Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie wordt de nieuwe premier?
Di Rupo 26 43,33%
Thijssen 10 16,67%
De Wever 10 16,67%
Een ander,nl 14 23,33%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2010, 16:09   #81
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een groot aantal mensen...
Aan wie denkt u ?
Aan zij die geen boodschap hebben aan een schouwspel rond een paar kleine gemeenten rond Brussel, en die eerder eens een vrouw de leiding zouden geven.

Ik denk ook aan de vele vrouwen die niets anders dan dat in het oog hebben.
Oud 1 mei 2010, 16:37   #82
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Aan zij die geen boodschap hebben aan een schouwspel rond een paar kleine gemeenten rond Brussel, en die eerder eens een vrouw de leiding zouden geven.

Ik denk ook aan de vele vrouwen die niets anders dan dat in het oog hebben.
Ik weet van vroeger dat je je niet bezighoudt met communautaire thema's, maar dat blijft toch een straffe uitspraak voor een Vlaming (vermoedelijk) zonder adellijke achternaam. Het gaat om het geleidelijk verlies aan Vlaams grondgebied aan koopkrachtige kolonisten met een superioriteitscomplex. Dat je geen Vlaams-nationalist bent, begrijp ik, maar zoiets bagatelliseren is echt onbegrijpelijk voor mij.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 16:44   #83
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik weet van vroeger dat je je niet bezighoudt met communautaire thema's, maar dat blijft toch een straffe uitspraak voor een Vlaming (vermoedelijk) zonder adellijke achternaam. Het gaat om het geleidelijk verlies aan Vlaams grondgebied aan koopkrachtige kolonisten met een superioriteitscomplex. Dat je geen Vlaams-nationalist bent, begrijp ik, maar zoiets bagatelliseren is echt onbegrijpelijk voor mij.
U moet wel mijn discussie volgen, en niet enkel uit één bericht conclusies trekken, hé.

Ik schreef eerder dat een groot aantal mensen zullen gecharmeerd worden door het naar voor schuiven van een vrouw als kandidaat-premier. Een meesterzet van CD&V, me dunkt.

Hierop heeft men mij gevraagd aan wie ik dacht wanneer ik het had over 'een groot aantal mensen'.

Hens mijn uitleg van hierboven. Voor die mensen is BHV inderdaad een schouwspel rond een paar gemeenten.

Voor alle duidelijkheid: behalve het feit dat ik ook graag eens een vrouw wil zien als Eerste Minister, is voor mij het probleem BHV prioritair. Al was het maar omdat alles platligt vanwege BHV.
Oud 1 mei 2010, 16:54   #84
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ah, dan heb ik het wat verkeerd begrepen. Excuses.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 18:21   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dan wordt dat geregeld door mysterieuze IT'ers die op de meest onwaarschijnlijke momenten staan te prutsen aan de officiële computers van steden en streken.
De stemcomputers die de laatste keer werden gebruikt, hadden toen al de uiterste gebruiksdatum overschreden. Ze zijn ondertussen nog niet vervangen.

Voor meer informatie:

www.vooreva.be
Bijgevoegde afbeelding(e)

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 18:23   #86
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De stemcomputers die de laatste keer werden gebruikt, hadden toen al de uiterste gebruiksdatum overschreden. Ze zijn ondertussen nog niet vervangen.

Voor meer informatie:

www.vooreva.be
Hopelijk keren we even terug naar papier en potlood. In Antwerpen maakt dat voor de snelheid van het tellen blijkbaar toch niet uit, en op deze wijze is het tenminste te controleren... Ik zit nog steeds met twijfels over de juistheid van de gemeenteverkiezingen hier...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 18:32   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Hopelijk keren we even terug naar papier en potlood. In Antwerpen maakt dat voor de snelheid van het tellen blijkbaar toch niet uit, en op deze wijze is het tenminste te controleren... Ik zit nog steeds met twijfels over de juistheid van de gemeenteverkiezingen hier...
Het enige min of meer betrouwbare 'controlemiddel' waarover we beschikken, is een vergelijking van de elektronische verkiezingsresultaten met de resultaten van kieskantons waar nog op papier wordt gestemd.

In Wallonië (en misschien ook Brussel) zullen de meeste mensen op papier kunnen stemmen.

In Vlaanderen hopelijk ook.

Indien in Vlaanderen in de grootste kantons elektronisch moet worden gestemd, kan je er gif op innemen dat er met de resultaten zal worden geknoeid. Het is echter waarschijnlijker dat heel wat machines niet of slecht zullen functioneren, en dan levert dat gegarandeerd scènes op die in een West-Europees land eigenlijk niet zouden mogen kunnen.

Het is bovendien ook zo dat stemmen op papier niet alleen betrouwbaarder, maar ook goedkoper én milieuvriendelijker is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be