Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2010, 11:33   #81
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb dit onderzoek (en andere) al meerdere malen aangehaald. (lang voordat jij je hier registreerde)

Vandaar ook dat ik schreef
"Ja; ik begrijp ook niet dat jij de resultaten van dat onderzoek nog steeds niet ziet/wil zien. "
Ik begrijp ze best hoor (maar dat negeer jij, niet zo subtiel )
Daarom nogmaals :
Citaat:
Ondanks zijn omvang (234 bladzijden) stelt dit document zich immers tevreden met globale vergelijkingen tussen autochtonen en leerlingen uit de immigratie. De belangrijkste fout van deze methode is dat men twee bevolkingen vergelijkt (autochtonen en migranten) zonder zich af te vragen of een dergelijke vergelijking relevant is voor het bestudeerde kenmerk (bv. de resultaten voor wiskunde en lezen).
:
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:41   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Ik begrijp ze best hoor (maar dat negeer jij, niet zo subtiel )
Daarom nogmaals : :
"dit document" uit de tekst die je citeert; welk document is dat?
Om het onderzoek te lezen moet je klikken op de pdf
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 11:45   #83
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"dit document" uit de tekst die je citeert; welk document is dat?
Om het onderzoek te lezen moet je klikken op de pdf
Zoek het verband

Ik denk dat ik het nu wel gehad heb.
Ofwel ben je ofwel doe je ...
Oud 14 april 2010, 11:54   #84
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek het verband

Ik denk dat ik het nu wel gehad heb.
Ofwel ben je ofwel doe je ...
Ik begrijp dat je het gehad hebt.
Je dacht dat het over het onderzoek ging dat ik aanhaalde; maar het gaat over het OESO rapport.

Citaat:
Daar sta je dan eh ...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 19:19   #85
knuffeltje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nog erger, het aanleren van het Nederlands wordt niet als wenselijk gezien, eerst moeten ze Berbers of Turks leren want dat is identiteit...en ondertussen vallen hele generaties uit schoolbanken en arbeidsmarkt, maar verband is er niet hoor! Dat is er wel, zeker weten...het is geen toeval dat het misgaat vooral; eenmaal de overstap naar middelbaar wordt gemaakt.
Dan moet het abstract denken zich ontwikkelen, zonder voldoende taalbeheersing om dit te begrijpen haak je af en zak je weg...allemaal toeval!
Wat ook nog met het taalprobleem meekomt is dat kinderen die van kleins af aan wel de taal aangeleerd hebben opgehouden worden. Er moet meer tijd gestoken worden in de kinderen die de taal niet beheersen waardoor het tempo en het niveau in de klas omlaag gaat.
En volledig mee eens dat dit wel een verband is.
Dat onze taal een afbreuk is aan de identiteit daar heb ik maar 1 antwoord op dan moet je niet hier komen wonen want de Belgische nationaliteit op papier vinden ze dan wel goed ah ja dat is juist, het is financieel zoveel beter hier
Maar de Belgische nationaliteit op papier is dan ook nog wel naast hun eigen nationaliteit want de meesten beschikken nog steeds over een dubbele nationaliteit ook enkel om de voordelen ervan mee te nemen.
knuffeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 20:28   #86
Neptunus
Gouverneur

Standaard

En daar doet de Antwerpse universiteit goed aan mee: de aanstokers van het oproer bij de lezing van Benno Barnard blijken drie studenten te zijn die het postgraduaat voor islamleerkracht volgen.
Zij zouden ook meewerken aan de website sharia4belgium en mails hebben doorgestuurd om op te roepen tot ordeverstoring....Ze waren zelf aanwezig en deden alsof ze de onschuld zelve waren..
De rector van de universiteit doet niets en gedraagt zich reeds als een totaal onderworpen dhimmi...

Laatst gewijzigd door Neptunus : 14 april 2010 om 20:29.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 08:50   #87
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuffeltje Bekijk bericht
Wat ook nog met het taalprobleem meekomt is dat kinderen die van kleins af aan wel de taal aangeleerd hebben opgehouden worden. Er moet meer tijd gestoken worden in de kinderen die de taal niet beheersen waardoor het tempo en het niveau in de klas omlaag gaat.
De rechtstreeks verantwoordelijken voor dit taalprobleem zijn de ouders die geen Nederlands spreken thuis met hun kinderen. Eerst Nederlands, later kunnen ze hun moedertaal nog altijd leren. Eerst dienen de ouders onze taal te gebruiken bij de opvoeding. (De jaren tussen geboorte en school). Dit zou wettelijk verplicht moeten worden met een controle zoals de RVA gebruikt bij werklozen. Daar worden ze ook niet gespaard.

Citaat:
Dat onze taal een afbreuk is aan de identiteit daar heb ik maar 1 antwoord op dan moet je niet hier komen wonen want de Belgische nationaliteit op papier vinden ze dan wel goed ah ja dat is juist, het is financieel zoveel beter hier
Maar de Belgische nationaliteit op papier is dan ook nog wel naast hun eigen nationaliteit want de meesten beschikken nog steeds over een dubbele nationaliteit ook enkel om de voordelen ervan mee te nemen.
Daarom: systeem RVA invoeren voor Nieuwe Belgen met opvolging. Na 3 gesprekken nog steeds geen vooruitgang? Sanctie: België verlaten. Wie niet horen wil moet voelen. Allochtone ouders hebben de verdomde plicht hun kinderen in het Nederlands op te voeden.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 08:53   #88
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Drie gesprekken is minimum één jaar tijd. Als je u dan nog niet verstaanbaar kunt maken dan getuigt dit alleen van slechte wil en de onwil om deel te nemen aan onze maatschappij.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 09:00   #89
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
De rechtstreeks verantwoordelijken voor dit taalprobleem zijn de ouders die geen Nederlands spreken thuis met hun kinderen. Eerst Nederlands, later kunnen ze hun moedertaal nog altijd leren.
Wat een onzin: je moedertaal is de taal waarin je wordt opgevoed. Die kan je niet 'later nog altijd leren', daarin wordt je opgevoed.
Overigens is een goede kennis van de moedertaal essentieel om een andere taal aan te leren. Wie zijn moedertaal niet goed kent, heeft ook problemen in andere talen. Vandaar dat taalkundigen ervoor pleiten om ook onderwijs aan te bieden in de moedertaal, wat die taal ook zij. Zij houden daarbij geen ideologisch pleidooi maar bieden een wetenschappelijke methode aan, gebaseerd op feitelijke inzichten in de taalontwikkeling bij jonge kinderen.

Citaat:
Dit zou wettelijk verplicht moeten worden met een controle...Allochtone ouders hebben de verdomde plicht hun kinderen in het Nederlands op te voeden.
Dat is in tegenspraak met de Belgische grondwet die bepaalt dat het gebruik van de taal vrij is.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 10:03   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een onzin: je moedertaal is de taal waarin je wordt opgevoed. Die kan je niet 'later nog altijd leren', daarin wordt je opgevoed.
Overigens is een goede kennis van de moedertaal essentieel om een andere taal aan te leren. Wie zijn moedertaal niet goed kent, heeft ook problemen in andere talen. Vandaar dat taalkundigen ervoor pleiten om ook onderwijs aan te bieden in de moedertaal, wat die taal ook zij. Zij houden daarbij geen ideologisch pleidooi maar bieden een wetenschappelijke methode aan, gebaseerd op feitelijke inzichten in de taalontwikkeling bij jonge kinderen.

Dat is in tegenspraak met de Belgische grondwet die bepaalt dat het gebruik van de taal vrij is.
Natuurlijk kun je geen onderwijs aanbieden in de moedertaal,praktisch is dat helemaal niet te organiseren gezien de diversiteit van allochtonen die zichzelf hier vestigen ( er worden alleen al in bijvoorbeeld Marokko drie verschillende soorten Berbers gesproken, en Arabisch en Frans)
En dan hebben we het nog niet eens over de verschillende soorten Afrikaanse dialecten )
Bovendien omzeil je zo de kern van het probleem, taal als identiteit en middel tot sociale controle.
Wat wel moet gebeuren is ouders overtuigen van het belang zelf goed Nederlands te spreken en die kans ook te bieden aan hun kinderen, het is dus fout om kinderen vooral in de taal van het thuisland op te voeden, thuis geen Nederlands te spreken, en enkel naar buitenlandse zenders te kijken, daarmee beperk je serieus de kansen van je kroost!
Dat wil niet zeggen dat een kind niet evengoed de taal van het thuisland kan leren,van mij kun je best je kind tweetalig opvoeden, wanneer dit niet ten koste van het Nederlands gaat en dat gebeurt nu wel!
Het is wel erg vreemd dat een logisch verband tussen taalontwikkeling en leerproblemen binnen bepaalde groepen zo taboe is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 10:07   #91
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat wel moet gebeuren is ouders overtuigen van het belang zelf goed Nederlands te spreken en die kans ook te bieden aan hun kinderen, het is dus fout om kinderen vooral in de taal van het thuisland op te voeden, thuis geen Nederlands te spreken, en enkel naar buitenlandse zenders te kijken, daarmee beperk je serieus de kansen van je kroost!
Daar ben ik het mee eens. Maar overtuigen is iets heel anders dan verplichten. Zachte dwang (stimulerende maatregelen) lijken me toegelaten en gewenst.
Citaat:
Het is wel erg vreemd dat een logisch verband tussen taalontwikkeling en leerproblemen binnen bepaalde groepen zo taboe is!
Ik weet niet in welke zin dat een taboe is. Er wordt veel aandacht aan besteed en er bestaat veel onderzoek naar.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 10:14   #92
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Tot ze aan het loket komen ....
Staat het ons dan ook vrij hen NIET te helpen als men de gangbare taal niet spreekt?
Probeer in Frankrijk maar eens iets te regelen sans parler la langue

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 april 2010 om 10:15.
Oud 15 april 2010, 12:50   #93
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
En daar doet de Antwerpse universiteit goed aan mee: de aanstokers van het oproer bij de lezing van Benno Barnard blijken drie studenten te zijn die het postgraduaat voor islamleerkracht volgen.
Zij zouden ook meewerken aan de website sharia4belgium en mails hebben doorgestuurd om op te roepen tot ordeverstoring....Ze waren zelf aanwezig en deden alsof ze de onschuld zelve waren..
De rector van de universiteit doet niets en gedraagt zich reeds als een totaal onderworpen dhimmi...
Prachtige bewering. Is hier ook een bron van te vinden? Of eigen onderzoek?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 17:50   #94
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Postgraduaat mohammedanerij in een zogenaamd beschaafd land? En dan zullen ze ons nog wijsmaken dat de belastingbetalers er in meerderheid voorstander van zijn dat hun geld aan dit soort landverraad wordt besteed? Iedereen kent het antwoord, en iedereen weet dus of de machthebbers hun ambten rechtmatig bekleden. En dus ook of wij een dergelijke overheid nog belastingen, of enige vorm van loyauteit, schuldig kunnen zijn.
Oud 15 april 2010, 19:08   #95
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Prachtige bewering. Is hier ook een bron van te vinden? Of eigen onderzoek?
Eigen onderzoek en ik was er trouwens ook......

Laatst gewijzigd door Neptunus : 15 april 2010 om 19:09.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2010, 23:48   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Maar overtuigen is iets heel anders dan verplichten. Zachte dwang (stimulerende maatregelen) lijken me toegelaten en gewenst.

Ik weet niet in welke zin dat een taboe is. Er wordt veel aandacht aan besteed en er bestaat veel onderzoek naar.
Kijk, om zo iets te bereiken moet je overtuigen. Maar dat betekent niet dat je dus er op rekent dat eenmaal "overtuigd" het wel in orde komt. Wanneer je met bijvoorbeeld Turkse ouders praat heb je veel kans dat ze omdat je voor hen voor de "overheid" werkt; je tegenover braaf knikkende mensen zit. Maar die "ja" betekent respect voor jou, met de inhoud van het gesprek is er amper verband. Je moet dus controleren, via kind en gezin bijvoorbeeld, die kunnen taalontwikkeling samen met fysieke gezondheid nagaan. Reageert een kind op eenvoudige woorden? Wat praat de moeder met het kind in je bijzijn? En is dat goed Nederlands wat moeder praat? Daar kun je over aanspreken en door verwijzen waar je moet zijn om je taal te verbeteren. Negeer je dit compleet dan wordt het kindergeld voor dat kind ingehouden. Dat wordt op een geblokkeerde rekening op naam van het kind..tot ouders inzien dat zij mede verantwoordelijk zijn voor de kansen van hun kroost, en dus iets doen aan taalproblemen bij zichzelf en kind wat tot meetbaar resultaat leidt.
Ik heb nog nooit een onderzoek gelezen dat de werkelijkheid geen geweld aandeed. Je moet echt jaren de straat op, vereniging en moskee in..overtuigen dus maar geen totale vrijblijvendheid! De werkelijkheid in aandachtwijken en binnen traditionele moslimgezinnen vooral van Magrebijnse origine is een ontzettend probleem en taboe, dus ook de werkelijke oorzaken van gebrekkige schoolloopbaan. Want waarom zouden die kinderen minder talent hebben? Hun cultuur en religie moedigt een aantal eigenschappen niet echt aan; waar het bijvoorbeeld rolpatronen voor mannen en vrouwen betreft!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be