Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2010, 15:34   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schijnt het punt niet te begrijpen. Ik verwijt hem zijn nazifamilie niet.

Het punt is dat BDW neurotisch is. Als je dat niet gelooft, verklaar me dan eens waarom de leider van een separatistische partij te pas en onpas staat te roepen dat hij geen separatist is?

Ik ben benieuwd naar uw verklaring.
Ik heb hem dat niet horen roepen.

Ik heb hem enkel horen zeggen, dus niet roepen, dat het kartel niet separatistisch was. Dat is dan ook duidelijk gekommunikeerd: het kartel was een samengaan voor een staatshervorming, om vervolgens elk de eigen weg verder te gaan.

Hiermee bestempel ik je als grove leugenaar. Ofwel uit onwetendheid, opgezweept door ekstremisten in je partij, ofwel uit berekendheid, dan ben je zelf ekstremist.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:35   #82
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn jullie nu heel de tijd aan het lullen over samenwerking tussen N-VA en VB? Dat is de discussie verschuiven, he mannekes. Waardoor jullie ondertussen blind blijven voor de rest.

Alsof het laatste woord in heel het staatshervormingsdebat al gezegd is...

En jullie zijn me toch een stel gekke kwiebussen, hoor. Geen staatshervorming betekent toch ook dat de splitsing van BHV niet in een groter pakket meegenomen kan worden, noch enige ballon over uitbreiding van Brussel. Terwijl BHV sowieso toch gesplitst zal moeten worden. Terwijl de Vlaamse eisen op tafel blijven liggen. Die eisen kunnen extra uitgespeeld worden. Door de N-VA in de Vlaamse regering die de druk op de ketel kan houden daar, en door de Vlaamse oppositie in het federale parlement. De N-VA moet net in de regering blijven, daar ligt haar kans om als zweeppartij te dienen. Met de federale verkiezingen van volgend jaar is dat toch een prachtcadeau. En het VB? Dat kan in de berm staan spartelen en springen en rustig verder doen met niks te betekenen.

Met "strategen" als jullie wil ik niet naar de oorlog, laat dat duidelijk wezen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:35   #83
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het punt is dat BDW neurotisch is. Als je dat niet gelooft, verklaar me dan eens waarom de leider van een separatistische partij te pas en onpas staat te roepen dat hij geen separatist is?

Naar mijn bescheiden mening denkt de modale Vlaming niet meer in hokjes als separatisme.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:36   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Dat wijst vooral op consequentie. Nuja, verkiezingen verliezen is geen plezant gegeven. Of wat had U gedacht? Hebt geen angst, we zijn volop bezig er door te komen!

Toch bedankt om met ons in te zitten!
Consequentie ??? Alsof het Vanhecke zijn schuld was dat die verkiezingen werden verloren. Neenee, daar is veel meer aan de hand. Vanhecke heeft het trouwens met evenveel woorden gezegd, dat hij "de machthebbers vd Antwerpse Gemeenteraad" beu is. En een goeie verstaander weet dan wel wie er daarmee wordt bedoeld.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:37   #85
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yves Leterme: "... er is geen hervorming van de instellingen in het vooruitzicht voor de eerste komende weken en maanden." "De absolute prioriteit is vandaag samenwerkingsfederalisme."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
of Leterme liegt.
daar ook al eens aan gedacht?
Hoogstwaarschijnlijk.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:37   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat heeft dat met staatshervorming te maken?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 5 januari 2010, 15:39   #87
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zit jij er altijd bij dat je dat zo goed weet dan?
De Wever heeft zich dat in een interview laten ontvallen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:39   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb hem dat niet horen roepen.

Ik heb hem enkel horen zeggen, dus niet roepen, dat het kartel niet separatistisch was. Dat is dan ook duidelijk gekommunikeerd: het kartel was een samengaan voor een staatshervorming, om vervolgens elk de eigen weg verder te gaan.

Hiermee bestempel ik je als grove leugenaar. Ofwel uit onwetendheid, opgezweept door ekstremisten in je partij, ofwel uit berekendheid, dan ben je zelf ekstremist.
Meen je me nu werkelijk te vertellen dat hetgene dat jij hebt gehoord beslist over wat er nu waarheid is ofniet? Want dan lijk je me nog neurotischer dan BDW.

Onnozelaar!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2010 om 15:40.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:39   #89
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat zijn jullie nu heel de tijd aan het lullen over samenwerking tussen N-VA en VB? Dat is de discussie verschuiven, he mannekes. Waardoor jullie ondertussen blind blijven voor de rest.

En jullie zijn me toch een stel gekke kwiebussen, hoor. Geen staatshervorming betekent toch ook dat de splitsing van BHV niet in een groter pakket meegenomen kan worden, noch enige ballon over uitbreiding van Brussel. Terwijl BHV sowieso toch gesplitst zal moeten worden. Terwijl de Vlaamse eisen op tafel blijven liggen. Die eisen kunnen extra uitgespeeld worden. Door de N-VA in de Vlaamse regering die de druk op de ketel kan houden daar, en door de Vlaamse oppositie in het federale parlement. De N-VA moet net in de regering blijven, daar ligt haar kans om als zweeppartij te dienen. Met de federale verkiezingen van volgend jaar is dat toch een prachtcadeau. En het VB? Dat kan in de berm staan spartelen en springen en rustig verder doen met niks te betekenen.

Met "strategen" als jullie wil ik niet naar de oorlog, laat dat duidelijk wezen.
En wie zegt dat BHV gesplitst moet worden?
Ik wil wel eens zien wie de regering gaat opblazen, als JLD geen akkoord bereikt.
Terug naar de oude kieskring of een noodwet onthoudt het maar.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:40   #91
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn familie niet, die koos hij niet, dat hij voor separatisme pleit wél.
Citaat:

Om Nog wat stemmetjes van niet-sepataristen proberen mee te grabbelen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:41   #92
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Naar mijn bescheiden mening denkt de modale Vlaming niet meer in hokjes als separatisme.
Je bedoeld de modale Vlaming met een buitenverblijf in de Ardennen .. nee die denkt niet aan seperatisme.
Oud 5 januari 2010, 15:43   #93
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

BHV zit bij Belzieks grootste loodgieter Dehaene. Als dat niets is om U zorgen over te maken dan weet ik het ook niet meer... Onderhandelen over grondrechten wil hier zeggen koehandel drijven en dat wil zeggen dat Uw 'pakket' nog niet eens zo gek is!

Terwijl de decreten van '99 nog steeds dode letter zijn sluit Leterme eigenhandig de 'afrit Vlaanderen' van de n-va. Erg groot is die zweep van de n-va dan blijkbaar toch niet me dunkt!
Oud 5 januari 2010, 15:43   #94
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil wel eens zien wie de regering gaat opblazen, als JLD geen akkoord bereikt.
Maar daarover gaat het toch niet! Godverdomme, leer nu toch eens on topic discussiëren. Het gaat hier NIET over samenwerking VB-N-VA, NIET over de vraag of BHV gesplitst moet worden of niet, het gaat hier WEL over het uitstellen van een staatshervorming met z'n voor-en nadelen. Miljaardedju!
Oud 5 januari 2010, 15:44   #95
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat ik zeg: Opletten met JLD! We zijn nog lang niet thuis!
Oud 5 januari 2010, 15:45   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Amaai, dat is hier nogal een ambiance, eh
Het is toch waar godverdomme!

Eerst staat hij te zeveren in zijn zelf uitgevonden broebbeltaaltje zodat je alles drie keer moet lezen wat hij eigenlijk zegt, en dan dat eeuwige afstrijden van BDW heeft het niet gezegt, a la: ze zaten toen in kartel en het ging dus over het kartel.

Volslagen leugens zijn dat want toen Bourgeois riep dat ze zeker geen separatisten waren zaten ze niet meer in het kartel.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2010, 15:47   #97
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar daarover gaat het toch niet! Godverdomme, leer nu toch eens on topic discussiëren. Het gaat hier NIET over samenwerking VB-N-VA, NIET over de vraag of BHV gesplitst moet worden of niet, het gaat hier WEL over het uitstellen van een staatshervorming met z'n voor-en nadelen. Miljaardedju!
Ssssssstttt! Hier vloekt men niet

On-topic gaat het hier inderdaad over Leterme die bij de begrafenisondernemer staat met de staatshervorming. Maar ik ben zo een leuke dat ik vooruit wil kijken omdat ik uiteindelijk een staatsvorming beoog. En dan zeg ik: Joehoe, vlaams nationale samenwerking rond dit thema zou niet slecht zijn.
Oud 5 januari 2010, 15:48   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ssssssstttt! Hier vloekt men niet

On-topic gaat het hier inderdaad over Leterme die bij de begrafenisondernemer staat met de staatshervorming. Maar ik ben zo een leuke dat ik vooruit wil kijken omdat ik uiteindelijk een staatsvorming beoog. En dan zeg ik: Joehoe, vlaams nationale samenwerking rond dit thema zou niet slecht zijn.
Maar dan negeer je de kwestie als dusdanig...
Oud 5 januari 2010, 15:48   #99
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Amaai, dat is hier nogal een ambiance, eh
Lang geleden, he

Laatst gewijzigd door Txiki : 5 januari 2010 om 15:49.
Oud 5 januari 2010, 15:51   #100
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er moet alleszins iets gebeuren, en ja het kan vervat zijn in een ander thema dan staatshervorming, maar u moet begrijpen dat wanneer zo'n mediathiek thema ook kleinere thema's in gevaar brengt zoals de BHV discussie of de uitbreiding/inkrimping van Brussel in andere richtingen. dit "in gevaar brengen" van discussies laat niet toe om te evolueren en het is net dat wat veel mensen bang en een onzeker onbehagelijk gevoel geeft, net dat wat veel mensen niet meer motiveert om nog actief deel te nemen aan de maatschappij (geldt ook voor loontrekkenden die wel actief deelnemen maar enkel op papier), en daarmee is alles gezegd over het Letermistische denken.
Als de koning ballen aan z'n lijf had was Leterme vanavond al uitgenodigd om z'n C4 te mogen ontvangen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be