Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2010, 11:29   #81
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
De beledigingen kun je gerust achterwege laten, ze maken toch geen indruk. Ze vertellen enkel veel over U.

En als het vet gedrukte waar zou zijn dan zijn nogal wat maatschappijen homoseksueel. In het oosten is hand in hand lopen met een vriend, verwant, gast heel gewoon.

Ps: Is Busch dan ook aangetrokken tot de prins van SA?

Geef toe, je bent gewoon de zoveelste trol.
Wat in het Oosten gewoon is, is dat hier niet en is bijgevolg volkomen irrelevant in deze discussie.

Toch wel straf, mij verwijten te beledigen en vervolgens afkomen met een argumentum ad hominem...
Oud 25 maart 2010, 11:31   #82
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Iets wat je eens zou moeten doen, vraag eens aan 10 moslims die uit een moskee komen wat ze vinden van de houding tav Moslims door bvb Geert Wilders, vraagd an eens wat hun mening is over homosexualiteit. Je zal niet veel lichtjes zien gaan branden.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 11:33   #83
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Zwijgen is instemmen, hopelijk kan iemand me hier uw adres bezorgen terwijl ik een honkbalknuppel koop. tenslotte ben jij radicaal tegen alles wat afwijkend is, nietwaar? Ik ben zeker dat ik in uw familie tal van afwijkingen zal vinden, kleiner/dikker dan de norm, afwijkende kledingstijl/haartooi/haarkleur, ... Alles wat afwijkend is mag niet getoond worden, nietwaar? Of gaat het dan niet op soms? Geaardheid is net hetzelfde als haarkleur of geslacht.
Waar haal je het vandaan dat ik radicaal tegen alles ben wat afwijkend is? Ik ben gewoon van mening dat seksueel afwijkend gedrag niet op straat getoond moet worden. En dat heeft niets te maken met de woorden die je me hier in de mond probeert te leggen.

Kan je je stelling dat geaardheid hetzelfde is als haarkleur of geslacht ook staven?
Oud 25 maart 2010, 12:07   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een pak slaag is gewoonlijk niet nodig, een emmer koud water werkt ook.
U doet me denken aan de jodenster en aan de Kristalnacht. En waarom verschiet ik daar nu niet van. Bent u soms VB-er?

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2010 om 12:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 12:08   #85
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Ah dus je bent wel tegen een afwijkende geaardheid maar niet tegen afwijkend uiterlijk? Boeiend. Kan jij bewijzend at geaardheid een vrijwillige keuze is in alle gevallen?
Oud 25 maart 2010, 12:14   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah dus je bent wel tegen een afwijkende geaardheid maar niet tegen afwijkend uiterlijk? Boeiend. Kan jij bewijzend at geaardheid een vrijwillige keuze is in alle gevallen?

In de veronderstelling dat u zo bent, hebt u gekozen voor uw heterosexualiteit ? En zo kiest men evenmin voor homosexualiteit. U moet het maar eens vragen aan mensen die deze geaardheid hebben.

Bovendien vraag ik me eigenlijk af waarom het kussen tussen mensen van hetzelfde geslacht 'viezer' zou zijn dan tussen mensen van verschillend geslacht. Ze doen toch maar precies hetzelfde. Of niet?

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2010 om 12:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 12:17   #87
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen een afwijkende geaardheid, leg me geen woorden in de mond maar lees wat er staat.
Oud 25 maart 2010, 12:20   #88
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pitbull Bekijk bericht
provocatie is een stap te ver! Geen hoofddoeken op straat, Geen boerka's op straat, geen sm maskers en geen provocatie van een minderheidsgroep nl. homo's.
Je vergeet nog minirokken, t-shirts met de afbeelding van Che Guevara, jurkjes met een split die te hoog loopt, grote decolletés, te spannende jeansbroeken, alle broeken waarbij je het geslachtsorgaan te nadrukkelijk kan zien, kledij met Oosterse designs of verwijzingen naar niet-christelijke godsdiensten, en au fond alles wat volksvreemd is of waar ook maar iemand aanstoot aan zou kunnen nemen.

Freedom is an overrated commodity...

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 12:25   #89
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dan ben ik echt wel benieuwd naar wat die te vertellen hebben over de homo-onvriendelijke standpunten van het belang... er is al veel gezegd dat ze er zijn maar heb er nog nooit een geweten .
Trouwens, het feit dat we in ons land opgescheept zijn met een VB waarop u zo sterk gefixeerd bent, heeft toch totaal niet verhinderd dat de holebirechten de laatste jaren (terecht) serieus zijn toegenomen.

Nu dient men echter te moeten vaststellen dat deze verworven rechten opnieuw vaker ter discussie beginnen te staan en dit op basis van bepaalde culturen die absoluut homofoob zijn en waarvoor de politiek correcten natuurlijk alle respect zouden moeten hebben. Daarom is het uitermate hypocriet dat de politiek correcten nu vragen dat holebi's hun gedrag matigen in het bijzijn van 'andere culturen' aangezien onder andere de islam en het jodendom totaal afkerig zijn van holebi's. Toen destijds onze 'eigen' godsdienst een gelijkaardige afkeer betoonde, was het dan juist weer politiek correct om de godsdienst zo ver mogelijk naar de achtergrond te verdrijven.
Begrijpe wie begrijpen kan.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 12:30   #90
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dan ben ik echt wel benieuwd naar wat die te vertellen hebben over de homo-onvriendelijke standpunten van het belang... er is al veel gezegd dat ze er zijn maar heb er nog nooit een geweten .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
op basis van bepaalde culturen die absoluut homofoob zijn en waarvoor de politiek correcten natuurlijk alle respect zouden moeten hebben.
Zoals de dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pitbull Bekijk bericht
Inderdaad: provocatie is een stap te ver! Geen hoofddoeken op straat, Geen boerka's op straat, geen sm maskers en geen provocatie van een minderheidsgroep nl. homo's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als de redelijkheid wegvalt, dan is er alleen geweld nog over. Een paar tikken met de metalen emmer zal dan wonderen doen.
En deze collectie:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=123378

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2010 om 12:33.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2010, 15:20   #91
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Trouwens, het feit dat we in ons land opgescheept zijn met een VB waarop u zo sterk gefixeerd bent, heeft toch totaal niet verhinderd dat de holebirechten de laatste jaren (terecht) serieus zijn toegenomen.

Nu dient men echter te moeten vaststellen dat deze verworven rechten opnieuw vaker ter discussie beginnen te staan en dit op basis van bepaalde culturen die absoluut homofoob zijn en waarvoor de politiek correcten natuurlijk alle respect zouden moeten hebben.

Dat valt me erg op in de discussie rond islam. Het zijn in hoofdzaak mensen ter rechterzijde die de islam bekritiseren omwille van hun vrouwvijandige en homofobe standpunten. Dat bevreemdt omdat de rechterzijd ook hier nooit bepaald heeft uitgeblonken in homo- of vrouwvriendelijke standpunten.
Het zijn juist de partijen ter rechterzijde die zeer lang (en sommigen tot op de dag van vandaag) alle mogelijke maatregelen hebben genomen om te vermijden dat homo's gelijkberechtigd werden en dat de discriminatie van vrouwen werd teruggedrongen. Of het nu gaat om het recht op echtscheiding, gelijk loon voor gelijk werk, de legalisering van abortus, het homohuwelijk of adoptie door homo's, het is telkens opnieuw de rechterzijde die getracht heeft deze wetgeving tegen te houden of de impact ervan te minimaliseren.

Daarom vind ik hun geroep tegen de islam ook alles behalve overtuigend. Het lijkt mij een staaltje van opportunistisch moslimbashen waarvoor alle argumenten goed zijn. In de praktijk sluiten de standpunten van conservatieve katholieken en reactionaire Vlamingen veel nauwer aan bij die van vele moslims dan bij die van de vrouwen- of de homobeweging.

Je stelling dat de progressieven of de linkerzijde respect zou moeten hebben voor 'bepaalde culturen die absoluut homofoob zijn' is overigens foutief. Wat mij bijvoorbeeld drijft is niet het respect voor andere culturen, zeker niet als ik het ten gronde oneens ben met hun uitgangspunten. Ik verdedig wel de rechten van individuen om hun cultuur, godsdienst of politieke visie te beleven en uit te dragen. Dat is namelijk een grondrecht dat in onze grondwet verankerd zit. Het is op mij van toepassing en derhalve ook op mensen met wie ik het oneens ben. Die rechten en vrijheden moeten we principieel en ten gronde verdedigen, ook voor onze 'vijanden'. Anders zijn het geen rechten en vrijheden maar gunsten.

Citaat:
Daarom is het uitermate hypocriet dat de politiek correcten nu vragen dat holebi's hun gedrag matigen in het bijzijn van 'andere culturen'
Ik veronderstel dat u met 'politiek correcten' - onterecht - de progressieven en/of linkerzijde bedoelt. Ik heb nog geen aanwijzingen gevonden waaruit zou blijken dat zij de homo's aanraden hun gedrag te matigen. Ik heb dat niet gelezen in officiële standpunten, niet in commentaren, niet op fora.

De suggestie dat homo's beter niet 'provoceren' sluit overigens perfect aan bij het rechtse standpunt dat moslima's met hun hoofddoek zouden 'provoceren' of 'onze eigenheid bedreigen' terwijl ze gewoon zichzelf zijn.

Me dunkt dat wat voor de ene groep geldt, ook op de andere van toepassing moet zijn. In die zin moet het iedereen vrij staan om zich - binnen de mate van de wet - te gedragen, kleden of uit te drukken zoals het hem of haar zint. Homo's moeten dus het recht hebben om hand in hand te lopen of in het openbaar te kussen, moslima's moeten het recht hebben zich te kleden zoals zij dat willen en alle mensen die daar met intimidatie, beledigingen of geweld een stokje voor willen steken moeten door de politiediensten en het gerecht op hun plaats worden gezet. Zo beschermt men de vrijheid en de rechten van iedereen.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 25 maart 2010 om 15:26.
Oud 25 maart 2010, 15:25   #92
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat valt me erg op in de discussie rond islam. Het zijn in hoofdzaak mensen ter rechterzijde die de islam bekritiseren omwille van hun vrouwvijandige en homofobe standpunten. Dat bevreemdt omdat de rechterzijd ook hier nooit bepaald heeft uitgeblonken in homo- of vrouwvriendelijke standpunten.
Het zijn juist de partijen ter rechterzijde die zeer lang (en sommigen tot op de dag van vandaag) alle mogelijke maatregelen hebben genomen om te vermijden dat homo's gelijkberechtigd werden en dat de discriminatie van vrouwen werd teruggedrongen. Of het nu gaat om het recht op echtscheiding, gelijk loon voor gelijk werk, de legalisering van abortus, het homohuwelijk of adoptie door homo's, het is telkens opnieuw de rechterzijde die getracht heeft deze wetgeving tegen te houden of de imact ervan te minimaliseren.
Ik heb dat eerder op dit forum ook al een paar keer aangehaald. Een ander voorbeeld zijn dierenrechten als het gaat om halalvlees. In het partijprogramma van het VB beslaat het puntje milieu een regel of twee, die vooral gaat over het beschermen van de landbouwer. Maar als het dan gaat over 'bruin mannen' die slachten, dan zijn ze plots de grote voorvechters van de diertjes.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 10:49   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik amuseer me met de houding van het links gespuis.
Er is overal gespuis. Dus: waarom je amusement zo wreed inperken?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 10:50   #94
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Holebi's zijn gelijkwaardige burgers.
Islammers zijn ook gelijkwaardige burgers.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 11:08   #95
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Ik ben niet tegen een afwijkende geaardheid, leg me geen woorden in de mond maar lees wat er staat.
je noemt het afwijkend gedrag, normvervaging, provocatie, perversie,... Dat zijn allemaal termen die je gebruikt hebt in dit topic. Tenzij je wenst te beweren dat deze termen als complimenten bedoeld zijn ben je weldegelijk tegen holebi gedrag.

Niet alle moslims zijn gelijkwaardige burgers.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 26 maart 2010 om 11:17.
Oud 26 maart 2010, 11:15   #96
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je noemt het afwijkend gedrag, normvervaging, provocatie, perversie,... Dat zijn allemaal termen die je gebruikt hebt in dit topic. Tenzij je wenst te bewerend at deze termen als complimenten bedoeld zijn ben je weldegelijk tegen holebi gedrag.
In die zin verschillen conservatieve Vlamingen niet zoveel van islamitische reactionairen als ze zichzelf wijsmaken.

Oud 26 maart 2010, 11:38   #97
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In die zin verschillen conservatieve Vlamingen niet zoveel van islamitische reactionairen als ze zichzelf wijsmaken.
Tuurlijk. Vlamingen kunnen even achterlijk zijn als sommige moslims als het op homoseksualiteit aankomt. Getuige daarvan enkele prachtexemplaren in dit topic.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2010, 14:08   #98
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je noemt het afwijkend gedrag, normvervaging, provocatie, perversie,... Dat zijn allemaal termen die je gebruikt hebt in dit topic. Tenzij je wenst te beweren dat deze termen als complimenten bedoeld zijn ben je weldegelijk tegen holebi gedrag.

Niet alle moslims zijn gelijkwaardige burgers.
Ik noem homoseksualiteit niet al die dingen die je beweert, lees er m'n berichten maar op na. Ik zeg dat homoseksualiteit afwijkend seksueel gedrag is, dat is geen verwijt maar een feit. Of is homoseksualiteit soms de norm?
Als ik dan vervolgens van mening ben dat afwijkend seksueel gedrag, of verwijzingen ernaar, publiekelijk tonen enerzijds een provocatie kunnen zijn en anders gewoon een voorbeeld van normvervaging zijn dan wil dat totaal niet zeggen dat ik tegen homoseksuelen ben, evenmin als dat wil zeggen dat ik tegen beoefenaars van sm ben.
Oud 26 maart 2010, 16:52   #99
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dus omdat ik tegen normvervaging ben, ben ik volgens u homofoob. Ik heb niets tegen homoseksualiteit of homoseksuelen, ieder zijn eigen perversie. Ik vind echter wel dat het publiek tonen van seksueel afwijkend gedrag normvervaging is. Het is ook niet omdat ik hetero ben dat mijn volledige identiteit draait om mijn geaardheid.
Trek zelf je conclusies, verder ga ik er niet op in.
Oud 26 maart 2010, 17:01   #100
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergeet nog minirokken, t-shirts met de afbeelding van Che Guevara, jurkjes met een split die te hoog loopt, grote decolletés, te spannende jeansbroeken, alle broeken waarbij je het geslachtsorgaan te nadrukkelijk kan zien, kledij met Oosterse designs of verwijzingen naar niet-christelijke godsdiensten, en au fond alles wat volksvreemd is of waar ook maar iemand aanstoot aan zou kunnen nemen.

Freedom is an overrated commodity...
Het hangt ervan af WIE dat draagt..voor sommigen zou dat zeker verboden mogen worden door een soort goedesmaakpolitie..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be