Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 mei 2004, 14:28   #81
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hey, hier in Vilvoorde hebben ze een kliklijn geopend om sluikstorters mee aan te geven. Een initiatief van Dehaene en Co.... wat is het verschil. Afval is niet gewenst, illegalen ook niet.
goed gezien, laten we dan gewoon die onmenselijke illegaliteit afschaffen...
De illegalen willen niet uit de illegaliteit, omdat ze dan niet aan de bak komen als hun werkgever loonlasten op hen zou moeten betalen.
Erw is offline  
Oud 12 mei 2004, 14:39   #82
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

touché!
TV Touché? Lang geleden, goed programma, maar eigenlijk flauwekul, een beetje zoals jullie beweringen.

Serieus nu (grijns): Als de meldingen via het Vlaams Blok gaan dan zit er een centrale locatie tussen die de gemelde feiten kan samenleggen en eruit conclusies kan trekken.
Bij meldingen aan de politie moet er veel administratieve bullshit en politieke onwil gepasseerd worden.
Of waarom dacht je dat de regering verklaart dat misdaadcijfers onbetrouwbaar zijn?
Omdat de diverse politiezones hun eigen 'kleur' geven aan de cijfers, grofweg gezegd: foefel foefel sjoemel om gevolgen van wanbeleid zoveel mogelijk voor de burger te verdoezelen.

En ze kosten veeeeel minder dan Goliath en andere exorbitante acties van de politie met belastingsgeld.
Goed idee dus, en hopelijk spectaculaire resultaten.
Ach, het is gewoon een ongepaste, onnozele verkiezingszet... meer niet. Als jij dat niet doorhebt, ben je zeer naïef. Voor mij bestaat nog altijd de politie hiervoor en de Dienst Vreemdelingenzaken enz...
Oud 12 mei 2004, 15:23   #83
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

TV Touché? Lang geleden, goed programma, maar eigenlijk flauwekul, een beetje zoals jullie beweringen.

Serieus nu (grijns): Als de meldingen via het Vlaams Blok gaan dan zit er een centrale locatie tussen die de gemelde feiten kan samenleggen en eruit conclusies kan trekken.
Bij meldingen aan de politie moet er veel administratieve bullshit en politieke onwil gepasseerd worden.
Of waarom dacht je dat de regering verklaart dat misdaadcijfers onbetrouwbaar zijn?
Omdat de diverse politiezones hun eigen 'kleur' geven aan de cijfers, grofweg gezegd: foefel foefel sjoemel om gevolgen van wanbeleid zoveel mogelijk voor de burger te verdoezelen.

En ze kosten veeeeel minder dan Goliath en andere exorbitante acties van de politie met belastingsgeld.
Ach, het is gewoon een ongepaste, onnozele verkiezingszet... meer niet. Als jij dat niet doorhebt, ben je zeer naïef. Voor mij bestaat nog altijd de politie hiervoor en de Dienst Vreemdelingenzaken enz...
Je slaagt er in om iemand ten onrechte te beschuldigen naief te zijn en een zinnetje later u er zelf aan te bezondigen. Grappig.
Oud 12 mei 2004, 15:26   #84
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Wat had U dan gewild?
Voor de burger geldt 1 ding: van de overlast af zijn.
Ik vraag mij af op welke manier u overlast hebt van illegalen. Het kan toch ook dat dat brave mensen zijn, die gewoon in uw straat wonen.
Geen last dus.

Dat het Blok es een kliklijn start tegen huisjesmelkers, ja. Dat zou veel beter zijn!
Oud 12 mei 2004, 15:27   #85
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Citaat:

De illegalen willen niet uit de illegaliteit, omdat ze dan niet aan de bak komen als hun werkgever loonlasten op hen zou moeten betalen.
Pak deze werkgevers dan aan!! En de huisjesmelkers!
Maar dat zal het Blok niet doen, want daar zit een groot deel van hun kiezerspotentieel natuurlijk.
Oud 12 mei 2004, 15:31   #86
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Mieke ! Politie moet flitsen en veel PV's schrijven dat brengt geld op... illegalen oppakken is tijdverlies en dweilen met de kraan open !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 12 mei 2004, 15:35   #87
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hey, hier in Vilvoorde hebben ze een kliklijn geopend om sluikstorters mee aan te geven. Een initiatief van Dehaene en Co.... wat is het verschil. Afval is niet gewenst, illegalen ook niet.
grenzen en boeken toe... samen met de 26.000 die ze in Nederland willen uitwijzen, en dat is dan met een democratiscge regering daar moet dat wel kunnen bij die "ollanders"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 12 mei 2004, 15:38   #88
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:

Ja, vandaag was die dienst Vreemdelingenzaken nog in 't middagnieuws van VTM, om te klagen dat hun plafond in 't WTC in Brussel aan 't instorten is, er is geen geld om er iets aan te doen, de ramen kunnen niet open, de airco werkt niet en werd ook afgeplakt wegens de stank en ze zitten met 25°C smorgens al.
De nieuwe rolluiken liggen al jaren in de gang wegens vermoeden van gevaarlijk stof, maar intussen is dat onderzocht en veilig bevonden.
Allemaal flauwekul als excuses om niet te moeten betalen voor de afwerking.

De staat verwaarloost ze.
En dan ben ik naïef? Ik noem het realisme. U probeert dan nog te stellen dat ze hun werk goed *kunnen* doen?
Muhahahahahaha!

En ongepaste onnozele verkiezingszet? Onze vriend Guy Verhofstadt en zijn kornuiten zaten gisteren in datzelfde VTM nieuws collectief te zweten op de hometrainers, met nadien een dikke bak friet erop.
Om te tonen dat ze voor Vlaanderen staan.

Muhahahahahaahah! (2)
Erw is offline  
Oud 12 mei 2004, 15:45   #89
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Mieke ! Politie moet flitsen en veel PV's schrijven dat brengt geld op... illegalen oppakken is tijdverlies en dweilen met de kraan open !
Ge hebt het misschien niet heel goed begrepen, maar dat blijft dus ook de taak van de politie! Daar gaat een verkiezingsstunt - of moet ik nobel initiatief zeggen? - heus niets aan veranderen hoor!

Aah nee wacht, ik begrijp het al. De volgende stap zal waarschijnlijk bestaan uit het oprichten van een speciaal comité dat kan instaan voor de controle van de meldingen die men binnenkrijgt en dan zal men de politie wel eventjes een handje helpen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 12 mei 2004, 15:51   #90
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat had U dan gewild?
Voor de burger geldt 1 ding: van de overlast af zijn.
Als deze burger vindt dat de politie haar werk goed (er zijn resultaten) doet zal hij wel rechtstreeks melden, in plaats van door te geven aan 't Vlaams Blok.
De burger heeft hier nog altijd de keuze, of niet? Als je dit laakbaar vindt dan bent U niet democratisch.
Wat ik had gewild? Alle politici met een molensteen op de bodem van de oceaan zou al een goed begin zijn...

Maar voor het zover is: hebt u mijn posting wel goed gelezen? Wat heeft "democratisch zijn" (wat WALG ik van die term, indien u zich wil identificeren met anderen die zich "democratisch" noemen, doet u maar, maar val MIJ daar niet mee lastig) te maken met de loutere observatie dat noch het Blok noch zijn eventuele knokploegen die illegalen en de huisjesmelkers die hen huisvesten gaan straffen? Of denkt u nu echt dat Dewinter himself zo'n paar Roemenen of Oezbeken naar Berchem-station gaat begeleiden?

Citaat:
Dat het blok populistisch is: kan zijn, ik weet het niet.
Kunt u mij anders eens zeggen welk DOEL er aan die telefoon-actie verbonden is (behalve den Belgacom rijker maken) ?

Citaat:
Misschien willen ze dat de resultaten die de burger vraagt er komen?
Door niet naar de politie te bellen?

Komaan zeg...
Oud 12 mei 2004, 15:54   #91
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus volgens u gaan Dewinter en Annemans op een mooie zondagmorgen gewapend met Conscience's Leeuw van Vlaanderen, een koppel landsknechten en drie verloren gelopen vendelzwaaiers die illegalen zelf daaruit smijten of zo?
Oud 12 mei 2004, 16:01   #92
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Wat ik had gewild? Alle politici met een molensteen op de bodem van de oceaan zou al een goed begin zijn...

Maar voor het zover is: hebt u mijn posting wel goed gelezen? Wat heeft "democratisch zijn" (wat WALG ik van die term, indien u zich wil identificeren met anderen die zich "democratisch" noemen, doet u maar, maar val MIJ daar niet mee lastig) te maken met de loutere observatie dat noch het Blok noch zijn eventuele knokploegen die illegalen en de huisjesmelkers die hen huisvesten gaan straffen? Of denkt u nu echt dat Dewinter himself zo'n paar Roemenen of Oezbeken naar Berchem-station gaat begeleiden?

Kunt u mij anders eens zeggen welk DOEL er aan die telefoon-actie verbonden is (behalve den Belgacom rijker maken) ?

Door niet naar de politie te bellen?

Komaan zeg...
Ik gebruik 'democratisch' voor alles waar de gemeenschap wel bij vaart.

Knokploegen van het Vlaams Blok? Nog niets over gezien in de media. Een verzinsel van U neem ik aan. Kan ik ook gaan beweren dat de knokploegen van de Waalse PS op 'onze' Guy zijn smoelwerk komen kloppen om dingen gedaan te krijgen. Cheap things to say heh? Lees wat meer Jommekes en wat minder Jerommekes.

Doel van die telefoonactie? Heb ik toch gezegd? Kans op wegmoffelen van misdaden verkleinen.
Niet naar de politie bellen? Ooit al eens gekeken naar nieuws of een krant gelezen? Het staat vol van mensen die zeggen of schrijven dat ze de politie al meermaals op de hoogte gebracht hebben zonder resultaat.

Kortom: hetgeen U stelt heeft naast wat icoontjes weinig grondslag.
Erw is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:03   #93
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dus volgens u gaan Dewinter en Annemans op een mooie zondagmorgen gewapend met Conscience's Leeuw van Vlaanderen, een koppel landsknechten en drie verloren gelopen vendelzwaaiers die illegalen zelf daaruit smijten of zo?
Nee, de politie krijgt andere prioriteiten, dat is wat ancapa stelt.
En inderdaad: je leest teveel stripverhaaltjes. Tracht wel nog het onderscheid met de realiteit te maken.
Erw is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:05   #94
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Chance dat u dat op uw eentje kunt beslissen.

Citaat:
Knokploegen van het Vlaams Blok? Nog niets over gezien in de media. Een verzinsel van U neem ik aan. Kan ik ook gaan beweren dat de knokploegen van de Waalse PS op 'onze' Guy zijn smoelwerk komen kloppen om dingen gedaan te krijgen. Cheap things to say heh? Lees wat meer Jommekes en wat minder Jerommekes.
Ooit al van ironie gehoord? Of is dat te moelijk voor het bolleke?

Citaat:
Doel van die telefoonactie? Heb ik toch gezegd? Kans op wegmoffelen van misdaden verkleinen.
Maar de misdaden zelf mogen dus voor uw part perfect doorgaan... ?!

Citaat:
Niet naar de politie bellen? Ooit al eens gekeken naar nieuws of een krant gelezen? Het staat vol van mensen die zeggen of schrijven dat ze de politie al meermaals op de hoogte gebracht hebben zonder resultaat.
Dank u, ik lees geen Pallieterkes.

Citaat:
I am impressed.
Oud 12 mei 2004, 16:07   #95
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, de politie krijgt andere prioriteiten, dat is wat ancapa stelt.
En inderdaad: je leest teveel stripverhaaltjes. Tracht wel nog het onderscheid met de realiteit te maken.
De realiteit?

De realiteit volgens u is dat wanneer verontruste bewoners criminele activiteiten observeren, ze maar naar het Blok moeten bellen in plaats van naar de politie !

Misschien is het toch beter dat u met uw beide voetjes eens terug begane grond raakt...
Oud 12 mei 2004, 16:13   #96
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Eigenlijk getuigt de melder aan zo'n aangiftelijn van heel veel burgerzin.
Burgerzin? Sadisme ja!
dejohan is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:24   #97
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Meestal komen die samen in cafe de leeuw van vlaanderen iN Antwerpen. Soms vindt ge er ook wel eens terug op de ijzerbedevaart, en op NSV betogingen.

Moest ik in Belgie wonen, ik zou nogal lol hebben met die verklikkerslijn.
Valse meldingen zijn strafbaar TomB Een beetje burgerzin kan geen kwaad, zelfs al woont U niet in België.
(buitenverblijfje in belastingsparadijsje en effe de zaak vanop veilige afstand becommentariëren?)
Valse meldingen aan het Blok strafbaar? Jaja.
dejohan is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:26   #98
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Chance dat u dat op uw eentje kunt beslissen.

Citaat:
Ooit al van ironie gehoord? Of is dat te moelijk voor het bolleke?

Citaat:
Maar de misdaden zelf mogen dus voor uw part perfect doorgaan... ?!

Citaat:
Dank u, ik lees geen Pallieterkes.

Citaat:
I am impressed.
Ik zie in uw blabla maar één lijn die ietwat terzake doet: Heb ik gezegd dat de misdaden door mogen gaan? U bent een leugenaar.
Erw is offline  
Oud 12 mei 2004, 16:30   #99
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie in uw blabla maar één lijn die ietwat terzake doet: Heb ik gezegd dat de misdaden door mogen gaan? U bent een leugenaar.
Man, man, man... wanneer gaan die Blokkers nu eens eindelijk hun moedertaal leren?

En dan direct zo spastisch "U bent een leugenaar". Oeioeioei, nu ben ik toch echt wel gepakt hoor...

Anderzijds toch wel fijn dat u net die lijn "terzake" vond. Misschien, als u alles nog eens 10-100 maal doorneemt, komt u er ooit nog wel...
Oud 12 mei 2004, 16:30   #100
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Valse meldingen zijn strafbaar TomB Een beetje burgerzin kan geen kwaad, zelfs al woont U niet in België.
(buitenverblijfje in belastingsparadijsje en effe de zaak vanop veilige afstand becommentariëren?)
Valse meldingen aan het Blok strafbaar? Jaja.
Erw heeft de volgende phase van het plan van het Blok per ongeluk verklapt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be