Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik laat mijn 12 jarig kind:
zeker niet inenten ! 14 24,56%
zeker wel inenten 34 59,65%
mogelijks inenten 9 15,79%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 09:24   #81
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DonQuiSjot Bekijk bericht
Sorry, er zijn wel degelijk vele gevallen gemeld van accute en non-accute nevenwerkingen. Of ernstige blijvende schade ! (ik ga ze niet weer voor de -tig maal opsommen hier, doe uw huiswerk)
Dus ontkennen heeft geen zin !
Blijf je kop maar in het zand steken.
Bij elk medicijn/vaccin kunnen er nevenwerkingen optreden, wist je dat niet?
Dikwijls door allergische reacties.
Zo sterven sommige mensen bij het eten van een halve pindanoot.
Waarom pleit je niet voor een algemeen pindanotenverbod?
Of ga je ons beschuldigen gebrainwashed te zijn door de "pindanotenlobby"?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 10:03   #82
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, er zijn wel degelijk vele gevallen gemeld van accute en non-accute nevenwerkingen. Of ernstige blijvende schade ! (ik ga ze niet weer voor de -tig maal opsommen hier, doe uw huiswerk)
Dus ontkennen heeft geen zin !
Blijf je kop maar in het zand steken.
KomKom, O Grote Expert, geef ze maar, de cijfers.

Er zijn in Europa al ongeveer 43,5 miljoen dosissen gegeven.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 23:04   #83
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

Welke voordelen waren er bij dit geweldige griepvaccin ? Weegt dat op tegen de doden en miskramen en ziektes op lange termijn die die 17 000 000 mensen krijgen die zich gevaccineerd hebben in Europa?

O grote expert waar heb je dat cijfer van 43 milj gevonden?
Mag ik een bron ajb?

Vind u het verantwoord handelen dat die vaccins die over zijn nu verkocht worden aan afrika en zo?

Is dat in het belang van de gezondheid?

Laatst gewijzigd door Valentine Julien : 22 maart 2010 om 23:04.
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:10   #84
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

DonQuiSjot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bij elk medicijn/vaccin kunnen er nevenwerkingen optreden, wist je dat niet?
Dikwijls door allergische reacties.
Zo sterven sommige mensen bij het eten van een halve pindanoot.
Waarom pleit je niet voor een algemeen pindanotenverbod?
Of ga je ons beschuldigen gebrainwashed te zijn door de "pindanotenlobby"?
Zo kan je alles omkeren. Dit werkt evengoed tegen de paar duizend gevallen van HPV tov 10 miljoen burgers.

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
DonQuiSjot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:11   #85
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentine Julien Bekijk bericht
Welke voordelen waren er bij dit geweldige griepvaccin ? Weegt dat op tegen de doden en miskramen en ziektes op lange termijn die die 17 000 000 mensen krijgen die zich gevaccineerd hebben in Europa?

Mag ik een bron ajb?

Vind u het verantwoord handelen dat die vaccins die over zijn nu verkocht worden aan afrika en zo?

Dat het achteraf als wondermiddel verkocht wordt aan landen die achter staan, kan je opmaken dat het een commercieel lucratief handeltje is.
En nog geen beetje.

= Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! =

www.swingstar.eu
Oud 24 maart 2010, 16:29   #86
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo kan je alles omkeren. Dit werkt evengoed tegen de paar duizend gevallen van HPV tov 10 miljoen burgers.
Allee, dient elke man, vrouw en kind in Belgie dan gevaccineerd te worden?
Oud 24 maart 2010, 16:35   #87
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paar duizend gevallen? Uit wiki:

"HPV is de meest voorkomende SOA, ongeveer 80% van alle mensen is besmet of is ooit besmet geweest met HPV. De meeste mensen hebben er geen last van en merken het ook niet, maar besmetten nog wel andere mensen. De HPV’s worden over het algemeen ingedeeld in 2 soorten: de laag- en de hoog-risicogroep. De hoog-risicogroep is verantwoordelijk voor verschillende vormen van kanker. Elk jaar overlijden er wereldwijd een kwart miljoen vrouwen aan baarmoederhalskanker, waarvan ruim 200 in Nederland."
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 16:52   #88
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke voordelen waren er bij dit geweldige griepvaccin ?
het heeft belangrijke pijnpunten blootgelegd naar toekomstige pandemien toe.

Citaat:
Weegt dat op tegen de doden en miskramen en ziektes op lange termijn die die 17 000 000 mensen krijgen die zich gevaccineerd hebben in Europa?
die zitten voorlopig nog enkel maar in uw hoofd. 13 jaar van vaccinatie tegen de seizoensgriep tonen dat mooi aan.

Citaat:
Mag ik een bron ajb?
een bron, dat is nieuw. De EMEA-website heeft een speciale rubliek voor de pandemische griep, inclusief farmacovigilantie-rapporten.

Citaat:
When the information available for the nationally authorised vaccines is included, the total rises to at least 43.6 million people.
cijfers zijn tot 8 maart.

Citaat:

Mag ik daar een bron ajb?
Want ik lees dat Onkelinx 1/3de van de bestelling bij GSK heeft geannuleerd, en dat de Ollanders 200.000 stuks hebben verkocht aan Cyprus en 80.000 aan Malta terwijl zij ook aan het onderhandelen zijn voor een annulatie. Maar niks over Afrika
Oud 24 maart 2010, 19:25   #89
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een laag IQ is dan weer erfelijk.
Maar dat is dan ook niet uw schuld.
Misschien, mijn ouders zijn vrij intelligent.
Spijtig dat we het in jouw geval op deze manier moeten vernemen.
Oud 24 maart 2010, 20:36   #90
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Misschien, mijn ouders zijn vrij intelligent.
Spijtig dat we het in jouw geval op deze manier moeten vernemen.
Spijtig dat u er dagen over doet om mijn post te begrijpen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 20:39   #91
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig dat u er dagen over doet om mijn post te begrijpen.
Gelukkig voor mij dat ik mijn hele week niet spendeer aan louter de internetwarrior uit te hangen.
Oud 24 maart 2010, 21:28   #92
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Het zit precies in de genen van de mens zich bang laten maken door de pharmaceutische industrie...

Echt nog niks geleerd van de verschrikkelijke Mexicaanse griep die miljoenen slachtoffers heeft gemaakt en de helft van de wereldbevolking heeft uitgeroeid

Als ne mens eens zou beginnen he met wat gezonder te eten en niet meteen naar diene bucht van pillen grijpt he, er zou al veel minder kanker zijn...
Ik stel voor dat u het goede voorbeeld geeft, en samen met uw medestanders resoluut alle vormen van medicatie weigert. Pijnstillers, antibiotica, anticoagulantia, bèta-blokkers, en als u ooit kanker zou krijgen chemo en radiotherapie. Natuurlijk ook alle vormen van heelkunde weigeren aangezien een heelkundige ingreep altijd gepaard gaat met inname van medicatie.

Dat zal ons leren!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 21:34   #93
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

"HPV is de meest voorkomende SOA, ongeveer 80% van alle mensen is besmet of is ooit besmet geweest met HPV. De meeste mensen hebben er geen last van en merken het ook niet, maar besmetten nog wel andere mensen. De HPV’s worden over het algemeen ingedeeld in 2 soorten: de laag- en de hoog-risicogroep. De hoog-risicogroep is verantwoordelijk voor verschillende vormen van kanker. Elk jaar overlijden er wereldwijd een kwart miljoen vrouwen aan baarmoederhalskanker, waarvan ruim 200 in Nederland."
Er valt echter wel niet te vergeten dat er ook een genetische factor bij betrokken is. Bepaalde vrouwen zijn nu eenmaal gevoeliger aan een bepaalde stam van het virus dan de andere. Zoals ik al eerder zei, minder dan 1% van de besmette vrouwen ontwikkelt een invasieve kanker. Het vaccin beschermt trouwens niet tegen alle stammen van het virus, waardoor een significant deel van de risicopatiënten nog steeds niet zeker zijn van immuniteit en vrijstelling van baarmoederhalskanker. Een mogelijkheid om vast te stellen of iemand al dan niet beschermd kan worden door het vaccin is een sequentieanalyse van bepaalde genen, waaronder p53 en pRb (die kritieke celcyclusregulatie-eiwitten zijn en die gebonden worden door de eiwitten van het HPV-virus) waaruit blijkt dat deze vatbaar zijn. Dit is een dure procedure die nagenoeg nooit (gelieve me te verbeteren indien iemand weet heeft van routine sequentieanalyse voor het al dan niet toedienen van het vaccin) wordt uitgevoerd.

Ik had liever gehad dat een universeel vaccin tegen malaria of cholera werd ontwikkeld. Helaas hebben onze vrienden in de derdewereldlanden niet zoveel middelen om hun, me dunkt, veel ernstiger problemen bij te staan. De angstcultuur draait nog steeds op volle toeren, en de farmaindustrie vult daar gretig zijn pens mee.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2010, 21:42   #94
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik stel voor dat u het goede voorbeeld geeft, en samen met uw medestanders resoluut alle vormen van medicatie weigert. Pijnstillers, antibiotica, anticoagulantia, bèta-blokkers, en als u ooit kanker zou krijgen chemo en radiotherapie. Natuurlijk ook alle vormen van heelkunde weigeren aangezien een heelkundige ingreep altijd gepaard gaat met inname van medicatie.

Dat zal ons leren!
Dat men beschikt over dergelijke geneesmiddelen is niet te danken aan de bezorgdheid van de farma-industrie, maar van (soms) decennia lang wetenschappelijk onderzoek. De industrie levert gewoon de productiemiddelen en het kapitaal om deze te kunnen produceren op voldoende grote schaal (omdat regeringen nu ook niet bepaald gekend staan om hun o zo kostbaar geld te investeren voor het welzijn van hun bevolking). Op zich is daar niets mis mee, ware het niet dat de manier waarop geneesmiddelen selectief op de markt worden gebracht (waarbij bepaalde belangrijke ziekten worden genegeerd omdat daar geen winst op te rapen valt) enkel en alleen ten dienste staat voor de financiële verrijking van een kleine minderheid.

Tegenwoordig wordt wetenschappelijk onderzoek dat zich bezighoudt met de aspecten van westerse ziekten uiterst hevig gesponsord, terwijl relatief gezien veel meer mensen leiden aan bv malaria. Zo stuurt de industrie ook de richting van de kennisverwerving, wat in essentie verwerpelijk is. Wederom is de meerderheid die geen middelen heeft de dupe. Maar dat is de trend hier.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 24 maart 2010 om 21:44.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 09:52   #95
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

Voila u bewijst net zelf mijn stelling, beter nog: 200 vrouwen in Nederland.(!!!)

Laat u niet bang maken ivm besmettingen. Dat is heel normaal, zo werkt biologie nu eenmaal. De natuur. (ja wij dus)
Dagelijks lopen we (soms een hoge graad van) besmettingen op. Dat kunnen bacterieën zijn. Dat kunnen virussen zijn.

Maar blijkbaar is dat ook al verboden theorie als het van de pharma industrie zou afhangen.

Zorg dat je imuunsysteem sterk genoeg is. Jammer genoeg staat dat op het laagste niveau ooit. En daar maakt de chemische nijverheid en gekoppeld, de pharma heel handig gebruik van.

Het is 1 kringloop: geef de mensen chemische voeding, met bijna geen mineralen meer (wegens decennia lang roofbouw op de landbouwgronden door monocultuur, chemische bestrijding (van wat, de natuur?!) in verschillende stadia. Onze tomaten bijvoorbeeld zijn watertomaten. Bekijk ze !!! U moet geen boer of wetenschapper zijn om te zien dat er niets meer in zit buiten water en een faibel kleurtje. Roofbouw op ons eigen lichaam dus !

Het andere deel van de kringloop is de pharmacie (sterk gelieerd met de chemie, ze slapen in 1 bed). De pharmacie heeft wondermiddeltjes (die miljoenene kosten weliswaar) die de wereld kunnen redden. Daarbij vergeten ze wel even de gezonde alternatieven die eeuwenoud heel sterk werkten van natuurlijke basis. En nog steeds werken. Maar deze kennis is vergeten geraakt, of beter... verboden. Jaarlijks verbiedt men nog steeds geneeskrachtige kruiden, dmv de codex alimentarius. Ik kan het weten, mijn vrouw is herboriste.

Dus u komt hier stellen dat het verantwoord is om voor het

risico van 0.0018 % (!!!)

alle meisjes in te enten???

Met een medicijn dat trouwens veel meer slachtoffers maakt dmv de bijwerkingen!

SORRY , DAAR WORD IK KWAAD VAN !!!

(200 doden op 11milj in NL dat trouwens sexueel veel actiever is)

Nu, ik maak me geen illusies, deze cijfers zullen door de pharma en hun mediamachines wel opgeschroefd worden naar een paar duizendvoud.

www.swingstar.eu

Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 25 maart 2010 om 10:05.
Oud 25 maart 2010, 10:03   #96
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik had liever gehad dat een universeel vaccin tegen malaria of cholera werd ontwikkeld. Helaas hebben onze vrienden in de derdewereldlanden niet zoveel middelen om hun, me dunkt, veel ernstiger problemen bij te staan. De angstcultuur draait nog steeds op volle toeren, en de farmaindustrie vult daar gretig zijn pens mee.
Ik volg 100% je stelling. Sterker nog, voor die dingen is er ook baanbrekende vooruitgang. Onlangs nog had een onderzoeker goeie resultaten met een eenvoudig product dat duizenden Afrikanen heeft genezen. Natuurlijk, dat is kwakzalverij. Sterker nog. Het product zal wel verboden wordne op termijn. (als in het belachelijke trekken niet meer lukt, maakt men het gevaarlijk)

Ik noem hier bewust het product niet, want de huichelaars staan al klaar...

www.swingstar.eu

Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 25 maart 2010 om 10:04.
Oud 25 maart 2010, 10:08   #97
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht

Dat zal ons leren!
Daar zijn we mee bezig (en vele mensen rondom mij) met trouwens heel goede resultaten. Ik ben nog nooit zo gezond geweest in 20 jaar.
Back to basics. Terug naar gezond verstand. Ze mogen hun wetenschappelijke leugens voor zich houden.
Natuurlijk zullen deze producten en technieken wel geboycot worden. Ik maak me geen illusies, daar zijn ze zelfs al mee bezig.

www.swingstar.eu
Oud 25 maart 2010, 10:15   #98
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg 100% je stelling. Sterker nog, voor die dingen is er ook baanbrekende vooruitgang. Onlangs nog had een onderzoeker goeie resultaten met een eenvoudig product dat duizenden Afrikanen heeft genezen. Natuurlijk, dat is kwakzalverij. Sterker nog. Het product zal wel verboden wordne op termijn. (als in het belachelijke trekken niet meer lukt, maakt men het gevaarlijk)

Ik noem hier bewust het product niet, want de huichelaars staan al klaar...
Gebruik wel de Professional Grade eh, te activeren met citroenzuur dat ook verkrijgbaar is bij de leverancier. Jim Huble's bankrekening is u dankbaar

Laatst gewijzigd door Pieke : 25 maart 2010 om 10:42.
Oud 25 maart 2010, 11:04   #99
DonQuiSjot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Gebruik wel de Professional Grade eh, te activeren met citroenzuur dat ook verkrijgbaar is bij de leverancier. Jim Huble's bankrekening is u dankbaar
The man knows!!!

Aan 20$ voor een product dat 2 jaar meegaat, lijkt me niet echt iets waar je rijk van wordt. Integenstelling tot de pharma die door de overheid dmv sociale zekerheid vrijgeleide heeft (wat wij betalen, remember, dus zo goedkoop is het allemaal niet)

Nuja, ik hoop dat ze het lang als kwakzalverij beschouwen, dan kan ik er heel lang gebruik van maken.

PS: dus het moet zijn dat ge zelf ook wel sterk geïnteresseerd zijt

www.swingstar.eu

Laatst gewijzigd door DonQuiSjot : 25 maart 2010 om 11:05.
Oud 25 maart 2010, 12:48   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toch raar dat "we" onze huisdokter, en als we hem/haar eens nodig hebben, onze kankerspesialist vertrouwen als ware het onze eigen moeders en grootmoeders .... maar als die geleerde en geëngageerde mensen eens iets voorstellen omtrent vaksineren ....

nu ja, er moeten er van alle soorten zijn: konijnenëten-fretters (vegetariërs), zonne-en-maan-aanbidders, selibataire kinderlokkers enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be