Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2010, 19:01   #81
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Vanaf hier ben je plots onnozel beginnen doen. Ik vraag me af waarom.
Kijk, als een Vlaamsnationalist iets zegt dat "ze" niet graag hebben dan sleuren ze er te pas en te onpas de nazi's bij, en Adolf met de snor en Göbbels, en de holocaust... Dus uit analogie mag ik stellen dat... Dat is uiteraard een onnozele uitleg.
Oud 14 februari 2010, 19:02   #82
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Kijk, als een Vlaamsnationalist iets zegt dat "ze" niet graag hebben dan sleuren ze er te pas en te onpas de nazi's bij, en Adolf met de snor en Göbbels, en de holocaust... Dus uit analogie mag ik stellen dat... Dat is uiteraard een onnozele uitleg.
Ah ok! Mja, ik denk dat je je nu toch wel wat vergist in mij, hoor. Soit, zand erover. Pintje?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 19:18   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
alle wat wil U nu? dat alle vlaams belanger sos stemmen?
zot zijn doet dat geen pijn?
In Belgie is er in wezen geen links of rechts me dunkt, alleen Vlaams en anti-Vlaams.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 19:22   #84
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In Belgie is er in wezen geen links of rechts me dunkt, alleen Vlaams en anti-Vlaams.
zo kan u het natuurlijk ook stellen.maar links zijn degenen die zoveel mogelijk regeringen willen in stand houden. begrijpt U het?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 19:33   #85
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Liever ne kleine plezante dan ne grote ambetante!
Typisch van mensen met ne kleine.
Oud 14 februari 2010, 20:14   #86
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Typisch van mensen met ne kleine.
Die het kleine niet eert...
Oud 14 februari 2010, 20:22   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die het kleine niet eert...
Oud 14 februari 2010, 21:07   #88
Tick
Lokaal Raadslid

Tick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Wat hebben IRA of ETA met solidarisme te maken?
2. Wie meent dat de omstandigheden in Ierland en Baskenland zonder meer te vergelijken zijn met die in Vlaanderen, en meent dat de formules van ginder zonder meer van toepassing zouden zijn op Vlaanderen, toont een gebrek aan realiteitszin en verantwoordelijkheid.
antwoord vraag 1 , niets.
2, heb ik nooit beweerd.
Ik heb zelfs het woordje militair in het vet gezet zodat je zou snappen.
Waarom moet een politieke partij een militaire vleugel hebben? Om aanslagen te plegen als ze niet luisteren? Zeker omdat er beweerd werd als ze een militaire vleugel hebben ze niet zo monddood zouden worden gemaakt als het vb.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2010, 23:41   #89
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Soit, zand erover.
Let op Luddo , hij wil u begraven !
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 00:36   #90
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Nog met mijne kop boven 't zand en me dan laten stenigen?
Oud 15 februari 2010, 11:11   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Citaat:
Nog met mijne kop boven 't zand en me dan laten stenigen?
7 mm is voldoende
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 11:21   #92
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
7 mm is voldoende
Steniging is beter! Dat vervangt dan de vele showprogramma's op de televisiezenders en de politieke programma's waarin tegenstanders door de uitgenodigde politiekcorrecte politiekers en hun journalistenslaafjes figuurlijk gestenigd worden.
Oud 15 februari 2010, 11:47   #93
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De Winter is een man als een rots.
Hij zegt waar een massa Vlamingen voor staan daar waar zij de moed niet hebben om dat te doen.
Als morgen Dewinter maar één stem meer krijgt in Vlaanderen zal het de mijne zijn.

Let op:tot nu toe is niemand er in geslaagd de morele en maatschappelijke legitimiteit van de standpunten van Dewinter te weerleggen.
Als gevolg hiervan heeft het establishment, dat terecht schrik heeft van die man, moeten teruggrijpen naar een miljardenslurpend mediagescheld, cordon en democratisch gefraudeer. Dit alleen al geeft de kracht van zijn overtuiging een onweeerlegbaar historisch gewicht.
neemt ni weg dat hij zou mogen aanvoelen dat de tijd is aangebroken om in de toekomst te investeren
een stap naar achter de coulissen (daar kan hij evenveel of meer de touwtjes in handen houden) zou hem sieren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 11:56   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
....
Dus niet zolang Bart 'Fata Morgana' Dewever niet inziet dat hij in een coalitie met de 'klassieken' niks kan bereiken alleszins.

Ik vind de zaak Morel een erg spijtige zaak. Ik vind haar een aanwinst van formaat voor het VB en iemand die idd een stuk een andere doelgroep van kiezers aantrekt dan een Dewinter. Dewinter aan de zijlijn schuiven vind ik echter geen optie.

Overigens ben ik er helemaal niet van overtuigd dat Dewinter de 'hardliner' is die men er altijd van maakt. Voor zover mij bekend was het Morel die een samenwerking met Jean-Marie Dedecker torpedeerde, en kwam het idee van Dewinter.
het kan niet anders of BDW weet dat wel,conclusie : hij heeft dus een andere agenda.

voor de rest is uw analyse er 'boef op' !
Morel is een raspaartje (al heeft zij idd de alliantie afgeschoten, een fout, maar t is nu tijd om die fout te begraven)
Dewinter moet niet naar de zijlijn, maar hij moet naar de trainersbank, de voorzitterstoel : coachen, leiden, de toekomst verzekeren.

maar blijkbaar is de personenclash de laatste tijd te groot voor rationele analyses en acties ...
Oud 15 februari 2010, 11:58   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Wat hebben IRA of ETA met solidarisme te maken?
2. Wie meent dat de omstandigheden in Ierland en Baskenland zonder meer te vergelijken zijn met die in Vlaanderen, en meent dat de formules van ginder zonder meer van toepassing zouden zijn op Vlaanderen, toont een gebrek aan realiteitszin en verantwoordelijkheid.
waarom ?
Oud 15 februari 2010, 12:01   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat is woord tegen woord. Ik doe er geen uitspraak over want ik was er niet bij. Dat Dewever zijn beloften niet veel waard zijn op andere vlakken heb ik echter al wel kunnen vaststellen. Ik ben dan ook eerder geneigd Morel in deze kwestie te geloven.

Maar om terug bij de originele thread te komen. Het is mij niet bekend of Morel en Dewever tegenwoordig terug door 1 deur kunnen. Dat er spanningen (geweest?) zijn staat wel vast. De assumptie dat Dewever eerder met Morel dan met Dewinter in zee zou gaan lijkt me dus wel een heel zwakke basis om Dewinter te gaan opofferen.
Dewevers agenda is het VB kapotmaken, zo lang Dewever electoraal kan zonder VB, zal hij, dunkt mij, nooit door één deur kunnen met gelijk welke VB'er.
Oud 15 februari 2010, 12:01   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
dikke ²
Oud 15 februari 2010, 12:40   #98
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
neemt ni weg dat hij zou mogen aanvoelen dat de tijd is aangebroken om in de toekomst te investeren
een stap naar achter de coulissen (daar kan hij evenveel of meer de touwtjes in handen houden) zou hem sieren.
Dat zal hij nooit doen, daarvoor is zijn ego veel te groot.
Neem nu dat idee van de Forza Flandria. Vlaams Belang is daar zogezegd voor, maar ze vertrekt wel vanuit de idee dat zo'n Forza Flandria rond haar opgebouwd moet worden : ze willen gewoon iedereen opslokken, zowel de N-VA als LDD. Als je écht wil verruimen, dan moet je ruimte voor de anderen laten, en daar is die partijtop, met Dewinter op kop, "de gemeenteraad van Antwerpen", zoals Frank Van Hecke ze noemt, in geen honderd jaar toe bereid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2010, 12:56   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat zal hij nooit doen, daarvoor is zijn ego veel te groot.
Neem nu dat idee van de Forza Flandria. Vlaams Belang is daar zogezegd voor, maar ze vertrekt wel vanuit de idee dat zo'n Forza Flandria rond haar opgebouwd moet worden : ze willen gewoon iedereen opslokken, zowel de N-VA als LDD. Als je écht wil verruimen, dan moet je ruimte voor de anderen laten, en daar is die partijtop, met Dewinter op kop, "de gemeenteraad van Antwerpen", zoals Frank Van Hecke ze noemt, in geen honderd jaar toe bereid.
de geruchten ten tijde van de gesprekken (die geinitieerd waren door Annemans-Dewinter en getorpedeerd werden door Morel-Vanhecke) spreken dat tegen ... gefluisterd werd dat ze eerder zowaar een carte-blanche gaven aan Dedecker en Dewever ...

dus zo simpel ligt het allemaal niet, het lijkt mij eerder zo dat Dewinter heel ver wil gaan, maar niet zover dat het als een persoonlijke blammage zou kunnen voorgesteld worden ... en daar lijkt vooral BDW toch op aan te willen sturen ...
Oud 15 februari 2010, 12:57   #100
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dewevers agenda is het VB kapotmaken, zo lang Dewever electoraal kan zonder VB, zal hij, dunkt mij, nooit door één deur kunnen met gelijk welke VB'er.
Met De Wever door één deur kunnen???? Alleen mogelijk door anorexiapatiënten!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be