![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is een domme opmerking
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen toch niet. het wijst erop dat je wel zult moeten spreken met de Franstaligen over veranderingen of over boedelscheidingen.
en dat zal altijd leiden tot uitspraken als "dit is een kaakslag voor Vlaanderen" of "landverraad!" of "de Vlaamse politici gaan plat op de buik voor de Walen!", enz enz enz.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
'wij zijn de goei en de ander zijn dommerikken'
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het VB wil helemaal niet meeregeren. Ze voelen zichzelf waarschijnlijk niet bekwaam en ze weten ook goed dat, als ze meeregeren dat ze de volgende verkiezingen afgaan als een gieter. Het enige waar het VB goed is is mensen discrimineren, bevolkingsgroepen afkakken, roepen langs de zijlijn. Ze hebben ook hun handen vol aan interne twisten en dan heb ik het niet eens over de tortelduifjes Morel en Van Hecke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Door ons geld zijn de Franstaligen van ons afhankelijk, en dat moeten we benadrukken. In die zin moet er inderdaad gesproken worden. en ook als Leterme zelf zegt: verkiezingen nu zijn legaal maar tegen de grondwet dan mogen we daar ook inspiratie zoeken.
www . Luc Broes . be Laatst gewijzigd door luc broes : 12 mei 2010 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen betaalt de rekeningen in België, dus wij hebben minstens het recht zelf te bepalen hoe vlaanderen bestuurd wordt. Wij leggen niets op aan de Walen tenzij dat ze zelf verantwoordelijkheid opnemen voor eigen gewest.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VB wil België splitsen en daarvoor ontbreekt de nodige "meerderheid". Dus ze willen niet meeregeren. Vraag is hoe groot de klap zal zijn die ze gaan incasseren op 13 juni. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 12 mei 2010 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tussen Bart en Filip komt het nooit goed. Twee keikoppen die niks met elkaar gemeen hebben. Intussen wordt Vlaanderen meegezogen in het bodemloze moeras, genaamd "la belgique une et indivisible". De échte winnaars waren de belgicisten. De tronie van "mevrouw de moderator" sprak boekdelen. Vlaanderen heeft de domste rechterzijde ter wereld, zei FDW onlangs. Hij heeft gelijk. Ik vraag me af hoelang de basismilitanten van beide partijen deze houding nog gaan slikken. Op die manier komen we er nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VB heeft tegengestemd of zich onthouden, ze vonden ze niet ver genoeg gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||||
|
![]() [quote]Let's
Citaat:
De vraag rijst: is dat wel zo? BDW is hierin duidelijk: een onafhankelijk Vlaanderen is niet ons doel Bracke is nog duidelijker: we hebben een staatshervorming nodig om dit land (ik mag toch aannemen dat hij het over België heeft?) te redden. Citaat:
De NVA past zijn programma dus aan in funktie van de mogelijkheid tot regeringsdeelname. Die eregeringsdeelnam kan enkel met de Belgicistische partijen want ze sluit de grootste pro Vlaamsgezinde partij uit. Gisteren weer 100% duidelijk gemaakt door Bracke. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het was duidelijk dat BDW de twijfelende kiezer voor zich wilt winnen zonder deze af te schrikken met te harde Vlaamse eisen.Heel wat kiezers weghalen bij CD&V,OVLD en zelfs SP-A,dat doe je niet met afschrikwekkende grootspraak.Een Vlaming is nu éénmaal een brave mens die geen herrie wilt. Een conservatieve partij met de slogan "durf nu te veranderen" zegt genoeg. Ze vragen werkelijk aan de meerderheid van de nog-niet -Vlaamsgezinde Vlamingen om die stap te zetten.Dewinter is ook geen dommerik,die wilt net de radicale Vlaming,die vanwege de huidige omstandigheden misschien wel op de N-VA zou stemmen,duidelijk maken dat we nog tot 2063 kunnen wachten op een autonoom Vlaanderen.Dat de manier van Bart toegevingen betekent en dat hij binnen het Belgisch kader wilt blijven...Dat zal mensen uit de radicale beweging weldegelijk afschrikken.Als het VB de steun van zijn radicale achterban verliest, is het gescalpeerd. Het is duidelijk dat Bart een grote menigte wilt overtuigen van het nut van een autonome Vlaamse staat, terwijl hij het VB verwijt dat ze de Vlaamse Beweging compromitteren met hun harde vreemdelingenpolitiek en hun revolutionair Vlaams denken.En duidelijk wilt maken dat de NV-A wel regeringsmogelijkheden heeft, tegenover het VB dat langs de kant staat. Dewinter eindigde met een verzoeningsgebaar, goede tactiek, ware het niet dat Gerolf die week de N-VA nog afkraakte in de P-Magazine. Leuk debat.Ik heb FDW al een aantal keer weten serieus "op zijn bakkes"gaan tegen BDW,maar dit keer was het niet dat geval.FDW had dan ook enkele extra pijlen op zijn boog na de uitspraken van Siegfried Bracke,die spreekt alsof hij al zijn leven lang de voortrekker is van de Vlaamse Beweging. Dat is mijn indruk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
A propos: ik heb ook BDW reeds serieus op zijn bakkes zien gaan tegen FDW. Dat zal in de nabije toekomst nog gebeuren, niet omdat BDW minder zou zijn, enkel omdat enerzijds zijn dossier moeilijker te verdedigen is en anderzijds omdat naar mijn aanvoelen de VRT nu ook plotseling (en begrijpelijk als antidemocratische executeurs van het establishment) zijn pijlen op de NVA heeft gericht. Ik acht die twee de grootste debaters van Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#99 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ze verzachten hun taal en liegen maar wat om de gematigde kiezer over de streep te trekken,de Vlaamse kiezer die zich nog belg noemt en voorlopig deze imaginary friend wilt behouden, maar Bart ne toffe slimste mens vinden.Ze hebben het "middenveld" nodig.Bovendien proberen ze de Franstaligen wat te paaien,die nu al hulp en brand schreeuwen omdat het NV-A veel stemmen haalt..Zou dat niet kunnen? Geloof je echt dat Bart België wilt behouden?We zullen wel zien na de verkiezingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() [quote=Fieseler;4745688]
Citaat:
![]() (BdW letterlijk :"je hebt daar geen meerderheid voor in VL "laat staan in B"" ) ik hoop dat t een uitschuiver was van hem, maar ik geloof niet in uitschuivers van politici. |
|
![]() |
![]() |