Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2010, 15:34   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als ik hoor dat bij sommige tornooien het inschrijvingsgeld 10.000 dollar is, en dat maar een fractie van de deelnemers geld wint, dan vraag ik me toch af hoeveel er door het pokeren arm zijn geworden.
Twee woorden,

Bankroll management.

En het WSOP H.O.R.S.E tornooi is 50.000$ inschrijvingsgeld.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 maart 2010 om 15:36.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 15:44   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Twee woorden,

Bankroll management.

jaja, tuurlijk, dat is hetgene wat je zou moeten doen. maar hoeveel zijn er niet die toch hun laatste centen daarin steken?

hoeveel doen er mee aan dat H.O.R.S.E. tornooi? je gaat me toch niet zeggen dat die allemaal een paar keer die 50.000 dollar nog achter de hand hebben?

bij poker is het zoals bij zovele spelletjes: er zijn veel verliezers en een paar winnaars.
op zich is dat niet erg, zolang je maar weet wanneer je moet stoppen....
Oud 22 maart 2010, 15:47   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik hoor dat bij sommige tornooien het inschrijvingsgeld 10.000 dollar is, en dat maar een fractie van de deelnemers geld wint, dan vraag ik me toch af hoeveel er door het pokeren arm zijn geworden.
Er zijn 3 soorten pokerspelers die aan de 10K buy in events meedoen.

1. De gevestigde waarden in het pokerwereldje die daar een veelvoud van op hun bankrekening staan hebben en die gesponsord worden door de grote pokersites

2. De rijken die genoeg geld hebben en graag eens poker spelen. Meedoen aan de WSOP is dan ook een enorme ervaring. Een aantal bekende acteurs doen daar bv aan mee

3. De mensen die online sattelieten spelen. Dat betekent dat er bv 1000 man meedoet aan een 15 dollar tornooi en de winnaar daarvan krijgt een volledig pakket om deel te nemen aan de WSOP. Dagelijks worden er heel veel dergelijke tornooien gespeeld.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 15:49   #84
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Twee woorden,

Bankroll management.

ge had die twee woorden even goed in t Chinees kunnen zeggen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2010, 15:50   #85
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, tuurlijk, dat is hetgene wat je zou moeten doen. maar hoeveel zijn er niet die toch hun laatste centen daarin steken?

hoeveel doen er mee aan dat H.O.R.S.E. tornooi? je gaat me toch niet zeggen dat die allemaal een paar keer die 50.000 dollar nog achter de hand hebben?

bij poker is het zoals bij zovele spelletjes: er zijn veel verliezers en een paar winnaars.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel mensen zijn die hun laatste centen in poker stoppen.

Aan het 50K H.O.R.S.E tornooi doen eigenlijk bijna uitsluiten pokerpro's mee die inderdaad een veelvoud van die 50K achter de hand hebben.
Oud 22 maart 2010, 15:52   #86
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er veel mensen zijn die hun laatste centen in poker stoppen.

Aan het 50K H.O.R.S.E tornooi doen eigenlijk bijna uitsluiten pokerpro's mee die inderdaad een veelvoud van die 50K achter de hand hebben.
ik geloof dat hoor. maar toch zijn er jaarlijks genoeg verhalen van mensen die alles verloren hebben via het poker.

uitzonderingen, hoogstwaarschijnlijk, maar toch.

mocht ik voor geld spelen, ik zou effectief maar voor een paar centjes spelen.
Oud 22 maart 2010, 15:55   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk verlieren er mensen hun laatste geld met poker, net zoals er mensen zijn die hun laatste geld verliezen op de lotto.

Welnu, daar lig ik niet direkt van wakker als ik lotto en of poker speel. Een verstandig mens geeft zijn laatste geld niet uit aan die zaken.

Net zoals ik een jointje rook of een fles alcohol drink, veel mensen geven daar elke maand opnieuw hun laatste geld aanuit, verminderd dat het plezier dat ik daar aan heb?

Neen, in geen geval.
Oud 22 maart 2010, 15:55   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik geloof dat hoor. maar toch zijn er jaarlijks genoeg verhalen van mensen die alles verloren hebben via het poker.

En waarom geef jij je laatste geld daar niet aan uit?

Voila, we zijn er...
Oud 22 maart 2010, 15:56   #89
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk verlieren er mensen hun laatste geld met poker, net zoals er mensen zijn die hun laatste geld verliezen op de lotto.

Welnu, daar lig ik niet direkt van wakker als ik lotto en of poker speel. Een verstandig mens geeft zijn laatste geld niet uit aan die zaken.

Net zoals ik een jointje rook of een fles alcohol drink, veel mensen geven daar elke maand opnieuw hun laatste geld aanuit, verminderd dat het plezier dat ik daar aan heb?

Neen, in geen geval.
eikes een jointje

dat had ik nu van u niet verwacht Xeno
Oud 22 maart 2010, 15:56   #90
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen, in geen geval.
dat heb ik ook niet gezegd hé, mijn punt is en blijft, waar er winnaars zijn, zijn er verliezers. maw, zo maar komen zeggen dat je met poker goed kunt verdienen, neen ik geloof het niet.
Oud 22 maart 2010, 15:56   #91
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Eerst vooral voor het plezier spelen. De mensen die er echt geld mee verdienen, hier in belgie, zijn, bij wijze van spreken, op uw een hand te tellen.
In de states ligt dat aantal hoger omdat daar al een groot deel gesponsorde spelers rondlopen.
Oud 22 maart 2010, 15:57   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uiteraard moet je zo beginnen en moet je eigenlijk een aparte bankrekening hebben voor poker. Afhankelijk van het geld dat je daarop hebt staan moet je je level kiezen. Als je bv 100 dollar hebt staan dan moet je geen cash game spelen van 0,5/1 dollar blinds. Aan de andere kant, als je 10,000 dollar staan hebt, heeft het geen zin meer om aan 0,05/0.1 dollar blinds te spelen.

Begin op de lage limieten en verhoog als je bankrekening het aankan. Krijg je daar klappen en verlaagt je bankrekening, dan verlaag je weer van limieten en studeer je bij tot je bankrekening weer hoog genoeg is om die limieten te spelen.
Oud 22 maart 2010, 16:01   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
eikes een jointje

dat had ik nu van u niet verwacht Xeno
Alleen als ik niets straffer heb...
Oud 22 maart 2010, 18:31   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat heb ik ook niet gezegd hé, mijn punt is en blijft, waar er winnaars zijn, zijn er verliezers. maw, zo maar komen zeggen dat je met poker goed kunt verdienen, neen ik geloof het niet.
En toch zeg je het zelf, dat er winnaars zijn.
Oud 22 maart 2010, 18:37   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(Tussen haakjes)

Op FullTiltPoker start de dagelijkse freeroll voor Belgen - of tenminste mensen die in Belgie op het net zitten, binnen 1 uur en 28 minuten.

Op pokerstars is de satellite freeroll voor de Daily 80.000 dollar juist begonnen.

Beide zijn dagelijkse gratis tornooien.

Voor wie het moest interesseren.
Oud 23 maart 2010, 02:15   #96
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tot je natuurlijk op iemand stoot die consequent jouw raise reraist op de big blind.

maar dat maakt het natuurlijk plezant
Yep effe stoer doen is dan aangewezen en gewoon callen...
en vooral wanneer blijkt dat jij nét steeds de betere kaart hebt...

Na drie keer strijken ze dan wel de vlag tenzij je natuurlijk pech hebt...

Dan is het jouw beurt om de vlag tijdelijk te strijken..tot je nét in die positie écht beren van kaarten krijgt...

En dan kan het gevecht pas maar écht starten..
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 09:38   #97
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

'k heb da eens gespeeld met rondellen als inzet.

Ook leuk ze
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 09:40   #98
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
als het een kaartspel is gebaseert op logica en onthouden van kaarten, dan zijn er goede en slechte spelers.

en dan geloof ik absoluut dat er voorzichtige spelers zijn die meestal winnen ... dat gaan ook niet diegenen zijn die in de kijker lopen.
Oud 23 maart 2010, 09:44   #99
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als het een kaartspel is gebaseert op logica en onthouden van kaarten, dan zijn er goede en slechte spelers.

en dan geloof ik absoluut dat er voorzichtige spelers zijn die meestal winnen ... dat gaan ook niet diegenen zijn die in de kijker lopen.
Bij wiezen ga ik enkel voor miserie (op tafel) of voor 9 (of solo slim). Dan hoef ik enkel mijn kaarten te kennen
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2010, 09:50   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Bij wiezen ga ik enkel voor miserie (op tafel) of voor 9 (of solo slim). Dan hoef ik enkel mijn kaarten te kennen
wiezen is nu net een makkelijk spel om heel den boek te onthouden

begin met in uw eigen hand de kleuren steeds op vaste plaatsen te steken

bvb altijd dezelfde volgorde : harten-klaveren-ruiten-schuppen

daarbij begin je dan vier cijfers te onthouden van hoeveel kaarten er van een kleur weg zijn 8-5-0-11 (na de 6e slag bvb)

eens je zover bent zal je merken dat je ook makkelijk bij elke kleur pakweg de zes hoogste kaarten kan 'onthouden' die weg zijn

voila, en nu zijn we er ... ge gaat ook nog handjes verliezen, maar op nen helen avond ... ga je altijd bij de winnaars zijn.

ah ja, en als ge zo nen tijd speelt, merk je vanzelf dat je op den duur gewoon elke kaart van den boek onthoudt.

bij de weg : bij ons heette 9 slagen in uw ééntje 'abondance' en 'solo slim' was weggelegd voor de volle 13 slagen ... een zeldzaamheid.

Laatst gewijzigd door Anna List : 23 maart 2010 om 09:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be