![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() Omdat ge zelf uw dialect en uw moedertaal verloochent wil dat nog niet zeggen dat dat een plaatselijke gebruik is.Het gaat nog steeds om het gebruik van correct Nederlands uit respect voor anderen, wat gij thuis wilt brabbelen is natuurlijk uw zaak.
Dat noemt is bijvoorbeeld ook dialect noch Algemeen Nederlands, al denken velen ondertussen wel dat dit ofwel correct Nederlands is, ofwel dat het om dialect gaat. Zij gaan dan ook voorbij aan het feit dat het Algemeen Nederlands ontstaan is uit de dialecten en niet omgekeerd. Het is dus niet voldoende om met z'n allen fouten te maken tegen het Nederlands om het "dialect" te kunnen gaan noemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Gouverneur
|
![]() Armheid is correct, wel oubollig misschien, maar wel correct. ik ben mij ervan bewust dat anderen beter armoede zullen verstaan en zal daar in de toekomst rekening mee houden. Ge hoeft het maar te vragen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() ik vind armheid eigenlijk wel een aardige variant
![]() |
#85 |
Gouverneur
|
![]() Maar natuurlijk, als we elkaar maar verstaan. Ik heb niets tegen "Hollands", ik heb niets tegen dialect. Als iemand mij niet verstaat mag hij het zeggen. Ik pas mij aan, want... ik ben Vlaming. ik heb e traditie mij aan te passen. Dit in schril contrast met Belgen, die die vaardigheid al lang zijn verloren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
ik wacht nog altijd op de eerste (niet geromantiseerde) reden voor een samengaan van onze twee volkeren. Correctie, de tweede, want de eerste was dat Nederlandse aannemers, die goed zijn in wegenaanleg ons hele wegennet zouden kunnen heraanleggen. Het addertje onder het gras is dan wel dat ze verwachten dat wij het betalen. Niet echt een pro-argument voor ons (wel goed voor hun economie natuurlijk)
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Ik heb eerder de indruk dat aanpassen een Belgische eigenschap is (kijk maar naar het VB)
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Je hebt geen reden nodig om iets te behouden, wel om iets te veranderen.
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Als er legio voorbeelden te geven zijn voor een samengaan kan het niet moeilijk zijn om er pakweg 5 te geven, niet?
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op dit moment denk ik dat er dringender zaken zijn die moeten opgelost worden (financiële crisis bv) dus partijen die nu hun eigen agenda daarboven zette komen bij mij niet erg geloofwaardig over.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 29 mei 2010 om 13:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dat zeg jij juist nu ik weer een wrat op mijn grote teen heb!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Als iets kapot is kun je het weggooien, repareren of behouden. Weggooien en repareren zijn logische keuzes dus heb je een reden nodig om te kiezen voor het laatste. Dat kan een emotionele reden zijn, zeer wel legitiem, maar niettemin niet logisch. België is kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |