Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 28 mei 2010, 14:40   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
²
Franstaligen moeten dan idd beseffen dat ze Brussel kwijt zijn, ook al blijft Brussel franstalig, het ligt in en maakt deel uit van Vlaanderen
Ze hebben Brussel nooit gehad.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:43   #82
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Gaan we het dan voortaan Broekzele noemen
Torkilson is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:44   #83
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Gaan we het dan voortaan Broekzele noemen
gewoon Bruxelles zal volstaan.
Anna List is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:44   #84
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Brussel is binnen een decennium een post-apocalyptisch wasteland. Waarom denk je dat de FDF'ers zo dringend Lebensraum nodig hebben? Die stad zal ooit nog smeken om bij Vlaanderen te mogen horen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:45   #85
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het is juist die houding die de Franstaligen sterkt in hun expansionisme. Als de Vlamingen zelf vinden dat Vlaanderen enkel het gebied is waar er Nederlands gesproken wordt, is het maar logisch dat demografische evoluties op die manier voor sommigen aanleiding geven om de bestaande grenzen in vraag te stellen. Die houding was misschien goed in de negentiende eeuw, toen het Nederlands nog moest vechten voor zijn erkenning binnen België, maar nu riskeert dit ons enkel maar meer grondgebied te kosten. Bovendien, homogeen eentalige staten zijn in Europa sowieso, op Portugal en IJsland na, onbestaand. Het kan zelfs als argument gebruikt worden om Brussel uiteindelijk aan de kant van Vlaanderen te krijgen.
Dan zou je dus een tweetalig Vlaanderen krijgen. Als omslag kan dat tellen...

Wat primeert eigenlijk? Onafhankelijkheid om puur institutionele redenen, of linguïstische integriteit?

Ik opteer voor het laatste.
Rogge is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:45   #86
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard Wat vlaamse politici zouden moeten antwoorden:

Mevrouw Non,

indien U de taalgrens in vraag stelt, dan heb ik de eer de grendelwet met alarmbelprocedures etc. in vraag te stellen.

mvg (met vlaamse groeten)

BHV
BHV is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:53   #87
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht

Wat primeert eigenlijk? Onafhankelijkheid om puur institutionele redenen, of linguïstische integriteit?

²

Hoewel Vlaamse onafhankelijkheid natuurlijk de beste garantie is voor linguïstische integriteit.
Oud 28 mei 2010, 14:53   #88
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eigenlijk ferm geboeid door de term "sociologische vergissing" en vraag me af wanneer iets als dusdanig bestempeld kan worden. Aan welke criteria moet iets voldoen om een "sociologische vergissing" te zijn? Of nee, de eerste vraag is: "wat is een sociologische vergissing"? Is het mogelijk dat de oprichting van de Belgische staat ook een sociologische vergissing kan zijn? Ik vraag het me af.

Dus, als een Milquet afkomt met zo'n term, zouden de Vlaamse politici en journalisten eerst moeten vragen wat die betekent. En dan met tegenvoorbeelden afkomen. Is BHV een sociologische vergissing? Is het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een sociologische vergissing? Is de inlijving van de Oostkantons bij de Belgische staat een sociologische vergissing? En ga zo maar door, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:54   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dus ofwel ééntalig onafhankelijk Vlaanderen ofwel geen onafhankelijk Vlaanderen?

wat bedoel jij met ééntaligheid? moet iedereen dan verplicht Nederlands spreken, ook thuis?
Oud 28 mei 2010, 14:56   #90
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beide hangen samen. Alleen is het in eerste instantie uitermate belangrijk een afgebakend territorium te hebben waaraan niemand kan raken zonder oorlogsverklaring. De linguïstische integriteit is dan weer gelinkt met een proces dat jaren kan duren. De franstaligen in Vlaanderen zullen niet van de ene dag op de andere van taal veranderen. Hun achterkleinkinderen, of de kinderen van die achterkleinkinderen, wellicht wel. Korter gezegd: territoriale integriteit kan vandaag al, linguïstische integriteit heeft decennia nodig.

Laatst gewijzigd door Txiki : 28 mei 2010 om 15:01.
Txiki is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:56   #91
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Eentaligheid in het bestuur lijkt mij toch ook aangewezen, anders moet ge de nazistische of Stalinistische cultuur gaan volgen. Thuis doet ieder wat hij/zij wil, in het openbaar is het een teken van respect de plaatselijke voertaal te gebruiken in het contact met anderen.
Torkilson is offline  
Oud 28 mei 2010, 14:57   #92
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eentaligheid in het bestuur lijkt mij toch ook aangewezen, anders moet ge de nazistische of Stalinistische cultuur gaan volgen. Thuis doet ieder wat hij/zij wil, in het openbaar is het een teken van respect de plaatselijke voertaal te gebruiken in het contact met anderen.
Wat bedoel je daarmee?
Txiki is offline  
Oud 28 mei 2010, 15:00   #93
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Thuis doet ieder wat hij/zij wil, in het openbaar is het een teken van respect de plaatselijke voertaal te gebruiken in het contact met anderen.
Zo is dat, en daarom maakt het niets uit wat het percentage Franstaligen is in een bepaalde gemeente. Thuis spreekt iedereen wat hij wil, zolang het Nederlands maar de officiële taal is. En het mogen dan Vlamingenhatende, schuimbekkende FDF'ers zijn, maar hun kinderen, kleinkinderen of desnoods hun achterkleinkinderen zullen Vlamingen zijn - net zoals zij vroeger van Vlaamse kinderen FDF'ers hebben gemaakt.
Oud 28 mei 2010, 15:09   #94
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Txiki,

Ik bedoelde daarmee, dat ge dan mensen hun persoonlijke leven moet gaan controleren, dat deden de Nazi's en Stalin evengoed. Ik denk echter dat we het eens zijn over dit onderwerp maar het alleen anders verwoorden. We mogen gerust opleggen dat de voertaal Nederlands is, de eerste generatie zal misschien nooit helemaal Vlaams zijn , de volgende zullen dat wel zijn. Ik denk dat dat uw redenering volgt van territoriale integriteit en linguïstische integriteit.

Vlaanderen Boven,

Helemaal akkoord!
Torkilson is offline  
Oud 28 mei 2010, 15:11   #95
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Txiki,

Ik bedoelde daarmee, dat ge dan mensen hun persoonlijke leven moet gaan controleren, dat deden de Nazi's en Stalin evengoed. Ik denk echter dat we het eens zijn over dit onderwerp maar het alleen anders verwoorden. We mogen gerust opleggen dat de voertaal Nederlands is, de eerste generatie zal misschien nooit helemaal Vlaams zijn , de volgende zullen dat wel zijn. Ik denk dat dat uw redenering volgt van territoriale integriteit en linguïstische integriteit.

Vlaanderen Boven,

Helemaal akkoord!
Ah, taalrepressie op z'n Franco's. Zeg dat dan
Txiki is offline  
Oud 28 mei 2010, 15:16   #96
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Of Vlamingen kunnen naar Brussel verhuizen ipv er over te zeuren dat het Franstalig is? Verandering komt door acties mensen, niet door er over te lullen. Maar dat willen Vlamingen niet, zelfs niet met subsidies... Dus eigen schuld, niet?

Laatst gewijzigd door Tommm : 28 mei 2010 om 15:16.
Tommm is offline  
Oud 28 mei 2010, 15:16   #97
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Bedoelt ge wat ik voorstel? ik vind dat namelijk nauwelijks repressie, gewoon het Nederlands als bestuurstaal gebruiken.

Of gaat het over mijn antwoord op uw vraag?
Torkilson is offline  
Oud 28 mei 2010, 15:22   #98
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik krijg van dag tot dag meer respect voor de waalse zaak.

Laat ons eens eindelijk de meest pertinente vraag stellen die geen Vlaming durft te beantwoorden.
Waarom behandelen de waalse politici de vlamingen als achterlijke boerkes?

Antwoord: omdat wij ons ook als achterlijke boerkes gedragen.

Ik moet BDW gelijk geven: Milquet draagt ook mijn volledige respect weg omdat zij niet te beroerd is om zonder gêne Vlamingen te rangschikken op de plaats die ze in al hun achterlijke lafheid verdienen.
Inderdaad, tijd dat we de riek bovenhalen en al die vuile walebeesten van ons erf jagen, liefst na een goede doop in de mesthoop. In welk ander land ter wereld bepalen de beesten eigenlijk wat de boer te doen en te laten heeft op zijn erf?
fonne is offline  
Oud 28 mei 2010, 15:25   #99
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus ofwel ééntalig onafhankelijk Vlaanderen ofwel geen onafhankelijk Vlaanderen?

wat bedoel jij met ééntaligheid? moet iedereen dan verplicht Nederlands spreken, ook thuis?
We hangen overal zwartgele microfoontjes

Thuis en op straat spreek je wat je wil. Wil je ergens bediend worden, spreek je de taal waarin men u kan bedienen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 mei 2010, 15:25   #100
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Declerck zei: "stop met proberen te praten over de aanpassing van de grenzen en bevoegdheden want dat werkt niet meer. We moeten NU gaan voor andere oplossingen...

Declerck is een Tjeef. Tjeeven zijn ultravlaams in de weken net voor verkiezen. Daarna kieperen ze alles wat ze gezegd hebben in de vuilbak waarna ze aan tafel gaan zitten met de franstaligen waarbij ze bereid zijn om alles te slikken om toch maar te kunnen regeren.

Ik had gedacht dat daar maar weinig mensen zouden intrappen, maar u bewijst het tegendeel.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be