![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de duidelijkheid we hebben er zelf maar 1, en rijden meestal met de fiets, maar mij gaat het over het feit dat de staat niet te bepalen heeft wat jij koopt of niet koopt. ik heb 3 computers thuis, problemen mee ? als het u een troost kan zijn ik heb er nog meer maar die staan elders opgeslagen (collector items) Wat met mensen die graag auto`s verzamelen , maar weer niet meer zeker. Ik denk dat ik maar zwaar vervuilende landbouw voertuigen ga verzamelen in dat geval, ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja, tot ge al die groene jongens hun villa binnenstapt en hun lederen salon, plasma, blue ray speller, 2 auto`s in de garage en nen 3 den op den oprit voor zeuneke ziet staan. Elk ne computer en een game console, ne dikken bbq op den terras en dito tuinmeubelen...
consuminderen, ... niet komen lullen he, ... Meestal is dien 3 den voor zoon of dochterlief dan nog een 2`hands niets mis mee uiteraard, beter eerst nen ouwen bak opplooien dan ne splinternieuwen... alleen blazen die dikwijls wel meer bazaar in de lucht... en als het dan al ne nieuwen is, wordt daar meestal niet echt zuinig mee gereden... als je begrijpt wat ik bedoel... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de automobilist al ettelijke malen zijn kostprijs betaalt. Ik verwijs naar het VAB bericht enige weken geleden betreffende de (niet) wegenwerken. Los van de vraag of de "kostprijs", wat een volstrekt onbecijferbaar theoretisch begrip is, per se volledig moet betaald worden door de gebruiker. Bovendien bestrijd ik ten stelligste dat de totale belastingsaanslag op eenieder van ons irrelevant zou zijn aan de vraag of er nog lasten bijmoeten. integendeel is dit net ontzettend relevant. je zou nl evengoed voor een belastingverschuiving kunnen opteren door tegelijk lasten af te bouwen. ik hoor u dat echter niet voorstellen.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu bvb herstel van een auto: je produceert een auto volledig geautomatiseerd (= zonder veel arbeidskosten) voor 5000euro arbeid + 5000euro stukken + 10.000euro distributiekosten - marketing kosten. EN lap je betaalt daar 20.000euro voor een auto met 21% btw bovenop. Of die auto staat daar voor 24.000euro. Totdaar ben ik nog mee met de sociale lasten en btw en andere lasten op die auto. Je hebt een 'koppelingspedaal' die versleten is aan die auto, en je mag naar de garage. Je betaalt 200euro stukken + 800euro arbeidsloon om die auto te herstellen. Er wordt 2 dagen gewerkt aan die auto. OF kijk Andy ik moet dus 1 maand werken om een collega arbeider 2 dagen werk te geven... Probeer nu eens iets zinnigs te zeggen over die verhouding andy ??? Het is zodanig zinnig, dat als je 1 jaar werkt, kun je dus welgeteld 10 auto's hun koppelingspedaal laten herstellen... En heb je dus 1 maand werk gegeven aan uw medearbeider. DIe medearbeider kan op zijn beurt 1 koppelingspedaal laten herstellen... Geld moet rollen in de economie ? Maar op die manier versmacht het wel hé. Volgens mij wordt de duurzaamheid in onze economie wegbelast. En daarom vind ik die lasten wel relevant, je moet daar durven over nadenken. Is dat nodig 21% btw op een herstelling ? Is dat nodig 33+16%sociale lasten op de arbeid voor een herstelling ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Auto's worden momenteel verkocht met steun van de overheid.....
Tot zover het "business"-model. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat van die 21% btw en die sociale lasten, ik zeg maar wat, uitkeringen aan kroostrijke gezinnen en lonen van postzegelverzamelaars worden betaald. Dat is niet wat de oorspronkelijke eigenaar met zijn geld had gedaan, maar nu zijn het dus, in de plaats van de oorspronkelijke eigenaar, kroostrijke gezinnen en postzegelverzamelaars die hiermee spullen zullen kopen, maw pampers en postzegels. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 april 2010 om 05:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij gooien het weg, en het wordt in polen of afrika hersteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn schoonvader heeft een auto voor de zomer, en een voor de winter. En één set nummerplaten. De verzekeringspremie die hij betaalt is gebaseerd op de waarde van de duurste van de twee, en de taks wordt berekend aan de hand van de zwaarste (wegentaks gaat hier naar gewicht...). Het enige dat ie twee keer betaalt is de garageplaats.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
welcome to politics.be
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Het is niet aan de overheid om te gaan bepalen hoeveel auto's (en tal van andere dingen) een individu/gezin heeft. Het lijkt me meer een maatregel om zogezegde "sociale ongelijkheid" weg te werken. Volgende stap zal zijn dat de overheid ook bepaald welk type wagen je mag hebben (geen SUV's, geen sportwagens, geen gezinswagen voor wie geen kinderen heeft, enz...), net zoals iedereen in de DDR in een Trabant reed.
Zelf heb ik 3 auto's, maar ik kan maar met één tegelijk rijden, dus vervuil/verbruik ik niet meer dan iemand met 1 auto. Zoals al eerder door anderen gezegd, hebben heel wat gezinnen meer dan 1 auto nodig voor werk, school, afstand openbaar vervoer, enz.... Het principe " de gebruiker/vervuiler betaald" kan heel eenvoudig toegepast worden : belast enkel de brandstof (geen BIV, geen wegenbelasting), zodat wie veel rijdt of met een grote, niet zuinige wagen rijdt, er ook de lasten van moet dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, een heel aantal gezinnen met een inkomen van + €3000/maand bereiken dat net door met 2 te gaan werken (mijn eigen situatie). Als ze nog maar 1 auto hebben, zal een heel deel van hen noodgedwongen één partner hebben die zijn job zal moeten opgeven en zodoende weer onder de grens van € 3000/maand komen. Zij mogen dan weer een 2de auto hebben, enz.. Dat heet een vicieuze cirkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Staatssecretaris
|
![]() is dat dan 3000 brut of net?
![]() en wat als je als zelfstandige er het ene jaar boven, het andere onder zit, wat met bedrijven, etc moraal van het verhaal: shut the fuck up, linkiewinkie. :cool:
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor ons is het niet voldoende. Maar als die regelnevertjes dit erdoor krijgen: geen probleem, de auto waar ik mee rij staat op naam van de zaak, ge kunt dus vierkant mijn kloten kussen met uw paternalisme.
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Ik heb gisteren op café gezeten met Ons Milieu en er een goed gesprek mee gehad.
![]() Sinds wanneer kan het milieu haar mening verkondigen?
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() En die politiek is een echt succes, je kunt de babymeisjes zo op de vuilnisbelten gaan plukken
![]()
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Heb net een wagen gekocht, dus wij hebben thuis nu 3 wagens... De horror
![]()