Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2010, 13:56   #81
Zyklon B
Banneling

Standaard

De strijd tegen terrorisme moet in de eerste plaats gevochten worden tegen Saudi Arabie. Dus bespaar me de lachwekkende hypocrisie. Er is nooit een onderzoek geweest ivm 9/11. Als we degene kijken die er van profiteerde was het de US zelf en Israel. Het lijkt me dan ook een typische mossad operatie te zijn geweest.

Er zijn alleen Israelische legermannen en mossad agenten al dansend gearresteerd in NY die dag.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 14:00   #82
Zyklon B
Banneling

Standaard

Maar de oorlogsgetrommel neemt toe. Libannon is voorzien van nieuw geweld. Rusland staat klaar met nukes in Syrie. Bring it on, redneck
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 14:20   #83
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
als iemand als Andy over 1.5milj doden spreekt moet hij dat staven. Zo simpel is dat.
Oude cijfers:

Citaat:
ORB calculated a range of 733,158 to 1,446,063 deaths
Just Foreign Policy:

Maar het gaat niet enkel om de doden.

Citaat:
Iraq's Shocking Human Toll: About 1 Million Killed, 4.5 Million Displaced, 1-2 Million Widows, 5 Million Orphans
Geformuleerd als: "1,5 miljoen ernstige slachtoffers" is denk ik totaal niet overdreven. Dat is een humanitaire ramp.

De betrouwbaarheid van exacte cijfers staan uiteraard altijd ter discussie. Feit is dat aan de 'geallieerde kant' er een politieke en begrijpelijke tendens is om de cijfers schromelijk te onderschatten. De meeste schattingen zijn dan ook eerder een afspiegeling van het aantal slachtoffer dat men bereid is om op te offeren voor 'de goede zaak' dan dat ze realistische cijfers zijn. Die politieke drempel ligt rond de 110.000 doden. Tot daar stelt er zich geen politiek probleem met de publieke opinie.

Vandaar dat de meeste cijfers daar rond hangen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 19:00   #84
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De reden waarom ik daar niet verder op in ging is veel eenvoudiger: u bent een idioot die geen enkele vorm van argumentatie of bewijs aanvaardt wanneer deze niet in uw kraam past. Ik reageerde dan ook niet op uw posts, omdat ik meestal geen zin heb in uw welles-nietes-spelletjes. U kan misschien in uw reactie op deze post aantonen dat het u niet om dergelijke infantiliteiten te doen is, en on topic reageren op zowel de schattingen en vooral de bombardementen.

Ha ja, 1.5 miljoen is wat overdreven. Dat is idd wat negationisten zeggen.

Iraqibodycount is zelf erg gecontesteerd: in een land waar de regering collaboreert met de bezetter aan diezelfde bezetter gaan vragen hoeveel doden er gevallen zijn tgv de bezetting... Omwille van deze methodologie hebben de mensen van iraqibodycount dan ook erg veel kritiek gekregen (daar tal van doden niet als bezettingsdoden zullen verschijnen in de statistieken). Dat heeft niet alleen te maken met een aantal buitenrechterlijke executies, maar vooral met de corruptie in de Irakese overheden en politie. Dat dat voor u een 'anti-VSbron' is, is redelijk ongeloofwaardig. Het initiatief werd immers opgezet door... de VS.

Er bestaat ook nog zoiets als de ORB-poll (een initiatief van een privaat poll-agentschap in het VK), maar dat wist u als lijkenteller ongetwijfeld al. In tegenstelling tot de mensen van iraqibodycount tellen zij niet enkel het aantal door de overheid geregistreerde doden tgv de bezetting (wat een minimale schatting oplevert van het aantal doden), maar bevragen zij de bevolking over het aantal doden tgv geweld; een gedecentraliseerde manier van tellen als het ware. Het resultaat van die poll is uiteraard slechts een schatting, en dus geen absoluut cijfer. In 2007 kwam men met die schatting uit op 1.2miljoen. Ondertussen staat die schatting op 1.7miljoen als ik mij niet vergis. Hier kan u wat meer lezen over die Iraqibodycount en vooral over die ORB.

Zolang die twee methodes waarden opleveren die sterk uiteen liggen kan je niet weten hoeveel slachtoffers er gevallen zijn, en dient minstens een van beide methoden grondig fout te zitten.

Soit, het was mij met dat cijfer geeneens te doen over het aantal slachtoffers in Irak. U was het die dat cijfer uit zijn context lichtte en 'verontwaardigd' moord en brand begon te schreeuwen. U zag in die tactiek immers een middel om aan de essentie van mijn post en van dit topic (nl. bombardementen die worden uitgevoerd zonder al te veel omzien naar de burgerbevolking) voorbij te gaan.

in 't kort gezegd u geeft een cijfer zonder bron, en ik moet dat zomaar aanvaarden of ik doe aan welles nietes spelletjes.
Ik geef een cijfer mèt bron en 't is niet goed.

Wie veegt er nu argumenten van tafel als het niet in de kraam past?

En heu, u leest mijn posts niet? Goed. Reageer dan niet, dan hoef ik niet terug t regeren.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be