![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er wordt toch weinig moeite gedaan om een beetje de bedoeling van een andere mens in te schatten. Of om in te zien dat er nuanses zijn tussen een streling, een tik, een klopje, een oorveeg, een slag, een muilpeer, slagen, er op kloppen, een rammeling, een aframmeling .... Kwa agressiviteit en geweld, zit een tik toch aan de ene kant van de waaier. En als daarbij staat 'pedagogisch', dan betekent dat toch ook iets. Afijn swat, ik durf hier te herhalen, mijn drie gasten zijn al een tijdje de deur uit, ze hebben alle drie hun tikken wel eens gehad toen ze klein waren; eens ze wat groter waren, was dat helemaal niet meer nodig; ze zijn alledrie zeer goed op hun poten terecht gekomen zowel op schools vlak als daarna professioneel en privaat.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() de extremen zijn boeiender voor de discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar staat inderdaad bij dat het vulgair is. Zoals je kon vermoeden uit gans mijn tekstje, was het wel degelijk mijn bedoeling om een groot ongenoegen te uiten naar die mensen. Maar blijkbaar heb jij een probleem met die volkse manier van diskuteren ... Je reageert anderzijds niet op 'de rest van het verhaal'. Den Dikke: zeikerd zei·kerd de (m.) (vulgair) * 1 · iem. die pist vrouw: zeikster vormvariant: zeiker 2 · zeur, zanik vrouw: zeikster vormvariant: zeiker 3 · lafaard vrouw: zeikster vormvariant: zeiker
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De discussie is weer gestart net zoals de vorige discussies rond de pedagogische tik gestart zijn. De tegenstanders van een pedagogische tik, gooien alles op één hoopje tezamen met kindermishandeling, zonder een onderscheid te maken. Een kind een mep rond zijn oren geven is bijv. geen kindermishandeling. De politie zal nogal lachen als je daarvoor een aangifte wilt doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een pedagogische tik is in mijn ogen de kleine over u knie en een paar tikken op zijn poep.
Niks mis mee mijn inziens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een kleine snotter zich tegenover mij of tegenover iemand die onder mijn bescherming is, zich geweldadig gedraagt, dan krijgt hij slaag. Een volwassene trouwens ook. Had een volwassene die kleine die op de grond lag, geschopt zou hebben, dan was die ook naar de tandarts gemoeten. Misschien had ik dan ook in de brokken gedeeld maar dat kan mij op zo een ogenblik niet veel schelen, zie. Tegenover zinloos geweld is geweld een gepast antwoord.
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geweld is nu eenmaal nodig in sommige gevallen, ten aanzien van onredelijke wezens, als het nodig is hen tot een zeker gedrag te dwingen waarvan ze op onredelijke wijze beslist hebben van dat te weigeren, want het is de enige aktie die men niet kan blijven negeren. Voor redelijke wezens is het voldoende om te beseffen dat dat ultieme middel bestaat en mogelijk is, om het zover niet te laten komen. Onredelijke wezens willen dat geregeld eens uitproberen, en dan moet men daad bij woord voegen. Dat maakt vele discussies veel korter.
![]() |
![]() |
#94 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu was 't anders, nu was degene die aan 't blijten was, ons stoer geweldelingske, en voelde het slachtoffertje zich ten minste verdedigd, en zag hij onmiddellijk in dat de volwassene wel degelijk iets gedaan had dat een vorm van "rechtmatigheid" was. Citaat:
Dat is later ook zo. Vandaar dat de politie gewapend is, he. Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het was hier trouwens ook zo dat de ene (het slachtoffer) niks had gedaan, de andere had hem gewoon op de grond geduwd en was er uit alle macht op beginnen te schoppen. Je kan dat moeilijk "vechten" noemen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In weze zijn beide gelijk, A ge zijt er verantwoordelijk voor B ze moeten deftige opgevoed worden C ze moeten luisteren En tenslotte 2 vechtende kinderen kunnen wel degelijk gevaarlijk zijn, voor zichzelf en hun omgeving. Ne verkeerden val en ge kunt gaan uitleggen aan de ouders waarom hune kleine in t lijkenhuis ligt. Dus iemand die daar weerloos afgeklopt wordt, heeft recht op verdedeging, en als de agressor niet wil stoppen, na een redelijke vraag, trekt ge ze uit mekaar, en als daar krachtig ingrijpen voor nodig is, moet dat maar. Mensen moeten beseffen dat een degelijke opvoeding noodzakkelijk is, als ge denkt dat niet te moeten doen, zult ge wel zien hoeveel plezier ge van uw gasten zult hebben. ge kunt sjans hebben een goed karakter te treffen, maar als ge pech hebt, krijgt ge dagelijks tikken op uw gezicht als naieve ouder met de tijdbom die ge zelf gecreerd hebt onder uw gezag. Iedereen met gezond verstand gaat zijn kinderen niet zomaar kloppen en al zeker geen zwaar geweld gebruiken, maar bij extreem ongehoorzaam gedrag, kan nen toek op het achterste bevrijdend en verhelderend werken. Laat ze maar inzien dat ze ook met nee moeten leren leven. Een paar klojo`s vinden hier ook dat je nooit nee moogt zeggen tegen users bvb, dat is al een rechtstreeks gevolg van deze politiek correcte zeik opvoeding. ik zeg dus geen nee maar "ja maar..." als ze dan toch perse hun zin moeten hebben (ook al een gevolg van die PC zeik... ) dan laat ik ze met hun vreter volop tegen de muur lopen, hoe harder het dan zeer doet, hoe meer leedvermaak van mijne kant, en hoe zekerder ik ben dat ze de volgende keer, ofwel naar me luisteren, ofwel me niet meer lastigvallen. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 5 januari 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2010 om 12:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ge het als kleine plezant vindt om in de ribben van ne kleine die op de grond ligt, te sjotten, dan moet ge er ook geen problemen mee maken dat het plots zeer doet achter uw oren, he.
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() houdt gij u dan maar met honden bezig.
en neem het van mij aan, als gij of gelijk wie als derde mijn kind fysiek meent te moeten aanpakken, dan gaat ge ondervinden wat voor griezelige kronkels de Belgische Justitie allemaal in huis heeft als ge de weg weet. da's geen bedreiging trouwens, da's een belofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als één of andere kleine denkt om mijne kleine wat te kunnen afranselen zonder gevolgen dan heeft diene het dik mis.
In dat opzicht deel ik Herr Flick zijn mening. En dan zal ik die vader ook is aanspreken op het gedrag van zijne kleine en indien diene dan te hoog van den toren gaat blazen of mij is wilt aanpakken omdat ik consequent geweest ben dan zal hij het ook mogen voelen. |
![]() |
![]() |