Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 12 mei 2004, 08:37   #1
Spolpoel
Banneling

Standaard

12/05 GVA
Het Vlaams Blok start in Antwerpen een "kliklijn" waarop illegalen kunnen worden aangegeven.

Wie vermoedens heeft over plaatsen waar illegalen wonen of werken, wordt door het Blok aangespoord om dat via een mobiel nummer te melden. De partij zal de informatie overmaken aan het stadbestuur en de politie.

Veiligheidsschepen Dirk Grootjans (VLD) reageert verontwaardigd: "Een misdrijf moet bij de politie gemeld worden. Het Blok mag geen politietaken overnemen. Ik laat onderzoeken of dit wettelijk is."

Het Vlaams Blok vindt dat het stadsbestuur en de politie geen werk maken van het actief opsporen van naar schatting 10.000 illegalen die volgens de partij in Antwerpen wonen. "Daarom moeten we het zelf doen met zo'n meldpunt", zegt initiatiefnemer en provincieraadslid Philippe Van der Sande. Het Blok start de actie in de stationswijk, Berchem en Kiel, maar wil ze uitbreiden tot de hele stad.

Schitterend initiatief. Tja als de overheid nalatig blijft en de ogen sluit voor de overlast die illegalen de maatschappij bezorgen, dan vraagt ze er eigenlijk zelf om ....
Spolpoel is offline  
Oud 12 mei 2004, 08:39   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Roept Grootjans nu op dat de bevolking elke illegaal moet melden bij de politie ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 12 mei 2004, 09:03   #3
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Yep Grootjans, al eens een misdrijf in die zin gemeld bij de politie? En? Werd er gevolg aan gegeven?
Of mag het niet geweten zijn dat het politie-apparaat faalt op dit en vele andere domeinen?
Doe maar op jong, ge helpt de put waar VLD op 13 juni in zal tuimelen alleen maar groter maken.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 12 mei 2004, 09:13   #4
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Zulke initiatieven zijn niet gepast voor een politieke partij! Misschien moeten de lafaards het organiseren via één van hun VZW's, of 'klop'groepen, net zoals ze doen met hun andere harde praat en acties.

Neen, sorry, even serieus: dit is echt geen taak van een politieke partij in een liberale democratie.
Oud 12 mei 2004, 09:18   #5
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Zulke initiatieven zijn niet gepast voor een politieke partij! Misschien moeten de lafaards het organiseren via één van hun VZW's, of 'klop'groepen, net zoals ze doen met hun andere harde praat en acties.

Neen, sorry, even serieus: dit is echt geen taak van een politieke partij in een liberale democratie.
Inderdaad. Dit is de taak van politie, gerecht en vreemdelingenzaken. Het echte probleem is dat deze hun job niet (mogen) doen.
Oud 12 mei 2004, 09:24   #6
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Gaat het Blok zoals in het nazi-tijdperk het verklikken promoveren?

De Gestapo achterna?

Niet te verwonderen dat andere partijen er terecht voor terugdeinzen met het Blok scheep te gaan!
Clemens is offline  
Oud 12 mei 2004, 09:25   #7
VL Nationalist
Burger

Standaard

Het is ook de taak van politieke partijen om hun tegenstanders te bekampen in het parlement ipv voor de rechtbank.
VL Nationalist is offline  
Oud 12 mei 2004, 09:28   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hey, hier in Vilvoorde hebben ze een kliklijn geopend om sluikstorters mee aan te geven. Een initiatief van Dehaene en Co.... wat is het verschil. Afval is niet gewenst, illegalen ook niet.
Oud 12 mei 2004, 09:28   #9
kangoo
Partijlid

Standaard

Citaat:

Sorry, t'is een gemuilkorfde, Vlaamse Volkspartij in een dictatoriaal, communistisch land met een " liberaal" vernislaagje voor de buitenwereld. Het is misschien niet de taak van een politieke partij ( hierbij geef je dus explicitiet toe dat het showproces in Gent een politiek proces was), maar als de bevoegde diensten niks kunnen of willen ondernemen dan moet iemand het doen. Het VB is een zweeppartij. Laat de zweep maar knallen in het goudzoekershoenderhok.
kangoo is offline  
Oud 12 mei 2004, 09:29   #10
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Hey, hier in Vilvoorde hebben ze een kliklijn geopend om sluikstorters mee aan te geven. Een initiatief van Dehaene en Co.... wat is het verschil. Afval is niet gewenst, illegalen ook niet.
Een initiatief van de burgemeester. HEEL anders dus! Afval is zijn bevoegdheid!
Oud 12 mei 2004, 09:33   #11
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kangoo
Sorry, t'is een gemuilkorfde, Vlaamse Volkspartij in een dictatoriaal, communistisch land met een " liberaal" vernislaagje voor de buitenwereld. Het is misschien niet de taak van een politieke partij ( hierbij geef je dus explicitiet toe dat het showproces in Gent een politiek proces was), maar als de bevoegde diensten niks kunnen of willen ondernemen dan moet iemand het doen. Het VB is een zweeppartij. Laat de zweep maar knallen in het goudzoekershoenderhok.
1. Uw analyse van ons land klopt niet. Dat zeggen alle onderzoeken van de OESO, UNO, enz...
2. Ik geef dat helemaal niet expliciet toe. Een politieke partij heeft geen politiebevoegdheden, dat is wat ik zeg. Inhoudsloze zweeppartij of niet. Misschien zouden de medewerkers zich beter met voorstellen en het warmen van hun zitje in het parlement bezig houden.
Oud 12 mei 2004, 09:40   #12
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Politie, gerecht en vreemdelingenzaken WORDEN DOOR POLITICI VERPLICHT illegalen met rust te laten. Een vriend van me, een vroegere wijkagent in Antwerpen vertelde me dat de politie 10-15 jaar geleden perfect wisten waar illegalen woonden. Het werd hen echter expliciet verboden deze op te pakken. Het probleem is sindsdien alleen maar erger geworden.

Dat is de essentie: laksheid en wanbeleid.
Oud 12 mei 2004, 09:52   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Politie, gerecht en vreemdelingenzaken WORDEN DOOR POLITICI VERPLICHT illegalen met rust te laten. Een vriend van me, een vroegere wijkagent in Antwerpen vertelde me dat de politie 10-15 jaar geleden perfect wisten waar illegalen woonden. Het werd hen echter expliciet verboden deze op te pakken. Het probleem is sindsdien alleen maar erger geworden.

Dat is de essentie: laksheid en wanbeleid.
Dit is geen laksheid, dit is een bewuste beslissing. Weet jij misschien waarom de politie expliciet werden gevraagd om de illegalen met rust te laten? Als dat verhaal klopt, dan is er een reden.
Oud 12 mei 2004, 09:59   #14
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Tja, als de lafaards van de overheid nalaten de overlast aan te pakken, dan lokken ze het uiteindelijk zelf uit.
Opmerkelijk dat de 'progressieven' het onmiddellijk over klopgroepen en nazi-praktijken hebben ... Je zou bijna denken dat het wishfull thinking is ... Waar het hart van vol is, loopt de mond van over, en het is opvallend dat die geluiden steeds uit de progressieve hoek opduikt. Anderzijds zou je ook kunnen stellen dat het domme progressieve kiesvee zich perfect heeft laten hersenspoelen door de multiculturele heilsprofeten, u weet wel , die linkse dictatortjes die veel lullen over gratis en verrijkingen maar na 40 jaar immigratie nog steeds geen poot heeft uitgestoken
Spolpoel is offline  
Oud 12 mei 2004, 10:00   #15
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Een verklikkerssysteem! Te gek!

Dé standaardmethode van dictators om hun bevolking onder de knoet te houden.

Mao, Stalin, eat your heart out!
dejohan is offline  
Oud 12 mei 2004, 10:01   #16
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Volgend jaar (na de verkiezingsoverwinning):

De Verklikkerslijn om Linkiewinkies aan te geven.
dejohan is offline  
Oud 12 mei 2004, 10:03   #17
Tegendradigaard

Standaard

De waarom ?

Het zou kunnen zijn omdat men anders niet weet wat men moet doen met die illegalen. Men laat ze dus liever zitten dan ...de wet toe te passen.
De wet toepassen zou erin bestaan om die mensen terug naar hun land te sturen, effectief dan en niet gewoon een papiertje af geven.

Ge weet wel de wet toepassen, waar men de tegenstanders van het arrest van Gand zo graag mee om de oren slaat dezer dagen.
Maar waarom worden dan niet alle wetten toegepast ? Sommige die met dat argument (de wet toepassen) lopen te leuren zijn zelfs tegenstander van het effectief terugsturen van illegalen. Nochtans ook een wet waarom moet die dan niet toegepast worden ?

En nog ne waarom ? Als men ze niet opspoort... dan bestaan ze niet. De kop in het zand waarom-daarom. De politiekers wonen gewoonlijk niet in wijken waar de illegalen wonen dus hebben ze er ook geen last van.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 12 mei 2004, 10:06   #18
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Een verklikkerssysteem! Te gek!

Dé standaardmethode van dictators om hun bevolking onder de knoet te houden.

Mao, Stalin, eat your heart out!
De bevolking onder de knoet houden ...
Wat voor demagogische zever is dat nu weer.
Voel je je nu zo onder de knoet dejohan? Ocharme toch.
Lig je nu aan de ketting omdat je buur misschien melding maakt van de overlast van illegalen, die uiteindelijk ILLEGAAL in het land verblijven en de wet hierdoor overtreden.
Opmerkelijk hé, voor 1 bepaalde bevolkingsgroep kan de wet niet snel genoeg aangepast en toegepast worden, terwijl de andere aangemoedigd wordt ze aan haar laars te lappen. De attitude van 2 maten en gewichten. Zo hypocriet en typisch voor die multikullies
Spolpoel is offline  
Oud 12 mei 2004, 10:11   #19
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

NAZI-Duitsland gebruikte de Joden-ster.

Gaat men deze illegalen nu ook een ster opplakken.

BLOK op weg naar een neo-nazi partij.
Clemens is offline  
Oud 12 mei 2004, 10:12   #20
Tegendradigaard

Standaard

Dejopan dat was nu net wat ik ook bedoelde.

Met de wet in de hand (afgrijselijke wet voor mijn part) zegt men : het Vlaams Blok moet veroordeeld worden, de wet moet toegepast worden.

Lans de andere kant zegt men : illegalen moet men met rust laten. Nochtans als ik de wet in mijn hand neem dan staat daar in dat illegalen zich hier niet mogen bevinden en dus weg moeten gebracht worden. Terug vanwaar ze gekomen zijn. Gij kunt die wet afgrijselijk vinden maar wet is wet he.

Waarom de ene wet wel toepassen en de andere wet niet toepassen, zelfs overtreders bewust ongemoeid laten, ze bewust niet opsporen.

Leg mij dat eens uit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be