Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2010, 09:03   #81
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Maakt U nu niet dezelfde fout door eender welk ziekelijk TUUUUUUT te extrapoleren naar het ganse "Vlaamse volk"?
Citaat:
Brugge Veilig en Leefbaar Citaat:

Hoeveel stemmen kreeg dat spektakel weer ????

Zoals gewoonlijk heeft BVL het gelukkig niet door...jij wel Valentinus?
Oud 18 januari 2010, 09:32   #82
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals gewoonlijk heeft BVL het gelukkig niet door...jij wel Valentinus?
Verkrampte Vlamingen (lees Blokkers) en min of meer normale Vlamingen spreken niet tot elkaar, maar naast elkaar. Een wereld van verschil. Blijkbaar heb jij dat nog niet door...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 09:44   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Morel heeft bij Bracke één ding duidelijk gemaakt.
Net zoals vroeger heerst er binnen het VB, dank zij haar verwijdering uit het partijbestuur, een staalharde eensgezindheid.
Meer dan bij andere partijen is dit levensbelangrijk omdat het nog steeds één tegen allen is.
Bracke heeft trouwens eens te meer bewezen dat er geen misverstand mag bestaan over het feit dat de vuile oorlog (met alle middelen) tegen het VB onverminderd voortduurt.

BTW: Morel had moeten weten dat ze enkel en alleen door de VRT wordt uitgenodigd met de bedoeling schade toe te brengen aan het VB. Of de regimezender ook effectief in haar opzet is geslaagd durf ik te betwijfelen.
heb de uitzending niet gezien, maar wil 'on topic' mijn gedacht wel eens zeggen

1 MRM heeft samen met FVH een haast onvergeeflijke flater begaan door op het gepaste moment JMDD niet binnen te halen ... daar was een momentum om 'in ever winning mood' wellicht tegen de 30 �* 35 procent binnen te halen ... een uniek moment om tot een feitelijk forza flandria te komen (na verkiezing) ... in elk geval ... met JMDD binnen was LDD nooit van de grond gekomen, en wellicht NVA ook niet ...
2 FDW heeft in een reactie daarop en in combinatie met t succesverhaal van Wilders in NL (volgens mij voor t eerst in zijn lange carrière) de foute politieke reactie getoond ... men is MRM openlijk gaan tegenaanvallen én vooral FDW is gaan teruggrijpen naar een rauwer imago, voor mij een oud, oudbollig voorbijgestreeft imago ... ik had de indruk dat, ook voor t eerst in lange tijd, de vlaming klaar was om echt in eerste plaats nationalitisch te stemmen (BdW heeft dat dan ook binnengehaald) ... FDW heeft daar een even grote fout gemaakt dan MRM eerder

conclusie ... die twee staan pad

mijn gezond verstand ? ... zegt dat MRM beter in staat zal zijn de 'vlottende' VB kiezer terug te halen dan FDW ... het hardere discours is uitgeprobeerd, dus mogen we ervan uitgaan dat het niet de 'hardere' kiezer is die gaan lopen is ...
3 en eerlijk gezegd, we wachten daar idd al lang op hé op meer open interne verhoudingen, meer kansen voor de jonge vrouwen binnen de partij

dus idd MRM heeft een grote fout gemaakt, maar FDW ook, en voor de onmiddellijke toekomst lijkt MRM me meer troeven in handen te hebben dan FDW.

wie leeft, zal zien ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2010, 16:39   #84
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

1 MRM heeft samen met FVH een haast onvergeeflijke flater begaan door op het gepaste moment JMDD niet binnen te halen ... daar was een momentum om 'in ever winning mood' wellicht tegen de 30 �* 35 procent binnen te halen ... een uniek moment om tot een feitelijk forza flandria te komen (na verkiezing) ... in elk geval ... met JMDD binnen was LDD nooit van de grond gekomen, en wellicht NVA ook niet ...
2 FDW heeft in een reactie daarop en in combinatie met t succesverhaal van Wilders in NL (volgens mij voor t eerst in zijn lange carrière) de foute politieke reactie getoond ... men is MRM openlijk gaan tegenaanvallen én vooral FDW is gaan teruggrijpen naar een rauwer imago, voor mij een oud, oudbollig voorbijgestreeft imago ... ik had de indruk dat, ook voor t eerst in lange tijd, de vlaming klaar was om echt in eerste plaats nationalitisch te stemmen (BdW heeft dat dan ook binnengehaald) ... FDW heeft daar een even grote fout gemaakt dan MRM eerder

mijn gezond verstand ? ... zegt dat MRM beter in staat zal zijn de 'vlottende' VB kiezer terug te halen dan FDW ... het hardere discours is uitgeprobeerd, dus mogen we ervan uitgaan dat het niet de 'hardere' kiezer is die gaan lopen is ...
3 en eerlijk gezegd, we wachten daar idd al lang op hé op meer open interne verhoudingen, meer kansen voor de jonge vrouwen binnen de partij

dus idd MRM heeft een grote fout gemaakt, maar FDW ook, en voor de onmiddellijke toekomst lijkt MRM me meer troeven in handen te hebben dan FDW.

wie leeft, zal zien ...
Wie we hier terug hebben? Anna List !

Uw analyse is in elk geval grondig fout. Twee mogelijkheden: bewust, of echt gebrek aan inzicht ? Een raadsel voor mij.

Gans de afrekening heeft niets te maken met een al dan niet 'harder' discours van één der beide kanten. Enkel en alleen met invloed en machtsgeilheid. De 'dame' (beleefd blijven!) verkocht/verkoopt zich aan de hoogste bieder, kon evengoed bij de tsjeven terecht.
Frankieboy daarentegen werd zot van glorie. Op zijn bureau staat nog steeds een Duitse pinhelm, persoonlijk zag ik hem nazi-materiaal uit zijn collectie weggeven. Indien u ooit meetings bijwoonde moet u ook gehoord hebben hoe hij op bijna hysterische wijze nóg straffere praat uit zijn klompen sloeg dan Dewinter. Zoals u weet voer voor dummies.
Hij heeft zich echter deerlijk misrekend, en in de loop van zijn voorzitterschap op veel zere tenen getrapt, vooral bij mensen die het zeer goed meenden. De ene na de andere werd opzij gezet ten voordele van schuinmarcheerders. Een zwakke basis om op te bouwen. Zó bruin bakte hij het dat de aartsvijanden FDW en Annemans broeders in de strijd werden. Zijn onvoorwaardelijke steun voor de hysterische en even machtsgeile 'dame' heeft de uiteindelijke doorslag gegeven. De tot dan zwijgende meerderheid in de partijtop zag dat hun leider zijn marbels kwijt raakte, en koos voor veiligheid en zekerheid...
Zo simpel is het.
Oud 18 januari 2010, 17:31   #85
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Wie we hier terug hebben? Anna List !

Uw analyse is in elk geval grondig fout. Twee mogelijkheden: bewust, of echt gebrek aan inzicht ? Een raadsel voor mij.

Gans de afrekening heeft niets te maken met een al dan niet 'harder' discours van één der beide kanten. Enkel en alleen met invloed en machtsgeilheid. De 'dame' (beleefd blijven!) verkocht/verkoopt zich aan de hoogste bieder, kon evengoed bij de tsjeven terecht.
Frankieboy daarentegen werd zot van glorie. Op zijn bureau staat nog steeds een Duitse pinhelm, persoonlijk zag ik hem nazi-materiaal uit zijn collectie weggeven. Indien u ooit meetings bijwoonde moet u ook gehoord hebben hoe hij op bijna hysterische wijze nóg straffere praat uit zijn klompen sloeg dan Dewinter. Zoals u weet voer voor dummies.
Hij heeft zich echter deerlijk misrekend, en in de loop van zijn voorzitterschap op veel zere tenen getrapt, vooral bij mensen die het zeer goed meenden. De ene na de andere werd opzij gezet ten voordele van schuinmarcheerders. Een zwakke basis om op te bouwen. Zó bruin bakte hij het dat de aartsvijanden FDW en Annemans broeders in de strijd werden. Zijn onvoorwaardelijke steun voor de hysterische en even machtsgeile 'dame' heeft de uiteindelijke doorslag gegeven. De tot dan zwijgende meerderheid in de partijtop zag dat hun leider zijn marbels kwijt raakte, en koos voor veiligheid en zekerheid...
Zo simpel is het.
Bracke leek op een verlengde van dag allemaal oftwel emo-pulp ter promotie van de uitgeholde mediamadam die zich goed verborgen hield achter haar gekende strategische public relations praat...
Oud 19 januari 2010, 17:59   #86
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Niks gemist Anna.
Het gesprek was duidelijk in twee delen opgesplitst.
Deel A/ MRM verleiden met rugstekerij naar FDW en GA om medeplichtig te worden aan de VRT-doelstelling nr 1 nl beschadiging van VB.
Falikant mislukt.
Deel B/ Beschadiging van MRM (zelfs met beeldmateriaal en technieken waar zelfs een Miet Smet moet van kotsen) zelf.
Fiasco door
1/ mislukking van deel A
2/ de klasse en opvoeding van MRM.

Citaat:

Ik ben één van de weinigen die niet echt stond te spingen om DD binnen te halen.
A/ Met DD erbij was het nu ongelooflijk boel en ruzie binnen het VB.
FDW en Gerolf zouden zich uit de naad hebben moeten lopen om uit te leggen dat hetgeen DD verkondigt helemaal niet het standpunt is van het VB.
B/ DD (mediageil als hij is) zou al te gemakkelijk door de media tegen het VB kunnen worden uitgespeeld.
C/ DD zou na een half jaartje cordon mediatique electoraal geen enkel voordeel hebben opgeleverd voor het VB
D/ LDD heeft geen enkele invloed gehad op NVA
E/ Persoonlijk vind ik het veel beter dat LDD stemmen pakt van VLD als alleenstaande partij ipv er geen te pakken binnen het VB.

Citaat:

Zoals U zegt: Áls het al een fout is van Filip dan is het toch één van de zeer zeldzame hoor.
Het waarom van zijn aktie is duidelijk: differentieer U van de NVA-tjeven en scherm uw rechter flank af.
Vandaag al is BDW bezig om zijn kiezers met zijn tjevenverhaal/tjevenhouding naar het Belang te jagen.

Citaat:

Hier ben ik het dan weer 100% met U eens.
Echter: Het was MRM wat naar het hoofd gestegen.
Het zou doodzonde zijn om een principiële succesformule zoals het VB in een handomdraai te laten verworden tot een dag allemaal partij...'n importe de tijdelijke electorale voordelen.

Citaat:

FDW is een slagkruiser...MRM een destroyer...
(remember Admiraal Hipper versus destroyer Glowworm)

Citaat:
wie leeft, zal zien ...
yep...
Oud 20 januari 2010, 00:07   #87
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
drama queen morel verdient een televisie soap,maar geen politiek
http://www.corelia.be/video/videopla...videoid=795890
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 00:33   #88
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wie gewild frivool doet en zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten, een goei...
Oud 22 januari 2010, 17:20   #89
Minister-President

Standaard

De Vlaamse regering heeft de nieuwe samenstelling van de raad van bestuur van de VRT goedgekeurd. Dat meldt minister van Media Ingrid Lieten (sp.a). Zoals eerder bekendgemaakt werd, wordt ex-minister Luc Van den Brande (CD&V) de voorzitter van de nieuwe raad. Opvallend is dat Marie-Rose Morel niet zetelt voor Vlaams Belang.

De verschillende politieke fracties konden de voorbije dagen hun kandidaten voordragen bij Lieten. Op basis van de ingediende kandidaturen legde de mediaminister een voorstel van samenstelling voor aan de Vlaamse regering, die de nieuwe samenstelling vandaag goedkeurde in de ministerraad.

Bestuurszetels
Luc Van den Brande neemt het voorzitterschap van de nieuwe raad van bestuur op. Verder geeft de CD&V bestuurszetels aan Marc De Clercq en Annelies Van Cauwelaert. Voor sp.a zijn Chris Reniers en Jozef Deleu benoemd. Open Vld stuurt Thérèse Deshayes en Claude Marinower. N-VA stuurt Eric Defoort en Valerie Van Peel. Rudi De Kerpel zetelt voor LDD.

Marie-Rose Morel
Voor Vlaams Belang zullen Eric Deleu en Hilde De Lobel zetelen. Dat is een verrassing omdat zowel Marie-Rose Morel als gewezen Antwerps politiecommissaris Bart Debie zich kandidaat hadden gesteld. Debie werd in 2008 door het Antwerpse hof van beroep veroordeeld voor onder andere het aanzetten tot racisme. Hij kreeg vier jaar celstraf, waarvan een effectief en hij werd voor vijf jaar uit zijn burgerlijke rechten ontzet.

Bron: Het Laatste Nieuws

Blijkbaar is met bij de VRT niet zo opgezet met ruzie makende, hysterische 'dames'...
Oud 23 januari 2010, 01:32   #90
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel mij eens hoe ik het woord 'wijf' (in de letterlijke betekenis) hoffelijk en beleefd kan omschrijven. Sta altijd open voor goede raad...
U zou er eens van kunnen uitgaan dat mensen dingen doen omdat ze oprecht geloven dat dat het juiste is. U zou in ieder geval respect kunnen opbrengen voor een politica die gedreven doet waar ze voor staat. Uw kritiek is nooit inhoudelijk maar meestal persoonlijk en altijd doorspekt met scheldwoorden. Als u vindt dat ze knoeit mag u haar best ''prutser'' noemen maar ''wijf'' is onnodig.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 10:17   #91
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U zou er eens van kunnen uitgaan dat mensen dingen doen omdat ze oprecht geloven dat dat het juiste is. U zou in ieder geval respect kunnen opbrengen voor een politica die gedreven doet waar ze voor staat. Uw kritiek is nooit inhoudelijk maar meestal persoonlijk en altijd doorspekt met scheldwoorden. Als u vindt dat ze knoeit mag u haar best ''prutser'' noemen maar ''wijf'' is onnodig.
Haar houding (lichaamstaal) valt moeilijk anders te omschrijven. Maar goesting en smaken verschillen: men kan ook stekeblind zijn uit hondse trouw...
En terzake: het is wel degelijk Valkeniers die haar kandidatuur bij de VRT heeft laten vallen. Er werden maar twee namen ingediend. Zonder reden ?

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 23 januari 2010 om 10:19.
Oud 23 januari 2010, 14:16   #92
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
En terzake: het is wel degelijk Valkeniers die haar kandidatuur bij de VRT heeft laten vallen. Er werden maar twee namen ingediend. Zonder reden ?
Bij mijn weten zijn er vier namen ingediend.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 14:32   #93
N-SA
Gouverneur

N-SA's schermafbeelding

Standaard

Hilarisch tot welke spelletjes men zich verlaagt bij het VB...
N-SA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 18:32   #94
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn er vier namen ingediend.
Bewijzen leveren.
Bron: De Standaard 23/1

OPENBARE OMROEP — BRUSSEL - De Vlaamse regering bevestigde gisteren de nieuwe samenstelling van de nieuwe raad van bestuur van de VRT. De nieuwe raad staat onder leiding van voormalig minister-president Luc Van den Brande (CD&V).

Mediaminister Ingrid Lieten (SP.A) hield zich aan de voorkeur van de diverse fracties. Dat gold ook voor Vlaams Belang. Eerder vertelde Bruno Valkeniers dat hij twee keer twee namen had geleverd waaruit Lieten kon kiezen. Maar het kabinet ontkende dat. De brief van de Belangvoorzitter verraadde een duidelijke voorkeur. Zo mogen Erik Deleu en Hilde De Lobel naar de raad, Dimitri Hoegaerts en Marie-Rose Morel vallen af.

Meer moet dat niet zijn...
Oud 23 januari 2010, 18:43   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijzen leveren.
Bron: De Standaard 23/1

OPENBARE OMROEP — BRUSSEL - De Vlaamse regering bevestigde gisteren de nieuwe samenstelling van de nieuwe raad van bestuur van de VRT. De nieuwe raad staat onder leiding van voormalig minister-president Luc Van den Brande (CD&V).

Mediaminister Ingrid Lieten (SP.A) hield zich aan de voorkeur van de diverse fracties. Dat gold ook voor Vlaams Belang. Eerder vertelde Bruno Valkeniers dat hij twee keer twee namen had geleverd waaruit Lieten kon kiezen. Maar het kabinet ontkende dat. De brief van de Belangvoorzitter verraadde een duidelijke voorkeur. Zo mogen Erik Deleu en Hilde De Lobel naar de raad, Dimitri Hoegaerts en Marie-Rose Morel vallen af.

Meer moet dat niet zijn...
Deelt het VB mee in de postjes????
Oud 25 januari 2010, 10:27   #96
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De brief van de Belangvoorzitter verraadde een duidelijke voorkeur.
En u heeft die brief uiteraard zelf gelezen waaruit u hetzelfde kon vaststellen? Of zou het kunnen dat mevr. Lieten graag meedoet in het verdeel-het-VB-spelletje?
Oud 25 januari 2010, 10:50   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Haar houding (lichaamstaal) valt moeilijk anders te omschrijven. Maar goesting en smaken verschillen: men kan ook stekeblind zijn uit hondse trouw...
kandidatuur Bart Debie werd niet ingediend door Valk. MRM wel.

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 januari 2010 om 10:51.
Oud 25 januari 2010, 11:12   #98
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kandidatuur Bart Debie werd niet ingediend door Valk. MRM wel.
Lucien is de laatste tijd weer in zijn element. De leugens en speculaties moet je er maar bijnemen.
Oud 25 januari 2010, 14:28   #99
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Lucien is de laatste tijd weer in zijn element. De leugens en speculaties moet je er maar bijnemen.
Gewoon weerleggen op basis van feiten is voor mij voldoende, Bertje.
Toch eigenaardig hoe Blokkers schaamteloos zelfs het licht van de zon durven ontkennen, het eigen gelijk is heilig.
Nooit heb ik ooit ook maar één van uw idolen een foutje horen of zien toegeven, heiliger dan de paus. Ga daar maar eens mee in debat...
Oud 25 januari 2010, 14:31   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon weerleggen op basis van feiten is voor mij voldoende, Bertje.Toch eigenaardig hoe Blokkers schaamteloos zelfs het licht van de zon durven ontkennen, het eigen gelijk is heilig.
Nooit heb ik ooit ook maar één van uw idolen een foutje horen of zien toegeven, heiliger dan de paus. Ga daar maar eens mee in debat...
kandidatuur Debie werd niet ingediend door Valk. die van MRM wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be