![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op met dat woord te gebruiken é.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarvoor hebben ze ook nog nooit hun excuses aangeboden. Hier hebben ze eigenlijk niks mee te maken, Pakistan of de VS zijn schuldig als die kerel daar onschuldig gezeten heeft. Maar we weten zo goed als allemaal dat er maar heel weinig buitenlanders in afghanistan , niks met al quaida of de taliban te maken hadden. hetgeen er te zien was , hebben de taliban opgeblazen , en de zon schijnt daar wel, maar cocktails in t zand, vergeet het maar, ... (buiten molotov cocktails dan... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Beter Gandhi of Rosa Parks-stijl gaan natuurlijk, maar niet iedereen heeft die inzichten.
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Zie je, Jozef, ik kan nergens uit opmaken (tenzij uit mijn persoonlijke speculatie die irrelevant is) dat hij een vijandig strijder was. Misschien op verdenking daarvan en that's it.
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...remisten.dhtml Terugsturen..godverdomme..dat zag een klein kind wat die daar wou gaan doen...onschuldig my ass.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad genoeg om als mogelijk vijandelijk strijder opgepakt te worden. ik ken mensen die destijds aan de oostelijke kant van het ijzeren gordijn ook een paar keer serieus sjans gehad hebben, braambessen aan het plukken, en ja waar groeien die het best, daar waar geen volk komt he... tot ze een patrouille VOPO`s op het lijf liepen, ... ze waren in een verboden zone terechtgekomen, gelukkig voor hen woonden ze in het naburige dorp, zodat ze konden bewijzen dat ze daar niks verkeerd deden, en gewoon in het bos bezig waren. Anders was dat zonder veel vragen direct een enkeltje Berlijn geworden eerst naar de lokale KGB afdeling en dan naar een of ander strafkamp waarbij Guantanamo een soort Club Med is. (maar dan zonder schoon vrouwen. ![]() Als ge in bepaalde zones in een oorlogsgebied gaat "wandelen" moet ge niet verbaasd zijn dat ze u in de doos stekken of ge roemloos aan uw einde komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() De dag dat die gast zijn overtuiging heeft uitgewerkt op een dozijn onschuldigen ga ik u niet meer horen piepen...
Gewoon interneren..even makkelijk als de verklaring van zijn zogenaamde invaliditeit..psychiater kwakzalvers zijn er genoeg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Oh ja, toen ik deze morgen van de bakker kwam, passeerde me een grijsaard met baard. Een terrorist hoogstwaarschijnlijk. Interneren dan maar? Ik herhaal mijn vraag: "Waaraan is die man schuldig?" De vraag is dus niet: Waaraan kan die man later eventueel schuldig zijn? Want met dit laatste uitgangspunt mogen we iedereen interneren.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Begrip voor terrorisme is volkomen misplaatst en weerzinwekkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik weet het ook niet hoor. Ik was er niet bij toen hij werd opgepakt. Ik zeg gewoon dat noch het ene (hij was inderdaad een vijandig strijder) noch het andere (hij was helemaal niet bij één of andere strijd betrokken) uitgemaakt is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Ik vind u een gevaarlijk persoon met zulke gedachtengang en eis onmiddellijke internering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Toch een nuance: In een oorlogssituatie is de vraag niet "waaraan is iemand schuldig?" maar wel "behoort iemand tot de strijders van het vijandige kamp". Dat laatste is voldoende om iemand in een oorlogscontext vast te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Als krijgsgevangene dan, volgens de regels van de Conventie van Genève, niet als misdadiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |