![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch wel straf, mij verwijten te beledigen en vervolgens afkomen met een argumentum ad hominem...
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Iets wat je eens zou moeten doen, vraag eens aan 10 moslims die uit een moskee komen wat ze vinden van de houding tav Moslims door bvb Geert Wilders, vraagd an eens wat hun mening is over homosexualiteit. Je zal niet veel lichtjes zien gaan branden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan je je stelling dat geaardheid hetzelfde is als haarkleur of geslacht ook staven?
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() U doet me denken aan de jodenster en aan de Kristalnacht. En waarom verschiet ik daar nu niet van. Bent u soms VB-er?
Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2010 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Ah dus je bent wel tegen een afwijkende geaardheid maar niet tegen afwijkend uiterlijk? Boeiend. Kan jij bewijzend at geaardheid een vrijwillige keuze is in alle gevallen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de veronderstelling dat u zo bent, hebt u gekozen voor uw heterosexualiteit ? En zo kiest men evenmin voor homosexualiteit. U moet het maar eens vragen aan mensen die deze geaardheid hebben. Bovendien vraag ik me eigenlijk af waarom het kussen tussen mensen van hetzelfde geslacht 'viezer' zou zijn dan tussen mensen van verschillend geslacht. Ze doen toch maar precies hetzelfde. Of niet? Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2010 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben niet tegen een afwijkende geaardheid, leg me geen woorden in de mond maar lees wat er staat.
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Freedom is an overrated commodity...
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu dient men echter te moeten vaststellen dat deze verworven rechten opnieuw vaker ter discussie beginnen te staan en dit op basis van bepaalde culturen die absoluut homofoob zijn en waarvoor de politiek correcten natuurlijk alle respect zouden moeten hebben. Daarom is het uitermate hypocriet dat de politiek correcten nu vragen dat holebi's hun gedrag matigen in het bijzijn van 'andere culturen' aangezien onder andere de islam en het jodendom totaal afkerig zijn van holebi's. Toen destijds onze 'eigen' godsdienst een gelijkaardige afkeer betoonde, was het dan juist weer politiek correct om de godsdienst zo ver mogelijk naar de achtergrond te verdrijven. Begrijpe wie begrijpen kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123378 Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2010 om 12:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat valt me erg op in de discussie rond islam. Het zijn in hoofdzaak mensen ter rechterzijde die de islam bekritiseren omwille van hun vrouwvijandige en homofobe standpunten. Dat bevreemdt omdat de rechterzijd ook hier nooit bepaald heeft uitgeblonken in homo- of vrouwvriendelijke standpunten. Het zijn juist de partijen ter rechterzijde die zeer lang (en sommigen tot op de dag van vandaag) alle mogelijke maatregelen hebben genomen om te vermijden dat homo's gelijkberechtigd werden en dat de discriminatie van vrouwen werd teruggedrongen. Of het nu gaat om het recht op echtscheiding, gelijk loon voor gelijk werk, de legalisering van abortus, het homohuwelijk of adoptie door homo's, het is telkens opnieuw de rechterzijde die getracht heeft deze wetgeving tegen te houden of de impact ervan te minimaliseren. Daarom vind ik hun geroep tegen de islam ook alles behalve overtuigend. Het lijkt mij een staaltje van opportunistisch moslimbashen waarvoor alle argumenten goed zijn. In de praktijk sluiten de standpunten van conservatieve katholieken en reactionaire Vlamingen veel nauwer aan bij die van vele moslims dan bij die van de vrouwen- of de homobeweging. Je stelling dat de progressieven of de linkerzijde respect zou moeten hebben voor 'bepaalde culturen die absoluut homofoob zijn' is overigens foutief. Wat mij bijvoorbeeld drijft is niet het respect voor andere culturen, zeker niet als ik het ten gronde oneens ben met hun uitgangspunten. Ik verdedig wel de rechten van individuen om hun cultuur, godsdienst of politieke visie te beleven en uit te dragen. Dat is namelijk een grondrecht dat in onze grondwet verankerd zit. Het is op mij van toepassing en derhalve ook op mensen met wie ik het oneens ben. Die rechten en vrijheden moeten we principieel en ten gronde verdedigen, ook voor onze 'vijanden'. Anders zijn het geen rechten en vrijheden maar gunsten. Citaat:
De suggestie dat homo's beter niet 'provoceren' sluit overigens perfect aan bij het rechtse standpunt dat moslima's met hun hoofddoek zouden 'provoceren' of 'onze eigenheid bedreigen' terwijl ze gewoon zichzelf zijn. Me dunkt dat wat voor de ene groep geldt, ook op de andere van toepassing moet zijn. In die zin moet het iedereen vrij staan om zich - binnen de mate van de wet - te gedragen, kleden of uit te drukken zoals het hem of haar zint. Homo's moeten dus het recht hebben om hand in hand te lopen of in het openbaar te kussen, moslima's moeten het recht hebben zich te kleden zoals zij dat willen en alle mensen die daar met intimidatie, beledigingen of geweld een stokje voor willen steken moeten door de politiediensten en het gerecht op hun plaats worden gezet. Zo beschermt men de vrijheid en de rechten van iedereen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 maart 2010 om 15:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet alle moslims zijn gelijkwaardige burgers. Laatst gewijzigd door Gwyndion : 26 maart 2010 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In die zin verschillen conservatieve Vlamingen niet zoveel van islamitische reactionairen als ze zichzelf wijsmaken.
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tuurlijk. Vlamingen kunnen even achterlijk zijn als sommige moslims als het op homoseksualiteit aankomt. Getuige daarvan enkele prachtexemplaren in dit topic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik dan vervolgens van mening ben dat afwijkend seksueel gedrag, of verwijzingen ernaar, publiekelijk tonen enerzijds een provocatie kunnen zijn en anders gewoon een voorbeeld van normvervaging zijn dan wil dat totaal niet zeggen dat ik tegen homoseksuelen ben, evenmin als dat wil zeggen dat ik tegen beoefenaars van sm ben.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |