Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Bekijk resultaten enquête: Wie wint het WK-Voetbal 2010?
Spanje 10 25,00%
Brazilië 5 12,50%
Engeland 1 2,50%
Argentinië 3 7,50%
Duitsland 4 10,00%
Italië 2 5,00%
Nederland 7 17,50%
Frankrijk 1 2,50%
Portugal 0 0%
Ivoorkust 0 0%
Chili 2 5,00%
Verenigde Staten 0 0%
Servië 1 2,50%
Ghana 0 0%
Paraguay 0 0%
Mexico 0 0%
Uruguay 1 2,50%
Kameroen 0 0%
Australië 0 0%
anders, namelijk... 3 7,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2010, 21:51   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
'Duitsland voetbalt als Nederland, dus vliegt er roemloos uit' (dixit Hugo Borst)
Heeft Borst dat gezegd tijdens dit WK? Want de Nederlandse ploeg die ik heb zien spelen schopte nog geen deuk in een pakje boter, in tegenstelling tot de Duitse ploeg. Het grappigste tijdens de eerste match van de Nederlanders was de commentator op NOS, die droog meldde dat het goed was dat de Nederlanders zo belabberd speelden, omdat "iedereen dan niet meer naar hen keek als de grote topfavoriet". Hybris rocks!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 22:21   #82
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Viel dat even tegen. Alleen Chili heeft me op aangename wijze verrast. Het was wel mooi weer vandaag, dus in dat opzicht heb je gelijk.
Chili is inderdaad een verfrissing. Eén van de mooiere staaltjes op dit WK tot nu toe... Zwitserland had volgens mij wel wat in zijn mars, maar Spanje weigerde af te maken. Teleurstellend voetbal - Torres of Villa werden nauwelijks vernoemd; en als je op Xabi Alonso moet rekenen om het af te maken...

Uruguay overklaste, zoals ik voorzag, inderdaad Zuid-Afrika.

Ik vond het, alles bij elkaar, toch één van de betere voetbaldagen. Maar enkel Chili en Uruguay leken in de verste verte op WK-niveau te spelen...

Voor morgen:

Agentinië-Zuid-Korea: 2-1
Griekenland-Nigeria: 0-0 of 1-1
Frankrijk-Mexico: 0-2

Laatst gewijzigd door lombas : 16 juni 2010 om 22:22.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 10:58   #83
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Honduras kan verrassen, maar toch een overwinning voor Chili.
Spanje is naast Argentinië de grote favoriet. Ze winnen, maar niet met grote cijfers. Daarvoor zijn de Spanjaarden te berekenend. Er moeten nog meer potten worden gespeeld. Hoogstens 2-0.
Zuid-Afrika en Uruguay spelen al hun tweede wedstrijd. Dan kan je je niet meer verschuilen en hopen dat de volgende wedstrijd beter gaat. Luis Suarez zal zich willen laten zien tegen Zuid-Afrika. Uruguay wint.
Chili speelde attractief, maar Honduras liet het ook toe. De Hondurese dekking was niet straf.
De nederlaag van Spanje is naast het gelijkspel van Nieuw-Zeeland de grote verrassing van het toernooi tot nog toe. Spanje was misschien wat arrogant, tikte om te tikken en niet altijd om effectief iemand in scoringspositie te brengen. De Spanjaarden hadden ook wel enig misfortuin met schoten.
Suarez liet zich inderdaad zien. Niet altijd op sympathieke wijze evenwel. Hij is een straatvechter en als het niet mooi kan, dan maar geniepig. Ik vermoed zelfs dat de strafschop perfect versierd was, zodanig dat de meeste commentatoren oordeelden dat die terecht was toegekend. Het assist-lobje waaruit de laatste goal voortkwam, was echter klasse.

Vandaag
Argentinië - Zuid-Korea
Griekenland - Nigeria
Frankrijk - Mexico

De Koreanen zijn onvermoeibare lopers, lastig om te verslaan. 1 - 0 overwinning voor Argentinië. Messi is te veel voor de nijvere bijen.
Zowel Griekenland al Nigeria ontbeert het aan scorend vermogen. 0 - 0 is het meest waarschijnlijk. Als er al gescoord wordt, is dat met een lucky afstandsknal.
Frankrijk moet winnen en doet dat ook. Desnoods pakt Henry de bal als een rugbyspeler en druk hem over de lijn, terwijl de arbiters onder toeziend oog van baasje Platini een oogje dichtknijpen. Ik bedoel dat niet vreemd moet worden opgekeken van enig voordeel voor Frankrijk in scheidsrechterlijke beslissingen. De Franse trots kan niet zomaar verloren gaan, ondanks alle vermoeienissen van de Bart de Zevers in deze wereld.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 17 juni 2010 om 10:59.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 11:09   #84
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Agentinië-Zuid-Korea: 2-1
Griekenland-Nigeria: 0-0 of 1-1
Frankrijk-Mexico: 0-2
Je uitslag voor Frankrijk-Mexico is volgens mij een beetje wishful thinking. Mijn prono:
Argentinië-Zuid-Korea: 3-1
Griekenland-Nigeria: 1-2
Frankrijk-Mexico: 1-1
Oud 17 juni 2010, 21:32   #85
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je uitslag voor Frankrijk-Mexico is volgens mij een beetje wishful thinking.
Blijkbaar niet
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2010, 21:54   #86
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Blijkbaar niet
Inderdaad. Dat de Fransen er weinig van bakten wist ik al, maar dat het zo dramatisch zou zijn als vanavond had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Oud 17 juni 2010, 22:00   #87
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zat er redelijk goed bij!

Voor morgen:

Duitsland-Servië: 3-1/0
Slovenië-VS: 1-2
Engeland-Algerije: 2-0
Oud 18 juni 2010, 08:19   #88
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Koreanen zijn onvermoeibare lopers, lastig om te verslaan. 1 - 0 overwinning voor Argentinië. Messi is te veel voor de nijvere bijen.
Zowel Griekenland al Nigeria ontbeert het aan scorend vermogen. 0 - 0 is het meest waarschijnlijk. Als er al gescoord wordt, is dat met een lucky afstandsknal.
Frankrijk moet winnen en doet dat ook. Desnoods pakt Henry de bal als een rugbyspeler en druk hem over de lijn, terwijl de arbiters onder toeziend oog van baasje Platini een oogje dichtknijpen. Ik bedoel dat niet vreemd moet worden opgekeken van enig voordeel voor Frankrijk in scheidsrechterlijke beslissingen. De Franse trots kan niet zomaar verloren gaan, ondanks alle vermoeienissen van de Bart de Zevers in deze wereld.
Slechte voorspellingen had ik. Lombas had beter gegokt met de 2-0 voor Mexico.
De Argentijnen waren een maatje te groot voor de Koreanen. Messi was bij tijd en wijle onnavolgbaar.
Het was inderdaad een lucky afstandsschot waarmee Nigeria de score opende. Maar na de domme natrapbeweging van Sani Kaita en daaropvolgende uitsluiting ging de Nigeriaanse ploeg ten onder.
Het meest teleurstellend was het optreden van Frankrijk. Mexico heeft een redelijke ploeg, niet slecht maar evenmin top. Doch de Franse sterren ontbeerden teamgeest en vertikten het voor elkaar te lopen. France finie.

Vandaag
Duitsland - Servië
Slovenië - Verenigde Staten
Engeland - Algerije

Duitsland heeft in de eerste wedstrijd veel indruk gemaakt. Het blijft afwachten of ze hun gecreëerde verwachtingen tegen Servië kunnen waarmaken. Niet ruim, denk ik, maar ze winnen wel van Servië.
De VSA zijn beter dan de meesten denken. De door ons gekende verdediger Oguchi Onyewu is van grote klasse. Zege voor de VSA derhalve.
Engeland wint van Algerije. Engeland heeft een beetje het probleem van Frankrijk, sterren maar ook onbegrijpelijk zwakke plekken. Wright-Phillips is de Engelse Govou, raakt geen bal goed. Engelsen zijn echter meer bereid te strijden dan Fransen.
Oud 18 juni 2010, 13:08   #89
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ik verwachtte wel dat Duitsland-Servië een wedstijd ging worden met veel kaarten (vooral voor Servië dan). Maar dit gaat toch wel ver...

En lap, Klose eruit en Servië scoort.
Oud 18 juni 2010, 15:11   #90
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd hoe Buffalo (Ljubijankic) het gaat doen tegen USA.
Oud 19 juni 2010, 07:49   #91
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duitsland heeft in de eerste wedstrijd veel indruk gemaakt. Het blijft afwachten of ze hun gecreëerde verwachtingen tegen Servië kunnen waarmaken. Niet ruim, denk ik, maar ze winnen wel van Servië.
De VSA zijn beter dan de meesten denken. De door ons gekende verdediger Oguchi Onyewu is van grote klasse. Zege voor de VSA derhalve.
Engeland wint van Algerije. Engeland heeft een beetje het probleem van Frankrijk, sterren maar ook onbegrijpelijk zwakke plekken. Wright-Phillips is de Engelse Govou, raakt geen bal goed. Engelsen zijn echter meer bereid te strijden dan Fransen.
Duitsland presteerde ruim onder de verwachtingen. De ploeg had pech met de uitsluiting van Klose.
Amerika was sterk. Terugkomen van een 2-0 achterstand zie ik weinig teams doen. Eigenlijk hadden ze moeten winnen wegens het onterecht afgekeurde doelpunt.
Engeland toonde aan dat het Frankrijk in het klein is. Sterren, maar geen idee hoe je als team moet spelen. Ik kan er meer noemen, maar vooral de reus Heskey was een aanfluiting voor voetbal op niveau.

Vandaag
Nederland - Japan
Ghana - Australië
Kameroen - Denemarken

Als supporter van Nederland hoop ik dat Van Marwijk niet te lang wacht met het inbrengen van Elia, anders wordt het niks met de Nederlandse aanval. Als voorspelling geef ik Nederland toch het voordeel van de twijfel: zege dus.
Ghana en Australië spelen gelijk. Ghana kan niet scoren, tenzij uit een strafschop, en Australië is als team te zwak.
De strijd tussen Kameroen en Denemarken vind ik moeilijk in te schatten. De Kameroeners zijn atletisch sterk, maar missen tactisch vernuft. De Denen zijn slim, maar voetbaltechnisch vooral beperkt. Ik gok dat de slimheid wint: Denemarken.
Oud 19 juni 2010, 07:57   #92
Anna List
Banneling

Standaard

Holland !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2010, 16:23   #93
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

pfff met 1 - 0 gewonnen van Japan, Nederland is nog niet echt overtuigend, maar Oranje heeft anderzijds nu wel 6 punten.
Oud 20 juni 2010, 08:24   #94
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als supporter van Nederland hoop ik dat Van Marwijk niet te lang wacht met het inbrengen van Elia, anders wordt het niks met de Nederlandse aanval. Als voorspelling geef ik Nederland toch het voordeel van de twijfel: zege dus.
Ghana en Australië spelen gelijk. Ghana kan niet scoren, tenzij uit een strafschop, en Australië is als team te zwak.
De strijd tussen Kameroen en Denemarken vind ik moeilijk in te schatten. De Kameroeners zijn atletisch sterk, maar missen tactisch vernuft. De Denen zijn slim, maar voetbaltechnisch vooral beperkt. Ik gok dat de slimheid wint: Denemarken.
Nederland had net als in de eerste wedstrijd tegen Denemarken mazzel. De Japanse keeper blunderde. Daarna drong Nederland niet meer echt aan.
Het gelijkspel van Ghana en Australië had ik eerder als een 0-0 gezien, maar Ghana scoorde uit een strafschop en Australië had wat geluk bij het doelpunt. Ondanks de uitsluiting van Harry Kewell kon Ghana verder niet meer scoren.
De Denen profiteerden slim van de zwakke stee bij Kameroen. De snelle Denis Rommedahl was verschillende malen gevaarlijk bij Kameroens linksback Benoit Assou-Ekotto die meer aanvaller dan verdediger was.

Vandaag
Slowakije - Paraguay
Italië - Nieuw-Zeeland
Brazilië - Ivoorkust

Slowakije heeft niet de minste indruk gemaakt tegen Nieuw-Zeeland. Paraguay wint.
Italië kan nog wel zegevieren tegen de zwakste broeder Nieuw-Zeeland.
Jammer voor een sterk Ivoorkust, hoewel Brazilië een minder team heeft dan op voorgaande wk's, is het toch te goed voor de Afrikanen.
Oud 20 juni 2010, 11:38   #95
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Slowakije-Paraguay: 0-2
Paraguay heeft gewoon een lekker team. Ze spelen twee, drie klasses hoger dan Slowakije. Het wordt volgens mij eenrichtingsverkeer.

Italië-Nieuw-Zeeland: 1-1
Italië heeft gewoon een foute tactiek voor voorrondes. Ze spelen niet resultaatgericht en puur op vertrouwen. Smeltz en Fallon kunnen best scoren, daar ligt het probleem niet. Nieuw-Zeeland heeft ook geen al te misse verdediging. Een klassedoelpunt van Italië, maar een counter van de All Whites (gek dat die bijnaam niet harder onder vuur ligt).

Brazilië-Ivoorkust: 1-1/2-2
Brazilië gaat dit wereldkampioenschap niet winnen. Ze spelen op hun sloffen en hebben zoveel "goede" spelers dat ze een amalgaam opstellen van mensen die eigenlijk liever de match zelf op hun 102" hadden gezien.
Oud 20 juni 2010, 16:57   #96
paaldanseresje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Slowakije-Paraguay: 0-2
Italië-Nieuw-Zeeland: 1-1
kan ik je inhuren voor het invullen van mijn lottoformulier?
paaldanseresje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2010, 21:41   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paaldanseresje Bekijk bericht
kan ik je inhuren voor het invullen van mijn lottoformulier?
Niet voor Brazilië...

Oud 21 juni 2010, 07:27   #98
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slowakije heeft niet de minste indruk gemaakt tegen Nieuw-Zeeland. Paraguay wint.
Italië kan nog wel zegevieren tegen de zwakste broeder Nieuw-Zeeland.
Jammer voor een sterk Ivoorkust, hoewel Brazilië een minder team heeft dan op voorgaande wk's, is het toch te goed voor de Afrikanen.
Paraguay voetbalde, Slowakije sparde. Een klasse verschil.
Heeft Lombas een engeltje in zijn oor zitten met de goed voorspelde 1-1? Wat een afgang voor de Azzuri!
Brazilië zwijnde enigszins met de arm van god van Luis Fabiano, maar was duidelijk beter dan Ivoorkust. Wat een waardeloze scheidsrechter, met afstand de allerslechtste. Hij had zelfs minstens één van de twee armballen van Luis Fabiano gezien, maar durfde de goal niet af te keuren. Alle Fransen lijken compleet de kluts kwijt.

Vandaag
Portugal - Noord-Korea
Chili - Zwitserland
Spanje - Honduras

Portugal zal het lastig hebben tegen Noord-Korea. Ze zijn te afhankelijk van een enkele bevlieging van Christiano Ronaldo. Toch winst.
Chili tegen Zwitserland wordt de interessantste partij van de dag. Ondanks de winst van de Zwitsers, hebben ze nauwelijks goed gevoetbald tegen Spanje. Winst voor Chili derhalve.
Honduras is voor Spanje de kans om het zelfvertrouwen weer wat op te vijzelen. Het wordt een ruime winst met minstens vier doelpunten.
Oud 21 juni 2010, 07:35   #99
Anna List
Banneling

Standaard

nog altijd

Holland
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2010, 07:44   #100
Dexterecus
Burger

Dexterecus's schermafbeelding

Standaard

Hup Chili Hup
Dexterecus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be