Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2010, 13:59   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Heb jij er nog enig idee over waarover je bezig bent?
Volgen is uw sterkste kant niet hé?
Oud 7 februari 2010, 14:13   #82
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Eerlijk gezegd : Ja.
Het verschil tussen de stadsscholen en het Katholiek onderwijs spreekt boekdelen.
De opvoedkundige blunders van ouders hebben uiteraard niets te maken met een politieke strekking.
'De maakbare mens' is dus geen 'links dogma'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 14:33   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Overigens, ik ben absoluut geen 'kaloot' en reken mezelf tot het kamp van de 'vrijzinnigheid', maar de kans is groot moest ik nu kinderen hebben, dat ik ze naar een 'degelijke' katholieke school zou sturen. Ik zou mijn principes laten varen ten voordele van het welzijn en de educatie van m'n kinderen. Eigenlijk triestig dat het in ons onderwijslandschap zover is moeten komen.
Juist. Over wat je daar zegt valt veel te vertellen. Heb ik ondertussen, drie tieners hebbende, wel wat ervaring mee.
Het tweesporenbeleid zit mij niet lekker. Mischien eens in een andere topic, want we zitten ondertussen ver van de vraag waarom 'ook' het onderwijs vervrouwelijkt, en wat daar verkeerd mee zou kunnen zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 14:36   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er zijn geen athenea waar kwaliteitsvol onderwijs wordt gegeven?
De laatste doorlichtingsgolf spreekt dat tegen.
Dat betwijfel ik niet. Feit is wel dat de katholieke scholen het zich kunnen permitteren iemand niet welkom te heten.
Oud 7 februari 2010, 14:49   #85
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reken uit hoeveel uren een leerkracht moet werken (ik bedoel geen lesuren, maar alle voorbereidingen en extra's in acht genomen) en reken dan in 'verhouding' met de maandwedde het uurloon uit. Je zal zeer karig uitkomen. Hou nogmaals rekening met het totaal gebrek aan extralegale financiële voordelen en het belachelijk lage vakantiegeld en eindejaarspremie.
Wat het loon vs prestatie betreft. Freespirit, wees eerlijk. Onderwijs is nog steeds een departement waar je je zoveel kan inspannen als dat je zelf wilt: Je hebt leerkrachten die sterk gemotiveerd zijn en thuis nog uurtjes spenderen aan hun job.
Je hebt leerkrachten die kwaad zijn op de directie als hun 24 of 21 lesuren niet opeenvolgend worden gepland en dus een volledige schoolweek in de school moeten blijven (tenzij ze naast de school wonen).

Kijk Freespirit. Wie ondertussen drie jaar een vak als wiskunde geeft aan dertienjarigen, heeft toch niet veel lesvoorbereiding nodig. Laten we eerlijk blijven.

Laten we om te beginnen voorstellen dat een leerkracht, tijdens de shoolweek, dus ook buiten zijn verplichte lesuren, in de school blijft.. ok ? Of raken we hiemee aan de verworven rechten ?
Oud 7 februari 2010, 15:15   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat het loon vs prestatie betreft. Freespirit, wees eerlijk. Onderwijs is nog steeds een departement waar je je zoveel kan inspannen als dat je zelf wilt: Je hebt leerkrachten die sterk gemotiveerd zijn en thuis nog uurtjes spenderen aan hun job.
Je hebt leerkrachten die kwaad zijn op de directie als hun 24 of 21 lesuren niet opeenvolgend worden gepland en dus een volledige schoolweek in de school moeten blijven (tenzij ze naast de school wonen).

Kijk Freespirit. Wie ondertussen drie jaar een vak als wiskunde geeft aan dertienjarigen, heeft toch niet veel lesvoorbereiding nodig. Laten we eerlijk blijven.

Laten we om te beginnen voorstellen dat een leerkracht, tijdens de shoolweek, dus ook buiten zijn verplichte lesuren, in de school blijft.. ok ? Of raken we hiemee aan de verworven rechten ?
Ik geef Nederlands en sinds begin dit jaar ook Duits. Ik probeer elk jaar met nieuwe teksten/oefeningen/... af te komen, zodat diegenen die hun jaar moeten overdoen òòk blijven volgen.

In principe zou ik ook op school een groot deel van mijn opzoekingen en overige voorbereidingen kunnen doen, maar ik werk toch liever thuis.

Bij ons op school is er namelijk geen ènkele plaats waar ik op de daarvoor nodige rust kan rekenen.

Ik heb dan wel een eigen lokaal, maar ik moet het ook delen met collega's, die er les komen geven op momenten dat ikzelf 'vrij' heb.

De mediatheek wordt ook door verschillende collega's gebruikt, de leraarskamer is te druk en er staan geen computers.

Ik heb het geluk dat ik niet ver van de school vandaan woon, maar ik ben een van de weinigen die die luxe heeft.

Sommige collega's moeten wèl op school blijven tussen hun lesuren door, en dezen klagen pas echt over het vele werk dat ze thuis nog moeten verrichten.

Oud 7 februari 2010, 15:27   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Volgen is uw sterkste kant niet hé?
Oh! Zijn er nog mensen die jou "volgen"?
Moet je daarvoor een speciale cursus doorlopen hebben?
Een "breek-de-maatschappij-maar-af" -cursus?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 15:45   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Oh! Zijn er nog mensen die jou "volgen"?
Moet je daarvoor een speciale cursus doorlopen hebben?
Een "breek-de-maatschappij-maar-af" -cursus?
Neen we zullen de cursus "24 jaar studeren en niks kennen" eens bespreken bij gelegenheid.
Was dat ook uw richting?
Oud 7 februari 2010, 15:46   #89
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik niet. Feit is wel dat de katholieke scholen het zich kunnen permitteren iemand niet welkom te heten.
Is dat goed onderwijs?
Moeilijke leerlingen weigeren?
Met alleen brave kinjes kan iedereen schooltje spelen.

Voor mij niet gelaten, alleen vind ik niet dat de overheid scholen die leerlingen weigert moet subsidiëren.
Zelf heeft de Vlaamse overheid het constant over diversiteit en gelijke kansenbeleid, maar als het vrome net leerlingen weigert en ze dus géén kans geeft, doen ze alsof hun neus bloedt.

Hypocrieten.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 februari 2010 om 16:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2010, 15:50   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Zelf heeft de Vlaamse overheid het constant over diversiteit en gelijke kansenbeleid, maar als het vrome net leerlingen weigert en ze dus géén kans geeft, doen ze alsof hun neus bloedt.

...
In Franstalig België is het niet anders.

Laatst gewijzigd door djimi : 7 februari 2010 om 15:51.
Oud 7 februari 2010, 16:00   #91
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik vind het niet zo'n probleem dat er vooral vrouwen in het onderwijs staan. Mannen mogen er ook komen, maar blijkbaar komen ze niet. Ook goed. Of het een meerwaarde zou zijn om als kind ook eens van een man les te krijgen? Dat hangt veel meer af van de vraag welke man dat dan zou zijn dan van zijn geslacht.

Is er eigenlijk een probleem?
Idd. Maakt het een verschil of je talen of wiskunde of wat dan ook leert van een man of een vrouw? Ik heb goede en slechte leerkrachten gehad, van de twee geslachten. Ook zeer goede en zéér slechte van beide.
Wil men meer mannen in 't onderwijs: herwaarderen dan, naar Fins model.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 februari 2010 om 16:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 03:26   #92
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals reeds een respondent heeft aangegeven is het verplicht blijven in de school tijdens de lesvrije (kantoor)uren vaak een slecht idee en geen optie. Het idee kan nobel zijn om tijdens die momenten aan je lesvoorbereidingen of verbeteringen te werken, maar dat is in de meeste scholen niet haalbaar. Ten eerste heb je geen bureau of andere werkplek waar je kan voorbereiden, ten tweede is er vaak een totaal gebrek aan informatisch materiaal en ten derde is de leraarskamer vaak een 'zottekot' met veel lawaai, verloop, gestoor en ander gekwetter. Sommige scholen hebben niet eens een deftige, afgesloten leraarskamer !

Komt daar nog eens bij dat sommige collega's en directeurs je van allerlei extra taken en opdrachten in de nek draaien, van zodra ze je gezicht zien. Zeker voor een interimaris of tijdelijke ligt een weigering van al die extra werkjes dan zeer moeilijk (je begrijpt wel waarom). Ook de keuze om zich minder in te spannen, is vaak slechts schijn. Zeker beginnende leerkrachten worden er door directeurs op afgerekend als ze zich niet overmatig of extra inspannen, zowel in lesactiviteiten als andere schoolse bezigheden. Als je hier niet in meegaat kan je een verdere aanstelling of nieuwe interim in die school wel op je buik schrijven.

By the way, gun leerkrachten van het middelbaar onderwijs nog dat kleine 'voordeeltje' dat ze hebben om tijdens hun lesvrije uren indien het kan buiten de school te werken. Niet alleen dat, maar op deze rustigere momenten in de week kan er ook naar de winkel worden gegaan, naar de bank of naar overheidsdiensten (gemeentehuis, De Post, Belastingen, Mutualiteit, Vakbond, enz. ) worden gegaan, waarvan geweten is dat deze in België niet bepaald vriendelijke openingsuren hebben voor mensen die de gehele werkweek ook effectief moeten werken. Of moeten leraars als beloning voor hun drukke job ook op de drukke zaterdag nog per se naar de supermarkt gaan en onmenselijk lang aanschuiven? Maar uiteraard zweet je als leerkracht deze escapades uit, doordat je op andere momenten je werk moet inhalen, d.w.z. 's avonds, in het weekend of tijdens de vakantie.

En inderdaad, een gesettelde leraar wiskunde heeft niet meer zo veel werk, al is dit nog aardig meer dan de vereiste lesuren die hij moet geven (verbeteringen, examentoezichten, extra begeleiding studieuren, oudercontacten, studieuitstappen, vergaderingen, deliberaties, ...). Ik zou verbaasd zijn moest er een leerkracht effectief minder dan 38 uren in de week kloppen, de uren die iemand doet die gewoon op een bureautje zit en soms hetzelfde verdient. Maar nogmaals: vele interimarissen en zelfs 'vaste' leerkrachten moeten meedere vakken geven in meerdere scholen en dit kan elk jaar wijzigen. Bijgevolg zijn ze nooit of zelden geroutineerd en neemt de werkdruk voor hen exponentieel toe.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 13:26   #93
Tavek
Banneling

Standaard

Ge overschat de taak van een leerkracht echt drastisch. Ik ken er genoeg (zoals gezegd, de overgrote meerderheid van mijn vriendenkring) en die zien echt niet af in het onderwijs. Sommigen hebben gewoon een hele dag vrij in de week, met een fulltime betrekking, en dan nog, werken ze niet hard. Na een tijd wordt het routine en die examens verbeteren dat gaat ook relatief snel.

Ik merk gewoon op dat leerkrachten van zichzelf zeggen dat ze hard werken en veel afzien, maar ik vrees dat ze gewoon niet kunnen vergelijken.

Leerkracht worden is de ideale uitbolbaan als ge wat haar op uw tanden hebt en een klas de baas kunt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 13:29   #94
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Leerkracht worden is de ideale uitbolbaan als ge wat haar op uw tanden hebt en een klas de baas kunt.
mooie voorwaarden die ge daaraan koppelt.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 13:44   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
mooie voorwaarden die ge daaraan koppelt.
Ge gaat toch niet ontkennen dat een groot deel van de jonge leerkrachten die nu beginnen eigenlijk gewoon niet sterk genoeg in hun schoenen staan en wat naief de keuze hebben gemaakt ?

Ge kunt wel een diploma leerkracht halen, maar dat betekent nog steeds niet dat ge assertief en vasthoudend genoeg zijt om een bende pubers in toom te kunnen houden zonder met het middeldtje angst te werken.

Een vriendin van mij vraagt heel beleefd aan haar leerlingen of ze alstublieft kunnen zwijgen want anders kan ze haar les niet geven, en als ze dan niet luisteren gaat ze erbij zitten en laat ze ze doen.....tot huilens toe.

Sorry hoor, maar als ik zo oud was, waren die leerkrachten ideaal om u wat mee te amuseren
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 17:01   #96
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals reeds een respondent heeft aangegeven is het verplicht blijven in de school tijdens de lesvrije (kantoor)uren vaak een slecht idee en geen optie. Het idee kan nobel zijn om tijdens die momenten aan je lesvoorbereidingen of verbeteringen te werken, maar dat is in de meeste scholen niet haalbaar. Ten eerste heb je geen bureau of andere werkplek waar je kan voorbereiden, ten tweede is er vaak een totaal gebrek aan informatisch materiaal en ten derde is de leraarskamer vaak een 'zottekot' met veel lawaai, verloop, gestoor en ander gekwetter. Sommige scholen hebben niet eens een deftige, afgesloten leraarskamer !

Komt daar nog eens bij dat sommige collega's en directeurs je van allerlei extra taken en opdrachten in de nek draaien, van zodra ze je gezicht zien. Zeker voor een interimaris of tijdelijke ligt een weigering van al die extra werkjes dan zeer moeilijk (je begrijpt wel waarom). Ook de keuze om zich minder in te spannen, is vaak slechts schijn. Zeker beginnende leerkrachten worden er door directeurs op afgerekend als ze zich niet overmatig of extra inspannen, zowel in lesactiviteiten als andere schoolse bezigheden. Als je hier niet in meegaat kan je een verdere aanstelling of nieuwe interim in die school wel op je buik schrijven.

By the way, gun leerkrachten van het middelbaar onderwijs nog dat kleine 'voordeeltje' dat ze hebben om tijdens hun lesvrije uren indien het kan buiten de school te werken. Niet alleen dat, maar op deze rustigere momenten in de week kan er ook naar de winkel worden gegaan, naar de bank of naar overheidsdiensten (gemeentehuis, De Post, Belastingen, Mutualiteit, Vakbond, enz. ) worden gegaan, waarvan geweten is dat deze in België niet bepaald vriendelijke openingsuren hebben voor mensen die de gehele werkweek ook effectief moeten werken. Of moeten leraars als beloning voor hun drukke job ook op de drukke zaterdag nog per se naar de supermarkt gaan en onmenselijk lang aanschuiven? Maar uiteraard zweet je als leerkracht deze escapades uit, doordat je op andere momenten je werk moet inhalen, d.w.z. 's avonds, in het weekend of tijdens de vakantie.

En inderdaad, een gesettelde leraar wiskunde heeft niet meer zo veel werk, al is dit nog aardig meer dan de vereiste lesuren die hij moet geven (verbeteringen, examentoezichten, extra begeleiding studieuren, oudercontacten, studieuitstappen, vergaderingen, deliberaties, ...). Ik zou verbaasd zijn moest er een leerkracht effectief minder dan 38 uren in de week kloppen, de uren die iemand doet die gewoon op een bureautje zit en soms hetzelfde verdient. Maar nogmaals: vele interimarissen en zelfs 'vaste' leerkrachten moeten meedere vakken geven in meerdere scholen en dit kan elk jaar wijzigen. Bijgevolg zijn ze nooit of zelden geroutineerd en neemt de werkdruk voor hen exponentieel toe.
ok. gelezen. moet worden over nagedacht.
Oud 9 februari 2010, 17:12   #97
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Terug naar meer patriarchie?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2010, 23:55   #98
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge overschat de taak van een leerkracht echt drastisch. Ik ken er genoeg (zoals gezegd, de overgrote meerderheid van mijn vriendenkring) en die zien echt niet af in het onderwijs. Sommigen hebben gewoon een hele dag vrij in de week, met een fulltime betrekking, en dan nog, werken ze niet hard. Na een tijd wordt het routine en die examens verbeteren dat gaat ook relatief snel.

Ik merk gewoon op dat leerkrachten van zichzelf zeggen dat ze hard werken en veel afzien, maar ik vrees dat ze gewoon niet kunnen vergelijken.

Dat je een hoop leerkrachten kent, trek ik absoluut niet in twijfel, maar deze zitten dan duidelijk toch in een andere schoolwereld dan diegenen waar ik heb gezeten heb en waar nog vele van m'n ex-studiegenoten en ex-collega's in zitten. Ik geloof nooit dat je al je voorbereidingen serieus kan doen, alle extra taken erbij kan nemen, enz. en aan minder dan 40 uur werk in de week komt. Tenzij je twintig jaar hetzelfde vak mag geven aan dezelfde klassen, maar dat is zeker weinig jongere leerkrachten gegeven. Ik beweer niet dat andere sectoren makkelijker zijn om te werken, maar de leerkracht beschouwen als een luxejob is in de huidige omstandigheden de waarheid fameus geweld aandoen.

Ik heb zelf inderdaad nog leraars van de oude stempel gehad die dertig jaar hetzelfde vakske gaven in dezelfde (humaniora) school in dezelfde leerjaren en reeds voor hun 25ste aldaar vastbenoemd waren (niet toevallig in de 'golden sixties'). Maar deze generatie is er niet meer, een beetje ironisch dat dezen die het het makkelijkste hebben gehad reeds op hun 55ste van een leventje van 'nietsdoen' mochten profiteren en dit met ca. 2000 euro netto per maand aan pensioen (als ze licentiaat zijn). Je zou voor deze mensen misschien kunnen spreken van 'uitbollen', vaak kwamen ze enkel in contact met 'brave' ASO-leerlingen en dan nog bij voorkeur de wiskunde en/of de Latijnse. Maar die tijd en generatie is voorbij. Tegenwoordig moet je jaren en jaren knokken voor een min of meer vast plaatsje, als je geluk hebt in één school, als het meevalt in twee en als je pecht hebt in drie of vier. En zelden is dit enkel in een 'elitaire' richting in het ASO. Meestal moet je er wel wat TSO of BSO bijnemen, want hier zijn de grote tekorten en open plaatsen. Ook in het BSO laat men deze invullen door licentiaten / masters (wegens tekort van de rest). Als dank om in deze moeilijkere scholen terecht te komen, worden die mensen dan nog eens minder betaald ook (want het BSO volgt de barema's van de regenten). Hier en daar zal er ook wel een 'groentje' zijn onder de leerkrachten die snel een vaste betrekking en dito benoeming heeft, maar dat is dan meestal wel een 'lief kindje' (als je begrijpt wat ik hiermee bedoel ).

By the way, kunnen we leerkrachten die eens een krapuulklas niet te baas kunnen, per definitie zwak noemen en incompetent (zoals je in je volgende reactie suggereert)? Het leerlingenpubliek, hun gedrag en mentaliteit is de jongste 10, 20 of zelfs al 30 jaar grondig gewijzigd. Kattekwaad uithalen met de leraars is zowat van alle tijden, maar wat er tegenwoordig allemaal gebeurt in de leslokalen kan ik daar niet meer onder definiëren. Doodsbedreigingen, fysieke agressie, chantage om filmpjes van 'machteloze' leerkrachten op internet te plaatsen, valse beschuldigingen, drugshandel in de klas, verboden wapendracht, enz. zijn allemaal zaken die allicht in uwen tijd er nog niet bij waren. Nu zijn ze helaas in sommige scholen realiteit geworden. Mogen we van een leerkracht verwachten dat hij zulke klassen te baas kan, daar waar ons jeugdrechtsysteem en de opvoeding door de ouders gefaald heeft? Vele beginnende leerkrachten die ermee stoppen redeneren als volgt: 'hebben we vier of vijf jaar unief gedaan om op onze kop te laten zitten en ons voor het rot van de straat te laten uitmaken ?' 'Staan we in de klas om 'gendarm' te spelen i.p.v. van onze kennis en kunde over te dragen aan de leerlingen?' Als ze deze vragen negatief beantwoorden, stappen ze volgens mij met recht en rede uit het (secundair) onderwijs, ik ze heus geen ongelijk geven. Nu ik op den unief werk en onderzoek en binnenkort wat studenten mag begeleiden, het serieuze inhoudelijke werk dus, heb ik ook geen zin meer om terug te gaan naar een middelbare school.

Laatst gewijzigd door freespirit : 10 februari 2010 om 00:00.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 08:32   #99
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat goed onderwijs?
Moeilijke leerlingen weigeren?
Met alleen brave kinjes kan iedereen schooltje spelen.

Voor mij niet gelaten, alleen vind ik niet dat de overheid scholen die leerlingen weigert moet subsidiëren.

Hypocrieten.

Ja, want dan moeten die "brave" kindjes of diegene die wel willen studeren, zich niet achteruit laten stellen door diegene die er geen kloten goesting in hebben.

Schroef leerplicht terug tot 16 jaar en geef die 16 jarigen die geen goesting meer hebben terug de kans om bij een vakman serieus een job te gaan leren.

Schaf ook dat systeem af van vakken meenemen naar volgende jaren, ons vroeger systeem was er immers op gemaakt om de zwakke schakels uit het systeem af te voeren. Natuurlijke selectie zeg maar.

Het zal u maar overkomen dat ge bij nen doktoor terecht komt die 6 jaar langer over zijn studies gedaan heeft dan zijn collega`s, ... en ge kunt er nu misschien mee lachen, maar in Italie, dat zo een systeem al langer kent, lopen er zo veel van die gevallen rond. Ze zijn allemaal dottore , maar ze hebben er wel 10 jaar langer over gedaan dan de gemiddelde Vlaamse student. Ik heb zo al CV`s gezien waarvan ik denk, ... hoe is het in godsnaam mogelijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2010, 12:58   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is heel simpel, he. Ofwel is "leraar zijn" een goeie baan, waar de verhouding voordelen / nadelen "beter" is dan gemiddeld voor een baan, en dan gaat de arbeidsmarkt natuurlijk een overaanbod aan kandidaten brengen, en kan de werkgever kiezen en zijn condities stellen ; ofwel is het een "rotbaan" en dan heeft men moeilijkheden bij recrutering.

Als de condities goed zijn, heeft men volk genoeg, en als men niet genoeg volk heeft, wil dat zeggen dat de condities niet goed zijn. De markt spreekt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be