![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Vetbetaald???? Weet jij hoeveel een burgemeester verdient???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat een enorme tegenstrijdigheid tussen wat je vertelt, en wat onder andere de burgemeesters in HV vertellen: zij stellen immers vast dat de druk van de verfransing steeds onhoudbaarder wordt en dit terwijl er GEEN faciliteiten zijn (wat trouwens ook ab absurdo bewijst dat de faciliteiten eigenlijk nutteloos zijn en afgeschaft mogen worden). Zelfs zonder faciliteiten, zonder BHV, zal de verfransing blijven doorgaan. Er bestaat maar één mogelijkheid om dit tegen te gaan, en dat is de Franstaligen VERBIEDEN in Vlaams-Brabant te gaan wonen, en hen VERBIEDEN Frans te spreken (zelfs privé). het wordt eens tijd dat ook DAT gezegd wordt.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor mij mag iedereen in Vlaanderen gelijk welke taal spreken. Maar er is 1 zeer duidelijke regel: contact met de overheid gebeurt in het Nederlands.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Waarom verbieden van Frans te spreken?? Ik woon in Wallonië en spreek met mijn man en kinderen zowel thuis als elders onder mekaar Nederlands.
Voor de rest richt ik mij in het Frans tot de inwoners van de streek , doodnormaal. Ik ben zelfs lid van verschillende gemeentelijke organisaties, medeorganiseer verschillende evenementen hier in de gemeente en voel mij niet benadeeld door het feit dat ik dan in het Frans moet uitdrukken. Waarom kunnen Franstaligen in Vlaanderen niet hetzelfde doen??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het BHV lag toen al op tafel, hé, en ik herinner mij dat er een compromis gevonden was (zoals voor de Lange Wapper, hé ![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 april 2010 om 13:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
idd je zult me op m'n woord moeten geloven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaams-Brabant is de situatie lichtjes anders: Franstaligen zijn geen enkelingen, en kunnen dus hun heel sociaal leven in het Frans laten plaatsvinden. Het Nederlands wordt dan enkel gebruikt voor de contacten met de gemeente en administratie (@Vlijmscherp: nog altijd de regel in de gemeenten zonder faciliteiten, dus geen probleem), en, soms, bij de ene of andere handelaar die geen Frans wilt spreken (en dan nog, dan ga je gewoon ergens anders waar er wél Frans gesproken wordt). Bovendien gaat het toch vaak om mensen die contacten behouden met ... Brussel (waar gaan de meesten naar school?). Geografisch wonen zij in Vlaanderen, sociologisch zijn het Brusselaars. Waarom zouden zij dan naar het Nederlands overschakelen? Pas op hoor, ik spreek dat niet goed, ik geef ook geen kritiek, maar het is nu eenmaal de realiteit.
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen, FDF inbegrepen, waren absoluut klaar om het akkoord te tekenen en uit te voeren. Op dat ogenblik was er écht een momentum om het dossier definitief af te sluiten.
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
das gewoon een leugen van de franstaligen om de schuld op de vld te steken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb het gelezen en zie waar het probleem zich stelt : het lezen met een gekleurde bril en met (alle respect) weinig voeling (ik spreek niet van "kennis" maar van "voeling") met de Frans taal. De laatste zin is absoluut geen oproep om Vlaanderen te verfransen hoor, ge zou het zelfs kunnen lezen als een oproep voor Franstalige/Waalse onafhankelijkheid (de "patrie" waarvan sprake). Voor de rest gaat de folder gewoon voor de "rechten" en de bescherming van de Franstaligen in de Rand, dus het klassiek discours van de MR. Niks nieuws onder de zon dus. Maar ik begrijp dat er commotie rond de tekst kan ontstaan naargelang de manier waarop men het leest, dat klopt wel...
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb trouwens de tekst aan een Franstalige getoond en hij is akkoord met mijn interpretatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou je niet met de blokskes gaan spelen? Wij spreken over 2005 en SPIRIT, niet over de VLD.
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In weze is het dus een Franstalig-nationalistische redenering, maar zonder imperialistische doeleinden, zoals jij denkt. Citaat:
Wel dank voor de tekst omdat het echt vragen stelt rond de manier waarop er gehamerd wordt op de "Franstalige identiteit". ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 23 april 2010 om 14:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- le flamand est trop moche (c'est la langue des chiens, et des fachos) - le flamand n'est qu'un patois inutile, et en plus il faut des sous-titres - les flamands parlent quand-même tous le français, et moi j'ai choisi l'anglais comme première langue étrangère; au moins, celle-l�* me servira �* quelque chose. ... en als uitsmijter: - nous sommes quand-même tous des Belges?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 23 april 2010 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig genoeg hebben de Vlaamse bewindvoerders het blijkbaar moeilijk om dit eenvoudig principe te aanvaarden.
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen hoor, dat is het officiële standpunt.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |