Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2010, 17:31   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Aan de benzinepomp zouden wij daar niet veel van merken denk ik. De E.U. zou een hele vloot vliegdekschepen en onderzeërs moeten laten bouwen, inplaats van altijd bij de Amerikanen te gaan zagen. Beter zou het zijn mochten de Amerikanen ons om hulp komen smeken.
Als er geen sterk Europa gemaakt word, zal het Europa-af zijn in elk geval, dan gaan we achterop hinken, achter China, Indië, de U.S.,...Een derde wereld, of beter Vierde Wereld Continent, een vuilbak, waar heel de wereld zijn werklozen komt dumpen.
En maak U geen illusies. Er zal geen sterk Europa gemaakt worden. Best Griekenland eens van nabij volgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 17:33   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het maakt niet uit of Nederland die eilanden al 5 jaar of 5 eeuwen bezet houdt. Het enige wat van belang is, is dat de Nederlandse kolonisatoren hun boeltje pakken en naar huis keren.
Leuk. Wordt hier ook gezegd van de Marokanen.
Oud 6 april 2010, 18:40   #83
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Oh maar van mij mogen ze dat he, ... geen probleem... maar den eerste die om nen eurocent voor de negerkes in congo komt bedelen krijgt de deur plak in zijn gezicht he.

Deal ?
Op voorwaarde dat Congo dan ook werkelijk soeverein kan beslissen over alle Congolese rijkdommen, zonder buitenlandse multinationals die alles opkopen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 21:14   #84
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Oh maar van mij mogen ze dat he, ... geen probleem... maar den eerste die om nen eurocent voor de negerkes in congo komt bedelen krijgt de deur plak in zijn gezicht he.

Deal ?
Deal!

Het geld dat wij aan Afrika geven via ontwikkelingshulp of via NGO's is maar een fractie, een peulschil, vergeleken met de fortuinen die het westen en China er jaarlijks plunderen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 22:15   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Op voorwaarde dat Congo dan ook werkelijk soeverein kan beslissen over alle Congolese rijkdommen, zonder buitenlandse multinationals die alles opkopen.
Maw zonder corrupte leiders. Denk dat dit een illusie is.
Oud 6 april 2010, 23:15   #86
F.Lurk
Gouverneur

F.Lurk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Telegraaf maakt melding van het feit dat de dreiging van een Venezolaanse aanval op de Nederlandse Antillen is toegenomen.

"De veiligheid van het Koninkrijk en in het bijzonder de Benedenwindse Eilanden kan in het gedrang komen”, zo waarschuwen de departementen in de deze week gepresenteerde Verkenningen, die een leidraad moeten vormen voor de toekomstige Nederlandse defensiepolitiek.
In het rapport staat onomwonden dat ons land ’rekening moet houden met de noodzaak om de militaire presentie in de Antilliaanse regio te versterken’. Niet eerder speculeerde ons land in een officieel ambtelijk rapport zo openlijk over de mogelijkheid van een gewapend conflict met Venezuela.
Vooral een lange dictatuur van Chavez zal de zaak op scherp zetten, zo voorspellen de departementale experts: „De verhoudingen in de regio kunnen dan de komende decennia onder druk komen te staan, mede door de strategische ligging van de Antillen.”

In geval van een Venezolaanse aanval moet/gaat/wil/kan Vlaanderen dan helpen?

Ja, door wapens te leveren aan Venezuela!
F.Lurk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 15:40   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
+ prikkeldraad van Bekaert, je weet wel : "het andere woord voor draad"

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2010, 15:54   #88
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het maakt niet uit of Nederland die eilanden al 5 jaar of 5 eeuwen bezet houdt. Het enige wat van belang is, is dat de Nederlandse kolonisatoren hun boeltje pakken en naar huis keren.
Nederland houdt geen eilanden bezet. Voor de komst van Europeanen en Afrikanen woonden er Arawak-indianen. Jouw simplisme komt weer eens aan het licht.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 14:57   #89
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Is er een bevolkingsgroep / nationaliteit die jij niet haat?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2010, 18:01   #90
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Nederland houdt geen eilanden bezet. Voor de komst van Europeanen en Afrikanen woonden er Arawak-indianen. Jouw simplisme komt weer eens aan het licht.
De bewoners van de benedenwindse eilanden zijn maar wat blij dat ze tot het Koninkrijk der Nederlanden behoren. Ze krijgen vanuit Nederland miljardensteun, zonder die steun leden ze daar zelfs honger.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 00:46   #91
Bompa Punk
Burger

Bompa Punk's schermafbeelding

Standaard

Als die shownicht van een Chavez de Antillen aanvalt dan komt hij met zijn vuile stinkvoeten op het grondgebied van een NAVO lidstaat en krijgt hij de hele alliantie op zijn nek.
Zo simpel is dat. Dat hij dus maar twee keer nadenkt.

Dom Helder Camera

http://planethilarius.blogspot.be/
Bompa Punk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 12:21   #92
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht
Als die shownicht van een Chavez de Antillen aanvalt dan komt hij met zijn vuile stinkvoeten op het grondgebied van een NAVO lidstaat en krijgt hij de hele alliantie op zijn nek.
Ik zou dat eens willen meemaken. De NAVO maakt fillet americain van Chavez.
Oud 10 april 2010, 13:00   #93
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat Bompa Punk :
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Punk Bekijk bericht

Citaat Pericles :
Ik zou dat eens willen meemaken. De NAVO maakt fillet americain van Chavez.

Los van de discussie in deze draad.

Vietnam (Amerikanen)
Afghanistan 1 (Russen)
Afghanistan 2 (NAVO, zelfs met Belgen die schieten )
Irak 1(Amerikanen en Engelsen als huurlingen betaald door de rest van de wereld)
Irak 2 (Amerikanen ,pissed door 09/11 en Engelsen, die doen toch altijd wat de Amerikanen zeggen)

Ja we zien inderdaad dat 'super' legers in staat zijn om een oorlog te winnen tegen een klein land..........
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 13:50   #94
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De bewoners van de benedenwindse eilanden zijn maar wat blij dat ze tot het Koninkrijk der Nederlanden behoren. Ze krijgen vanuit Nederland miljardensteun, zonder die steun leden ze daar zelfs honger.
Die kosten maken het niet aantrekkelijk voor Venezuela om die eilanden te bezetten. Het dunkt mij verder dat de U.S. nog eerder dan Nederland zal ingrijpen. Zij hebben in het Caraïbische gebied al vaker ingegrepen. Zie ver >>>

Citaat:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Po...-miljarden.htm
Antillen kosten Nederland miljarden - woensdag 24 oktober 2007 08:02
Het kabinet heeft voor dit jaar 2,2 miljard euro opzij gelegd voor de schuldenlast van de Nederlandse Antillen. Dit tekort op de eilandengroep is voornamelijk ontstaan door het enorme ambtenarenapparaat.
Citaat:

Antillen kosten Rijk 100 miljoen - NRC Handelsblad

Gepubliceerd: 30 maart 2010 15:50 - Door een onzer redacteuren
Inlijving van de drie Antilliaanse eilanden Bonaire, Saba en St. Eustatius bij Nederland kost de rijksbegroting jaarlijks ten minste 100 miljoen euro.

Het exacte bedrag is nog niet bekend omdat onduidelijk is op hoeveel geld het grootste eiland, Bonaire, kan rekenen. Van de minimaal 100 miljoen komt 80 miljoen voor rekening van de departementen in Den Haag.

Dat blijkt uit een overzicht dat staatssecretaris Bijleveld (Koninkrijksrelaties, CDA) vanochtend naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Ik wist niet dat die inlijving nog speelde. Die berichten had ik gemist. Maar ik kan mij voorstellen dat in het licht daarvan Venezuela zich moet profileren door zich ook aan te bieden als logische 'behoeder' van deze eilanden. Dat moet dan door onderhandelingen gebeuren en niet door een bezetting. Dit hoort bij de beeldvorming van de regering van Venezuela voor de eigen bevolking.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 14:19   #95
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Die kosten maken het niet aantrekkelijk voor Venezuela om die eilanden te bezetten. Het dunkt mij verder dat de U.S. nog eerder dan Nederland zal ingrijpen. Zij hebben in het Caraïbische gebied al vaker ingegrepen. Zie ver >>>

Ik wist niet dat die inlijving nog speelde. Die berichten had ik gemist. Maar ik kan mij voorstellen dat in het licht daarvan Venezuela zich moet profileren door zich ook aan te bieden als logische 'behoeder' van deze eilanden. Dat moet dan door onderhandelingen gebeuren en niet door een bezetting. Dit hoort bij de beeldvorming van de regering van Venezuela voor de eigen bevolking.
Chavez maakt geen schijn van een kans tegen de NAVO. Op een uur of twee is de zaak opgelost. Maar hij doet maar, het word eens tijd dat ze eens op zijn groot bakkes timmeren.
Oud 10 april 2010, 15:09   #96
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is dat gezever over die Ollanders die oorlog gaan voeren nu nog niet afgelopen ?

Die gasten stellen militair minder voor dan de troepen van Congo of Zuid Africa.

Wie maakt zich daar nu zorgen over ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 april 2010 om 15:09.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2010, 16:17   #97
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Is dat gezever over die Ollanders die oorlog gaan voeren nu nog niet afgelopen ?

Die gasten stellen militair minder voor dan de troepen van Congo of Zuid Africa.

Wie maakt zich daar nu zorgen over ?
Gij weet werkelijk niet veel hé Henri.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be