Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2004, 00:05   #81
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb
In het kapitalisme krijg je (in het beste geval) volgens je mogelijkheden, als dat te weinig is heb je pech. In het communisme krijg je naar behoefte en geef je naar je eigen mogelijkheden.
...en voor de rest moet ge zwijgen en ja knikken. En als ge iets zegt dat 'nie mag' dan is 't 25 jaar strafkamp.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 00:10   #82
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar wb
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:
In het kapitalisme krijg je (in het beste geval) volgens je mogelijkheden, als dat te weinig is heb je pech. In het communisme krijg je naar behoefte en geef je naar je eigen mogelijkheden.
...en voor de rest moet ge zwijgen en ja knikken. En als ge iets zegt dat 'nie mag' dan is 't 25 jaar strafkamp.
ben je je eigen ideale maatschappij aan't beschrijven ofzo?
wb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 11:50   #83
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

@ wb

Om een lange discussie kort te houden stel ik voor om de daad bij het woord te voegen. Begin een coöperatieve firma. Zoals bijvoorbeeld de COOP supermarkten. Oh, ja, das juist, die zijn failliet. Er was zo weinig toegevoegde waarde dat ze zelfs de minimale lonen niet konden betalen laat staan vette winst uit te keren.
Oud 14 juni 2004, 10:57   #84
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marco
@ wb

Om een lange discussie kort te houden stel ik voor om de daad bij het woord te voegen. Begin een coöperatieve firma. Zoals bijvoorbeeld de COOP supermarkten. Oh, ja, das juist, die zijn failliet. Er was zo weinig toegevoegde waarde dat ze zelfs de minimale lonen niet konden betalen laat staan vette winst uit te keren.
ik denk dat je me verwart met Pelgrim ofzo... ik ben een revolutionair marxist (trotskist), ik geloof niet dat cooperatieven binnen een kapitalistisch systeem de oplossing zijn...
Oud 14 juni 2004, 12:26   #85
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben een revolutionair marxist (trotskist)
In dat geval stel ik voor u aan te sluiten bij de de denktank "De Twee Hercencellen".
Oud 3 juli 2004, 13:46   #86
wb
Burgemeester

wb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik ben een revolutionair marxist (trotskist)
In dat geval stel ik voor u aan te sluiten bij de de denktank "De Twee Hercencellen".
Het is "hersencellen". Ik ben trouwens zonet afgestudeerd met grote onderscheiding en ik ga volgend jaar beginnen met het voorbereiden van een doctoraat. Uw insinuatie in verband met mijn (gebrek aan) intelligentie raakt me bijgevolg niet.
Oud 3 juli 2004, 15:04   #87
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het is "hersencellen". Ik ben trouwens zonet afgestudeerd met grote onderscheiding en ik ga volgend jaar beginnen met het voorbereiden van een doctoraat. Uw insinuatie in verband met mijn (gebrek aan) intelligentie raakt me bijgevolg niet.
Zoals het spreekwoord luidt: slimme boeren, domme advocaten.
Oud 3 juli 2004, 19:39   #88
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het internationale liberale marktsysteem is een autonoom mechanisme dat enkel voor zichzelf bestaat en geen hoger belang dient.
de mens staat boven dit systeem, hoewel hem wordt verteld dat hij zich aan de wetten van het systeem moet houden omdat die wetten zogezegd 'logisch' of zelfs 'rechtvaardig' zouden zijn.
tijd dat de sterken der aarde deze onnatuurlijke constructie failliet verklaren en hun wil opleggen aan de rest van de wereld, op de oude, natuurlijke wijze.
vooruitgang en evolutie zijn immers slechts mogelijk wanneer de zwakken de sterken volgen.
wanneer de dwazen naar de wijzen luisteren.
Dat ruikt naar Nationaal-Anarchisme ( gezwam uit nieuw-rechtse hoek) of vergis ik mij?
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 19:42   #89
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

reukt = ruikt.

Stom dat je geen stomme spelfouten mag verbeteren zonder toestemming van de mods

Dat mag je wel hoor, gewoon op de knop "Wijzig" klikken

Jeroen
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:05   #90
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
het internationale liberale marktsysteem is een autonoom mechanisme dat enkel voor zichzelf bestaat en geen hoger belang dient.
de mens staat boven dit systeem, hoewel hem wordt verteld dat hij zich aan de wetten van het systeem moet houden omdat die wetten zogezegd 'logisch' of zelfs 'rechtvaardig' zouden zijn.
tijd dat de sterken der aarde deze onnatuurlijke constructie failliet verklaren en hun wil opleggen aan de rest van de wereld, op de oude, natuurlijke wijze.
vooruitgang en evolutie zijn immers slechts mogelijk wanneer de zwakken de sterken volgen.
wanneer de dwazen naar de wijzen luisteren.
Dat reukt naar Nationaal-Anarchisme ( gezwam uit nieuw-rechtse hoek) of vergis ik mij?
whatever
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be