![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Vroeger had men 30 dagen tijd na factuurdatum om te betalen, bij Telenet had ik precies geteld 4 dagen om geen extra kosten op mijn volgende factuur te krijgen!!
Zo is het echt wel gemakkelijk !! Mijn facturen waren steeds betaald voor ik de volgende maandelijkse afrekening kreeg! Ik vraag mij nog steeds af of die wettelijke termijn van 30 dagen nog steeds wettelijk is, en of die grote "dienstenverleners" wel mogen eisen dat er binnen de 10 dagen na FACTUURDATUM moet betaald worden; |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad geen luxeproduct. Alle mogelijke overheden promoten het gebruik van internet om zoveel mogelijk administratieve rompslomp online af te handelen. De federalre overheid (tax on web) kent zelfs voordelen toe aan diegenen die hun belastingsaangifte via internet indienen.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of kan ik ook ongestoord wanneer ik niet meer over voldoende middelen beschik: mijn winkelkar blijven volladen..? mijn wagen blijven tanken..? mijn huisbrandolievoorraad handhaven ? mijn medische zorgen laten oplossen ? mijn huurcontract of lening handhaven ? ..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Op je aanrekening ga je in het rechtervakje een datum zien staan, dat is de datum dat het factuur is opgemaakt (en zichtbaar is online) en dat het factuur verzonden is naar u. Bij het te betalen bedrag is duidelijk vermeld vóór welke datum het factuur betaald dient te worden. Een voorbeeld: Opmaak van factuur 28 februari 2010 en te betalen voor 19 maart 2010 is een normaal te beschouwen Telenet-factuur. Factuur moet dan normaal binnen 3/4 dagen na opmaak in de brievenbus zitten. Volgen die 2 data te dicht op elkaar, dan zou ik de klantendienst even contacteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik kreeg plots na 6 maanden een deurwaardersbrief met extra kosten van 50 euro. Ik heb hen simpelweg gezegd dat ik niks wist van een boete en dat ik die boete wel wil betalen, maar niet die aanmaningskosten. Want zij beweren dat je eerst een kosteloze aanmaning ontvangt en daarna pas een deurwaarder. Ik heb die 1e aanmaning nooit ontvangen dus kon ik niet weten dat ik een boete had te betalen. Wat ik niet ontvang, kan ik niet betalen. Zo simpel was het. En nadien hebben ze niks meer van hun laten horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
fouten kunnen natuurlijk gemaakt worden,en soms was het voor marginale bedragen en soms om fenomenale bedragen. Je moet mij dus niet vertellen dat er zaken zijn die voor verbetering vatbaar zijn,maar doorgaans klopen de gegevens en kan u altijd klacht neerleggen. Trouwens als beedigd statutair en benoemd met koninklijk besluit moet je ook je job doen,wat sommigen hier ook mogen beweren. Het lijkt hier wel een afrekening van de overheidsinstellingen,vergeten dat de crisis er gekomen is dankzij kapitalistische neoliberale poenscheppers?
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 6 maart 2010 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk mogen ze dit. Het staat namelijk in de algemene voorwaarden. Als je niet akkoord bent met die voorwaarden moet je maar geen beroep doen op hun diensten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() algemene voorwaarden zijn geen vrijbrief om consumentenrecht zomaar naar eigen goeddunken af te schaffen of aan te passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of gewoon hyperlinks. Nog erger. Er is een reden waarom een deftige unief nog steeds cursussen over gebruik van de bibliotheek en de massa informatie die daar te vinden is geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Dus jij vindt "Ik was niet thuis" een geldig excuus om je factuur te laat te betalen? Als je wat verantwoordelijkheidszin hebt dan heb je een waaier aan mogelijkheden om facturen toch tijdig te betalen als je een hele tijd van huis bent. Ik denk aan automatische betaalopdrachten (domiciliëring), online bankieren, online je facturen raadplegen en betalen (bv Zoomit). Ook dit soort regelingen treffen is een voorbeeld van voorkomen. Waar een wil is is een weg en waar geen wil is is er altijd een excuus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
ik heb dat ook vaak: je bent enkele weken in het buitenland etc; voor je het weet smijten die eikels van proximus u zelfs van hun netwerk... zeer handig ![]()
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die grote jongens, de rechter behandelt die als 'toetredingscontracten' ... je hebt daar als individuele klant geen inspraak in ... en dan gelden er andere en strengere regels een aanrekening van dossierkosten/aanmaningskosten noem het hoe je wil ... zonder een voorafgaand bijkomend schrijven ... zal door de rechter van tafel geveegd worden. je moet er dus alleen voor zorgen dat je die aanmaningskosten niet eerst betaald hebt (in dat geval zou jij ervoor moeten procederen) dat alleen is de oorzaak waarom die bedrijven niet achter zulke aanmaningskosten zullen aangaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je na enkele maanden thuiskomt kunnen er nogal wat verwijlintresten tussenzitten Citaat:
Voor alle duidelijkheid, ik heb het probleem niet omdat mijn zoon nog thuiswoont. Laatst gewijzigd door Bobke : 9 maart 2010 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ze nu eens gewoon de lijn onmiddellijk dicht gooien als ge niet betaalt? Of mogen ze dat ook al niet meer?
![]() |
#99 |
Schepen
|
![]() Heel verstandig is het om uw telecomoperator te verwittigen alvorens je enkele maanden van huis bent. Een bedrijf kan dat niet rieken, wat wel opgemerkt wordt is dat facturen niet betaald worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, je WEET dat er ziekenhuisfacturen aankomen. Als je dan pakweg 3 maand uw brievenbus niet leegt, dan WEET je ook dat het ziekenhuis niet zal kunnen lachen met de onbetaalde facturen. Het gros van de mensen die zit te fulmineren op de verwijlintresten, zijn mensen met geen greintje verantwoordelijkheidszin. |
|
![]() |
![]() |