Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2010, 13:36   #81
Sean
Burgemeester

Standaard

Marsen voor werk zullen nooit jobs creëren enkel vernietigen.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 13:39   #82
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Marsen voor werk zullen nooit jobs creëren enkel vernietigen.

Is dat ne spreuk van de bond zonder naam .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 14:59   #83
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist en dan zitten we weer bij:
inderdaad.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 15:05   #84
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
In de praktijk , yw als je moet dan moet toch gewoon ??? Wat een discussie , ik kan me niet voorstellen dat je niet naar toilet mag ? Moet je dan wachten tot de stront uit uw oren kom of kak je dan op de lopende band?

Ik zou in ieder geval gewoon naar toilet gaan , eens zien wat die baas dan gaat zeggen .
Zoals ik reeds heb gepost, in de meeste gevallen mag de werknemer inderdaad wachten tot er langst zijn benen afloopt.

En als jij niet wacht tot de baas je toelating geeft om aan je natuurlijke behoeften te voldoen, dan mag je gaan doppen.
Als je tenminste geen C4 krijgt met de vermelding dat je opzettelijke schade aan het bedrijf hebt toegebracht.

Je zou ervan versteld staan hoeveel productie arbeiders/sters dagelijks hun behoefte in hun broek doen, enkel en alleen omdat ze de band niet mogen en kunnen verlaten om de roep van de natuur gehoor te geven.
Oud 28 februari 2010, 15:09   #85
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zoals ik reeds heb gepost, in de meeste gevallen mag de werknemer inderdaad wachten tot er langst zijn benen afloopt.

En als jij niet wacht tot de baas je toelating geeft om aan je natuurlijke behoeften te voldoen, dan mag je gaan doppen.
Als je tenminste geen C4 krijgt met de vermelding dat je opzettelijke schade aan het bedrijf hebt toegebracht.

Je zou ervan versteld staan hoeveel productie arbeiders/sters dagelijks hun behoefte in hun broek doen, enkel en alleen omdat ze de band niet mogen en kunnen verlaten om de roep van de natuur gehoor te geven.

Lijkt mij sterk op 19de eeuwse toestanden , walgelijk gewoon .
Oud 28 februari 2010, 15:20   #86
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lijkt mij sterk op 19de eeuwse toestanden , walgelijk gewoon .
Ga maar eens werken in een groot bedrijf en bandwerk doen.
In veel gevallen is het gewoon slavenarbeid.

Maar je komt dit ook tegen in de dienstensector en dan vooral in de medische sector en transport/distributie.
Zelfs in de Carrefour mag een kassierster niet naar het WC zonder eerst om vervanging te vragen. Als er geen vervangster vrij is, wel dan mag die kassierster het in haar broek doen.

Waarom denk je dat wij, ouderen hier staan te roepen dat de jongeren de maatschappij moeten omvormen.

De middeleeuwen heersen nog steeds in veel bedrijven.
Vaak zelfs ook nog voor administratieve bedienden.
Oud 28 februari 2010, 15:57   #87
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Colruyt zoekt 3000 mensen die willen werken.
Pidpa zoekt 100 mensen die willen werken.
Electrabel zoekt een kleine 150 mensen die willen werken.
Fluxus zoekt een kleine 50 mensen die willen werken.

Allé, de laatste 3 verstaan onder werken enkel aanwezig zijn en wat rondrijden met een auto van hen om de leidingen te controleren op mogelijke werkzaamheden die door derde zouden kunnen uitgevoerd worden in de buurt van de leidingen zonder aanvraag.

De jobs geraken niet ingevuld, want de meeste willen enkel achter een computer zitten en/of hebben de verkeerde scholing gedaan.

Ziekenhuizen geraken niet aan medisch personeel, sommige geven zelfs al een bedrijfsauto aan de verpleegkundigen om ze te kunnen binnenhalen en houden.

Garages vinden geen mecaniciens meer en moeten zelfs klanten weigeren wegens gebrek aan personeel.

Metaalverwerkende bedrijven moeten hun productie naar het buitenland verhuizen omdat ze geen personeel vinden.
Dat meen je toch niet echt hé ?
Bedrijven verhuizen vanwege andere redenen dat degen die jij hier aangeeft.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 16:03   #88
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga maar eens werken in een groot bedrijf en bandwerk doen.
In veel gevallen is het gewoon slavenarbeid.

Maar je komt dit ook tegen in de dienstensector en dan vooral in de medische sector en transport/distributie.
Zelfs in de Carrefour mag een kassierster niet naar het WC zonder eerst om vervanging te vragen. Als er geen vervangster vrij is, wel dan mag die kassierster het in haar broek doen.

Waarom denk je dat wij, ouderen hier staan te roepen dat de jongeren de maatschappij moeten omvormen.

De middeleeuwen heersen nog steeds in veel bedrijven.
Vaak zelfs ook nog voor administratieve bedienden.

Die "wij ouderen" hebben deze maatschapij dan wel mee gemaakt tot wat ze nu is .... neemt niet weg dat je zelf ook iets kan doen om onze maatschapij om te vormen en de rechten van de arbeiders te verbeteren.
Oud 28 februari 2010, 16:16   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dat meen je toch niet echt hé ?
Bedrijven verhuizen vanwege andere redenen dat degen die jij hier aangeeft.
Niet alle bedrijven verhuizen wegens de loonkost.
Geloof dat fabeltje maar niet langer.
Er zijn tal van redenen waarom bedrijven verhuizen.

Denk er trouwens zelf ook over na om hier alles te verkopen of gewoonte sluiten en naar het buitenland te trekken.
En ik heb geen loonkost of productiekosten.

Wacht echter reeds 3 jaar op een vernieuwing van enkele vergunningen.

Daarnaast ken ik zelf verschillende Metaalverwerkende bedrijven die met een nijpend te kort aan personeel zitten en nu een nieuwe afdeling in het buitenland opstarten. Gewoon omdat ze geen bekwaam personeel vinden hier.
Oud 28 februari 2010, 16:19   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die "wij ouderen" hebben deze maatschapij dan wel mee gemaakt tot wat ze nu is .... neemt niet weg dat je zelf ook iets kan doen om onze maatschapij om te vormen en de rechten van de arbeiders te verbeteren.
Ik vecht al heel mijn leven tegen de huidige en toenmalige maatschappij.

Elke verandering begint immers bij jezelf.

Maar de meeste werknemers zijn te lui om zelf iets te ondernemen.
Oud 28 februari 2010, 17:12   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de praktijk , yw als je moet dan moet toch gewoon ??? Wat een discusie , ik kan me niet voorstellen dat je niet naar toilet mag ? Moet je dan wachten tot de stront uit uw oren kom of kak je dan op de lopende band?

Ik zou in ieder gaval gewoon naar toilet gaan , eens zien wat die baas dan gaat zeggen .
Nee, gewoon even wachten tot ge afgelost wordt.
Ik neem aan dat ge ook niet in uw auto kakt als je op weg bent maar gewoon wacht tot ge bij een parking met wc komt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 17:27   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen arbeiders hebben rechten mijn beste, ook consumenten hebben die.
En vergeet niet dat de meeste consumenten ook arbeiders zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 17:32   #93
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
In hetzelfde bedrijf blijven betekent niet noodzakelijk dezelfde job blijven doen.
In grote bedrijven zijn echt wel doorgroeimogelijkheden en sommige jobs evolueren genoeg op zichzelf om boeiend te blijven.
Ik werk reeds 33 jaar in hetzelfde bedrijf.
Ik heb nooit langer dan 5 jaar hetzelfde werk gedaan.
Oud 28 februari 2010, 17:33   #94
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar dan moet je wel steeds blijven bij studeren.
En in het eerste geval mag je geen bandwerker zijn die na zijn uren denkt een grote meneer te zijn die het heeft gemaakt in het leven.

In het tweede geval heb je tijdens je jeugd reeds veel gestudeerd en leer je nog dagelijks bij, waardoor je geen ongeschoolde of laag geschoolde arbeider bent. Maar heb je minstens een Technisch A1 diploma op zak.
In welke wereld leef jij?
Oud 28 februari 2010, 17:35   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de praktijk , yw als je moet dan moet toch gewoon ??? Wat een discusie , ik kan me niet voorstellen dat je niet naar toilet mag ? Moet je dan wachten tot de stront uit uw oren kom of kak je dan op de lopende band?

Ik zou in ieder gaval gewoon naar toilet gaan , eens zien wat die baas dan gaat zeggen .
Dat je morgen niet meer moet komen.

In heel dringende gevallen wordt je afgelost.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 28 februari 2010 om 17:36.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2010, 17:48   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
In welke wereld leef jij?
Ik heb nog niet veel ongeschoolden en laag geschoolden zich weten opwerken binnen een bedrijf.

En als je de vernieuwingen niet meer leert in je beroep dan mag je het ook vergeten.
Oud 28 februari 2010, 18:26   #97
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog niet veel ongeschoolden en laag geschoolden zich weten opwerken binnen een bedrijf.
Ik dus wel
Oud 28 februari 2010, 18:49   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik dus wel
Een ongeschoolde of laag geschoolde arbeider die op klimt tot productieleider of afdelingsverantwoordelijke in een bedrijf.
In een schoonmaak bedrijf misschien, maar in alle andere bedrijven mag je dat vergeten.
In veel veel bedrijven kan je zelfs geen ploegbaas worden zonder A2 TSO/ASO.

25 jaar geleden kon dat nog in sommige bedrijven, maar nu niet meer hoor, geen bagage(diploma), geen promotie.
En in veel gevallen zijn er zelfs wettelijke eisen van diploma's verbonden aan functies binnen een bedrijf.

Zo eenvoudig is het dus allemaal niet meer voor de jeugd.
Oud 28 februari 2010, 18:58   #99
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een ongeschoolde of laag geschoolde arbeider die op klimt tot productieleider of afdelingsverantwoordelijke in een bedrijf.
In een schoonmaak bedrijf misschien, maar in alle andere bedrijven mag je dat vergeten.
In veel veel bedrijven kan je zelfs geen ploegbaas worden zonder A2 TSO/ASO.

25 jaar geleden kon dat nog in sommige bedrijven, maar nu niet meer hoor, geen bagage(diploma), geen promotie.
En in veel gevallen zijn er zelfs wettelijke eisen van diploma's verbonden aan functies binnen een bedrijf.

Zo eenvoudig is het dus allemaal niet meer voor de jeugd.
Bij ons niet.

Wat je kan telt veel meer dan het papiertje dat je in handen hebt.

Natuurlijk zijn er functies waar het papier nodig is.
Oud 24 maart 2010, 01:22   #100
Wisord
Banneling

Standaard

Jongerenbanenplan van Milquet: boerenbedrog!
Jongerenmarsen voor werk zijn nodig
Volgens het jaarrapport van de Nationale Bank zijn er 67.000 jobs verdwenen in 2009 en zal 2010 nog een pak erger worden. Volgens de studie van het Instituut voor Duurzame Ontwikkeling zullen we dit jaar de kaap van 750.000 werklozen overstijgen. Het zwakke economische herstel kon het tij niet keren en wordt reeds bedreigd.

Door Boris Malarme

Afgelopen weekend waren er honderden jongeren op verschillende betogingen van Youth Fight for Jobs in Engeland.
Jongeren worden hard geraakt door de gevolgen van de kapitalistische crisis. Ze worden geconfronteerd met onzekere en flexibele jobs (interim, deeltijds, contracten van bepaalde duur, zwartwerk,...). Jongeren zijn vaak de eersten die worden afgedankt. De werkloosheid neemt het snelste toe onder de -25 jarigen. In Wallonië zullen we dit jaar aan maar liefst 60.000 jonge werklozen tussen 18 en 24 jaar komen. In Brussel bedraagt de jongerenwerkloosheid 34,4%. En ook Vlaanderen blijft niet gespaard met de sterkste stijging op jaarbasis, de meest optimistische statistieken wijzen op een stijging met 45% van de werkloosheid van jonge mannen. We worden al een “verloren generatie” genoemd. Het kan nog tientallen jaren duren vooraleer de werkgelegenheid een zelfde niveau bereikt als voor de crisis.

De regering heeft geen oplossingen. De vrijwillige legerdienst van De Crem dient enkel om op goedkope wijze jongeren in te zetten om de gaten te vullen die er zijn als gevolg van de opeenvolgende herstructureringen van het leger. Het nieuwe jongerenbanenplan van minister van werk Joëlle Milquet zal evenmin het probleem van de werkloosheid oplossen. Dit plan is in werking getreden op 1 januari en loopt tot eind 2012. Het biedt oude recepten aan, die vroeger ook al niet werkten. De kas van de sociale zekerheid wordt geplunderd door de patroon 1.000 tot 1.100 euro per maand te geven voor iedere aanwerving van een laaggeschoolde jongere onder de 26 jaar. Dezelfde maatregel geldt ook voor oudere werknemers boven de 50 jaar. Jongeren die nog geen 19 jaar zijn, kunnen werken zonder dat er enige patronale bijdrage moet worden betaald. Straks krijgen de patroons gratis arbeiders, die meteen terug de werkloosheid worden ingestuurd als hun soldenperiode voorbij is.

Milquet voorziet 300 miljoen euro voor de twee jaar dat de maatregelen van toepassing zijn. Dit bedrag is ongeveer evenveel als wat er in dezelfde periode zal bespaard worden op het secundair onderwijs. Die besparingen zullen het aantal schoolverlaters zonder diploma nog doen toenemen.

Deze maatregel zal geen einde maken aan het jobverlies. Verschillende sectoren en zeker die sectoren die met laaggeschoolde arbeiders werken, lijden onder de overproductiecrisis die eigen is aan het kapitalistische systeem. Het patronaat gaat over tot massale afdankingen om de winsten te vergroten. Velen vrezen dat de “goedkope” jongeren gewoon in de plaats zullen komen van “dure” oudere arbeiders. Dat moet meteen ook een neerwaartse druk zetten op alle lonen en de arbeidsomstandigheden.

De regering probeerde zich in te dekken: als op basis van een klacht kan worden bewezen dat een jongere wordt aangeworven in de plaats en met dezelfde functie van een andere arbeider – iets dat moeilijk kan worden bewezen – dan zal er bij herhaaldelijke inbreuken overgegaan worden tot een “zware” sanctie: de werkgever verliest het recht om beroep te doen op goedkope jongeren.

Het is duidelijk dat we niet moeten rekenen op de patroons en hun politici om iets te doen aan de groeiende werkloosheid. We moeten beroep doen op onze eigen krachten en in actie gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be