![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: De 500 rijkste mensen bezitten meer dan 416 miljoen medemensen. Ik vind dit: | |||
A. onrechtvaardig, en er moeten middelen zijn om meer gelijkheid te krijgen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 36,36% |
B. onrechtvaardig, maar ik vind/denk niet dat er iets tegen gedaan kan worden. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,64% |
C. onrechtvaardig, maar ik vind/denk niet dat er iets tegen gedaan moet worden. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
D. rechtvaardig, maar er moeten middelen zijn om meer gelijkheid te krijgen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
E. rechtvaardigheid, en ik vind/denk dat er niets tegen gedaan kan worden. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,82% |
F. rechtvaardig, en ik vind/denk dat er niets tegen gedaan moet worden. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
G. noch on- of rechtvaardig, maar er moet iets aan gedaan worden. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 20,00% |
H. noch on- of rechtvaardig, maar er moet niets aan gedaan worden. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 20,00% |
I. niet iets waar ik een mening over heb. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,82% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Er zijn trouwens wel veel meer dan 416 miljoen armen. Maar laten we eerst hier beginnen met dat idee. En dan exporteren. Je kunt niet iets exporteren wat je niet produceert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij geven de taak voor een opleiding van een job af aan de scholen wiens boeken opgelegd zijn door het systeem.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 12 mei 2010 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je stelling was nochtans "Iedereen heeft het recht op de vruchten van zijn eigen inspanningen, zo ook rijken. Maar omdat niet iedereen in dezelfde uitgangspositie geboren is, moet er goed onderwijs zijn, om ervoor te zorgen dat iedereen die maar hard genoeg werkt, zich naar de top kan brengen." http://forum.politics.be/showthread....18#post4731418 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenaardig. 'Ik heb meer dan u en dat is onrecht.' Waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Héél eigenaardig he? Draai de vraag eens om en je weet het.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 12 mei 2010 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oke. 'Ik heb minder dan u en dat is onrecht.' Blijft voor mij nog altijd even raar, hoor. Waar komt dat 'onrecht' vandaan? 'Ik heb minder dan u en ik vind dat niet leuk'. Dat snap ik wel. Dat heet jaloezie.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 12 mei 2010 om 15:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() Eigenaardig dat sommigen hier het onrechtvaardig vinden dat sommigen rijker zijn dan anderen, maar het volledig rechtvaardig zouden vinden moest men van deze rijken stelen om hun geld dan aan armen te geven, Robin Hood is een leuke legende, maar meer ook niet.
Ook zeer eigenaardig dat men lijkt te vinden dat de meeste van deze rijken hun geld niet verdienen (want ze moeten het afgeven), mijns inziens, als je geld weet te vergaren op een legale manier (en zelfs op sommige illegale manieren: zwartwerk bvb), is het altijd op een manier waarop je het verdient. Als je het geld immers niet zou verdienen, zou je het ook niet krijgen, try to prove me wrong. En het lijkt mij zeer onrechtvaardig om geld af te nemen van zij die het verdienen. PS: Gegroet, iedereen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen met beperkte fysieke of mentale vermogens (daarom niet eens mensen die niet op de reguliere arbeidsmarkt terecht kunnen), of die wonen in een land met een woelige politieke situatie (ik heb het niet over België ![]() Gij vindt dat dan rechtvaardig of wat? De ene kan elke maand een nieuwe auto kopen, terwijl de ander omkomt van de honger. En ja, ik weet dat de redenering ook op mij van toepassing is. Emo-post he ![]()
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 12 mei 2010 om 18:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buffett self-made? Die had zijn papa mee, denk ik. Papa Soros was dan weer een gekend academicus die zijn zoontje naar de LSE stuurde. Papa Gates was een partner in een goed draaiend advocatenkantoor.
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buffetts vader bezitte inderdaad ook een investeringsmaatschappij, maar die kwam nog niet in de buurt van wat Warren zelfs in zijn beginjaren maakte. Buffett heeft zelf zijn beleggingsmethode ontwikkeld, obv de theorie van Graham en Dodge, en is zo de rijkste man ter wereld geworden. Buffett woont trouwens nog altijd in zijn arbeiderswoning die hij kocht voor hij miljonair was.
Een heel mooi voorbeeld van hoe ver je kan komen door te geloven in de American Dream. Citaat:
Ik vind nergens info terug dat zijn vader ook maar iets connecties gehad zou hebben met de mensen in dat milieu. Ik ben er in de boeken van Soros alleszins nog niet echt iets over tegengekomen. http://en.wikipedia.org/wiki/Tivadar_Soros#cite_note-2 Citaat:
Voor meer voorbeelden van enkele tientallen selfmade millionairs/billionairs: http://www.amazon.com/Market-Wizards...d_bxgy_b_img_c http://www.amazon.com/New-Market-Wiz...d_bxgy_b_img_b |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het merendeel van de voorbeelden die je zult zien zijn mensen die steeds een trapje hoger komen. Papa adjunct-directeur op de bank, zoon rijke advocaat, kleinzoon invloedrijke rechter, &c. Soms slaan mensen wat trapjes over. Maar extreme voorbeelden (zoals de American Dream belichaamt) komen ook extreem zelden voor.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
't Mag al een wonder heten dat pakweg Dimitri Verhulst boeken verkoopt. Trouwens, met voorbeelden zijn we eigen niet zoveel. Voor ieder voorbeeld dat jij kan geven, kan ik tientallen tegenvoorbeelden aanhalen. Wat ik hier schrijf is statistisch aangetoond. Dat is zowat een basisinzicht in de sociologie ![]() Maar blijf gerust ideologisch verder wauwelen, en zie vooral dat je eigen wereldbeeld er niet bij sneuvelt he. Je zou weleens je visie op de politiek moeten aanpassen ...
![]() |