn eigen voorstelling, dus een ingebeelde visuele interpretatie, van de tekst zal maken, hetgeen met TV volledig achterwege blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
TV kan stimuleren, brengt discussies op gang (het niveau of onderwerp van de desbetreffende discussies laat ik in het midden) en, last but not least, TV is een venster op de hele wereld en zijn geschiedenis. Een gekleurd en selectief venster, zeker en vast, maar een venster desalniettemin. Citaat:
Je kunt toch moeilijk beweren dat een boek, ongeacht de lage, bedenkelijke kwaliteit van het boek in casu, steeds boven een TV-programma staat, ongeacht het knappe niveau ervan ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Zet dit filmpje op een comedy-site, en de meeste mensen zullen zeggen: Goede act en de boodschap vergeten. Humor is een goede manier om een saaie boodschap beter verteerbaar te maken, maar Ken Robinson gaat er te ver in. De boodschap is, hoewel een beetje zwart-wit gebracht in wezen wel correct. Kinderen die niet kunnen gevormd worden voor de productie-kant van de maatschappij zouden makkelijker moeten kunnen overstappen naar de cultuur-kant van de maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat betekent uiteraard niet dat een boek per definitie beter is dan eenTV-programma. Maar specifiek voor creativiteit is dat wel de algemene regel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() Om terug te komen op 'het leren ontdekken van klassieke muziek', en hoe weinig tijd het soms kan vergen om die vonk over te laten schieten, wil ik hierbij graag nogmaals naar een 'TED talk' verwijzen.
Benjamin Zander toont hier op een kwartiertje tijd hoe hij iedereen kan boeien voor klassieke muziek, en vooral zij die tot dan er geen enkele voeling mee hadden! Kijk, luister en geniet: Banjamin Zander P.S.: voor dit filmpje gaan jullie me dankbaar zijn ! ![]() |
![]() |
![]() |