![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb daar de volgende moeilijkheid mee: het simuleren van evolutie - een aanpassing die normaal duizenden zoniet honderdduizenden jaren beslaat- in een paar weken of maanden of jaren (hoelang duurde het experiment?) is maar een "simulacre" en niet het echte ding. En ja, ik ben het niet eens met de hoogste wetenschappelijke status die de evolutie-therorie verworven heeft en toegekend is. Dat is heel waarschijnlijk ten onrechte, en de onterechte "wraak" van de jaloerse menselijke wetenschappers op de onomstootbare wetenschappelijkheid van de enatuurwetenschappers. Er zijn bijvoorbeeld ook héél lange periodes waarin geen geëvolueerde specimen van wat dan ook te vinden zijn. En dan is er noch een inherente botsing tussen muteren en evolueren. Kleine reeksen mutaties zouden nog een evolutie kunnen veroorzaken, grotere mutaties veroorzaken een breuk. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 juni 2010 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die spot gewoon met de algemene regel. Die zou moeten weggegooid worden zodra er ook maar één kleine uitzondering te vinden is. Popper houdt dus alleen die regels over, die 100% geldig blijken in de loop van de eeuwigheid. Bij iets dat evolueert, kan je natuurlijk zo'n standaard niet gebruiken. Trouwens, als we Popper volgen, moeten we praktisch al onze regels overboord gooien. Bv het wetenschappelijk onderzoek in d e geneeskunde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die ZELF durft te denken niet zo maar alle regeltjes uit de alles op het schap zettende weten opvolgt en klakkeloos overneemt! Meer mensen graag! Zo ook de volgende dogma's: peer revieuw is goed en btrouwbaar, Occam's razor klopt altijd, falsifeerbaarheid is heilig (hoe doe de astronomen dat dan? ah!). Feiten altijd objectief, etc etc. Dit even terzijde ![]() Laatst gewijzigd door Khwajagan : 19 juni 2010 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 19 juni 2010 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zegt dat die gewoon met de algemene regel spot. HUH? ![]() Dit is, zoals de rest van uw post, iets te algemeen, kan op veel verschillende manieren aangevat worden, maar de vraag is natuurlijk wat je met "spotten met algemene regel" bedoelt en welke "regel" en hoe spot hij met deze "regel"? Citaat:
Citaat:
Ik kan ook zeggen ja maar iets weggooien kan niet zonder een plan, deze plan moet uitvoerbaar zijn en daarom moet het duidelijk gekarakteriseerd worden met eigenschap die dat mogelijk maken. De geldigheid van ((iets)) is afhankelijk van continuiteit van de modificaties die de grenzen van dit ((iets)) karkatiseren, op het moment waarop het voor eerste keer geldig verklaard werd. Hier hebben we ook niets aan. Citaat:
Citaat:
Wat betreft het wetenschappelijk onderzoek in de geneeskunde, moeten wij wel begrijpen dat dat niet losgezien kan worden van politiek en economie, zeker in de consumptiemaatschappij. En je mag wetenschap niet met geneeskunde verwarren, natuurlijk ééh. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar je hebt natuurlijk niets toegevoegd aan de reactie, het zou wel mooi zijn, allleez echt iets toevoegen hoeft ook niet, maar een citaatje uithalen en dit vervolgens bijstaan met een argument zou wel tof zijn om de discussie rijker te maken en tegelijk aantonen dat je echt weet wat je goed vindt, of wat je erg erg erg erg erg goed vindt, of tenminste waar je het over hebt.
In het algemeen zijn alle reacties 'goed' behalve uitscheldreacties, straattaal, "de cirkel is rond", .. en dat soort dingen. Er is niemand die er claimt dat falsificationisme heilig is, het heeft ook haar tekorten enzo, alleen Goddelijke openbaringen zijn heilig en absoluut, al de rest niets heilig en niets absoluut. Dat falsificationisme niet altijd goed doet, zien we in de wetenschapsgeschiedenis, maar omdat dit ook voor "empirische theoretische wetenschap" in het geheel gaat. Wetenschapsgeschiedenis is, zoals de de Marokkaanse filosoof Mohammed Abed Al-Jabri in 'introduction �* la philosophie des sciences', is de geschiedenis van de fouten van de wetenschap. Laatst gewijzigd door porpo : 19 juni 2010 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij zijt nu zelf met nonsens bezig, bewijs:
Waarom moet je iets onder mijn aandacht brengen als je weet dat ik niets begrijp, dat ik niet kan discussiëren, dat ik niet wil discussiëren, dat ik geïndoctrineerd ben, dat ik niet voor kritiek open sta en dat ik met """een bepaalde gesprekstechniek""" (((((zieltjes))))) probeer """""te winnen""""" ?? Wat moet je dus en wat is de bedoeling van al dat en wat is jouw doel? Laatst gewijzigd door porpo : 20 juni 2010 om 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Khwajagan : 20 juni 2010 om 06:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarom zou het geen nonsens zijn, vertel dat eens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zijn jouw wetenschappelijke geloofsbrieven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inhoudelijk ben je niet in staat om ook maar één argument van de vermeende "forumtrollen" te weerleggen. Dan begin je maar te stampen en te bleiten als een verongelijkt kindje. Persoonlijke aanvallen zijn op dit forum terecht verboden (denk daar aan, Pindar werd uiteindelijk ook permanent verbannen voor eindeloze spam en talrijke persoonlijke aanvallen). Belangrijker is echter dat je hiermee zelf aantoont dat je inhoudelijk nergens staat. D�*t is de reden waarom jouw posts niet ernstig worden genomen, Khwajagan. Straffe stellingen, maar geen argumentatie, geen inhoudelijk verweer, enkel wat zielige pogingen de anderen te discrediteren. Zolang je zo verder doet zal je niemand tot nieuwe inzichten brengen, integendeel. Het staat je vrij dat eens te funderen. Het is niemand nog gelukt, maar wat niet is kan nog komen, Khwajagan. Allez, geef eens wat gefundeerde argumenten tegen de evolutietheorie. Ik bedoel echte argumenten, geen stropopredeneringen, saaie semantische trukjes of reeds lang ontkrachte zever. Ga daarna wel inhoudelijk in op de tegenargumenten, ipv van wat te schelden. Doen!!! Omkering van de bewijslast pakt niet, Khwajagan.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 20 juni 2010 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, was er vroeger niet een concensus over de plaats van de aarde in het heelal die blijkbaar achteraf niet helemaal klopte? Dus tsja consensus lijkt me geen betrouwbare raadgever. Ik kijk liever naar wat er wel en wat er niet klopt aan de theorie. en wat bedoel je in godsnaam met wetenschappelijke geloofsbrieven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Over deze 'nonsens' wordt al 150 jaar geredetwist en op dit forum kan men er ook maar geen genoeg van krijgen. Intussen is evolutie algemeen aanvaard in de biologische wetenschappen. Ik maak daar geen topic van. In de huidige topic wordt voor de zoveelste keer geprobeerd de draak te steken met de evolutie. Waarom eigenlijk? Waarom worden zoveel mensen gekweld door deze theorie? Wat zit jullie zo dwars? Hebben jullie een betere theorie? Het enige alternatief dat ik op dit forum heb aangetroffen is die van een scheppende god. En alles wat over die theorie in de afgelopen eeuwen is gepubliceerd, door Joden en islamieten is volkomen onhoudbaar en zelfs pertinent leugenachtig gebleken. Godsdienst is, alleen al door de ontelbare verschijningsvormen en dus tegenstrijdigheden, volkomen nonsens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
10-dimensionele spirituele wezens hebben dat immers niet nodig ![]() Beweren dat een algemeende aanvaarde theorie onzin is, kan het kleinste kind. Beweren dat duizenden exparimente hebben aangetoond dat cold fusion werkt, kan het kleinste kind. Vraag je dat kind bewijzen, steekt het de vingers in zijn oren en sluit de ogen. (vlieg je op zijn negeerlijst ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 20 juni 2010 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Gekweld? Rustig rustig rustig maar, ik word niet gekweld ![]() Alternatief een scheppende god? hmmm zou kunnen ik weet niet. Maar de evolutietheorie wordt dogmatisch verdedigd omdat we er mee op gegroeid zijn en mee dood zijn gegooid. Niet omdat het waar is. Het is eigenlijk een soort godsdienst. ![]() Theorie door Joden en Islamieten?? Excusez moi? wat bedoel je?? Godsdienst is ook in mijn ogen nutteloos. Maar wetenschap is een godsdienst met mischien wel veel meer dogma;s dan een geloof, Dus, zoals je zelf zegt wetenschap is nutteloos. I agree! ![]() Btw wetenschap zegt notabene zelf dat ze dogma's hebben! so? Laatst gewijzigd door Khwajagan : 20 juni 2010 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo'n mensen moesten ze hun computer afpakken. Toch nutteloos. En het forum IQ gaat vanzelf omhoog. Win-Win. Doen!
|
![]() |
![]() |